Tik op de vingers: Fel reageren? Hoezo?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 23:42

Chiqa schreef:
En wbt. het eerste; zou de tem knop gewoon ingedrukt houden, want dat is natuurlijk niet fair naar jou toe.

Kan niet, want ik was fout en de TS juist. De regels zijn zo gemaakt, hoewel ik het er nog altijd niet mee eens ben ;) . Daar ben ik ook zo 'boos' om, die regels. Wat de mods hebben gedaan is in principe correct geweest, helaas.

Ikima

Re: Tik op de vingers: Fel reageren? Hoezo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:47

In dit topic is het maar weer al te duidelijk dat er soms door de mods iets niet goed gelezen wordt.
Ikima @ [BB] lieve kleine kimmie is reddeloos verloren...
Gelukkig heeft deze mod haar excuus aangeboden en zal ze er behoorlijk mee in haar maag zitten.

Zo kan het dus ook dat er topics, waar iemand een ban of OW krijgt, ook maar half worden gelezen en dus niet goed begrepen wordt of het nu wel of niet fout was en waarom een persoon op een verkeerde manier reageert.
Er kan dan een momentopname gelezen worden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:54

Ikima: dat iemand 'zomaar' een OW of ban krijgt is vrijwel uitgesloten. Een OW is namelijk nooit een beslissing van één mod alleen, daar dienen meerdere mods mee akkoord te gaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:09

Ikima: toch kun je nooit verwachten dat vergissingen nooit gemaakt worden. Dat betekent niet automatisch dat het niet goed gaat. In deze situatie was de vergissing pijnlijk maar hij is toegegeven en hersteld. Dat lijkt mij voldoend.

Mas: maar ondanks dat denk ik dat het gevaar van te snel lezen wel reeel is. Ook al wordt een verzoek voor een OW door meerdere mensen beoordeeld, men gaat daarin toch wel af op de informatie die door de eerste mod wordt gegeven. Je kunt namelijk niet verwachten dat de betrokken teamleden de zaken stuk voor stuk allemaal uit gaan zoeken, zeker niet als het een lange geschiedenis, veel berichten en meerdere tabbladen betreft. Dat kan gewoon niet, dan moet hetzelfde werk wel een keer of 4 onafhankelijk worden uitgevoerd. Dat is niet haalbaar, en wat mij betreft hoeft dat ook helemaal niet, maar je moet wel open blijven staan voor de mogelijkheid van zulke zken.
Als er een vergissing in die informatie is geslopen, dan kan het wel degelijk zo zijn dat de verschillende mods dat niet door hebben.

Nogmaals: ik vind het niet reeel om te verwachten dat alles foutloos gaat, waar mensen werken gaan dingen gewoon mis, dat is deel van het leven. Als je probeert ze zo goed mogelijk te herstellen, naar eer en geweten op te lossen en te voorkomen, dan is dat wat mij betreft voldoende.
Maar als je denkt dat dergelijke fouten 'vrijwel uitgesloten' zijn omdat het systeem zo werkt, dan vergroot je juist het risico op dergelijke fouten, en dat vind ik geen goede zaak. Juist het besef dat het mensenwerk is, dat fouten gemaakt zullen worden en ook altijd kunnen voorkomen, maakt dat je er open voor blijft staan.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:17

Een fout maken is ook heel menselijk. Ik verwacht ook niet dat 4 mods 30 pagina's gaan doorlezen, vaak gaan ze (volgens mij dan) af op wat er op de laatste paar pagina's is gepost. Er kan al heel wat aan vooraf gegaan zijn voordat dit opgemerkt wordt, daar moet ook rekening mee gehouden worden als iemand zijn of haar OW of ban niet terrecht vindt en in het verweer komt.
Deze mod heeft gewoon open en bloot haar fout toegegeven en dat is super.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 00:27

Heb heel lang gedacht dat er niet met twee maten gemeten werd op bokt, maar begin nu ook te twijfelen nav dit topic:

[BB] SnuggEase, hondenluier

Overal bij dit soort topics worden kritische vragen gesteld en mag dierenwelzijn voorop staan zonder dat er gelijk een moderator ingrijpt, in dit topic is TS een moderator en wordt er al een modopmerking geplaats na het stellen van 1 simpele vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 00:29

