Strenger optreden tegen afz**ken van andere bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Strenger optreden tegen afz**ken van andere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:14

Karl66 schreef:
[naam], dat is heel vervelend voor TS, maar ook bij topics over persoonlijke problemen moet je je realiseren dat niet iedereen in jouw straatje praat. Als je daar niet mee kan omgaan, dan moet je geen topic op Bokt openen. Wij gaan mensen namelijk niet op hun mening aanspreken, ook niet als TS er niks mee kan. TS mag een topic op Bokt openen, maar anderen hebben ook het recht om hun mening daarover te geven.

Wat dat topic betreft, daar ga ik verder niet op in, omdat ik dan over individuele bokkers moet gaan praten en wat wij aan hun reacties hebben gedaan. Het lijkt mij niet de bedoeling om dat in het openbaar te gaan bespreken.

Okee.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:15

Wat ik vaak zie in dit soort 'ruzietopics' is dat de reacties door 2 partijen heel anders worden opgevat. De TS vat het vaak op als persoonlijke aanval en is meteen blind voor het advies wat misschien ook nuttig kan zijn. Hierdoor staat TS niet meer open voor adviezen die niet in haar straatje passen en anderen reageren daardoor nog feller omdat TS wel om advies heeft gevraagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:15

Je kiest er toch ook bewust voor om bepaalde zaken open en bloot op internet te zetten, lijkt me!
Daarmee weet je min of meer al, dat het ook kan gebeuren dat je stront met steentjes moet eten Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:16

Skygirl schreef:
Wat ik vaak zie in dit soort 'ruzietopics' is dat de reacties door 2 partijen heel anders worden opgevat. De TS vat het vaak op als persoonlijke aanval en is meteen blind voor het advies wat misschien ook nuttig kan zijn. Hierdoor staat TS niet meer open voor adviezen die niet in haar straatje passen en anderen reageren daardoor nog feller omdat TS wel om advies heeft gevraagd.

daar wringt de schoen ook Lachen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:16

Skygirl, volgens mij is dat een perfecte samenvatting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:17

Karl66 schreef:

En dat geldt voor elk topic? Lijkt me niet..

Anoniem

Ja, Skygirl slaat de spijker op de kop.

Meraki

Dat wel.. maar hoe je het ook wend of keert.. áls je reageert met een down-to-earth antwoord, moet je rekening houden met hoe de topicstartster zich voelt.. (afleidend van haar eerste post)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:18

Juul schreef:
Karl66 schreef:

En dat geldt voor elk topic? Lijkt me niet..

I rest skygirls case.....................

Anoniem

NonaWen, als iemand al zwelgend een topic opent, moeten we dus mee gaan zitten zwelgen?

Anoniem

suleilitha schreef:
Nou Juul en Nancy, hoe moeten we dan reageren bij topics zoals waar dit topic over gaat? Aanpappen en nathouden??? Echt, sommige mensen zijn uiteindelijk beter af met een figuurlijke schop onder hun achterste Knipoog

dat denken de mensen die die schop geven vaak, die denken dat ze alle wijsheid in pacht hebben en denken dat het niet overkomt als het normaal gezegd wordt..

Verkeerde tactiek imo.. Hoe gefrustreerd je ook bent, door gewoon netjes te reageren wek je een stuk meer sympathie op waardoor mensen wsl beter luisteren naar wat je te zeggen hebt.

Heb bij het topic van nancy wel het idee dat mensen zoiets hebben van 'als we het maar banketstaaf genoeg brengen maakt het wel indruk'.. Persoonlijk vind ik dat een beetje jammer, en ik vind dat ze in het topic van nancy wel heel erg ver/persoonlijk gaan.

Aan de andere kant; ik zou zelf nooit een dergelijk topic openen als dat van nancy. Je provoceert er namelijk wel een beetje mee en daarnaast denk ik dat Nancy als ze eens heel diep nadenkt ook wel beseft dat het probleem niet zozeer bij het afvallen zelf ligt. Alleen doet ze het wel zo formuleren waardoor mensen zich denk ik nogal geroepen voelen om haar erop te wijzen dat haar daadwerkelijke probleem niet bij het afvallen zelf ligt. En zoals ik al eerder zei, daarbij vaak denken dat ze meer indruk maken als ze het maar zo banketstaaf mogelijk zeggen... Dus in dat opzicht zou nancy voortaan ook wat beter na kunnen denken hoe ze dingen formuleert etc. Ik krijg zulke reacties namelijk nooit Lachen !

