Gaan sommige mod's te ver met hun bemoeienissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Gaan sommige mod's te ver met hun bemoeienissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:23

tita schreef:
Kijk eens naar fok....daar gelden goede regels en geen gezeik je mag voor je mening uitkomen
Ik vind Fok nou niet echt een voorbeeld van een gezellige site.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:25

Lielle schreef:
Tita, fok is mijn site niet. Dat vind ik dus een goed voorbeeld wat er gebeurt als er weinig gemod wordt.

fok is aanzienlijk groter dan bokt en wereldwijd staat ie op de 4e of 11e plek, het is een site met veel winst en de mods die daar zitten de echte mods hebben een gewoon fatsoenlijk salaris.

dat kun je van bokt niet zeggen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-11-08 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst van iemand anders in quote gezet.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:25

tita schreef:
Kijk eens naar fok....daar gelden goede regels en geen gezeik je mag voor je mening uitkomen

ROFL ROFL Laat me niet lachen haha.... daar kennen ze geen OW's inderdaad. Daar wordt je inderdaad direct voorgoed geband. Haha!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:26

Ik ben op Fok ook wel eens member geweest, maar dat is ook absoluut mijn plekkie niet.
Maar goed, er zijn mensen die dat juist weer geweldig vinden.

Lielle

salaris, en grootte vind ik irreleveant, ik vind dat daar slecht (en weinig) gemod wordt en ik vind het er bepaald niet gezellig.

Kiwipitje

Volgens mij is dit topic niet bedoeld om Fok te bespreken, maar dat zou zomaar aan mij kunnen liggen.

tita

iid voorgoed en geen BOT gewoon opzeiken en je komt er echt nooit meer op aangezien ze mensen in dienst hebben die daar ook voor moeten zorgen

Maar als je een ban heb gekregen, ben je echt goed fout je krijgt bij fok 1-2 waarschuwingen en niet na 8 dagen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:28

ManonR_ schreef:
Volgens mij is dit topic niet bedoeld om Fok te bespreken, maar dat zou zomaar aan mij kunnen liggen.

een vrij stomme nutteloos post, het gaan om bokt ja en ik geef een vergelijking weer waarom ik bokt niet zo leuk vind met behulp van voorbeelden

Maar goed misschien moet je ff TEMMEN want het is off-topic kan ik een ow voor krijgen of een waarschuwing

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:29

tita schreef:

Maar dat is toch heel mooi? Zo kan iedereen het forum kiezen dat qua sfeer het beste past Ja Waarom zou je van Bokt een tweede fok willen maken als dat al bestaat?

Verschillende mensen vinden verschillende soorten omgevingen prettig. Ikzelf bijvoorbeeld lees liever niet op Fok, de sfeer en manier van reageren spreken mij absoluut niet aan. En dan heb ik niet de neiging om Fok te dwingen om anders te worden, alleen omdat ik daarin een andere voorkeur heb. Het is toch alleen maar handig dat ik de keuze heb om Fok niet te lezen maar ergens anders heenga, en jij de keuze hebt om daar wel heen te gaan als jij je daar goed bij voelt?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:29

dus wat voor punt wil je nu maken Tita? Dat er hier niet streng genoeg gemod wordt? Dat lees ik uit je laatste regel.

En met dit laatste bericht ben je dus zelf bezig om de discussie te verzieken. Dat is op de man spelen en dan vraag je IMO om een OW.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:30

Tja. Maar hier op Bokt werken ze met vrijwilligers en die hebben nog wat meer te doen.

Verder vind ik het een beetje een zwaktebod om nu de mods neer te halen omdat ze niet snel genoeg op dingen reageren, als je tegelijkertijd vind dat ze niet zo snel moeten ingrijpen. Knipoog

Onassa

Je kunt een forum als Fok helemaal niet vergelijken met Bokt vind ik.
Het zal hier zo worden als daar en daar ben ik alleen maar blij om.
Vergeet niet dat hier de mods het werk vrijwillig doen he.
vrijwillig steken ze hun vrije tijd in dit forum om het voor ons toegankelijk te maken en ik vind dat dat ook best een beetje respect verdient!

Kiwipitje

tita schreef:
ManonR_ schreef:
een vrij stomme nutteloos post, het gaan om bokt ja en ik geef een vergelijking weer waarom ik bokt niet zo leuk vind met behulp van voorbeelden

Maar goed misschien moet je ff TEMMEN want het is off-topic kan ik een ow voor krijgen of een waarschuwing
Ik snap jouw vergelijking wel hoor en ik snap ook wat je ermee wil duidelijk maken. Ik doelde meer op de vele reacties op hoe 'slecht' Fok dan wel niet is. Ik vind trouwens dat je nogal heftig reageer op een mijns inziens rustige nette opmerking.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:31

Ik vind dat de mods bij een hoop dingen wel correct ingrijpen, maar er zijn ook zat dingen waarbij ik vind dat het wel overdreven word.

