Kwaliteit op HAW/Rij-ITP achteruit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Re: Kwaliteit op HAW/Rij-ITP achteruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:52

@ Karinvdm, fijn dat je er wat aan hebt gehad.. Ik heb nooit meer commentaar gehad dan meer voor de loodlijn. Na 100 x word je daar zo moe van. Ik weet waar ik aan moet werken maar dat is niet in een keer knippen met mijn vingers opgelost :n

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:38

Urielle schreef:
Ja joh, Bokkers liggen er echt wakker van dat IK geen foto's op HAW zet :Y) Als ik al iets plaatste was het 'hier zit ik voor de derde keer bij het zadelmak maken op....' hahaha.

Positieve bijdrage lever ik aan topics die mi iets positiefs aan het forum bijdragen.

Het ging ook niet om de slapeloze nachten van andere Bokkers, maar om die van jou... blijkbaar is het nogal een halszaak voor je. Gulpje geeft aan dat je het jezelf dan heel makkelijk kunt maken...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:40

Miss_Malfoy schreef:
Tja ik weet niet goed hoe je het moet zeggen. Vandaag kwam ik wel weer twee leuke topics tegen, daar niet van.
Maar er zijn idd niet veel ruiters die echt wat moois laten zien.

Er zijn ook niet veel mensen die echt goed kunnen zingen of voetballen, en toch doen ze het bloedfanatiek en zijn ze te zien bij Idols of je plaatstelijke voetbalvereniging en gaan ze er zelf helemaal in op.... da's toch prachtig?!
De recreatieve groep ruiters is in NL verreweg het grootst, die zijn verantwoordelijk voor de grootste omzetten in de paardgerelateerde markt. Als die er en masse mee kappen wordt het wel een heeeeeeel klein wereldje.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:45

KarinvdM schreef:
Omdat het meestal met een negatieve ondertoon wordt gevraagd. Vaak zijn het manegemeisjes die het sielugh vinden dat je met sporen rijdt.

Dit meisje rijdt niet op een manege, maar vind het evengoed ook best raar om op een vers ingereden paard te gaan zitten met sporen.
Vandaag ging ik voor de 5e keer op een jonge merrie zitten en zei voor de grap: "oh, nu ben ik mijn sporen en zweep vergeten".
Als in, misschien is het gebruik van sommige hulpmiddelen soms overbodig of zelfs prematuur. Maar omdat je dat zo hebt ingepast in je eigen routine en iedereen om jou heen dat blijkbaar normaal vind, ga jij er vanuit dat iedereen die dat onverstandig vind een onbenul is.
Dat is nog eens kort door de bocht madame.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:54

Sporen op een jong paard gebruik ik ook niet, maar een zweep is dan wel weer nuttig :)
Paard begrijpt de beenhulpen immers nog niet, dan is een zweepje best even handig (lees: onmisbaar voor mij) om dat zo snel en subtiel nodig duidelijk te maken...

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:59

Ninx schreef:
KarinvdM schreef:
Omdat het meestal met een negatieve ondertoon wordt gevraagd. Vaak zijn het manegemeisjes die het sielugh vinden dat je met sporen rijdt.

Dit meisje rijdt niet op een manege, maar vind het evengoed ook best raar om op een vers ingereden paard te gaan zitten met sporen.
Vandaag ging ik voor de 5e keer op een jonge merrie zitten en zei voor de grap: "oh, nu ben ik mijn sporen en zweep vergeten".
Als in, misschien is het gebruik van sommige hulpmiddelen soms overbodig of zelfs prematuur. Maar omdat je dat zo hebt ingepast in je eigen routine en iedereen om jou heen dat blijkbaar normaal vind, ga jij er vanuit dat iedereen die dat onverstandig vind een onbenul is.
Dat is nog eens kort door de bocht madame.

Nou nou, beetje rustiger mag ook wel hoor. Karin gaf gewoon een voorbeeld, want in het desbetreffende topic van mijn jonge paard werd helemaal geen opmerking geplaatst over rijden met sporen.
Het lijkt me nogal kort door de bocht dat jij je niet een kleín beetje kunt voorstellen wat ze bedoelt met haar voorbeeld en waarom ze dat vervelend vindt. Getuigt van weinig inlevingsvermogen naar mijn idee.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:00

Ninx schreef:
Het ging ook niet om de slapeloze nachten van andere Bokkers, maar om die van jou... blijkbaar is het nogal een halszaak voor je. Gulpje geeft aan dat je het jezelf dan heel makkelijk kunt maken...