Dat is de indruk die ik heb...
Persoonlijk vind ik KiWiKo wel een voorbeeld van iemand waarmee je goed kunt discussieren zonder dat het echt persoonlijk wordt etc. Lachen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:19

Juul, natuurlijk zijn er voldoende persoonlijke aanvallen op Bokt, maar daar worden mensen echt wel op aangesproken. Het gaat hier juist om de situaties dat mensen zich aangevallen voelen, terwijl de tegenpartij alleen maar zijn mening geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:20

In elk meninggevend topic draait het 99% uit op deze drama's. In het echte leven vragen mensen ook aan mensen die gelijkgestemd zijn om advies zodat ze weten dat het in hun straatje past. Helaas is bokt openbaar, dus komen er ook mensen langs die een mening hebben die totaal omgekeerd is, irl zou ts deze mensen meiden als de pest. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:21

suleilitha schreef:
NonaWen, als iemand al zwelgend een topic opent, moeten we dus mee gaan zitten zwelgen?

Tuurlijk niet maar in dit geval had ik wel een idee alsof mensen niet het hele topic hadden gelezen maar gewoon maar wat neergekwakt hadden na een paar regels lezen. 't was toch niet zo'n heel licht topic..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:22

Skygirl schreef:

Maar zou er dan niet heel groot deel worden opgelost als de partijen hun standpunten gewoon netjes formuleren..

Je zet alleen maar kwaad bloed bij je tegenstander door een agressieve toon aan te slaan...

Ik vind verder alsnog dat het meevalt op bokt... Maar vind toch dat juul een punt heeft wbt het topic van nancy Bloos

Sorry als ik mijn berichtjes nu een beetje warrig formuleer.. laat Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:23

Ik ga nu even bij mezelf uit. Ben jaren geleden erg erg ziek geweest en heb daardoor een verminking opgelopen waar menig vrouw niet aan moet denken. Ik kan wel een heel sneu verhaal ophangen over mezelf, maar weet ook dat je dan wrevel opwekt bij velen. En ja, ik ben meer eentje van de categorie die leeft vanuit het standpunt: mijn glas is nog half vol, joepie!!!
Maar stel dát ik een keer in een mineurbui een "jammer-topic" zou openen, zou ik wel degelijk iets hebben aan een "wake-up-dreun" om mijn oren!!!!
En overigens vind ik dat je bijvoorbeeld psychische problemen beter niet van uit je zwelg-positie op een forum kunt zetten.... professionele hulp zou een betere oplossing zijn Knipoog

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:24

Skygirl schreef:
Wat ik vaak zie in dit soort 'ruzietopics' is dat de reacties door 2 partijen heel anders worden opgevat.

waarom vind jij dit een ruzie topic?
Ook hier zijn gewoon verschillende mensen met verschillende meningen toch?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:25

Menino schreef:
Skygirl schreef:

Maar zou er dan niet heel groot deel worden opgelost als de partijen hun standpunten gewoon netjes formuleren..

Je zet alleen maar kwaad bloed bij je tegenstander door een agressieve toon aan te slaan...

Ik vind verder alsnog dat het meevalt op bokt... Maar vind toch dat juul een punt heeft wbt het topic van nancy Bloos

Het probleem is; netjes formuleren is ook heel erg subjectief Knipoog
@Onassa: Ik doelde meer op de topics die hier aangehaald worden.

Meraki

suleilitha schreef:

Nee natuurlijk niet, maar zoals ik eerder poste.. we plaatsen op internet .. een 'kale' zin.. een kaal stukje tekst zonder een gezichtsuitrukking of lichaamstaal.
En ik denk, dat als iets getypt wordt.. met inhoud en waar in ieder geval iets over na gedacht is gepost wordt. Dat het fenomeen afzeiktopic al wel wat minder wordt Knipoog

Anoniem

Ik vind het woord ruzietopic ook nogal overtrokken, in dit geval Knipoog

Anoniem

Menino schreef:
Skygirl schreef:

Ik vind verder alsnog dat het meevalt op bokt... Maar vind toch dat [naam] een punt heeft wbt het topic van nancy Bloos

Precies en dat bedoel ik ook gewoon.. Het is zo snel van je stelt je aan, doe normaal, anderen hebben het erger.. allemaal geen leuke dingen om te horen als je ergens mee zit. Het wordt allemaal zo hard en ondoordacht gezegt. En daar val ik over, niet zozeer over het feit dat iemand z'n mening geeft. De manier waarop maakt zoveel meer uit..

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:27

Psies.. de manier waarop..

En in principe heb je dan volgens mij alles al wel gezegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:27

Nou weten jullie....IRL heb ik wel eens een klap met woorden om de oren gehad, in de trant van: en nu hou je je mondstuk te wauwelen!!!!!
Kan heel verhelderend werken Haha!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:28

whaha klopt ! helemaal met je eens !

maar als ik naar mezelf kijk, dan kan het soms ook heel erg tegen werken haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:28

suleilitha schreef:
Nou weten jullie....IRL heb ik wel eens een klap met woorden om de oren gehad, in de trant van: en nu hou je je mondstuk te wauwelen!!!!!
Kan heel verhelderend werken Haha!

Maar niet bij iedereen. Knipoog