[Dienstmededeling] Veranderingen op HAW en de fotofora

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

phaser

Re: [Dienstmededeling] Veranderingen op HAW en de fotofora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:09

Shadow0 schreef:
Nouks: op UK en CB zijn de regels dat je geen niet-onderbouwd commentaar mag geven al eerder ingevoerd. Daar was toen, zeker in het begin, ook erg veel commentaar op. Maar uiteindelijk heeft het geleid tot een veel interessanter forum waar vaak zinnige dingen worden gezegd Ja

Daar doen ze het zo, dus wij moeten het ook zo kunnen doen?

Beetje vreemde instelling lijkt me...

En dan nog... hoe kan je topics met elkaar vergelijken?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:11

Kom op nou Phaser, Tips over tekenen is toch precies hetzelfde als tips voor een levend wezen met grillen? Dat je dat dier door een foute aanpak wegens het niet kennen van de omstandigheden volledig kan vern**ken als je de tips van bokt op volgt...Ah...Bijwerkingetje... Haha! Niet te veel van aantrekken Vork Je podlood kan je toch ook breken als je er te hard op duwt? Nieuwe kopen en de oude naar de slacht.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:12

Waarom geef je de TS geen rechten om ongewenste posts te verwijderen in zijn of haar eigen topic?

Als je merkt dat het bij een bepaald bokker niet gaat omdat deze alle negatieve... (eum excuseer OPBOUWENDE) kritiek verwijdert, neem je bij deze bokker dat recht af.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:12

pharagirlke schreef:
Vaak als je in iemands profiel leest gaat de vraag ook niet over het juryen (als dat al een woord is). IMO als je in een profiel iets leest over het paard dat in het HAW topic staat, mag je die vraag wel in het topic stellen. Dat is geheel topic-gericht lijkt me.

Jureren dan Clown

Maar ik bedoel iets anders. Zoals de regels nu zijn mag je eigenlijk niet enkel de opmerking plaatsen: Wat een leuk paard. Dat is dus in het nieuwe HAW offtopic. Net zoals dat je op JI/LZP niet offtopic mag gaan met een vraag naar aanleiding die je hebt omdat je iemands profiel heb gezien of dat je iemand dat weekend ziet dat je in dat topic gaat afspreken wanneer en waar (tenzij op het BM is). Dát is offtopic, dan zou je naar aanleiding van iemands profiel een pb sturen. Dat zou ik wel doen, maar goed Clown Als nu offtopic is op het nieuwe HAW om énkel de opmerking te maken: "Wat een leuk paard", dan kun je IMO 3 dingen doen (n.a.v. de nieuwe regels) 1) niks typen, 2) Dat typen en er nog wat bijzetten of 3) je stuurt een pb met die opmerking. Dat wordt toch ook wel gewaardeerd?

Ergens snap ik het euvel wel dat het jammer is dat (enkel) die opmerking wordt geplaatst, maar als dat wel wordt toegestaan lijkt het mij dat HAW alsnog niet tot dient tot waar het forum voor bedoeld is. Foto's plaatsen en dan tig reacties met enkel "wat een leuk paard". Het streelt de ego wel, maar daar is HAW nu niet meer voor bedoeld. Als je dat soort berichten wel wilt, is daar ITP voor (en staat overig commentaar geven vrij? )

Mijn inziens Haha!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:14

Maar wáárom wordt dat alles nu naar ITP verplaatst? Dat is meer een broedplaats voor grazende pony's op het land, fotoshoots van woeste paarden in het water en alles wat daar tussen zit. Daar vallen HAW topics niet bepaald onder imo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:15

Ik ga het niet waarderen als ik nav een hawtopic zo'n 20 nieuwe berichten heb met "leuk dier" gezien me dat allemaal tijd kost. om te openen enz. Terwijl ik dat op haw allemaal leuk kan lezen en die mesnen ook en algemeen bedankje kan geven. Stukken praktischer!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:16

Waarom is HAW daar nu niet meer voor bedoelt? Pas de naam dan ook meteen aan.

Doe dan ook meteen iets bij ITP zodat we graas foto's kunnen scheiden van OHZ foto's Knipoog
En vergeet vooral niet ITP ook een andere naam te geven.

Sammie

Nouks schreef:
Sammie heeft geloof ik af en toe een beetje de neiging zich te verantwoorden voor beslissingen die zijn genomen door het beheer... Ach ja Haha!