Humor is bij elk persoon anders. Als ik iets grappig vind en ik post dat krijg ik vervolgens een ban.. Omdat de mod het niet grappig vind.. Maar je moet als mod onpartijdig zijn imo. Niet denken van zou ik dat leuk vinden?

Maar goed dat zal wel zo blijven denk ik.

En er zijn idd een hele hoop mensen die er elke keer maar weer mee weg komen. Ook al temmen er een hele hoop mensen op deze gebruiker en deze gebruiker keer op keer een topic weet te verknallen.

Of zelfs persoonlijk in de aanval gaat, middels posten, PB's, andere fora, hyves noem maar op. Dat noem ik ziek en kinderachtig.. Maar daar kan bokt niks aan doen, omdat het buiten bokt gebeurt. Maar pak die mensen dan wel aan als ze weer eens een topic vergallen!

En ik zag hier ook net fokt voorbij komen als een beter forum qua regels.. Nou sorry, maar van fokt vind ik persoonlijk dat iedereen elkaar daar maar afzeikt en doet. En als er een iemand is de het grote gedeelte van de gebruikers niet moet worden ze vervolgens ongegeneerd weg getreiterd..

Maar ik moet ook zeggen dat ik ook mijn twijfels bij het overleg heb hoor.

Maar deze discussie's eindigen vaak met een slotje en een ban.. Dus of het zo nuttig is om hier weer een topic over te openen weet ik niet..

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:32

Ik heb op zich niets tegen de mods of hun manier van bannen maar waar ik wel wat simpel van word is dat er zo makkelijk berichten in de topics verwijderd worden.
Onlangs heb ik gepost in een topic waar een paard dodelijk verongelukt was door een automobilist.
Ik heb enkel gezegt dat de eigenaar van het paard ten alle tijden verantwoordelijk is voor de schade die aan de automobilist en de bijrijders is ontstaan.
Toch heeft de beheerster het nodig gevonden om mijn bericht en nog berichten van andere bokkers te moeten verwijderen.
Ik heb nergens gescholden, ben netjes geweest en heb zelfs de eigenaresse van het verongelukte paard nog sterkte gewenst.
Dat er zulke berichten toch verwijdert worden heeft mij daarom dus ook doen besluiten om niet of nauwelijks meer te posten op Bokt.
Bokt is al lang niet gezellig meer en voor een goede discussie is hier al helemaal geen plaats meer.
Jammer!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:32

Manon, en dat vind ik dan een mooi voorbeeld van een reactie die de druk eraf probeert te halen in een discussie.

Nanne, waarom eindiogen volgens jou dit soort discussies met een slotje?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:34

Lielle schreef:
Manon, en dat vind ik dan een mooi voorbeeld van een reactie die de druk eraf probeert te halen in een discussie.
Je kan wel ontiegelijk uit je slof schieten bij zo'n opmerking (daar krijg ik overigens in zo'n geval wel zin in), maar daar schiet je gewoon niets mee op. Verder is het ook nog zo dat als je de verkeerde treft dat je dan je hele berichtenbox vol hebt hangen van gescheld van de betreffende persoon en zijn of haar vrienden en vriendinnen. Soms is het echter wel lastig nog rustig te reageren.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:34

Lielle schreef:
dus wat voor punt wil je nu maken Tita? Dat er hier niet streng genoeg gemod wordt? Dat lees ik uit je laatste regel.

En met dit laatste bericht ben je dus zelf bezig om de discussie te verzieken. Dat is op de man spelen en dan vraag je IMO om een OW.

tja dat vind jij zo maar het is een nutteloze post waar je niks mee kan iets van in de trant

nouuuuuuuuuu het gaat niet meer over mij en niet over bokt duhhhhh

Discussie kan ik het niet noemen een discussie wordt gevoerd en daar moet een beslissing uit komen, hier komt geen beslissing uit.
Bokt is bokt en de mods zullen zo blijven imo kinderachtig

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:35

ik vind duidelijk van wel! irriteer me er vaak mateloos aan Ja

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:36

Onassa schreef:
Je kunt een forum als Fok helemaal niet vergelijken met Bokt vind ik.
Het zal hier zo worden als daar en daar ben ik alleen maar blij om.
Vergeet niet dat hier de mods het werk vrijwillig doen he.
vrijwillig steken ze hun vrije tijd in dit forum om het voor ons toegankelijk te maken en ik vind dat dat ook best een beetje respect verdient!

