Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shadow0 schreef:Blijheid schreef:Het hoeft van mij echt niet in Jip en Janneke taal, maar TS kan net zo makkelijk schrijven:.
Dat ligt eraan. De TS kan dat denk ik niet, want het taalgebruik is een manier om jezelf te tonen. En als je jezelf graag wilt tonen als iemand die niet te dicht bij de lagere klassen en domme mensen staat, kun je je taal dus niet versimpelen.
Als je graag een open discussie wilt hebben met anderen heb je helemaal gelijk: dan kun je je mening best op een andere manier verwoorden. Maar dat is naar mijn mening helemaal niet de intentie van dit topic. En dus gaat er geen begrijpelijker taalgebruik komen, want dat past niet bij het doel van het openen van het topic.
c_alsemgeest schreef:tutoyeren heeft mijn inziens niets te maken met opleidings niveau?
mltex schreef:Wat een onzin. Dat is wat jullie willen lezen.
Ik vind over het algemeen dat mensen 'te formeel' zijn. Wat kan doorslaan naar ronduit onbeschoft gedrag. Als dat de norm is.....
Ik vind het fijn als ik zie dat een kind 'u' tegen een oudere zegt. Getuigt van opvoeding en respect (vind ik).
slokkie schreef:taart schreef:Het gaat volgens mij niet om het gebruik van u op zich, maar om de combinatie van u met de toon van de rest van het bericht.
Het vormen van meerdere of opper voorzitters vanwege verschil in opinie.
Alfa gedrag.
c_alsemgeest schreef:mltex schreef:Wat een onzin. Dat is wat jullie willen lezen.
Ik vind over het algemeen dat mensen 'te formeel' zijn. Wat kan doorslaan naar ronduit onbeschoft gedrag. Als dat de norm is.....
Ik vind het fijn als ik zie dat een kind 'u' tegen een oudere zegt. Getuigt van opvoeding en respect (vind ik).
Als je even terug leest gaat het geheel niet om het 'u' zeggen in de posts...
En u tegen een oudere zeggen... imo spreek je op een forum als bokt altijd het gehele publiek aan, wie zegt mij dat degene achter het beeldscherm jonger of ouder is?
Daarbij lees ik vaak een bepaalde hoogdravendheid in de posts af.
En dat vind ik zonde, een dooddoener voor een goede inhoudelijke discussie.
Je laat door je woordkeuze en taalstructuur een zeer beperkt stukje bokt toe...
De kracht van het discussieren is het kunnen overbrengen van je argumenten. Door deze door moeilijke woorden af te bakenen van het bijna volledige publiek sla je de plank volledig mis.
Imo blijft het een openbaar forum, welke voor iedereen te lezen moet blijven.
De zelfde reden waarom het ergerlijke 'BrEeZáH' taaltje niet wordt toegestaan.
mltex schreef:Nee, en dat was ook niet mijn hoofdpunt in mijn post.
Maar ik vind dat wat jij bedoeld zeldzaam is. Mocht iemand op die manier mensen willen 'filteren' in zijn/haar topic kan ik me er wel wat bij voorstellen met de reden die ik gaf.
Als iemand een 'serieuze volwasse' discussie wil voeren en er komen mensen (lees vaak jongeren/kinderen) doorheen schreeuwen dat dat ongekend ergerlijk is. Als je dan op een relatief eenvoudige wijze 'die doelgroep' kan mijden geef ik die persoon groot gelijk
mltex schreef:De taal en kennis erover vind ik op het forum doorgaans van zo laag niveau dat ik zelf ga twijfelen of steigeren niet met ij geschreven moet worden....te erg.
Waves schreef:mltex schreef:De taal en kennis erover vind ik op het forum doorgaans van zo laag niveau dat ik zelf ga twijfelen of steigeren niet met ij geschreven moet worden....te erg.
Hoewel ik ook een forum ken waar grove fouten in de topictitel verbeterd worden door de moderators.
mltex schreef:Dan nog zijn dat uitzonderingen en zie ik het probleem niet. Liever een té formeel forum, dan een scheld elkaar maar suf forum. Dat is mijn mening. Jij stoort je aan anderen dan waar ik me aan stoor prima toch?