'Pluspakket' voor Bokt.nl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 00:28

Charaz schreef:
Mensen het members only gedeelte is maar een IDEE helemaal niet dat dit perse zo word.

Klopt maar als mensen nu niet aangeven dat ze dat niks vinden.... komt het er misschien wel en krijg je te horen: toen zei je niks ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 00:34

Karl66 schreef:
Volgens mij maken een aantal mensen zich teveel zorgen, Bokt blijft gewoon zoals het is. Inclusief FZ en de mogelijkheid om mee te denken over het beleid.

Als betalend lid krijg je dan toegang tot een besloten forum. Dat zal in de praktijk vooral een HK-achtig forum worden, omdat op FZ vaak aangegeven wordt dat daar behoefte aan is. Wat het bespreken van het beleid betreft, is dat denk ik eerder in de vorm van een balletje opgooien over mogelijke ideeën die we hebben. Op dit moment hebben we alleen het team als klankbord voordat we iets op FZ praten en dan komt er een klankborgroep bij. Niet meer en niet minder.

Wat heeft het voor nut om een besloten HK forum te hebben? Waarom is daar behoefte aan?

Verder ben ik het volledig eens met Nakisha

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 00:36

Annelies, veel mensen blijken het in de praktijk vervelend te vinden dat een ander zich alleen maar hoeft aan te melden om mee te kunnen lezen op in de HK op Bokt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 00:37

Maar die mensen hoeven zich ook alleen maar aan te melden...
En wat als je een speciaal members gedeelte hebt, dan zullen er nog steeds mensen tussen zitten die je niet mag...
Ookal zijn de andere members die betalen, je weet er niets meer over dan over de niet betalende leden.

En als je er niet tegen kunt dat jan en alleman de onzin kunnen lezen die jij op een forum spuit dan moet je gewoon selectief zijn ipv je hele hart te luchten via internet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 00:51

anneliesdj schreef:
Wat heeft het voor nut om een besloten HK forum te hebben? Waarom is daar behoefte aan?

Verder ben ik het volledig eens met Nakisha

Zou hier idd ook wel een concreet antwoord op willen hebben, HK is toch meer dan voldoende?
......als ik nog zo vrij mag zijn om mee te mogen discussieren :\

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 00:53

Karl66 schreef:
Annelies, veel mensen blijken het in de praktijk vervelend te vinden dat een ander zich alleen maar hoeft aan te melden om mee te kunnen lezen op in de HK op Bokt.

En dan melden diezelfde mensen zich aan en betalen 2 euro per maand en lezen alsnog mee.

Of nog veel makkelijker, hacken dat gedeelte en lezen vrolijk mee. Dat is voor veel mensen erg simpel. ;)

Internet kent geen privacy, als je niet wilt dat een ander meeleest zul je dat zeker niet op internet moeten zetten.

Maar hoe meer ik zie hoe de mods hier op reageren hoe meer duidelijk wordt dat dit inderdaad om een flauwe 1 april grap gaat.
Succes ermee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 00:58

ThePast03 schreef:
Internet kent geen privacy, als je niet wilt dat een ander meeleest zul je dat zeker niet op internet moeten zetten.

De PBboksen zullen overuren gaan draaien vrees ik met al die print screens en lappen gecopieerde teksten die rond zullen worden gestuurd :D

ThePast03 ik hoop dat je gelijk gaat krijgen. :j

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 01:00

Laten we er nog een extra optie ingooien voor betalende leden: pb's ongelezen terug kunnen sturen of erop kunnen temmen _O-

En bij 25 euro donatie mag je 1 dag meedraaien als mod }>

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 01:03

Chiqa, als er een gesloten forum komt, dan zal daar op dezelfde manier op gemod worden als op de rest van Bokt. BVT heeft laten zien dat dit geen probleem hoeft te zijn.

slimmerik

Re: 'Pluspakket' voor Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 01:04

Klopt.... toen er 1 keer gemodereert werd was het einde oefening :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 01:09

Karl66 schreef:
Chiqa, als er een gesloten forum komt, dan zal daar op dezelfde manier op gemod worden als op de rest van Bokt. BVT heeft laten zien dat dit geen probleem hoeft te zijn.

Je bent toch niet echt serieus he? 't Is nog wat vroeg voor een 1 april grap maar ik kan me niet voorstellen dat dit serieus is, zou wel heel stompzinnig zijn.

snap ik ook meteen waarom fokt.nl er is

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 01:14

anneliesdj schreef:
Je bent toch niet echt serieus he? 't Is nog wat vroeg voor een 1 april grap maar ik kan me niet voorstellen dat dit serieus is, zou wel heel stompzinnig zijn.

snap ik ook meteen waarom fokt.nl er is

BVT is natuurlijk ook een super voorbeeld om aan te tonen dat een besloten forum binnen een openbaar forum goed werkt. _O-

En natuurlijk zijn al die betalende superleden ook een stuk beter in staat om als klankbord te fungeren dat die sufferds die het niet kunnen of willen betalen.

