Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shanelle schreef:Als er nou 'een fabrikant' zich eens een keertje bezig zou houden met het ontwerpen van mooi ogende caps, die tegelijk ook nog eens super functioneren .. Dan zouden er heel wat mensen overhaald kunnen worden om er toch eentje op te zetten. Want daar ligt -denk ik- vaak het probleem; een cap is niet altijd even flatterend.
Zelf draag ik er wel altijd eentje, maar heb tig vriendinnen die het niet doen en ik vind het hun eigen keuze, al zou ik het heel erg waarderen moesten ze toch omschakelen. Ik ben heel blij met mijn cap, maar eerlijk is eerlijk -> als ik mezelf soms in de spiegel bekijk dan 'begrijp' ik vaak wel waarom sommige meiden ervoor bedanken ..
bulck schreef:Shanelle schreef:Als er nou 'een fabrikant' zich eens een keertje bezig zou houden met het ontwerpen van mooi ogende caps, die tegelijk ook nog eens super functioneren .. Dan zouden er heel wat mensen overhaald kunnen worden om er toch eentje op te zetten. Want daar ligt -denk ik- vaak het probleem; een cap is niet altijd even flatterend.
Zelf draag ik er wel altijd eentje, maar heb tig vriendinnen die het niet doen en ik vind het hun eigen keuze, al zou ik het heel erg waarderen moesten ze toch omschakelen. Ik ben heel blij met mijn cap, maar eerlijk is eerlijk -> als ik mezelf soms in de spiegel bekijk dan 'begrijp' ik vaak wel waarom sommige meiden ervoor bedanken ..
allereerst is het begrip mooi al heel subjectief, dus om daar aan te voldoen wordt al een klus.
verder hoor je echt gewoon de meest belachelijke redenen aangehaald worden. Niet mooi, zweet, vuil, niet doeltreffend of wat dan ook.
Dat het nu nog niet verplicht is, speelt dit in de hand.
Rijden met een brommer verlangt ook een helm en zelfs een pak, dat zouden ze kunnen doortrekken naar de paarden ook.
Je bent nooit volledig beschermd tegen ongelukken. Je kan verkeerd vallen of wat dan ook. Maar een helm kan al heel veel leed besparen. vergeet niet dat de hersenstam het belangrijkste orgaan is en eigenlijk heel ons lichaam bestuurd.
Ok een nek kan je breken, maar is ook slecht dodelijk of verlammend als de zenuwen gestuurd vanuit de hersenstam onherroepelijk kapot zijn.
En ja een botbreuk is pijnlijk, maar dat geneest.
Ik zou al degene die er zo licht overgaan eens willen aanraden om naar een revalidatiecentrum te gaan.
En ja excuses als ik ken mijn paard enzo,, die slaan ook nergens op. Je hoeft bvb maar net een dolgedraaide autochauffeur hebben die jullie aanrijdt, of een ongelukkige struikelpartij. Een trap van een ander paard of tig andere omstandigheden, waarbij je zelf een braaf paard mag hebben.
ilse86 schreef:dat is dan persoonlijkmaar dat boeit me ook niet zo. heb mijn champignon weer opgezet en hobbel weer vrolijk rond.
maar als ik op den duur Z mag rijden, heb ik toch ook een hoed op met wedstrijden... Dat beschermt toch ook niet?
_Cindy schreef:Ik vind best dat mensen op de gevaren van zonder cap rijden gewezen mogen worden. Ook als ze er niet om vragen. Maar verbieden gaat mij wel erg ver. Dan mogen ze wat mij betreft liever ITP topics van zwaar-in-de-krul-net-3-jarigen verbieden.
bulck schreef:_Cindy schreef:Ik vind best dat mensen op de gevaren van zonder cap rijden gewezen mogen worden. Ook als ze er niet om vragen. Maar verbieden gaat mij wel erg ver. Dan mogen ze wat mij betreft liever ITP topics van zwaar-in-de-krul-net-3-jarigen verbieden.
Dat is nu toch echt appelen met peren vergelijken e.
stef schreef:bokt verzuipt al in de regeltjes wat er allemaal wel of niet mag, ok, 1 regel meer of minder maakt dan ook niet uit.
MAAR: Dan moet dus wel álles aangepakt worden he, als je zoiets doet moet je het ook goed doen, en niet half. Dus op jonge paarden die beleerd worden is een bodyprotector verplicht, topics van mensen die met (sport) schoenen rijden moeten direct op slot, evenals topics met slecht passende zadels, een los hangend touwtje, een incorrect ingespannen paard, etc etc etc.