Nou nee hoor. Ik opper enkel dat het misschien via pb kan en daar komt bergen met (thans) negatief commentaar. Het valt mij op dat ik of niet goed wordt begrepen of men is het niet met mij eens, dus dan leg ik dat graag nader uit. (waarom ík dat zo zie of wat ik bedoel) En dan hoef je het niet met mij eens te zijn, maar ik weet niet beter dan dat een discussie op deze manier verloopt. 'Ik vind, jij vind, ik zie zo, maar, en, en'

Het beheer kan zichzelf (hopelijk) heel goed zelf verantwoorden. Dunkt mij.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 01-06-08 19:17, in het totaal 2 keer bewerkt

phaser

pharagirlke schreef:
Kom op nou Phaser, Tips over tekenen is toch precies hetzelfde als tips voor een levend wezen met grillen? Dat je dat dier door een foute aanpak wegens het niet kennen van de omstandigheden volledig kan vern**ken als je de tips van bokt op volgt...Ah...Bijwerkingetje... Haha! Niet te veel van aantrekken Vork Je podlood kan je toch ook breken als je er te hard op duwt? Nieuwe kopen en de oude naar de slacht.

Ik ben ook voor die wegwerp-maatschappij. Ik moet geen kinders dus ik moet ook niet denken aan de toekomst !

Paarden zijn idd hetzelfde als potloden...
- je hebt ze in alle kleuren
- sommige zijn harder dan anderen
- sommigen breken onder het gewicht van de zwaardere hand

nu nog ff opbouwend om m'n post te redden... Nagelbijten / Gniffelen
vind het gewoon bullshit en erg jammer voor mensen die hun foto's posten en zich optrekken aan de positieve commentaar.
Hoeveel mensen zijn er niet die foto's posten om te zien of ze goed bezig zijn of niet, die onzeker zijn.
Mits een beetje positieve commentaar groeit hun zelfvertrouwen, ...

@ Pharagirl: misschien is die enquête ingevuld door mensen van het potlood-forum !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:17

Shadow0 schreef:
[***]: op UK en CB zijn de regels dat je geen niet-onderbouwd commentaar mag geven al eerder ingevoerd. Daar was toen, zeker in het begin, ook erg veel commentaar op. Maar uiteindelijk heeft het geleid tot een veel interessanter forum waar vaak zinnige dingen worden gezegd Ja

Je hebt gelijk wanneer je zegt dat UK en CB interessante fora zijn geworden. Maar daar is in ieder geval nog plaats voor een welgemeend compliment. Dat is op HAW wel anders. Soms heb je ergens nu eenmaal niet zo veel over te zeggen, maar wil je wel even laten weten dat je het erg mooi vindt wat je ziet.

Ik ben zelf iemand die eigenlijk altijd wel wat advies te geven heeft op UK, maar soms schieten zelfs bij mij woorden tekort en is het gewoon "goed".

Dat kan op HAW ook rustig het geval zijn. Maar nee, dat mag dan weer niet gemeld worden...

Aangezien het nu op HAW verboden is geworden om korte complimenten te geven, leek het me niet eens zo'n rare gedachtengang dat het wellicht op UK binnenkort ook wel eens afgelopen zou kunnen zijn met die complimenten... Als we dan toch de database aan het sparen zijn....

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:18

Dus als er bij ITP een rijtopic word geopent, met iemand die met zijn handen naast zijn knieeën zit, mag je niet op een aardige manier zeggen dat ze belachelijk laag zit met haar handen, en dat dat pijn doet bij het paard?
Want als ze rijtechnisch commentaar wou, had ze het topic immers bij HAW moeten zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:19

Sammie schreef:
Nou nee hoor. Ik opper enkel dat het misschien via pb kan en daar komt bergen met (thans) negatief commentaar. Het valt mij op dat ik of niet goed wordt begrepen of men is het niet met mij eens, dus dan leg ik dat graag nader uit. (waarom ík dat zo zie of wat ik bedoel) En dan hoef je het niet met mij eens te zijn, maar ik weet niet beter dan dat een discussie op deze manier verloopt. 'Ik vind, jij vind, ik zie zo, maar, en, en'

Het beheer kan zichzelf (hopelijk) heel goed zelf verantwoorden. Dunkt mij.

Tsja, tuurlijk zou het beheer daartoe in staat moeten zijn. Mijn opmerking was dan ook voornamelijk geplaatst omdat het me opvalt in welke mate de nieuwsredactie - in tegenstelling tot het beheer soms! - keer op keer aanwezig is in dergelijke discussies.