Ik heb niet om die mods gevraagd hoor.
Respect is een groot woord aangezien ik toch zeker 6x onterrecht een ow heb gekregen omdat een mod te lui was om ff 100 pagina's terug ging lezen.

Of ooit heb ik de waarheid verteld wat er zou gebeuren met de botlek als daar een bommetje zou vallen..hup ow wegens paniek uitzaaien kom op zeg heb zelf bij de rampenteam gezeten daar wat nou paniek.

Voor zulke mods heb ik geen respect

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:37

tita schreef:
Discussie kan ik het niet noemen een discussie wordt gevoerd en daar moet een beslissing uit komen, hier komt geen beslissing uit.

Dit lijkt me niet helemaal te kloppen. Een discussie hoeft niet te leiden tot een beslissing, kijk bijvoorbeeld naar de discussies op RT-D. Een goede discussie kan duidelijk maken hoe de verschillende partijen erover denken en misschien dat men iets van elkaar kan leren. Maar het is zeker niet nodig dat er een beslissing genomen wordt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:38

tita schreef:
tja dat vind jij zo maar het is een nutteloze post waar je niks mee kan iets van in de trant

en dat kun je ook op een andere manier bringen, en dan blijft de discussie wel leuk.

Citaat:
nouuuuuuuuuu het gaat niet meer over mij en niet over bokt duhhhhh

die snap ik niet?

Citaat:
Bokt is bokt en de mods zullen zo blijven imo kinderachtig

uit discussies hoeven echt geen beslissingen te komen, waarom vind je dat? En wat of wie is nu precies kinderachtig?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:39

Nanne schreef:
Humor is bij elk persoon anders. Als ik iets grappig vind en ik post dat krijg ik vervolgens een ban.. Omdat de mod het niet grappig vind.. Maar je moet als mod onpartijdig zijn imo. Niet denken van zou ik dat leuk vinden?

Maar hoe wil je dat praktisch gaan regelen dan, van dat onpartijdig zijn.

Stel jij post iets grappigs (in jouw ogen), en het word door verschillende personen als zeer kwetsend opgevat. Wie bepaald of het nu grappig of kwetsend bedoelt is?

Een mod? Maar die kan ook maar zeggen hoe hij de post aanvoelt. Een team van mods? Houd je hetzelde probleem. Dan moet je bijna gaan naar een stemming van alle leden om echt onpartijdig te blijven en dat lijkt me nogal onhaalbaar?

Dus wat is voor jou dan een oplossing?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:40

Shadow0 schreef:
tita schreef:

Dit lijkt me niet helemaal te kloppen. Een discussie hoeft niet te leiden tot een beslissing, kijk bijvoorbeeld naar de discussies op RT-D. Een goede discussie kan duidelijk maken hoe de verschillende partijen erover denken en misschien dat men iets van elkaar kan leren. Maar het is zeker niet nodig dat er een beslissing genomen wordt.

Okay maar bokt beleid zal niet anders gaan worden, men zal niet kinderachtiger gaan reageren en er blijft gestrooid met regels.

Zoals ik al eerder zei de plek waar slecht gemod wordt is imo HAW daar springt vaak een mod er boven op en hup sluiten die boel wegens regels.

Enkel rijtechnisch commentaar geven en niet vervallen in oude adviezen, maar je mag wel 100x roepen wat een mooi paard.
Sorry hoor maar daar kan ik niet helemaal bij met mijn pet

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:41

Lielle schreef:

Nanne, waarom eindiogen volgens jou dit soort discussies met een slotje?

Vanwege het feit dat sommige mensen door blijven drammen over dingen die bijv al lang besproken zijn. Ik las hier ook weer een ergenis over de nieuwe regels van HAW. Hoeveel topics zijn daar al niet over geweest?

Als je geen rijtechnisch commentaar kan/wil geven, moet je dan ook maar niet posten. Als je de TS een complimentje wilt geven kan je ook PB-en.

En omdat er ook zat mensen zijn die in dit soort topics elkaar van van alles gaan beschuldigen. En vervolgens het hele topic uit zn verband trekken.

Van mij mogen zulke topics lekker open blijven hoor. Ik houd wel van een discussie, maar zodra het vervelend word door dat mensen het nodig vinden elkaar te beschuldigen enzovoorts vind ik er niet meer zo veel aan.