En hoe nu verder? (PB drama's)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:09

Chiqa:dat is inderdaad wel beter, dat ga ik voortaan ook doen. Maar sinds sul's opmerking over waar mijn pony staat klik ik wel weer steeds op toon bericht. Ik vind het gewoon eng...

edit:speciaal voor de mensen die mijn onderschrift verkeerd opvatten, onderschrift aangepast :P
Laatst bijgewerkt door Hinke op 17-02-09 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:10

Sul wou inderdaad Hinke tegen zichzelf beschermen..... Hinke vat het op als stalken, en dan denk ik weer, dat je met bepaalde onderschriften dingen over je afroept, het kan een ander, die bokken ziet als een vorm van internetvertier om zoveel mogelijk mensen in de gordijnen te jagen, heel goed aanzetten tot stalken.

Echwel, ik vind jouw citaat briljant!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:13

Citaat:
Eerst had ze de plaatsnaam er nog volledig in staan, maar die heeft ze verwijderd (maar die staat nog wel in een quote). Hoe moet ik dit anders opvatten dan als bedreiging? Is dit vriendschappelijk? Ze wil hiermee niks meer of minder dan mij bang maken. Zeker als je dat in een topic als deze neerzet, en gezien de pb-wisseling die ik met haar had een tijdje geleden (waar zij mee is begonnen). Ik vind zo'n reactie écht niet deugen, en ja dat mag je temmen.

Maar je hebt wel gelijk dat ik hier niet meer tijd in moet stoppen. Mijn haflinger staat nu nl gelukkig niet meer daar, dus ik hoef me voorlopig geen zorgen te maken ;)

Hiermee blijf je insinueren dat ik je paard iets zou willen doen en dát is valsch..... om over je schijtpb's maar te zwijgen :D en als je dit opvat als bang maken, ben je gewoon paranoia, want hoe vaak zie je dergelijke opmerkingen wel niet voorbij komen op Bokt?
Je zet me nu neer als iemand die bedreigt en dat is compleet zwartmakerij. Verder draai je alles om dus ik neem je maar niet meer serieus. Ik wilde je waarschuwen en daarvoor steek je compleet je kop in het zand, jouw keus meissie.

N.B. En wat doet jou denken dat ik ook maar iets met die pony van je zou willen doen? Zo zit ik niet in elkaar, maar wees gewaarschuwd, er zijn ook anderen die geen zuivere intenties hebben. En daar ging de waarschuwing over......

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:15

jeutje :) :)

als er een altijd een grote bek heeft in discussies, en altijd haar gelijk wil krijgen ben ik dat wel :) Ik weet dat ik heel irritant aanwezig kan zijn in topics......

Hoe kan het dan dat een Hinke last heeft van een stalker terwijl ze een leeg profiel heeft :)

Als het alleen om kritisch of onuitstaanbaar in topics ging dan had ik op zn minst al gelynched moeten zijn, en aangezien mijn adres altijd heel makkelijk op te zoeken is, mijn profiel gevuld en ik nog net niet mijn telefoonnummer in mijn onderschrift heb staan........... denk ik dat het om andere dingen gaat dan gewoonweg kritisch of onuitstaanbaar in topics :) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:15

Hinke schreef:
Maar sinds sul's opmerking over waar mijn pony staat klik ik wel weer steeds op toon bericht. Ik vind het gewoon eng...

Kan me wel voorstellen dat je ansgtig kan worden van dat soort situatie's maar aan de andere kant waarom benadruk je het dan steeds? Je lijft er maar de aandacht op vestigen, en benadrukt het ooknog eens door je onderschrift.
Wat Sul doet is imo niet eens stalken namelijk maar wijst je gewoon op de feiten, omdat jij zo door bent gegaan hierover ben ik ook eens wat gaan zoeken in jou berichten, just for fun.
Maar jij bent idd een open boek, ik denk niet dat je daar wie dan ook aansprakelijk voor kan stellen.
Als jij woonplaatsen noemt ed, dan is dat je eigen verantwoording.
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben hier ook wel eens giga door op mijn plaat gegaan hoor, een slimme harry die jou vindt, heb er zelf nu ook de middelen voor.
Ik denk dat het dan naief is om te denken dat de schuld bij een ander ligt en je...gestalkd wordt?
Nee.....dat gaat niet samen.