Misschien is het een idee om ook een besloten deel te maken voor de niet betalende bokkers, dan blijft het in evenwicht.
BVT was immer ook gewoon gratis. :+

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 01:17

Interessant idee, maar ik ben bang dat je dan inderdaad verdeling krijgt onder de Bokkers die niet 2 euro pm betalen.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 01:44

Ik herhaal nogmaals; dat gesloten-forum-idee... DOE HET NIET. Kijk maar eens op forums die dat hanteren (vaak trouwens JUIST vanwege de roep om ''privacy...)... voorbeelden genoeg. Het geeft gelazer en niet zo'n beetje ook. De ene helft weet wat de andere helft niet weet. Een stukje lekt (soms per ongeluk) uit, iemand verspreekt zich of iemand vind dat een ander op het ene forum iets anders zegt dan in de besloten hoek... het gevolg; chaos. Nu wil iedereen het hele verhaal uit het besloten hoekje horen.
NEE, da's niet de bedoeling, het is niet voor niets besloten!!

Rellen, geduvel, onbegrip, mensen die zich gepasseerd voelen, mensen die zich beter voelen dan een ander omdat zij in het ''exclusieve'' hoekje kunnen....

Als de bokt-mods niets te doen hebben en zin hebben in eindeloos gerel, is het een goed plan. Maar ik zeg nogmaals; NOOIT doen... want het gaat echt nooit goed.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 09:31

Nakisha, je hebt nu besloten HK topics, dat gaat toch ook gewoon goed? Snap nog steeds het bezwaar tegen zo'n membersforum niet, zoveel stelt het volgens mij niet eens voor. En ook nu zijn er al zat kampen met haat en nijd hier op bokt, onbegrip tussen verschillende groepen en mensen die zich beter voelen dan een ander heb je helaas altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 09:42

Ach, dit is echt een 1 april grap hoor!
En zo niet: Ik wil ook wel 50.000 euro of meer per maand verdienen. Voor dat bedrag mag elke gebruiker wel extra features krijgen :D

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 09:46

nou grap of geen grap, ik meld me aan hoor!!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 09:53

Ik denk niet dat Bart 50.000 per maand gaat verdienen :D
Als er 500 bokkers meedoen denk ik dat dit al vrij ruim genomen is, max 1000-1500 per maand ;)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 10:09

:)) Wat mij betreft is dit topic een bijna perfect voorbeeld van waarom ik wel voorstander zou zijn van een membersforum voor die proefballonnetjes. Het idee van dit topic is kijken of jullie andere features/mogelijkheden kunnen bedenken voor een pluspakket. In plaats daarvan komt er in dit topic een hoop frustratie omhoog, wordt op niet echt constructieve wijze duidelijk gemaakt dat een membersforum een idee van satan is en wordt eindeloos herhaald dat een pluspakket compleet nutteloos is. Het idee van het bespreken van beleid op een membersforum is idd het oplaten van wat proefbalonnetjes. Als we daar een idee opperen (zoals b.v. dit topic) en er zijn redelijk wat mensen die vallen over hetzelfde punt dan weten we dat we het plan aan moeten passen voor we het op FZ zetten. Verder kunnen we op die manier ook andere onduidelijkheden in een vroeg stadium wegnemen en een voorstel vrij snel wat vollediger maken/meer body geven. Daarna zal het in het algemeen gewoon richting FZ gaan waar we dan (met een beetje geluk) een hoop gedoe zoals in b.v. in dit topic kunnen voorkomen.

We weten dat 99.95% (letterlijk) van de gebruikers geen pluspakket zal nemen. Dat is prima, daar is het hele pakket op ook ingericht. Er zitten alleen wat aardige extra's in en op dit moment zijn het vrijwel allemaal extra's die zelfs geen bergen werk weg gaan nemen van de ontwikkeltijd van andere features (zoals b.v. een beter EA systeem :D). Doordat slechts een handvol mensen abonnee wordt en doordat die mensen niet significant meer kunnen krijg je echt geen 'klasse systeem' op Bokt. Ik ken genoeg (grote) forums met een forum alleen voor abonnees en heb dit nog nooit zien gebeuren.