ThePast03, die groene hulk is die geplaatst na jou vraag waarom die hond een luier draagt, of is er wat weggehaald??? (Tekst)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 00:31

Chiqa schreef:
[*olduser*], die groene hulk is die geplaatst na jou vraag waarom die hond een luier draagt, of is er wat weggehaald??? (Tekst)

Er is niets weg gehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 00:33

Zo komt dat anders wel over, of er iets verschikkelijks gezegd is, jij stelt een normale vraag, die een ander ook had kunnen stellen. Alleen is TS een moderator, maar dan nóg vind ik de vraag vrij normaal.
Was zelf ook nieuwsgierig, zag de hulk staan dus dacht dat er het nodige aan vooraf gegaan was.
Maar dat is dus niet het geval???????

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 00:35

Chiqa schreef:
Zo komt dat anders wel over, of er iets verschikkelijks gezegd is, jij stelt een normale vraag, die een ander ook had kunnen stellen. Alleen is TS een moderator, maar dan nóg vind ik de vraag vrij normaal.
Was zelf ook nieuwsgierig, zag de hulk staan dus dacht dat er het nodige aan vooraf gegaan was.
Maar dat is dus niet het geval???????

Nee niets weg gehaald. Alles staat er gewoon zoals het er stond voor die hulk.

Het zal aan mij liggen, maar als het alleen over het wassen van luiers mag gaan kan het misschien beter niet bij BB staan maar in een forum waar over wassen van luiers kan worden gepraat?
Lijkt me duidelijk dat in een forum als BB iemand gaat vragen waarom een hond met een luier aan moet lopen.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 22-05-09 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 00:35

Mas schreef:
Ikima: dat iemand 'zomaar' een OW of ban krijgt is vrijwel uitgesloten. Een OW is namelijk nooit een beslissing van één mod alleen, daar dienen meerdere mods mee akkoord te gaan.

O ja?? Nou sorry hoor maar ik vraag me echt af hoe daar naar gekeken wordt? Vast niet met meer dan een half oog...

Een tijdje terug had ik een ban van een dag om een idiote reden, ik vraag om verduidelijking, krijg een vaag antwoord en ben vervolgens geband. Nou sorry maar dat vind ik geen normale manier om met elkaar om te gaan. Daarbij was de ban ook onterecht maar ja, dan wordt je weer weetikveel waarheen gestuurd en daar heb ik dan ook weer geen zin in.
En overigens; als het verdiend is ben ik de eerste die mijn excuses aanbied hoor dus zeg nou niet dat de schuldige volgens zichzelf nooit wat gedaan heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 00:42

ThePast03; ik begrijp jou gevoel en denk dat veel bokkers het met je eens zullen zijn dat dit dudielijk niet klopt.
Want het lijkt namelijk net of dr een rel aan vooraf gegaan is, en je stelt een hele normale vraag, zijn dit nieuwe regels van bokt die ook aan mij voorbij zijn gegaan??????
Want laat dat me alsjeblieft weten want deze opmerking zou een ieder gemaakt kunnen hebben.
Een hond met een luier........

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 08:17

Chiqa schreef:
ThePast03; ik begrijp jou gevoel en denk dat veel bokkers het met je eens zullen zijn dat dit dudielijk niet klopt.
Want het lijkt namelijk net of dr een rel aan vooraf gegaan is, en je stelt een hele normale vraag, zijn dit nieuwe regels van bokt die ook aan mij voorbij zijn gegaan??????
Want laat dat me alsjeblieft weten want deze opmerking zou een ieder gemaakt kunnen hebben.
Een hond met een luier........

ik zat gister om die tijd ook in dat topic... ik heb ook meteen gereageerd, wat een overdreven reactie...
waarom zou je niet naar de oorzaak mogen vragen? Of is het de normaalste zaak van de wereld dat een hond een luier aan heeft? :?
Daarbij, zoals ik in het topic ook zei, kan het advies van de oorzaak af hangen. Heb je een hond die om (medische?) redenen helemaal incontinent is (urine en ontlasting) geef je een ander advies dan wanneer een hond af en toe een drupje laat vallen.
Echt een onzinnig ingrijpen...