Als jij dit stoppen wil, had je het een lange tijd geleden al moeten gaan negeren...negeren stopt namelijk het voeren en de informatie.
En omdat ej schrijft dat je bang bent, zou ik daar toch maar wat aan gaan doen en dat is iig je onderschrift aanpassen.....Want als ik heel eerlijk mag zijn kom jij niet bepaald bang over op mij.
Mss dat jou dat genoeg zegt?
;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:16

Mijn hemel, waar gáát dit over..?
Ik dacht dat het onderwerp over vervelende pb's ging en te kijken of daar niet een oplossing voor te vinden is - een reële oplossing waar bv het forumbeheer mee zou kunnen leven.

En nu gaat het opeens over 'aanmatigende' onderschriften, profielen... what's next? Zit elkaar toch niet zo kinderachtig op de lip en wees een beetje toleranter!

On topic dan maar weer: Dreigementen (levensbedreigend) zijn strafbaar. Zo simpel is het. Als iemand bij wijze van spreken met de dood bedreigd wordt, dan staat de weg naar justitie ( via de politie) voor je open. Als de politie de zaak de moeite waard vindt ( er zitten nogal wat haken en ogen aan) dan kunnen ze het doorspelen naar de Rechter Commissaris, die bv Bokt zal verordenen het Ip-adres/provider van de dreigende poster ter beschikking te stellen. Natuurlijk gaat dit alleen maar op als er werkelijk sprake van gevaar is. Onzin verhalen als "ik weet je te vinden" of "ik weet waar je paard staat" daar hoef je niet mee aan te komen.

Ik ben van mening dat het forumbeheer/de moderatoren wel degelijk een rol zouden moeten kunnen spelen in het tegengaan van hetze's en dreigementen. Je kunt niet aan één kant allerlei regeltjes opstellen en vervolgens roepen dta je er niks me te maken hebt - het beheersteam heeft een machti middel om dit soort flauwekul tegen te gaan en dat is iemand bannen. Ik vind dat er wel degelijk naar een klager geluisterd moet worden en je iemand niet het bos in kan sturen met de opmerking "bokt is zo groot, zoek het maar ergens anders." Met een beetje creatief denken én de mogelijkheden die men achter de schermen heeft zouden de mods toch met een betere oplossing moeten kunnen komen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:16

Citaat staat in mijn profiel had ik ooit als onderschrift, je mag hem wel gebruiken hoor

Hinke je lijdt toch niet aan achtervolgingswaan jegens Sul..... als je wil negeren moet je dat ook doen en je nergens aan ergeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:59

Jannepauli schreef:
Mijn hemel, waar gáát dit over..?
Ik dacht dat het onderwerp over vervelende pb's ging en te kijken of daar niet een oplossing voor te vinden is - een reële oplossing waar bv het forumbeheer mee zou kunnen leven.

En nu gaat het opeens over 'aanmatigende' onderschriften, profielen... what's next? Zit elkaar toch niet zo kinderachtig op de lip en wees een beetje toleranter!

Ik hoop dat je onderschrift niet op jouzelf slaat ;) (Over onderschriften gesproken)

Kiwiko ik denk dat jij zelf al heel mooi aangeeft hoe het ook kan, gewoon geen aandacht aan schenken
en gewoon blijven lachen, toch een opvallend verschil ;) Zijn ze het ook weer snel vergeten.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:33

Citaat:
Ik hoop dat je onderschrift niet op jouzelf slaat

Nee hoor, maar wel een aanbeveling voor een ieder om er 's over na te denken! De opmerking kwam overigens van iemand uit de financiële wereld (beleggers enzo) maar ook in het gewone leven is de uitspraak van toepassing!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 23:18

Moderatoropmerking:
Als het kinderachtige gekat over en weer niet stopt, dan gaat er een slotje op dit topic.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 09:28

Hinke schreef:
Misschien ga ik teveel uit van mijzelf: ook al zou iemand zijn adres en foto's van zichzelf op internet zetten, en ik een verhitte discussie met diegene zou hebben, dan zou ik het werkelijk niet in mijn hoofd halen diegene te bedreigen, of ook maar iets met die persoon zijn gegevens te doen. Ik vind dat echt raar!

Zo blijkt maar weer, men hoeft niet eens een hekel aan je te hebben om in je leven te gaan zitten graven.
Zie [LZP] mijn vriend steelt geld van mij?? waarbij Bokkers wanhopige pogingen doen om de identiteit van TS te achterhalen. :(:)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 12:55

Dat vind ik ook niet kunnen :n Snap niet zo goed wat ze daarmee willen!

