tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

ja, omdat...
300 (73%)
nee, omdat...
106 (25%)
anders, omdat...
3 (0%)

Totaal aantal stemmen: 409

Anoniem

Re: tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:19

nickyu schreef:
uhmmm hoeft niet .. niet iedereen is "moeilijk"te vinden

Dan ben je slordig omgegaan met je gegevens...dat is dan een beetje je eigen schuld.
En dan nog moet er heel wat gebeuren wil ik een mes tussen mn ribben hebben staan,
dat hoef je mij niet te vertellen.

Waarom hebben bepaalde mensen dannooit geen last? Zoals ik bijvoorbeeld?
En ik heb toch heel wat discussie's gehad op bokt hoor Ja

En ook wel eens een scheldPB ik lig dan helemaal onder tafel van het lachen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:21

Chiqa schreef:
nickyu schreef:

Dan ben je slordig omgegaan met je gegevens...dat is dan een beetje je eigen schuld.
En dan nog moet er heel wat gebeuren wil ik een mes tussen mn ribben hebben staan,

Simpel omdat niet iedereen dezelfde contacten heeft Lachen net zoals in het echte leven.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 19-08-08 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:22

Nickyu heeft toch een winkel?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:23

TOP IDEE !

Ik weet dat veel bokkers last van stalkers hebben, in de meest smerige vorm, want op het forum zijn ze lief en aardig, maar ik heb Pb's te lezen gekregen die er niet om liegen, zou mooi zijn als deze mensen eens aangepakt konden worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:25

Tieneke schreef:
S, met dergelijke pb's doen mods dus echt wel wat. Dat was in mijn modperiode ook zo, ik denk zelfs dat er toen een dergelijk geval is geweest. Daar is toen ook actie op ondernomen. Want idd, met kinderen hier is zoiets gevaarlijk.

Dat is jammer dat ik dat toen niet geweten heb ,maar hoe doe je dan een pb temmen?Want een knopje zit er niet voor.Of moet je hem dan kopieren?
Het is een tijdje geleden en na twee pb's stopte het omdat ik er niet op reageerde.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:27

Kopiëren en doorsturen via pb ja.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:30

Jep maar dan kun je fraude plegen.

Een temknop in de PB zelf, zou ervoor zorgen dat er geen fraude gepleegd kan worden.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:32

Bij zulke ernstige dingen wordt dat wel grondig bekeken door de mods. Je moet niet proberen om iemand een steek te zetten door die vals te beschuldigen van een dergelijke pb. Mods gaan niet gelijk bannen als iemand zo'n melding maakt, dat wordt bekeken zoals spammers die pb gebruiken bekeken worden.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:34

Ik kan alleen voor mezelf praten natuurlijk, maar van mij hoeft het niet. Ik heb nog nooit een (ook maar enigszins) vervelende pb gehad.

Stiekem denk ik dat, als je dat wel hebt, je misschien in discussies zelf ook ongenuanceerd of grof beziggeweest bent.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:36

ik was ook niet moeilijk te vinden toen ik nog in de paarden zat........ eigenlijk heel simpel te vinden...... ook wel eens boze bokkers op mijn padje gehad Lachen Lachen

en bedreigingen daar lach ik om............ echt he Lachen MAAK mijn dag!!! Sta bij me op de stoep Haha! Haha! Haha! Ik zou het geweldig vinden Lachen

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:38

ja ben ik het mee eens! een temsysteem op pb is een goeie, er worden veel te veel nare en smerige pb's gestuurd naar elkaar!!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:39

Chiqa schreef:
nickyu schreef:

ben wettelijk verplicht info op mijn site te hebben Knipoog

maar bij mij was het toen maar een en de zelfde hoor Knipoog
nu leende deze regelmatig acounts onder valse voorwendsellen
waardoor je dus niet van te voren door had dat het een pb van die persoon was
anders deden we gelijk "verwijder" Haha!
mar das ander verhaal Cool

we hebben toen ook de politie ingeseind
puur en alleen omdat WIJ geen problemen wilden
voor het geval ut inderdaad ineens voor de deur stond
denk niet dat ut zonder probleem was weggekomen
onder andere een zeer beschermende niet zo kleine hond bv
wij wilden geen problemen mocht die ineens ergens in een arm hangen
laat staan wat ik zelf doe , of mijn man
als zoiets ineens op je erf staat .. gaat er echt knoppie om
we vonden het ergens zelfs jammer dat ut niet gekomen was Vork ..had
heel heel erg leuk geworden , Bloos

