Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicole288 schreef:WN-FA heeft een sticky met daarin een kleurencalculator en een link naar een topic waar daarover gesproken kan worden, dat is dan ook wel mooi voor op FA(en dan willen ook wij een topic om over de uitkomsten te praten
)
voorbeeld:
[WN-FA] Western Fokkerij
KleurencalculatorVera schreef:Graag weten hoe groot de kans is op een bepaalde kleur?
Hier is een hulpmiddeltje
http://www.horsetesting.com/CCalculator1.asp
Om de uitkomst te bespreken is er dit topic: [WN-FA] Kleurcalculator
YWC schreef:Als alles i.v.m. kleurengenetica thuishoort onder FA, dan moet het sticky met de kleurencalculator onder WN-FA en het bijhorend topic om dat te bespreken daar in principe weg, want het is ALGEMEEN !!!
Het spijt, maar ik heb toch echt wel het gevoel dat hier met 2 maten en 2 gewichten gewogen wordt en dat de logica soms ver zoek is.
Edit : typefout
YWC schreef:'k Heb hier al wat mogen T E M men hoor. Al die vragen i.v.m. kleur, die overal verspreid staan i.p.v. onder F-AM.
Helaas vertrek ik morgen voor een week op reis, zodat ik de mods hier niet kan opwijzen. Hopelijk neemt iemand van jullie die taak over.
Een centraal kleuren-topic zou toch handig zijn hé.
Cer schreef:Post op persoonlijke titel:
Als mod die er ook mee te maken heeft, moet ik zeggen dat ik het een beetje jammer vind dat dit op mij overkomt als 'modje pesten' :?
Het is vrij lastig om iedereen tevreden te stellen, dat blijkt ook uit eerdere beslissingen die genomen zijn. Achter de schermen wordt hierover nog steeds overlegd
petraaken schreef:Nicole288,
Een sticky met de kleurencalculator op het gewone FA forum is geen probleem. Alleen het enige wat mij nogal wat kopzorgen bezorgd is dat er geen nederlandstalige versie van deze is. Kan me best voorstellen dat niet iedereen de engelse betekenis van een kleur weet en misschien zo de verkeerde kleur aanduidt en dan een vreemde uitslag krijgt.
Op paardenfokken.nl is een kleurcalculator te vinden (nederlandstalig dus) maar deze is natuurlijk niet zo uitgebreid als degene die jij aanhaalt. Daar staan enkel de meest voorkomende warmbloed kleuren in. Palomina, Cremello staat er niet eens tussen. Zelfs appaloosa kleur niet. Bont dan weer wel.
Wat ook nog zou kunnen is dat iemand de vertalingen kent van de Engelse kleurbenamingen (als die vertaling bestaat natuurlijk) dan kan die in het sticky geplaatst worden en zo kan iedereen dan vrij gebruik maken van die engelse kleurcalculator.
Dan maak ik het sticky op.
DubbelDun schreef:Het zou idd wel erg sneu zijn als dankzij de TEM-akties van o.a. YWC men nu op WN zijn kleurcalculator zou kwijtraken