Ook vond ik de mods erg streng in het gevleugelde tampon topic...
het is toch logisch dat zoiets grappige reacties uitlokt, is dat dan meteen offtopic?
Tussendoor werd er nl vaak genoeg serieus gedebateerd over de werking van deze gevallen.
Hierbij vond ik het ingrijpen ook erg snel en streng... lol hebben is dus op het randje met, blijkbaar, het nieuwe regime ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 12:12

c_alsemgeest schreef:
ik zat gister om die tijd ook in dat topic... ik heb ook meteen gereageerd, wat een overdreven reactie...
waarom zou je niet naar de oorzaak mogen vragen? Of is het de normaalste zaak van de wereld dat een hond een luier aan heeft?

Nou presies :? Ik heb altidj mijn twijfels aan de opmerking 'meten met twee maten' gehad, maar hier kan je toch echt niet mee romheen, hier wordt duidelijk met twee maten gemeten.
Als een gewone zwarte bokker een dergelijk topic had geplaatst weet ik zeker dat die vraag ook gesteld werd, durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.
Dan zou er pas een hulk komen als we drie pagina's offtopic zouden gaan en het antwoord van TS niet gerespecteerd zou worden.
Maar dit? :?

Ik durf te wedden dat als ik op zoek ga naar een soortgelijk topic die vragen ook gesteld worden en er géén hulk komt, dus ja dan wordt er officieel wat mij betrefd wel gemeten met twee maten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 21:37

Btw, Adil, ik heb jouw voorbeeld even gebruikt in een ander topic. Hoewel ik dus nog steeds achter mijn mening sta (dat het geen prettige manier van reageren is), wil ik even benadrukken dat het niet bedoeld is om jou zwart te maken, maar alleen omdat het een voorbeeld was dat toevallig erg goed voldeed, en ik dacht dat het er niet duidelijker op zou worden als ik dat anoniem ging aanhalen ofzo. Dat is dus beslist niet tegen jou bedoeld. (De link is Shadow0 @ [FZ] Onduidelijke topictitels )

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:40

(ik heb het hele topic niet doorgelezen, dat wou ik zsm doen)

Ik stond net op het punt om een soortgelijk topic te openen, maar toen zag ik deze staan.

Wat mij de laatste tijd erg veel opvalt is dat er her en der bannen en waarschuwingen worden uitgedeeld omdat een bericht fel/kwaad etc. zou overkomen. Maar dan vraag ik mij af waar we mee bezig zijn.

Hoe kan een mod/gebruiker van achter zijn pc beoordelen hoe (ik bijvoorbeeld) een bericht bedoelt heb? Hoe kan je in hemelsnaam een waarschuwing/ban uitdelen alleen maar omdat jij vind dat het fel overkomt? Dat slaat toch nergens op?

Ik heb van diverse mensen te horen gekregen om welke berichten het ging en bij velen ben ik stijl achterover gevallen. Ik snap dat echt niet, om meningen/intonaties kan je andere mensen eenmaal niet afstraffen (tenzij er echt vieze woorden aan ter pas komen).

Dit zit mij al een tijdje 'dwars' en ik zou graag willen weten hoe er hier mee word omgegaan...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:53

Ikima schreef:
Een fout maken is ook heel menselijk. Ik verwacht ook niet dat 4 mods 30 pagina's gaan doorlezen, vaak gaan ze (volgens mij dan) af op wat er op de laatste paar pagina's is gepost. Er kan al heel wat aan vooraf gegaan zijn voordat dit opgemerkt wordt, daar moet ook rekening mee gehouden worden als iemand zijn of haar OW of ban niet terrecht vindt en in het verweer komt.
Deze mod heeft gewoon open en bloot haar fout toegegeven en dat is super.

Juist doordat men afgaat op de laatste paar berichten ontstaat er een heel verkeerd beeld. Vaak is men dan al wat kribbig waardoor er te snel conclusies getrokken worden.

IMO word er te vaak vergeten dat letters op een beeldscherm maar letters op een beeldscherm zijn. Zolang je de gedachte er achter niet kunt zien/lezen/horen hoor je IMO ook niet zo zwaar te beoordelen (uitzonderingen wbt scheldwoorden etc. daargelaten).