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:41

ja omdat..
Bokt er niet voor bedoeld is om persoonlijke vetes uit te vechten. Daarbij vind ik het ontzettend kinderachtig om via pb iemand uit te schelden of te stalken. Een keer een gepeperde pb sturen moet kunnen maar dan wel goed onderbouwd en fatsoenlijk van toon.
Misschien dat mensen met zo'n tem-functie twee keer nadenken voor ze een medebokker voor rotte vis uitmaken in een pb Tong uitsteken

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:42

ja omdat,
Ik vind het wel een goed idee, ook al heb ik er (nog)geen last van gehad. Kan ik me voorstellen dat andere mensen er behoefte aan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:47

KiWiKo schreef:
en bedreigingen daar lach ik om............ echt he MAAK mijn dag!!! Sta bij me op de stoep Ik zou het geweldig vinden
Lachen

Heb al voorpet bij die gedachte, zie het al helemaal voor me hoe er een spartelend boos bokkertje met een belerend vingertje op jou pad heeft gestaan.
Ik zou dr een avatar van maken, ben je meteen lid van de dag.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:58

Nee, van mij hoeft het ook niet. Zoals Poes al aangaf, priveberichten horen privé te zijn.

Bovendien vind ik niet dat het de taak is van mods om politie-agent te zijn in echt persoonlijke ruzies.
Als er een ruzie openbaar aan de gang is hebben ook andere mensen er last van en dan is het juist dat die bokkers erop aangesproken worden.
Maar gaat het via pb dan is het een zaak tussen bokkers. Mochten er echte serieuze bedreigingen gedaan worden, dan is het de taak van politie.

ps. Hmm dat is raar, als ik de percentages bijelkaar optel uit de pol, dan kom ik uit op 98% Knipoog Raar afrondingssysteem Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 20:39

Het lijkt mij ook een goed idee, maar zolang het nog niet ingevoerd is, houd ik mij bij de oude,vertrouwde, beproefde methode van het niet lezen van een PB die ik niet vertrouw Lachen. Works wonders.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:23

Er zal zeker geen tem-systeem voor PB's komen.

Er wordt niet gemodereerd op privé-communicatie, niet op PB's, niet op msn-communicatie, niet op mails, niet op telefoongesprekken, niet op brieven en zeker niet op gesprekken die tussen twee bokkers bij de koffie gevoerd worden. Dit is allemaal privé-communicatie, die wel over het openbare gedeelte van Bokt kan gaan, maar verder niks met het openbare gedeelte van Bokt te maken heeft.

Op het moment dat je je serieus bedreigd voelt, dan is er maar één oplossing en dat is contact opnemen met de politie. Wat dat betreft werkt het hetzelfde op Bokt als bij andere vormen van privé-communicatie. Als je een dreigbrief krijgt, ga je niet naar TNT, maar naar de politie, als je dreigtelefoontjes krijgt, ga je niet naar KPN, maar naar de politie, als je via MSN bedreigd wordt, ga je niet naar microsoft, maar naar de politie. Bij privé-correspondentie via Bokt werkt het op dezelfde manier.

PB's zijn niks meer dan een extra dienst van Bokt (en veel andere fora), waardoor je de mogelijkheid krijgt om met een andere bokker privé te communiceren, niks meer en niks minder. En daarom wordt het ook op dezelfde manier behandeld als andere vormen van privé-communicatie, door er niet op te modden.

Er is maar eigenlijk maar één uitzondering op deze regel en dat is als iemand "spamt", of het nu reclame is, sexuele toespelingen, mensen afzeiken vanwege hun mening of wat dan ook. Als wij van allerlei verschillende kanten signalen krijgen dat iemand zoiets doet, dan spreken we die persoon daar zeker op aan, inclusief een ban voor onbepaalde tijd als het nodig is.

