Is het ban-systeem wel objectief?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:18

pharagirlke schreef:
De mensen die hier "opspelen" worden volgens mij sowieso wel wat meer in de gate gehouden, ik kom hier bekende namen tegen waarvan ik weet dat ze meer dan eens onterechte OW's kregen... :\ Daarvoor hoeven ze het niet te laten.

En nog leuker: Mods die hun opmerking NA een aantal reacties aanpassen en dan een OW laten sturen wegens het negeren van een deel van de modopmerking (een deel dat daar nog niet stond toen de bewuste personen reageerden) dat via PB zelf toegeven als je tegen de ban in gaat, maar terugdraaien? Nee hoor :D Mod was kennelijk niet zo eerlijk in het modteam zelf :') Echt ik ben daar nog steeds niet goed gezind van :')

viel het jou ook al op :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:19

slimmerik schreef:
Juist niet. Ik bedoel ermee dat ze afspraken niet nagekomen is. Dat moet je ook nog eens door de vingers kunnen zien bij een "verstrooid" meiske. ;)

Waarom?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:20

Shadow0 schreef:
slimmerik schreef:
Juist niet. Ik bedoel ermee dat ze afspraken niet nagekomen is. Dat moet je ook nog eens door de vingers kunnen zien bij een "verstrooid" meiske. ;)

Waarom?

Waarom dan borderliners, dislectischen (oeps verkeerd geschreven hè?)wèl een hand boven het hoofd houden?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:21

Ikima schreef:
Neonlight schreef:
Op het moment dat de persoon nog geband is terwijl de BC hun uitspraak hebben, wordt deze gewoon per mail verzonden.

Wat betreft de besluitvorming van OW's, die beslissing is nooit aan 1 mod alleen, dat is altijd een groep mods die ernaar heeft gekeken. Er is 1 mod die de mededeling doet, en die staat dan vaak ook te boek als "de slechte mod", terwijl het alleen maar de boodschapper is.
Een OW wordt ook niet zomaar gegeven. Heel vaak zie je dat betreffende gebruikers al diverse sturende pb's vooraf hebben gekregen om ze te wijzen op hun gedrag, taalgebruik, whatever. Een gebruiker die al vaker sturende pb's heeft gekregen kan dan voor een bepaalde reactie een OW krijgen, terwijl iemand die exact hetzelfde zegt maar nog nooit is aangesproken een sturende pb krijgt.

Sturende PB? Nee hoor, pats boem een ban de 1 een maand de ander een week en ga zo maar door. en dat soms voor een onbenullig zinnetje waar niemand wat achter zoekt, terwijl alle andere berichten altijd netjes zijn. Het ziet er dan ook erg naar uit dat sommige mensen door bepaalde mods extra in de gaten gehouden worden, zeg maar als "vriendendienst" voor een andere bokker.
Dus als ik nu een ban hiervoor krijg dan ben ik ook extra in de gaten gehouden. :D

Volledig mee eens.

En de eerste zin van Neonlight vind ik erg vreemd; hoezo kan een persoon nog geband zijn terwijl de BC uitspraak doet? Alsof je bezwaar kunt indienen voor je geband wordt?
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 28-08-09 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:21

Iedereen die een BOT krijgt wegens een EA-transactie heeft volop tijd gehad om het af te handelen en genoeg PB's om er aan herinnerd te worden. Op een gegeven moment is de koek gewoon een keer op en volgt er een sanctie. En die sanctie is dan al minstens twee keer (meestal vaker) bekend gemaakt. Het gaat bij EA-transacties wel om geld of goederen die door de tegenpartij geleverd zijn en waarbij er dan niet de moeite genomen wordt om de tegenprestatie te leveren. Daar wordt hier wel heel gemakkelijk aan voorbij gegaan. De tegenpartij zit nog steeds op een product te wachten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:24

anneliesdj schreef:
Frozenstar schreef:
Maar ik neem aan dat er ook gecontroleerd wordt als een Bokker zelf daar om vraagt? Niet alleen de mod's?

Alléén op verzoek van bokkers, als je dus vind dat je onterecht een ban of OW hebt gehad moet je daar zelf melding van maken.
En dat vind ik het mankement aan het systeem, als brave bokker heb je toch helemaal geen zin om te zeuren of een ban al dan niet verdiend was.

Op het moment als je ernstige vraagtekens bij het functioneren van een mod hebt kun je ook bij de hoofdmods aankloppen. Niet voor het terugdraaien van een OW omdat je het daar niet mee eens bent, daar is de BC voor. Maar als je twijfels hebt over het algemene functioneren of integriteit van een bepaalde mod kun je het aankaarten, en dan kijken de hoofdmods of die twijfels inderdaad terecht zijn of niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:25

slimmerik schreef:
Citaat:
Waarom?

