Dribbel schreef:VS: p&b, owl city, staten, (en wat nog meer?)
Donut en Nirvana
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke_Tweety schreef:Oke, Animals berichten terug gelezen. Duidelijke verwijzing naar onderschrift Dribbel, onder meer de welbekende Chinese wijsheid en Firefly. Daarnaast nog een spreuk, als ik daar op google krijg ik dit. Ik weet weer niet wat ik er mee moet, maar een ander misschien wel.
When you can't run, you crawl. And when you can't crawl, when you can't do that... ...you find someone to carry you.
http://www.youtube.com/watch?v=PODW9fxw4rk
takkie_muis schreef:Hmm zweden en rome kom uit op kerken door christina uit zweden die naar rome ging
Op 23 december 1655 trok Christina, koningin van ‘Zweden, Goten en Vandalen’, Rome binnen. Ze kwam uit Innsbruck, waar ze zich had bekeerd tot het katholicisme. Wie uit het noorden naar Rome kwam, ging over de Via Flaminia en door de Porta Flaminia, en zette de eerste voetstappen op Romeinse bodem op wat nu bekend staat als Piazza del Popolo. Christina – die onconventionele, wispelturige, kunstminnende vrouw uit het noorden – bepaalde zonder het te weten de aanblik van dat plein voorgoed.
Dribbel schreef:Ga jullie even helpen, maar lijstje is niet compleet. Er missen details en vooral de connecties die gelegd zijn of moeten worden staan er niet in. Hoop jullie weer een beetje in de goede richting te helpen
Landen/talen
-VS (staten: ...,...etc)
-Zweden (Swedish shef)
-Zwitserland
-India
Muziek
-Acda en de Munnik (verwijst naar: Annie Lennox)
-Annie Lennox (verwijst naar: sweet dreams-->kaas)
-Nirvana (hint naar Big Cheese (zie voedsel)
-een hint die gemist is: de vissen springen en de katoen staat hoog
-muppets (zie landen: zweden)
Eten en drinken
-koffie
- soep (welke?)
- kaas (welke?)
- Wijn
- Nomadic lamb curry (zie landen; India)
Kleuren
-groen
-lavendel
-rood
-grijs
-blauw
-oranje
-paars