KarinvdM

Sammie, de meeste mensen plaatsen foto's omdat ze trots of blij zijn hoe het gaat. Dus ja, het is leuk om te horen dat een ander je paard ook leuk vindt of vindt dat het er netjes en goed uitziet. Lachen

Ayasha
Blogger

Ja beslist. Ik vind dat ook doodzonde. Heb heel veel aan HAW gehad toen ik pas begon met mijn kleine madam. Ondanks dat er weinig opbouwend commentaar viel te geven aan mijn kleine onhandelbare dikzak, waren er heel veel mensen die toch zeiden van "het ziet er al veel beter uit en wat een prachtige merrie! Ben benieuwd wat daar uit komt!".
Gut wat heb ik daar veel aan gehad gezien mijn omgeving enkel zei dat ze mijn dood ging worden. Was toch iets van "mensen die haar niet zo stom zien doen, vinden haar wel leuk en zien er wel wat in, dus misschien valt er toch wel wat uit te halen, zij zijn immers objectiever!"...Doodzonde dat andere bokkers dat gevoel ontnomen word omdat boktbeheer perse bezigheidstherapie wil.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:21

pharagirlke schreef:
Ja beslist. Ik vind dat ook doodzonde. Heb heel veel aan HAW gehad toen ik pas begon met mijn kleine madam. Ondanks dat er weinig opbouwend commentaar viel te geven aan mijn kleine onhandelbare dikzak, waren er heel veel mensen die toch zeiden van "het ziet er al veel beter uit en wat een prachtige merrie! Ben benieuwd wat daar uit komt!".
Gut wat heb ik daar veel aan gehad gezien mijn omgeving enkel zei dat ze mijn dood ging worden. Was toch iets van "mensen die haar niet zo stom zien doen, vinden haar wel leuk en zien er wel wat in, dus misschien valt er toch wel wat uit te halen, zij zijn immers objectiever!"...Doodzonde dat andere bokkers dat gevoel ontnomen word omdat boktbeheer perse bezigheidstherapie wil.

Dat is nu precies wat ik bedoel. Daarvoor is nu net dat soort commentaar nodig IN het topic zelf. Vraag aan Sammy, ga jij daadwerkelijk al die 20 pb's lezen met al die korte commentaars die niet meer in het topic mogen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:21

Nouks schreef:
Shadow0 schreef:
Nouks: op UK en CB zijn de regels dat je geen niet-onderbouwd commentaar mag geven al eerder ingevoerd. Daar was toen, zeker in het begin, ook erg veel commentaar op. Maar uiteindelijk heeft het geleid tot een veel interessanter forum waar vaak zinnige dingen worden gezegd Ja

Je hebt gelijk wanneer je zegt dat UK en CB interessante fora zijn geworden. Maar daar is in ieder geval nog plaats voor een welgemeend compliment. Dat is op HAW wel anders. Soms heb je ergens nu eenmaal niet zo veel over te zeggen, maar wil je wel even laten weten dat je het erg mooi vindt wat je ziet.

Ik ben zelf iemand die eigenlijk altijd wel wat advies te geven heeft op UK, maar soms schieten zelfs bij mij woorden tekort en is het gewoon "goed".

Dat kan op HAW ook rustig het geval zijn. Maar nee, dat mag dan weer niet gemeld worden...

Aangezien het nu op HAW verboden is geworden om korte complimenten te geven, leek het me niet eens zo'n rare gedachtengang dat het wellicht op UK binnenkort ook wel eens afgelopen zou kunnen zijn met die complimenten... Als we dan toch de database aan het sparen zijn....

UK en CB zijn interessant geworden voor mensen die het al kunnen. "Vroegah" was ik iemand die dagelijks langs ging op CB en UK maar het boeit me niet meer. Als het niet voldoet aan de "normen" krijg je toch geen tips. Want dat klikt iedereen meteen weg, dat was vroeger niet zo, vroeger was er op UK en CB plek voor iedereen, zowel voor de semi-profesionals als voor die wat een kans wilde wagen. Neen, je maakt mij niet wijs dat UK en CB er op vooruit gegaan zijn. Het is alleen maar wederom "de wet van de sterkste" geworden daar.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:22

Ik heb een bug in het systeem ontdekt !!!!!!