Waarom dan borderliners, dislectischen wèl een hand boven het hoofd houden?

Geen idee, ik heb dat niet verzonnen en ik vind het ook niet erg nodig, maar in het geval van transacties vind ik het nog vele malen belangrijker dat je zorgt dat het goed gaat. Kun je daar niet aan voldoen, dan moet je die transacties niet aan gaan. Ik zie niet in dat dat goedgekeurd moet worden alleen omdat er andere dingen zijn die ook niet goed zijn, jij wel?

KiWiKo

Re: Is het ban-systeem wel objectief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:26

geld innen en geen goederen leveren is gewoon diefstal........ niks meer en niks minder

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:27

KiWiKo schreef:
geld innen en geen goederen leveren is gewoon diefstal........ niks meer en niks minder

Oplichting. Diefstal is het wegnemen van geld of goederen.

KiWiKo

Re: Is het ban-systeem wel objectief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:28

euhms......... je neemt iemands geld weg onder valse voorwenselen........

maargoed diefstal en oplichting zit voor mij in het zelfde hoekje wat dit betreft............

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:29

Dan moet men aangifte doen. Moest ik ook doen toen ik bedreigd werd en de bedreigende partij kan gewoon doorbokken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:29

anneliesdj schreef:
En de eerste zin van Neonlight vind ik erg vreemd; hoezo kan een persoon nog geband zijn terwijl de BC uitspraak doet? Alsof je bezwaar kunt indienen voor je geband wordt?

Als je een OW krijgt waar een ban aan vast en je wilt bezwaar daartegen maken wordt je verwezen naar de BC, die te bereiken zijn via een email-adres. Dat email-adres wordt ook door de mods meegegeven. Stel dat de ban een maand is, dan is de uitspraak er voordat de ban ten einde is. De uitspraak wordt via de mail gestuurd naar de betreffende bokker, niet via de pb. Mocht het bezwaar gegrond zijn, wordt direct de ban eraf gehaald en de lengte die al uitgezeten is gekort bij een eventuele volgende ban.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:31

KiWiKo schreef:
euhms......... je neemt iemands geld weg onder valse voorwenselen........
maargoed diefstal en oplichting zit voor mij in het zelfde hoekje wat dit betreft............

Het zit inderdaad wel ongeveer in de zelfde hoek, maar voor de duidelijkheid lijkt het me toch handiger om de juiste termen te gebruiken... er is al genoeg miscommunicatie dus laten we in elk geval de woorden houden voor wat ze zijn :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:31

maar dat is in deze situatie NIET het geval (oplichterij en diefstal van boterkoekje). háár eigen hoofdstel is foetsie (heeft essie dit toch maar beweert ze anders en is zíj dan de oplichter? ) En ze eist haar eigen hoofdstel terug daarbij ook nog eens met een bit van boterkoekje omdat ze dat graag wou. Teugels zijn vergeten, maar geld of iets soortgelijks voor het bit heeft boterkoekje evenmin gekregen.

Nu vraag ik me toch af wie hier de ban verdient?

En want betreft die objectieve mods en objectief ban systeem. Uiteraard zijn mods nooit geheel objectief! dat is onmogelijk! Of iig ze zullen niet altijd objectief zijn. Niet uit kwaaiigheid. Maar dat is gewoon menselijk! Mods zijn net als alle andere bokkers ook gewoon mensen en zullen als mensen dingen afhandelen en helaas gaat dit dus niet altijd objectief (genoeg)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:32

slimmerik schreef:
Dan moet men aangifte doen. Moest ik ook doen toen ik bedreigd werd en de bedreigende partij kan gewoon doorbokken.

Oftewel - omdat jij vindt dat de mods jou tekort hebben gedaan mogen ze ook andere dingen niet aanpakken, want da's nie eerlijk? Vat ik dat zo goed samen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:33

Ik heb er ook alle begrip voor hoor, dat mods fouten maken. Het zijn ook nèt mensen. :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:34

slimmerik schreef:
Ik heb er ook alle begrip voor hoor, dat mods fouten maken.

Vreemd, zo klonk het helemaal niet. Bovendien zou ik het niet direct als een fout van de mods classificeren.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:35

Neonlight schreef:
anneliesdj schreef:

Als je een OW krijgt waar een ban aan vast en je wilt bezwaar daartegen maken wordt je verwezen naar de BC, die te bereiken zijn via een email-adres. Dat email-adres wordt ook door de mods meegegeven. Stel dat de ban een maand is, dan is de uitspraak er voordat de ban ten einde is. De uitspraak wordt via de mail gestuurd naar de betreffende bokker, niet via de pb. Mocht het bezwaar gegrond zijn, wordt direct de ban eraf gehaald en de lengte die al uitgezeten is gekort bij een eventuele volgende ban.

