Heb Respect voor elkaar !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: Heb Respect voor elkaar !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 23:12

Of iemand nu 5 is, of 75, dat maakt mij helemaal niets uit.
Als de gesprekstof goed is, kan ik uren over de dingen babbelen.

Zodra iemand, ongeacht de leeftijd, te lam is om normaal te schrijven (me paardje, die paard, halve zinnen of onvolwassen gehutselde teksten), zich niet kan gedragen of andere 'pest' dan klik ik het topic weg.
Ik steek leestijd of reacties veel liever is topics waarin bokkers zich normaal gedragen.

Pas geleden viel ik bijna van mijn stoel.
Een bokker had rijfoto's geplaatst en vertelde er bij dat ze enkele maanden niet meer had durven paardrijden door vervelende reacties hier op bokt.
Ik heb dat bewuste topic niet gezien, dus ik kan niet zeggen hoe vervelend die reacties dan waren, maar dat iemand niet meer durft paard te rijden door reacties van andere, dat vind ik echt veeeeeel te ver gaan.
Veeeel te ver. Waar durven we ons mee te bemoeien zeg. Daar hebben we toch allemaal helemaal niets mee te maken.
Schandalig.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 23:36

Je hebt helemaal gelijk TS!

Ik reageer eigenlijk al niet eens meer op discussies en dingen, omdat ik weet dat het niet gaat om wie er gelijk heeft, maar om wie er gelijk wìl!

Echt zonde!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 07:38

Daarom vond ik het ook een erg goede zaak dat bij HAW in de topictitel te staan komt welk niveau de combinatie ongeveer heeft.
Zetten ze er duidelijk in dat ze beginnend of recreatie ruiter zijn, dan dient het commentaar daar op aangepast te worden. En dan hoeft men dus niet te komen met "De achterhand moet er meer onder" Rijd jij voornamelijk recreatief of ben je beginnend, dan zijn heel andere dingenbelangrijker om eerst te leren.....
maar mensen beginnen hier met termen te gooien, denken dat ze zo interessant zijn, Maar het slaat als een tang op een varken omdat de betreffende combinatie met heel andere dingen bezig is.

Tegen zulke combi's geef ik tips over de houding van de ruiter. Is het niveau hoger, dan kijk ik meer naar de balans van het paard en de ontspanning in de bovenlijn etc.

Maar sommige mensen zien schijnbaar dat verschil niet?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:28

holly schreef:
Een bokker had rijfoto's geplaatst en vertelde er bij dat ze enkele maanden niet meer had durven paardrijden door vervelende reacties hier op bokt.

Sneu voor die persoon misschien.
Toch ken ik dat topic niet en misschien heb ik dán wel meer medelijden met het paard....
Vaak zie je toch dat de ts van zo'n topic tegen het advies in gaat, waardoor de reacties erger worden.Als de ts er wat mee gaat doen, worden de reacties vaak veel prettiger.

Citaat:
Daarom vond ik het ook een erg goede zaak dat bij HAW in de topictitel te staan komt welk niveau de combinatie ongeveer heeft.
Zetten ze er duidelijk in dat ze beginnend of recreatie ruiter zijn, dan dient het commentaar daar op aangepast te worden.

Dit is idd een goed begin voor een haw-topic.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:34

Silence schreef:
Natuurlijk kan dat, maar helaas kun je niet zelf beslissen wie er in je topic reageerd.
Als je dan een topic opent met alle goede bedoelingen en je wordt door bepaalde bokkers compleet de grond in gestampt over hoe je met je paard omgaat..................dan vind ik dat die andere bokker daar wel iets meer respect voor mag hebben.
En het valt op, dat dat altijd dezelfde bokkers zijn....

bedankt voor je reactie, óf helemaal niet op in gaan werkt vaak het beste. Pling
Zo hou je de eer aan jezelf. Die persoon weet dat je het gelezen heb en zal hoogst waarschijnlijk niet meer reageren.

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:41

holly schreef:
Of iemand nu 5 is, of 75, dat maakt mij helemaal niets uit.
Als de gesprekstof goed is, kan ik uren over de dingen babbelen.

Zodra iemand, ongeacht de leeftijd, te lam is om normaal te schrijven (me paardje, die paard, halve zinnen of onvolwassen gehutselde teksten), zich niet kan gedragen of andere 'pest' dan klik ik het topic weg.
Ik steek leestijd of reacties veel liever is topics waarin bokkers zich normaal gedragen.

Ik heb dat bewuste topic niet gezien, dus ik kan niet zeggen hoe vervelend die reacties dan waren, maar dat iemand niet meer durft paard te rijden door reacties van andere, dat vind ik echt veeeeeel te ver gaan.
Veeeel te ver. Waar durven we ons mee te bemoeien zeg. Daar hebben we toch allemaal helemaal niets mee te maken.
Schandalig.

Volgens mij was ik dat, ik durfde niet meer rijden door de reacties van bokt als ik er nog maar iets over zei..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:02

holly schreef:
Schandalig.