Spaanse pepers op bij het avondeten?
Raar hoor, dat ik als exteamlid me druk maak over in mijn ogen afglijden van Bokt, en nu ik dat als EXteamlid eindelijk gewoon zonder zorgen kan ventileren in de openbaarheid daar ook volop gebruik van maak :))
Als je mijn berichten goed gelezen had, dan zag je dat ik op zoek was naar _meer niveau_ en aangezien dat ik best handig ben met zadelmak maken maar een niet bepaald handige dressuuramazone ben vrees ik dat foto's van mij dat niveau niet op gaan krikken. Maar als het je dag goed maakt, kun je terugzien dat ik daarentegen wel wat heb gedaan met Gulpjes post want ik heb zojuist mijn advies gegeven aan een amazone met een Tinker en een amazone met een Haflinger, dus voor wat het waard is, heb ik binnen mijn beperkte capaciteiten en inzichten als M-ruitertje mijn best gedaan en ik heb afgesproken dat ik ook binnenkort een HAW-topic zal openen (waar iedereen zich kan verkneukelen om mijn beperkte rijkunsten :j ). Nou goed dan?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:01

over sporen: beter mee verlegen dan om verlegen zeggen wij hier.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 00:44

Urielle schreef:
over sporen: beter mee verlegen dan om verlegen zeggen wij hier.

Ik zou niet eens weten of we ze hebben liggen.... en anders ligt er een dikke laag stof op :D
Maakt ook verder niet uit, kundig gebruik zal geen geperforeerde paarden creëren. Ik vind het echter echt niet altijd noodzakelijk, en vind het fijner dat ze reageren op lichte druk vd kuit... en liever nog op den duur alleen al doordat je aan de handeling denkt die je wil verrichten. Al zijn ze niet allemaal zo gevoelig dat ze dat oppikken. Maar om nou op vers ingereden paarden te gaan zitten met sporen, nee... daar kan ik geen patat van bakken.
Ik ben ook geen GP ruiter, maar heb ook geen ambities in die richting. Ik kijk juist graag naar HAW topics die buiten het gebruikelijke kader vallen en vind de grote diversiteit juist leuk. En vind ik het niets, dat zap ik verder....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 00:49

sjaantje schreef:
KarinvdM schreef:

Nou nou, beetje rustiger mag ook wel hoor. Karin gaf gewoon een voorbeeld, want in het desbetreffende topic van mijn jonge paard werd helemaal geen opmerking geplaatst over rijden met sporen.
Het lijkt me nogal kort door de bocht dat jij je niet een kleín beetje kunt voorstellen wat ze bedoelt met haar voorbeeld en waarom ze dat vervelend vindt. Getuigt van weinig inlevingsvermogen naar mijn idee.

Van deze post begrijp ik niet zoveel, of ligt dat aan mij?
Er wordt gerefereerd aan de opmerking die wordt gemaakt door manegemeisjes over het gebruik van sporen bij een jong paard, en dat voorbeeld is kenmerkend voor de irritatie die men aan dergelijke opmerkingen ondervind?
Maar dan zeg jij dat het een gefingeerde irritatie is? Dus er waren geen manegemeisjes die in jouw topic "foei!" riepen over je sporen op je jonge paard?
Euh, waarom haalt ze dat dan aan?

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 00:57

Voor zover ik weet niet :+ (die manegemeisjes en sporen dus) Of ik moet iets gemist hebben (is al weer een tijd geleden), maar ik ga ervan uit dat het gewoon een simpel voorbeeld was van wat váák gebeurt. Daarbij verwijst ze direct naar de reden waarom sommige ruiters geen foto's meer plaatsen, namelijk omdat een plaatje er soms (bij eerder genoemden in dit topic) gewoon fijn uitziet en er dan tóch weer 'gemierenneukt' moet worden.
Jij kunt het wel interessant vinden dat er overal een discussie van gemaakt wordt, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen zin heeft om álles wat je maar kunt bedenken, te verantwoorden.
Laatst bijgewerkt door Hoipiepeloii op 22-01-10 01:13, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 00:59

chantal geeft niet aan dat het een aangenomen/fictieve irritatie is... :n enkel dat het als voorbeeld wordt aangegeven door karin.

Door het beleid moet er gezocht worden naar een aspect waar feedback op gegeven kan worden. Als posters inhoudelijk niets kunnen bedenken. Wordt er vaak terug gegrepen op bijzaken. :\

Als ik een jong paard fijn zie lopen, en ik zie op alle foto's netjes het spoortje eraf en bij aanzetten enkel de kuit eraan... laat de TS dan lekker sporen om hebben. Aan het geschetste beeld door de foto's kan je dan opmaken dat het rijtechnisch goed zit, en dat met de sporen bewust wordt omgesprongen... ook al is het een jong paard. :D
Maar meestal gebeurt dit niet... men ziet een jong paard, en een spoor *voila* 4 pagina's vol met spoor-gezeik :')
En niemand die meer ziet hoe fijn het paardje over de rug loopt en hoe ongedwongen het beeld is.
Imo ga je dan aan het doel van HAW voorbij...
En dat wordt imo in de hand gewerkt door het HAW beleid.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 11:00

De reden dat er weinig rijfoto's meer geplaatst worden is dat er nu op bokt zoveel mensen zitten met een hoog pennygehalte en weinig kennis van zaken.
Je krijgt direct naar je hoofd geslingerd dat je met sporen rijdt en dat dat zielig is, zweep is helemaal zielig, het bit is niet goed, de neusriem zit te strak etc etc. Het enige leuke commentaar is: mooi dekje, mooi swart paardjuh en lief koppie....