Ik vind het minder erg dan bedreigingen sturen en het adres van iemand opzoeken maar iemand zijn hyves proberen op te sporen nav een topic is ook wel een inbreuk op je privacy...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 16:59

Hinke schreef:
Ik vind het minder erg dan bedreigingen sturen en het adres van iemand opzoeken maar iemand zijn hyves proberen op te sporen nav een topic is ook wel een inbreuk op je privacy...

Beetje naief om te denken dat je privacy hebt op het internet. ;)
Alles wat je op het internet zet is openbaar en door de hele wereld te lezen.
Nergens ben je veilig, alles is te hacken.
Zelfs wat je vewijderd hebt kan iemand anders wel opgeslagen hebben en later weer online zetten.

Als je het aanvoelt als "inbreuk op je privacy" zet je toch echt zelf te veel op het internet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 18:59

Ben het wel met ThePast03 eens, als jij dr voor kiest Hinke om gegevens openbaar te maken die je liever prive wilt houden, zet je de voordeur alvast open.
Denk niet dat je dan vreemd moet kijken als er ook mensen zijn die dat op gaan zoeken, zo werk thet nu eemaal.

KiWiKo

Re: En hoe nu verder? (PB drama's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 19:05

ach, ik ben makkelijk traceerbaar, en als mensen die moeite willen doen........... kom alsjeblieft langs :) :) de koffie staat klaar, en de knuppel ernaast zou dat moeten......

wat dat betreft ben ik absoluut een open boek, iedereen mag alles van me weten, zelfs mijn pincode :D :D

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:52

ThePast03 schreef:
Hinke schreef:

Beetje naief om te denken dat je privacy hebt op het internet. ;)
Alles wat je op het internet zet is openbaar en door de hele wereld te lezen.
Nergens ben je veilig, alles is te hacken.
Zelfs wat je vewijderd hebt kan iemand anders wel opgeslagen hebben en later weer online zetten.

Als je het aanvoelt als "inbreuk op je privacy" zet je toch echt zelf te veel op het internet.

In dat topic wordt veel moeite gedaan iemands hyves te achterhalen: dat vind ik gewoon not done. Dat iedereen in principe de info kan vinden die ik online zet weet ik zelf ook wel.

Ielsje

Re: En hoe nu verder? (PB drama's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:09

ik ben het gedeeltelijk met je eens Hinke.
Dat mensen het gaan opzoeken en googlen moeten ze zelf weten, dat gebeurd toch wel. De info die op internet staat is toch meestal door de persoon zelf eropgezet (dan moet je maar opletten wat je openbaar maakt).
Maar het was netter geweest als de eerste die het had gevonden de TS even een pb had gestuurd ipv in het topic te vermelden met "begint het met een ...?" waardoor andere mensen nieuwsgierig worden en ook gaan zoeken.

Al had ik persoonlijk nooit zo'n topic geopend op bokt, dat blijft eeuwig staan en is veel te persoonlijk :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:18

Hinke schreef:
In dat topic wordt veel moeite gedaan iemands hyves te achterhalen: dat vind ik gewoon not done. Dat iedereen in principe de info kan vinden die ik online zet weet ik zelf ook wel.

Dat je het not done vind is weer heel wat anders dan dat je zegt "inbreuk op privacy". Op het internet bestaat nu eenmaal geen privacy.
En het gebeurt gewoon heel vaak dat mensen verder gaan kijken en dan via google heel veel informatie vinden over een TS. Dat is niet de schuld van die mensen die het zoeken maar van degene die al die informatie online zet.
Als je het niet erg vindt dat mensen allerlei informatie over je terug kunnen vinden (zoals Kiwiko) is er niets aan de hand, vind je dat wel erg bedenk dan gewoon dat alles wat je op het internet zit te achterhalen is. Niets is veilig of beschermd, alles is te hacken.
Wat je niet in De Telegraaf gepubliceerd wilt zien moet je ook niet op het internet zetten, zo simpel is het nu eenmaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 02:56

ThePast03 schreef:
Dat je het not done vind is weer heel wat anders dan dat je zegt "inbreuk op privacy". Op het internet bestaat nu eenmaal geen privacy.

Snap dit geloof ik ook niet helemaal Hinke waarom zet jij je voordeur bij wijze van spreken open en valt er vervolgesn over dat er dan mensen binnen komen huppelen :?
Waarom heb je ooit je gegevens op internet gegooit dan????