Gaat een beetje moeilijk als je niet eens de kans krijgt om de pb van een mod te lezen. :+

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:36

Shadow0 schreef:
slimmerik schreef:

Oftewel - omdat jij vindt dat de mods jou tekort hebben gedaan mogen ze ook andere dingen niet aanpakken, want da's nie eerlijk? Vat ik dat zo goed samen?

Nee, absoluut geen goede samenvatting. Maar iemand wordt geband van bokt omdat ie een oplichter is of diefstal heeft gepleegd maar het is niet een politie-aangifte-waardig. Dan heb ik mijn twijfels bij de oprechtheid van de klagende partij ;)

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:37

Maartje1990 schreef:
maar dat is in deze situatie NIET het geval (oplichterij en diefstal van boterkoekje). háár eigen hoofdstel is foetsie (heeft essie dit toch maar beweert ze anders en is zíj dan de oplichter? ) En ze eist haar eigen hoofdstel terug daarbij ook nog eens met een bit van boterkoekjeomdat ze dat graag wou. Teugels zijn vergeten, maar geld of iets soortgelijks voor het bit heeft boterkoekje evenmin gekregen.

Das dan een beetje dom van Boterkoekje, niet? Dat "geld of iets soortgelijks", was dat afgesproken dan?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:38

Neonlight schreef:
Op het moment als je ernstige vraagtekens bij het functioneren van een mod hebt kun je ook bij de hoofdmods aankloppen. Niet voor het terugdraaien van een OW omdat je het daar niet mee eens bent, daar is de BC voor. Maar als je twijfels hebt over het algemene functioneren of integriteit van een bepaalde mod kun je het aankaarten, en dan kijken de hoofdmods of die twijfels inderdaad terecht zijn of niet.

Sorry maar zoveel vertrouwen heb ik niet in het boktbeheer/moddie's en ik denk dus ook dat zoiets geen enkele zin heeft :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:39

Shadow0 schreef:
slimmerik schreef:
Ik heb er ook alle begrip voor hoor, dat mods fouten maken.

Vreemd, zo klonk het helemaal niet. Bovendien zou ik het niet direct als een fout van de mods classificeren.

Misschien even mijn posten terug lezen in dit topic. Anders wordt het zo'n opeen-stapeling van herhalingen. ;) :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:39

Als je het niet wilt proberen, vind ik persoonlijk ook niet dat het veel zin heeft om te klagen in dit soort topics. Dat is net als bij mensen die steeds op de politiek katten en dan niet gaan stemmen. Sorry... maar wat verwacht je dan?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:42

slimmerik schreef:
Nee, absoluut geen goede samenvatting.

Wat bedoel je dan wel precies? Wat heeft het wel of niet reageren op een bedreiging te maken met het wel of niet reageren op een probleem met een transactie? Die dingen staan toch los van elkaar? Waarom vind je dat er een excuus zou moeten zijn voor mensen die verstrooid zijn? En dan bedoel ik niet 'hoe leg ik het boktbeleid zo uit dat het aan iets anders te linken is', nee, waarom vind jij dat verstrooidheid een excuus is? Daar ben ik erg benieuwd naar.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:46

Sannessep schreef:
Maartje1990 schreef:
maar dat is in deze situatie NIET het geval (oplichterij en diefstal van boterkoekje). háár eigen hoofdstel is foetsie (heeft essie dit toch maar beweert ze anders en is zíj dan de oplichter? ) En ze eist haar eigen hoofdstel terug daarbij ook nog eens met een bit van boterkoekjeomdat ze dat graag wou. Teugels zijn vergeten, maar geld of iets soortgelijks voor het bit heeft boterkoekje evenmin gekregen.

Das dan een beetje dom van Boterkoekje, niet? Dat "geld of iets soortgelijks", was dat afgesproken dan?

ik geef je groot gelijk dat dat een 'beetje' dom was/is van haar. Wat daarin afgesproken is weet ik niet. Maar het lijkt me niet meer dan logisch dat er voor dat bit dan ook wat betaald wordt? maar dat heeft boterkoekje evenmin, evenmin heeft zij nu haar eigen hoofdstel. Waar is dat? ergens verdwaalt in een brievenbus? of bij essie73? Boterkoekje heeft het hoofdstel teruggestuurd is alleen de teugels vergeten. Maar nu vraag ik je, wie is hier nu een 'oplichter' en houdt zich niet aan de regels, boterkoekje of essie73?

Maar het is wel opvallend dat ondanks dat, er maar 1 persoon een ban heeft. Terwijl er bij die andere persoon toch óók 'verdachte' omstandigheden zijn?