Het membersforum staat overigens vooral in de lijst omdat het een makkelijke manier is om met de abonees te kunnen communiceren. B.v. als er op de development server gewerkt wordt aan een nieuwe feature waarvan we graag horen of die voor iedereen goed werkt en of daar iets aan verbeterd kan worden. Verder is er idd redelijk wat vraag naar besloten HK topics maar daarvoor is het pluspakket niet heel geschikt aangezien lang niet idereeen van je huidige HK topics abonnee zal zijn. Ook staat dat membersforum in de lijst omdat het ongeveer 2 minuten werk is om dat aan te maken en dus een makkelijke extra feature is voor in het lijstje :+ Het idee is dus geen world domination, roddelen over 'lowly niet betalende gebruikers' of het smeden van snode plannen met alleen de abonnees. Het is een simpel extra forum, niets meer, niets minder.

Maar goed. Suggesties voor namen en mogelijke extra features zijn erg welkom :+

@Mas: als ik naar andere sites kijk dan is dat nog een heel erg ruime schatting :) Als er idd redelijk wat mensen abonnee worden dan zou je daar (als niet betalende) user alleen maar blij van moeten worden want dat zorgt ervoor dat Bokt sneller nieuwe hardware kan kopen (wat op dit moment handig is) en dat we minder afhankelijk worden van banners die dan niet in de weg staan of gaan vervelen :)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:28

Bart, is het niet gewoon handiger om nieuwe mogelijkheden door een klein door jullie zelf gevraagd testpanel te laten testen of onder hun te onderzoeken of ergens behoefte aan is. Mocht het idee aanslaan bij hun dan kan je altijd nog besluiten een balonnetje op te laten op FZ. Ik denk dat de meeste gewoon bang zijn eerdaags niet meer op hun vertrouwde manier te bokken zoals ze dat nu doen en daar heel veel plezier aan hebben en nu niet kunnen overzien wat de gevolgen zijn voor hun dagelijkse Bokt-gedrag.

Tegen "zieke" breinen kun je je niet beschermen, ook niet met een speciaal membersdeel. Deze mensen worden dan desnoods ook member om op de hoogte te kunnen blijven. Helaas zie je dit fenomeen ook op Hyves en Facebook. Ik hoop tegenwoordig maar dat deze mensen met veel plezier mijn meningen en belevenissen lezen en jalours zijn op mij dat ik zulke fantastische vrienden op Bokt en FB heb.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 10:37

Als we een testpanel opstellen krijgen we natuurlijk de discussie dat niet democratisch wordt besloten wie daarin komt en dan is het zo dat alleen het testpanel iets te zeggen heeft over nieuwe features wat ook evil zou zijn :D

Bottomline van het hele pluspakket is dat er voor de gebruikers helemaal niets veranderd wat Bokken betreft. Je kan alles wat je nu kan en ook op FZ zal niets veranderen.

Hmm, bedenk net dat het misschien een idee is om (met een [spoiler] tag) ergens begin maart op het membersforum te melden wat dat jaar onze 1 april grap wordt. Dit als speciale service aan de abonnees met een Farbenfroh trauma zodat ze zeker weten dat ze dit jaar niet in de grap trappen :)

Overigens snap ik de grap niet van een pluspakket met een normale prijs en heel normale features? Merchandise is overigens iets waar vooral vraag van is door de gebruikers en tot nu toe is er altijd wel een gebruiker geweest in de merchandise topics die vraagt om een string met Bokt.nl logo, daar is de opmerking in de topicstart een verwijzing naar. Ook niets 1 aprilligs aan dus ^)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:57

Vanaf maart vertrouwen je gewoon voor geen meter voor de zekerheid ;) Heb je klein beetje aan jezelf te danken gezien de in het verleden uitgehaalde grappen :+.

Ik denk dat je gewoon in kleine fases de veranderingen moet doorvoeren, dan is er denk ik minder weerstand omdat de gevolgen voor mensen overzichtelijk blijven. Is denk ik heel menselijk, die vrees voor nieuwe dingen en zo kan je "vertrouwen" geven dat het allemaal wel mee gaat vallen. Wij hebben hier op het werk onlangs een nieuwe directrice gekregen, het hele bedrijf opzijn achterste poten toen het werd verteld. Een dag later kwam mevrouw kennismaken en heeft ze ruim een maand met de vertrekkende directeur meegedraait en alles steeds meer overgenomen. We willen nu niet anders meer dan haar en er brak hier echt bijna revolutie uit in eerste instantie.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:03

Bart, ik geef je 1 tip :+
Zo'n groot voorstel had je beter in januari/februari kunnen doen of pas na 1 april...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:07

Misschien is dit wel een rookgordijn ;)

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:10

Na de '1 april grap' van vorig jaar doe ik met alles mee wat bokt aanbied hoor, haha