Nee ik snap wel dat de lol daar een beetje van afgaat. Ik heb er zelf ook geen behoefte meer om ze ooit nog te plaatsen.
Vroeger waren we met een veel kleiner clubje en reageerden er bokkers die ook echt in de sport bezig waren en op een bepaald nivo reden. Dan kreeg je ook echt fijne reacties, rijtechnisch onderbouwde reacties.
Het lijkt nu wel een verzameling penny's die reageren op HAW.

Ik denk dat al die regeltjes die erbij zijn gekomen de laatste jaren er ook geen goed aan doen. Er moeten verplicht dingen staan in je openingspost en zoveel foto's....

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 11:03

Het was inderdaad een voorbeeld, was het niet bij Sjaantje dan wel bij mij of een ander.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:29

Suzanne F. schreef:
Vroeger waren we met een veel kleiner clubje en reageerden er bokkers die ook echt in de sport bezig waren en op een bepaald nivo reden.

En is dit niet nu een heel groot onderdeel van het probleem? Vroeger was Bokt hét paardenforum, nu is het een forum met paarden. Waardoor de bezoekers ook een betere afspiegeling van paardliefhebbend Nederland is. En dat bestaat nu eenmaal voor het grootste gedeelte uit recreanten en prutsers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:33

Ach en dan DOE je weer eens je best om iemand fatsoenlijk advies te geven, wordt er uberhaupt niet op gereageerd (terwijl je bijna wel zeker weet dat ze niet 100% begrijpen waar je 't over hebt) en beginnen ze zelf even verderop met geouwebep omdat er iemand begint met 'hey meissie hoegaattieeeejjj'...

Zowel foto's plaatsen als energie steken in reageren leer je wel af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:13

Sonja en Suzanne F., volledig mee eens. Eerlijk gezegd plaats ik alleen nog foto's in bepaalde HK topics voor mensen die echt interesse hebben en verder dus niet. Rijfoto's en -filmpjes komen er dus niet meer omdat er net iets te vaak misbruik van is gemaakt op een manier die de mijne niet is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 16:07

Dat vind ik idd ook wel heel vies, als je foto's misbruikt worden.

Ik heb destijds toen Wrangler 3 maanden zadelmak was ooit een fototopic geplaatst en toen heeft de een of andere vrolijkerd zomaar een foto uit dat topic gepakt om bij de Wiki(!!!) te laten zetten onder 'valse knik' (wat het trouwens ook niet was maar dat doet er niet toe). Ik ben door andere Bokkers gePBt of ik daar wel iets van af wist (niet dus) en de Bokker in kwestie is toen wel afgevlamd door andere Bokkers (waarvoor mijn dank) maar ik ben er nog steeds woest over en van mij had de desbetreffende Bokker ook per direct een BOT mogen krijgen.

(en niet omdat het mijn foto is, ik vind het gewoon vies om iemands HAW foto's op een dergelijke negatieve manier te gebruiken zonder zelfs maar even te vragen of je ze wel ergens mag plaatsen)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 16:09

Dat is inderdaad een erg vuile streek.. Kan me voorstellen dat je daar van over de zeik bent!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 16:10

O dat is behoorlijk fout ja.
En dat krijg je inderdaad, van foto's op internet plaatsen. Hoe vaak ik al niet ben gewaarschuwd dat Milena in een paardenspel opdook of ergens ineens van een of andere Penny bleek te zijn... (uiteraard zwaar mishandeld, verwaarloosd, gekregen van een suikeroompje, gewonnen, verdiend etc...) Nou kan ik daar niet van wakker liggen en is het op zich nog best eens grappig ook, maar brutaal is het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 16:33

Het is behoorlijk brutaal en wordt alleen gedaan door mensen die sociaal onder de maat zijn.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 16:34

Vaak is het gewoon jaloezie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 16:36

Lovely schreef:
Het is behoorlijk brutaal en wordt alleen gedaan door mensen die sociaal onder de maat zijn.

Kinderen die maar wat aanklooien op het net denk ik... Ouders letten daar totaal niet op volgens mij.

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:28

Ik zou zeggen : Waar maak je je druk om :+ ?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:30

Mellanii schreef:
Ik zou zeggen : Waar maak je je druk om :+ ?

omdat een ooit kwalitatief hoog forum met sprongen achteruit aan het rennen is... waardoor het bok-plezier er voor sommige leden van de oude stempel vanaf gaat?