Schijtziek van Penny-pb's.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Schijtziek van Penny-pb's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:22

Dat snap ik ook nog altijd niet.

Maar goed, de één vindt dit, de ander dat... en zolang je elkaar niet zo nodig hoeft te overtuigen, maar wel je mening kunt onderbouwen, kun je een leuk gesprek hebben Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:10

Maar hoe dan ook, mensen bestoken met pb's de vaak niet eens in het belang van het paard zijn, blijft kinderachtig. Maar kinderachtig terug reageren of het openbaar maken ipv negeren of doorsturen naar een mod, vind ik net zo triest.

Waar 2 kijven hebben 2 schuld.

Maar een pb puur in het belang van het paard mét goede onderbouwing kan leerzaam zijn Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:42

Ben ook wel benieuwd hoever Bart ermee is met het kunnen blokkeren van pb's van bepaalde personen of het ongeopend terug kunnen sturen. Of als je een pb ongeopend verwijderd dat de afzender daar een kort berichtje van krijgt. Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:02

BCS schreef:
Maar zolang alle werelden de koudbloed rassen WEL als sportpaard zien, buiten de warmbloed wereld om, ben je eigenlijk wel klaar, maar dat er zo fel op gereageerd moet worden, is mij nog steeds een raadsel.

Meid ik heb ook een tinker en ik heb een kwpn'er. Ze gaan me allebei na aan het hart. Het is appelen met peren vergelijken.

Jouw reacties zijn niet genuanceerd, maar soms ronduit grof. Dan beweer je dat mensen lange tenen hebben. Je schoffeert hun liefhebberij. Dat een tinker niet een typisch sportpaard is weten we allemaal wel, maar dat wil niet zeggen dat sommigen geen fatsoenlijke proef kunnen lopen. Jij noemt het gelijk een paard waar je niets mee kunt, behalve door het bos hobbelen. Je hebt vanzelf het recht om er niet van te houden van de koudbloeden, maar ze afzeiken is een heel ander verhaal. Daar wringt het denk ik. Je hebt een manier van kritiek leveren en ronduit afzeiken en jij doet vooral het laatste.

De koudbloedwereld ziet het ras ook niet als sportpaard, je wordt er alleen zo moe van dat veel mensen uit de warmbloed wereld, een koudbloed die een nette proef loopt, als een lachertje zien. Er wordt niet fel gereageerd op wat je te zeggen hebt, maar op de manier hoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:10

Voor iemand met sport ambities is een tinker toch niks? Dat is alles wat ik met mijn eerste bericht zei, niks meer en niks minder...

Dat een tinker liefhebber wel 5000 euro voor een tinker wilt uitgeven, is toch hun goed recht.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:12

Wat heeft al dat geneuzel eigenlijk nog te maken met dit topic? Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:12

BSC schreef in het andere topic:
Het is maar wat de gek ervoor geeft. Ik vind het zelf ook belachelijk bedragen, voor een paard waar je als echte ruiter met ambitie weinig mee kan bereiken. Wat betaal je voor zo'n volwassen tinker eigenlijk? Als je al 1500 voor een veulen betaald?
Ik lig helemaal dubbel als ik zulke prijzen hoor, voor een paard waar je praktisch niks mee kunt! Maar iemand die graag op een tinker wil hobbelen, en tutten, zou er vast zoveel geld voor over hebben!

Omdat dit nu typisch penny is. Een ander afzeiken. Het had in dit topic totaal geen nut het ras zo af te zeiken, wat ze dan toch steeds maar weeer doet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-06-08 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:14

Nou, schiet mij maar lek hoor Clown Hoe durf ik??

En inderdaad, wat heeft dat met dit topic te maken?

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:19

Mindim volgens mij heb het niks maar dan ook niks met dit topic te maken.
OF ben jij ook een penny die haar pbs stuurt Huilen van het lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:20

Dan stel ik nogmaals de vraag: wat maakt het uit wat BSC over tinkers heeft gemeld als het hier om penny-pb's gaat Verward

Het zou mij persoonlijk een zorg wat iemand over een bepaald ras denkt, vooral als het totaal niet relevant is voor dit topic.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:22

Straks krijgen we de tinkerpatrouille Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:23

Kimmie_girl schreef:

Haha, ja ik ben penny Haha!, ik hou er over op, ik ging even door waar men op de vorige bladzijde over begonnen is.
Ik zal er geen woorden meer aan vuil maken, het is ook eigenlijk de moeite niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:24

@ Mindim: het is ook helemaal de moeite niet.
Ik snap echt niet waar sommigen zich druk over kunnen maken...

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:24

Mindim schreef:
Kimmie_girl schreef:

Haha, ja ik ben penny Haha!, ik hou er over op, ik ging even door waar men op de vorige bladzijde over begonnen is.
Ik zal er geen woorden meer aan vuil maken, het is ook eigenlijk de moeite niet.

