Bokt is op zoek naar een nieuw logo!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjimmy

Re: Bokt is op zoek naar een nieuw logo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:53

Oh ik dacht dat dat de voorpluk was en niet het oor :o

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:54

Naar aanleiding van wat reacties op het volgende logo,
Afbeelding

een aanpassing:
Afbeelding

Beter zo?

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:58

Afbeelding
In het kader van het lekkere weer
Afbeelding

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:05

dat roze hempje is wat minder je moet 2 keer kijken voor je het beetje door hebt ;)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:05

mooi zeg kis6ireentje, maar denk dat t moeilijk te bedrukken zou zijn, misschien zou je m daarvoor nog aan moeten passen. ( je betaalt namelijk per kleur, hoe minder kleuren hoe goedkoper..

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:07

Sjimmy, ik heb het op het rood-witte shirt en op de tanktop aangepast.
En ook gewoon in het logo. Je hebt wel gelijk.

Afbeelding

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:09

Kis6ireentje, ik vind hem heel mooi, maar ik denk niet dat hij handig is ivm kleur en hoogte.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:10

Is beter zo ja :) (oor)

Is het niet wat om de B gewoon de B van het lettertype te laten zijn en dan het beentje met een andere kleur te verwerken in de lijn van de b? (volg je het nog? )

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:10

Vind juist niet dat de B een 3 lijkt.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:11

Vind dat met de hele b in één kleur dat het paard niet meer leuk oogt. Hij mist dan echt een been.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:15

Idd, een B van het lettertype nemen en daar de verticale streep wissen en vervangen door het been en je bent van het 3-probleem af.
Kis6ireentje: kun je zoiets ook zelf tekenen? Dan kun je bokkende julius in die stijl uitwerken.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:19

Klopt. Dat had ik dus ook in de lichtpaarse tanktop (vorige blz) gedaan.
Been in B-kleur valt mij ook tegen.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:23

Ik mis nog de boktstrings en ik denk dat bart liever tanktops met meer decollete ziet. :+
Het stukje hoef en de onderkant van de bokt-B kun je nog wat beter op elkaar laten aansluiten met gewoon een stukje ruimte ertussen, maar wel zo dat het 1 vloeiende lijn lijkt. Dan ziet denk ik niemand nog een 3.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:24

CaPrIoLe`79 schreef:
Idd, een B van het lettertype nemen en daar de verticale streep wissen en vervangen door het been en je bent van het 3-probleem af.
Kis6ireentje: kun je zoiets ook zelf tekenen? Dan kun je bokkende julius in die stijl uitwerken.

Niet helemaal wissen maar dmv van een lijntje tussen 2 verschillende kleuren over laten lopen?

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:28

Ik heb ook Julius nog een keertje gemaakt in verschillende varianten aan de hand van de foto van Julius.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Wat betreft de kleuren: Als het gedrukt wordt bij een drukker (briefpapier, visite kaartjes en zelf voor bestickering) dan wordt het sowieso in 4 kleuren gedrukt (CMYK). Ook met één kleur. Dus in principe maakt het niet uit hoeveel kleuren het worden.

Voor andere technieken, is het logo te versimpelen qua kleurgebruik.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:31

Die heeft wel wat, maar ik zou de orginele kleuren loslaten en julius bijv. in blauwtinten neerzetten en zonder de omtreklijn eromheen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:55

Aanpassing n.a.v. vorige versie:

Citaat:
Julius hergebruiken, zodat er een link blijft bestaan met het oude logo, maar wel in een nieuw jasje.
-De 'bok' moet in het logo blijven, dit geeft extra kracht aan het 'woord' bokt.nl
-Van mij mag er een mens in verwerkt worden, omdat bokt door en ook over (paarden)mensen gaat.
-Door de mens toe te voegen wordt de band tussen paard en mens, die zo bijzonder is, duidelijk gemaakt.
Ik heb de vormen/lijnen van het paard en het mensfiguur dan ook in elkaar laten overlopen.
De arm naar het hoofd versterkt het gevoel van een band hebben en is het niet meteen een 'type'ruiter (western/dressuur/ect)

Afbeelding

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 23:03

Die is al een stuk beter!

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 23:04

CaPrIoLe`79 schreef:

M'n eigen paardje is getekend vanaf deze foto:
Afbeelding

en dit was het resultaat.
Afbeelding

M'n vriendje heeft het zelfde gedaan met Julius (zie bovenstaand), echter is jammer dat de foto wazig is waardoor je details er niet zo goed eruit kan halen. Mochten ze bij Bokt een andere scherpere foto hebben van Julius, kan hij dat ook nog proberen.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 23:09

mijn versie (met Julius)
Afbeelding

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 23:17

kis6ireentje schreef:
M'n eigen paardje is getekend vanaf deze foto:
http://idisk.mac.com/stephan_de_wolf/Pu ... gineel.jpg

en dit was het resultaat.
http://idisk.mac.com/stephan_de_wolf/Pu ... 0lfb0i.png

M'n vriendje heeft het zelfde gedaan met Julius (zie bovenstaand), echter is jammer dat de foto wazig is waardoor je details er niet zo goed eruit kan halen. Mochten ze bij Bokt een andere scherpere foto hebben van Julius, kan hij dat ook nog proberen.

Erg mooie illustratie! Alleen mijn voorkeur bij een logo gaat meestal uit naar simpel. De kracht van de illustratie wordt minder als je 'm verkleint. De illustratie van Julius vind ik niet zo mooi. Is idd een stuk lastiger, omdat de kwaliteit van de foto zo slecht is.

Kitty schreef:
Sjimmy, ik heb het op het rood-witte shirt en op de tanktop aangepast.
En ook gewoon in het logo. Je hebt wel gelijk.

http://www.hippics.nl/kitty/creatie/v24.png

Nice! Vooral de onderste. Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als het voorbeen van de letter B in dezelfde kleur als het paard is. En misschien het .nl dezelfde kleur als bokt.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 23:39

Kitty, zie je, in het paard vind ik hem meteen leuk _O- .
Misschien wel kleine verbeterpuntjes; de manen vallen er wat buiten, staart is mooi strak in 1 punt en dan de manen wat losjes en een beetje wild.
Bij de versie met de B in 1 kleur vind ik het 'bokt' beter uitkomen. Misschien de kleuren in 3 tinten verdelen en dan paard/been/bokt.nl in de verschillende tinten? Of zoiets als paard geel, bokt rood, been oranje (om even een simpele combi te noemen), zodat de twee apart zijn maar toch samen komen.

Maar deze vind ik iig persoonlijk wel een van de leukste die er tussen zitten, als deze wordt gekozen kan ik daar wel mee leven en durf ik wel met een (paars!) boktshirt rond te lopen :') .

kis6ireentje, die Julius zo wilde ik in eerste instantie ook maken (maar dan de houding zoals mijn allereerste schetsen) gaat alleen te veel tijd in zitten dus heb die voor mezelf afgeschreven. Leuk om hem toch nog zo te zien en ik vind het ook zeker een mooi optie, gewoon de oude vertrouwde Julius maar dan beter bruikbaar en in een nieuw jasje :j .

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 00:55

Ik wilde even wat uitproberen met logo als forumheader, en meteen ook even hip meedoen en shirts geprobeerd (maar die zijn wat minder):
Afbeelding

De leuke kleuren, en toen was het laat en werd ik een beetje melig, dus voilà .... boktstrings :') .
Afbeelding

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 07:48

haha daar issie dan, de Bokt-string :D

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:10

De nieuwe versie van kis6ireentje is ook goed zeg :)