(ben ik trouwens nog duidelijk? Ik heb nogal moeite om het goed uit te drukken in woorden)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:12

Magda je bent heel duidelijk en ik ben het ook met je eens.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:33

magda_90 schreef:
Wat mij de laatste tijd erg veel opvalt is dat er her en der bannen en waarschuwingen worden uitgedeeld omdat een bericht fel/kwaad etc. zou overkomen. Maar dan vraag ik mij af waar we mee bezig zijn.

Hoe kan een mod/gebruiker van achter zijn pc beoordelen hoe (ik bijvoorbeeld) een bericht bedoelt heb?

Nee, en daar spreekt een mod je dan ook niet op aan, het gaat erom hoe het overkomt. Als je het niet zo bedoeld hebt, moet je het anders opschrijven.

Citaat:
Ik snap dat echt niet, om meningen/intonaties kan je andere mensen eenmaal niet afstraffen (tenzij er echt vieze woorden aan ter pas komen).

Waarom niet? Ik zou iemand ook vragen om niet tegen me te schreeuwen of heel bot te zijn. Waarom zou Bokt dat niet verlangen van z'n gasten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:18

Shadow, ik denk dat het een vinger op de zere plek is. Je hebt nu een duidelijke vergelijking, maar het komt wel vaker voor dit soort dingen.

Ik snap wel dat het moeilijk is voor zo een groot forum om altijd straight te zijn, maar als er overleg is over OW's en bans, dan worden alle mods er in gekend, dus dan ken je als mods de gevallen en dan vind ik het erg lomp als je als mod dergelijk ongewenst gedrag vertoont als je behoort te weten nav een eerder geval dat er een OW voor is uitgedeeld.

Zoiets als bekeuren voor te hard rijden en op die zelfde plek als diender in burger net zo hard rijden en ongestraft blijven als er uniformen langs die weg staan. Zo komt het dan over...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:24

Hoe het overkomt dus, zeg je. Maar wie bepaald hoe het overkomt? Ik typ dit bericht met de bedoeling om mijn gedachten duidelijk bij jou over te brengen maar dat zou bijvoorbeeld jou kwaad kunnen maken (noem maar iets, denk maar even mee als je zou willen) dus dan roep je een mod erbij en je zegt meneer mod dit bericht van Magda maakt mij erg kwaad. Dus achter de schermen word het uitgezocht en omdat mijn bericht jou en velen kwaad maakt heb ik dus een OW of een ban te pakken, terwijl het mijn bedoeling dus niet zo was.

Nu zeg je verderop in je bericht, dan moet je het maar anders opschrijven. Maar waarom zou ik dat anders doen? Netjes formuleren ala, maar dit berichtje is netjes geformuleerd maar toch word je er boos om (niet echt boos maar je moet even meedenken als je wilt).

Heb ik het zo beter uitgelegd? Kijk jij kan een bericht wel bot vinden, maar de auteur kan het helemaal niet zo bedoeld hebben en had die gedachte daar absoluut niet bij. Die gaat heus niet denken van als ik het zo schrijf dan kan die dat zo vinden en als ik het zo schrijf dan denkt ie zo. Die denkt van ik vind het zo en dit schrijf ik op mijn manier op want als ik het zo zou zeggen dan kijkt niemand mij raar aan.

Snap je?
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 26-05-09 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:25

Heb jij de post eigenlijk wel van shadow in dat andere topic gelezen? Dan begrijp je wat ik bedoel met hoe het over komt....

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:27

Dat was neem ik aan naar mij bedoeld? Nee, welk topic? Ik heb schijnbaar niet goed gelezen zie ik.

[Edit] Ik zie wat je bedoelt, maar ik haakte er even op in. Of was mijn reactie nu verkeerd? :+
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 26-05-09 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:28

Oke, halverwege de pagina verwijst shadow naar een topic die ze heeft geopend nav dit topic.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:29

Zie mijn edit hier boven :+

Ik zie wat je bedoelt, maar ik haakte er even op in. Of was mijn reactie nu verkeerd?