Weet je, ik denk dat bepaalde reacties niet voor niets gegeven worden, eigenlijk.
En natuurlijk is het idd niet leuk om te horen, maar als er iets zó mis is, dat er zulke heftige reacties op komen is dat niet voor niets. Je weet net zo goed als ik dat de meeste HAW topics zo ongeveer 1 à 2 pagina's lang zijn, en als ze langer worden dan dat, doet de TS ófwel iets heel goed, óf wel iets heel fout.
Of er komt een slof in voor bij een jong paard Haha!

Het meeste commentaar wordt niet voor niets gegeven, en het is heel sneu dat die persoon niet meer durfde te rijden, maar mss wel beter voor het paard.... maar je kunt natuurlijk hier heel zielig gaan doen, over commentaar, of je kunt zeggen: dank je wel, ik doe er wat mee, en een maand of wat later een nieuw HAW topic maken, en laten zien dat je er ook écht wat mee doet.
En daar heb ik vrij wat meer respect voor.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:21

Ik vind het idee dat Crossmonster net in de lucht gooit wel slim; gewoon in de topictitel je 'niveau' vermelden...
Alhoewel een recreatief ruiter zichzelf misschien een ruiter op GP niveau vind zonder het bijbehorende puntental.... maar die mensen zul je altijd houden Haha!
Vooraf weten op welke manier iemand rijdt zal idd de reacties misschien wat 'schiften'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:25

Eens Ja
Dat lijkt me idd wijs Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 16:48

Ninx schreef:
Ik vind het idee dat Crossmonster net in de lucht gooit wel slim; gewoon in de topictitel je 'niveau' vermelden...
Alhoewel een recreatief ruiter zichzelf misschien een ruiter op GP niveau vind zonder het bijbehorende puntental.... maar die mensen zul je altijd houden Haha!
Vooraf weten op welke manier iemand rijdt zal idd de reacties misschien wat 'schiften'.

Die mensen stoten vanzelf hun neus, want die mensen geef ik dan op GP niveau commentaar Haha!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 01:02

Snoop_fan schreef:
Volgens mij was ik dat, .....

Ik heb geen idee of jij dat was, daar let ik verder niet op.
Het had te maken met het gewicht van het meisje.
Uit haar verhaal begreep ik dat ze door de vervelende opmerkingen niet meer durfde te rijden, direct was begonnen met afvallen en na een poos iemand naar haar pony had laten kijken, die haar kon vertellen dat haar gewicht geen probleem was, waardoor zij na maanden eindelijk weer op haar pony durfde te gaan rijden.
Kijk, zoiets is vind ik echt te ver gaan. Dat je iemand zo bang maakt.

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:49

Ik denk echt dat ik het was Knipoog Ik heb ook wat proberen af te vallen maar omdat ik volop in de groei zit kom ik enkel bij.. En heb ook aan een dierenarts gevraagt (of laten vragen) of ik te zwaar was maar die vonden dat het nog kan en toen kreeg ik enkel nog commentaar erop..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:03

Ik denk dat er hier heus niet zomaar wordt gezegd dat iemand te groot/zwaar is voor de pony. Dus als het wordt gezegd is dat niet om iemand te jennen (waar dan blijkbaar wel vanuit wordt gegaan) maar omdat wij zien dat de pony er last van zou kunnen krijgen op de lange termijn.

Dat is geen aanval op de ruiter zelf!!!

Maar wellicht is het dan idd wijs om niet meer op die pony te rijden, en een groter, sterker rijpaard(je) te zoeken Pling
Zou ook kunnen ipv je aangevallen te voelen...

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:49

Ik weet nithoe ik zo'n topic link plaats maar als je m'n topic even doorleest (3 pagina's ofzo), ik stond op haw

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:17

Snoop_fan schreef:
Ik weet nithoe ik zo'n topic link plaats maar als je m'n topic even doorleest (3 pagina's ofzo), ik stond op haw

en wat wil je dan?
Dat wij zeggen dat het "oneerlijk" is?

imo worden er ook geen dingen "gezegd" om te jennen. Wel kan het wel eens bot over komen.

Wanneer er onrecht bij en paard of pony wordt aangedaan, kan ik mij ook wel voorstellen dat er eerder bot wordt gereageerd. Paard/pony heeft dat ondergaan en daar zou ik ook best boos over kunnen worden. Fouten okey, maar sommige fouten vind ik ondenkbaar (richting mishandeling) en zéker nog als de ruiter in de verdediging gaat.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:39

Vind ik ook Superwoman. Alleen sommige mensen typen precies op wat ze denken en dat kan heel bot over komen.
zo vond ik het berichtje van Michelle in het topic van snoop_fan ook heel erg bot.
Zo iets kan je toch wel anders brengen? ik bedoel kom op, die meid doet haar best om tips te krijgen en dan wordt ze nog de grond in geboord ook! Als ze in de verdediging schiet.. oké maar dat was hier niet het geval Clown (ik bedoel eigenlijk dat soort reacties in het algemeen, maar ff Mich als voorbeeld)