Maar een ruzie tussen twee personen die via de PB uitgevochten wordt, dat is echt privé tussen die twee mensen en daar gaan wij niet tussen zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:28

Karl, ik begrijp het hoor Lachen. Zou het niet voor beeldvorming behulpzaam kunnen zijn? Nu worden die bedreigingen etc. vaak afgedaan als 'zal wel' en dat was het dan. Er zijn op bokt hele onderstromen die per pb lopen en ik denk dat het zou helpen als er een mogelijkheid was om een third eye in te schakelen, dat maakt mensen misschien minder voortvarend.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:30

Dat denk ik ook wel, wat Lovely zegt. En ik vraag me ook dit af:
Citaat:
Er is maar eigenlijk maar één uitzondering op deze regel en dat is als iemand "spamt", of het nu reclame is, sexuele toespelingen, mensen afzeiken vanwege hun mening of wat dan ook. Als wij van allerlei verschillende kanten signalen krijgen dat iemand zoiets doet, dan spreken we die persoon daar zeker op aan, inclusief een ban voor onbepaalde tijd als het nodig is.

Waar leg je dan de grens? Iemand afzeiken om zijn mening, wanneer wordt dat een ruzie tussen twee personen?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:35

Lovely, voor die beeldvorming hebben we het echt niet nodig. Op het moment dat er scheld-PB's heen en weer vliegen, dan komt dat op Bokt ook terug en krijgen we dat via de tems snel genoeg te horen. We hebben achter de schermen dus een behoorlijk goed beeld van wat er op Bokt, voor en achter de schermen, speelt.

Edit: Blue_Eyes, met afzeiken bedoel ik dat dus niet richting één persoon, maar naar een grotere groep. Dan praat je bijvoorbeeld over iemand die dekjes onder een zadel schandalige dierenmishandeling vindt en die iedereen die wel een dekje onder het zadel heeft gaat PB-en. Op zo'n moment praat je weer over spammen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:41

Karl, ik denk soms toch echt van wel. Niet zozeer uit eigen ervaring hoor, maar ik kan me zomaar voorstellen dat men zich via PB anders gedraagt dan openbaar en dat komt in dit topic toch echt een aantal keer zeer duidelijk naar voren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:51

Beter dan lovely kan ik het niet verwoorden.

Ik weet wel zeer dat het voor de beeldvorming zeker beter is.
En dat er juist door het idee dat prive berichten mee tellen aan de beeldvorming het achter de schermen ook ineens veel fijner gaat.

Blue eyes..ook dat viel me op..
nee er wordt niets gedaan aan tems..maar dan en dan wel..
Dat kan niet..
oke iemand die hier een account maakt om te spammen...maar elk andere gebruiker?
Het is wel of niet wat aan pb's doen.

Verder valt wel op aan de poll dat er beter wel iets kan gebeuren aan het huidige pb systeem...te grote groep is voor.

Overigens valt me ook op dat in deze korte tijd al zoveel mensen de poll hebben ingevuld...dan is het toch niet alleen dat kleine zeikgroepje dat weer eens wat aan te merken heeft...maar is de groep wel veel groter. Maar zoals vaker aangegeven heeft niet iedereen zin zijn nek hier uit te steken (wat mag en zelfs begrijpelijk is)

En wat me ook opvalt is dat de mods er deze keer wel erg snel uit zijn met een definitief antwoord...hebben al zoveel mods gelezen (uberhaupt online geweest) en gesproken achter de schermen over dit? Lachen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:54

Die poll zegt imo niet veel. Het is niet dat een grote groep voor iets is, dat het daarom ook de beste oplossing is.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:56

Ik heb geen zin om 9 pagina's door te moeten lezen maar geef antwoord op de openingspost.
Ik heb ooit 1 keer in mijn leven een dreigPM gehad.
Nou, dat is drie keer L, oftewel LLL.
Het is Lezen, Lachen en Lozen. Haha!

PrivéPM's zijn privé en daar heeft een mod ook niets mee te maken.

Je moet jezelf maar eens afvragen waarom je een vervelende PM krijg.
En als je dat vaak hebt dan moet je jezelf maar eens heel hard achter de oren krabben.

Ik heb dus op NEE gestemd.