Wat ALS:

Je hebt een topic en je wil vragen hoe het eruit ziet --> ITP.

Je wil met hetzelfde topic rijtechnisch commentaar --> HAW.

Een van de eerste regels van bokt:

Crossposten/dubbelposten/schoppen

Plaats je topic altijd in het forum waar het thuishoort, het is niet de bedoeling hetzelfde topic in meerdere fora te plaatsen ('crossposten'). Ook over eenzelfde onderwerp meerdere topics plaatsen (dubbelposten) is niet toegestaan.

HELP ! wat moet ik nu doen??? !!!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:22

Da's op heel bokt tegenwoordig zo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:23

Vraag aan het beheer, is er op het nieuwe haw nog wel plek voor een hart onder de riem?

Phaser; die bugs zitten wel meer in het systeem. Je doet het op goed geluk, word het bij je eerste gok gesloten neem jeje tweede gok enz tot je de juiste plek vind. Dat is niet door deze verandering.

magda_90

Ik zou het in beide topics posten aangezien het regelement toch al zo krom is en het beheer zich blijkbaar verveelt.

Shadow0

Nouks schreef:

Ik heb nog niet precies van een HAW-mod gehoord hoe het zit, maar volgens mij is het zo dat ook hier opbouwend en gericht positief commentaar wel mag.

Maar ook op UK was het in het begin heel streng. En dat was niet altijd ideaal. Maar nu men zo gewend is aan inhoudelijke reacties, kan het af en toe inderdaad voorkomen dat je iets alleen maar goed vindt, en als dat dan 1 bericht van de tig is, dan is dat niet zo erg als dat het zou gaan om 47 van de 50 berichten. Ik denk dat het ook op HAW gewoon zoeken is naar een nieuw evenwicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:25

pharagirlke schreef:
UK en CB zijn interessant geworden voor mensen die het al kunnen. "Vroegah" was ik iemand die dagelijks langs ging op CB en UK maar het boeit me niet meer. Als het niet voldoet aan de "normen" krijg je toch geen tips. Want dat klikt iedereen meteen weg, dat was vroeger niet zo, vroeger was er op UK en CB plek voor iedereen, zowel voor de semi-profesionals als voor die wat een kans wilde wagen. Neen, je maakt mij niet wijs dat UK en CB er op vooruit gegaan zijn. Het is alleen maar wederom "de wet van de sterkste" geworden daar.

Zeg dat niet te hard... Ik heb het afgelopen jaar een keer of 3, 4 een poging gedaan om een topic te openen op UK. Veel uitleg erbij, vaak nog vetgedrukt en onderlijnd ook dat commentaar zéér welkom is.. Desondanks heeft men mij somehow niet zo veel te adviseren.

Ik vind absoluut dat het niveau in de topics daar erg omhoog is gegaan, niet alleen het niveau van het geplaatste werk, ook het niveau van de discussies en adviezen.

Je hebt gelijk wanneer je zegt dat bepaalde mensen (niet per definitie de sterksten!) daar veel reacties krijgen, maar dat ligt m.i. meer aan dat iedereen hun werk leuk vindt om naar te kijken dan aan dat niemand zin heeft om "minderen" advies te geven.

Op HAW krijgen bijvoorbeeld Kelly of Shanna toch ook veel meer advies dan een willekeurige bokker met een L1-paardje en 900 posts... Ook een stukje naamsbekendheid dat je opbouwt denk ik doordat je er vaker topics opent en omdat men het leuk vindt om naar je te kijken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:26

Kan iemand mij nu eindelijk eens uitleggen wat er mis is dat je 47 van de 50 berichten alleen maar te horen krjgt dat het een leuk paard is?

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:27

Je ego groeit te veel en daardoor wordt de database overbelast waardoor er een nieuw beest moet gekocht worden ofzo.

Ik heb het ook maar gehoord op straat net, dus weet niet of het waar is ... Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:27

Nouks; no offence, maar ik had op CB redelijk wat bekendheid op gebouwd ivm mijn gedichten Knipoog Maar wat valt er nu te zeggen over een gedicht als je niet meer mag zeggen dat het je raakt? Een gedicht is je gevoelens. Gevoelens zijn nooit fout en al zeker niet de manier waarop je ze uit drukt. Dus ik zie het nut er bijgevolg ook niet meer van in om dat nog te plaatsen. Too bad, ik zat er graag.

magda: dan hebben mods niet genoeg bezigheid.