Als het je zo dwars zit dan kan je dit toch per pm doen inplaats van in dit topic waar het totaal niet over gaat. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:28

Definitie van "Echte ruiter met Ambitïe" : Daar ligt niet de klemtoon op ECHTE, maar op AMBITIE.

Wat een big issue ook allemaal...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:32

Moderatoropmerking:
Ik vraag me echt af wat er onduidelijk aan deze zin is? "Ik heb de nodige berichten gesplit en open het topic weer in de hoop dat er nu wel gewoon verder gediscussieerd kan worden."

Dit topic gaat niet over tinkers in de sport, maar over vervelende PB's die sommige mensen krijgen. Als er hier niet ontopic gediscussieerd kan worden, dan gaat het topic op slot en dat lijkt mij niet de bedoeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:33

BCS schreef:
Definitie van "Echte ruiter met Ambitïe" : Daar ligt niet de klemtoon op ECHTE, maar op AMBITIE.

Wat een big issue ook allemaal...

Goed hoor.

Er zal me nooit zo iets dwars zitten op bokt, dat ik een vervelend pb'tje zal sturen Knipoog Trouwens een penny pb kan toch ook zijn van een volwassen iemand> Of verstaan jullie daar alleen kinders onder de 18 onder?

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:33

Nee er bestaan ook "volwassen" penny``s Ja
Laatst bijgewerkt door _Kimmm op 11-06-08 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:35

Maar bij voorkeur van gefrustreerde puberswant die zijn vaak wat heftiger Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:40

Ik vind het gedrag van mensen die wel op een paard gaan zitten, maar eigenlijk bang zijn dat hij iets doet, soms wel vervelend om naar te kijken.
Zoals dat voorbeeld met die sporen, liever een keer hard, dan 100 keer zacht.

Ik heb die van mij laatst ook een lel verkocht, omdat ie me voorbij wou, nou dan staan ze je toch aan te kijken alsof je je paard mishandeld. Ik heb hier nog geen pb van ontvangen Nagelbijten / Gniffelen
Sommigen meppen er echter om het minste geringste op, dat vind ik dan weer een ander verhaal. Timing en rechtvaardigheid.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:43

Maar de manier waarop je een pb krijgt is vaak het probleem. Dat iemand zich om jouw paard bekommerd is vaak prima, maar sommigen gebruiken flink wat krachtermen en beledingen zonder daadwerkelijk advies. Dus eigenlijk ging het dan niet om medeleven, maar om een gefrustreerd persoon die blijkbaar tijd over heeft Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:45

Mindim schreef:
Ik vind het gedrag van mensen die wel op een paard gaan zitten, maar eigenlijk bang zijn dat hij iets doet, soms wel vervelend om naar te kijken.
Zoals dat voorbeeld met die sporen, liever een keer hard, dan 100 keer zacht.

Ik heb die van mij laatst ook een lel verkocht, omdat ie me voorbij wou, nou dan staan ze je toch aan te kijken alsof je je paard mishandeld. Ik heb hier nog geen pb van ontvangen Nagelbijten / Gniffelen
Sommigen meppen er echter om het minste geringste op, dat vind ik dan weer een ander verhaal. Timing en rechtvaardigheid.

Dat vind ik echt zielig, 100 keer prikken, maar vooral niet hard, want stel je voor dat hij nog luistert ook... Nagelbijten / Gniffelen

Of 100 van die kleine irritante tikjes... heb dat zelf ooit eens op mijn been uitgeprobeerd, hoe dat was... een rotgevoel.

Maar goed, ik ga er geen pb om sturen, als ik het echt te gek vind, zeg ik het ook wel in het openbaar...
Ik heb ook trouwens nooit een penny-pb gehad.

En ik zit nog wel bij de PennyPatrouille Haha! Haha!

Heb jij wel zulke PB's gehad, Welshcobfan?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:45

Jeetje, wat gaat het hard hier, zeg! Haha!
Wat is nu een typische Penny?

Ik stel me daar bij voor: Een vrouw (sowieso) tussen de 1 en 80 jaar die:
gek is op setjes
Haar dier helemaal vertroeteld tot verwennen toe
Niet consequent is
Graag roddelt
Beetje hysterisch regaeert als het niet gaat zoals zij wil
eigenlijk weinig kaas heeft gegeten van paarden
Graag roddelt
Voortduerend over d'r eigen dier zemelt die onwijs moeilijk en speciaal is..
Aan tunnelvision leidt (of lijdt haha)..

Herkennen jullie zullke mensen ook? Bij drie van deze eigenschappen vallen ze voor mij al door de mand.
Zulke mensen daar kan ik op bokt ook schijtziek van worden.
Laatst bijgewerkt door detour op 11-06-08 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:46

Vaak kent men ook de sitiuatie niet, kent men jou niet en is het dus eigenlijk gebaseerd op vaak niets. Op een momentopname.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:47

Die term plaats ik ergens anders.. Een penny vind ik meer iemand die in een eigen (fantasie) wereld leeft.