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:49

suus_ schreef:
ik bedoel kom op, die meid doet haar best om tips te krijgen en dan wordt ze nog de grond in geboord ook! Als ze in de verdediging schiet.. oké maar dat was hier niet het geval Clown

daar ben ik het niet mee eens, LadyElmira heeft de moeite genomen om hele lappen tekst erin te zetten maar daar doet ze niets mee.
in haar eerste bericht in dit topic schrijft ze;
Snoop_fan schreef:
Ik zet foto's van mij en m'n shetlander op Horses At work en krijg geen opbouwende commetnaar enkel: Je bent te dik en te groot voor hem..

en dat is beslist niet waar, ik heb net het hele topic gelezen, maar je kiest er natuurlijk óók zelf voor wát je wilt lezen...

_Renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 23:12

Ja, ik vind ook wel dat de kritiek soms ver kan gaan terwijl de meeste mensen alleen maar advies vragen. Je kan daar mensen écht heel erg onzeker mee maken en daar is bokt niet mee bedoeld denk ik.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 00:00

Yamcha schreef:
Dus als het wordt gezegd is dat niet om iemand te jennen, maar omdat wij zien dat de pony er last van zou kunnen krijgen op de lange termijn.

En ik vind dat 'wij zien' er zich niet zo mee hoeft te bemoeien!
Wat heeft een ander er mee te maken welk gewicht iemand heeft? Wat heeft een ander er mee te maken of deze persoon dan wel of niet paardrijden als hobby kan hebben? Wat heeft iemand er mee te maken hoe iemand op zijn paard zit.
Al is dat binnenstebuiten/achterstevoren al trekkende en schoppende, dan nog is het niet jou zaak.

Ik vind het dus WEL schandalig dat iemand zich door opmerkingen via internet zo verdrietig heeft kunnen voelen.
Kijk eens naar jezelf. Ben jij perfect? Zonee, zeur dan ook niet over een ander.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 09:19

holly schreef:
Ik vind het dus WEL schandalig dat iemand zich door opmerkingen via internet zo verdrietig heeft kunnen voelen.
Kijk eens naar jezelf. Ben jij perfect? Zonee, zeur dan ook niet over een ander.

Wanneer het gaat om een paard/dier, dan vind ik niet dat ik daar mijn mond over moet houden. Het dier kan niet praten en de mens ziet niet (wil niet zien ) dat het dier pijn heeft/krijgt.
Als je zo hard (harteloos) bent om een paard te naar de knoppen te rijden en geen advies wil aannemen, dan heb ik echt geen medelijden!

---------------------------------------------------------------------------------------------
Btw denk ik niet dat het de bedoeling is om Snoop-fan haar topic weer opnieuw te bespreken, of het wel of niet kan.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:01

Ik heb het niet over het topic van Snoop-fan.
Maar goed, het is verder ook helemaal niet boeiend van wie een topic is, ik heb het enkel over de manier van reageren op elkaar.

Iedereen is anders, het is dan ook heel logisch dat je het niet altijd eens bent met een ander.
Reageren in een topic omdat je graag jou mening met andere wil delen, is geen probleem denk ik zo Superwoman, maar waarom moeten andere dan in herhaling vallen en dat 20 pagina's volhouden?
En dan soms ook nog eens zo lekker kattig, alsof een vriendelijke toon gewoon niet meer mogelijk is.
Dat is niet alleen voor de TS vermoeiend, maar ook voor de lezer.
Het heeft ergens ook wel met een beetje fatsoen te maken. Je behandeld een ander, zoals je zelf behandeld wil worden.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:35

Ik hoop Niet dat dit topic net zo word als .. "De topic's waar we het over hebben " Haha!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:00

holly schreef:
[knip!]Iedereen is anders, het is dan ook heel logisch dat je het niet altijd eens bent met een ander.
Reageren in een topic omdat je graag jou mening met andere wil delen, is geen probleem denk ik zo Superwoman, maar waarom moeten andere dan in herhaling vallen en dat 20 pagina's volhouden?Het heeft ergens ook wel met een beetje fatsoen te maken. Je behandeld een ander, zoals je zelf behandeld wil worden.

Helaas heeft niet iedereen hetzelfde idee van fatsoen. Je kunt dat (soms helaas) niet opleggen aan een ander.
Alleen hoe je er zelf mee om gaat is belangrijk om je 1 niet aangevallen te voelen, 2 niet te veel aan trekt, 3 alleen de balangrijke dingen voor jezelf er uit haalt.

De meeste mensen die zich er erg aan storen, zou ik het advies geven om dat niet te doen Knipoog
Leven en laten leven - een ander kan je niet veranderen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:37

holly schreef:
Yamcha schreef:
Dus als het wordt gezegd is dat niet om iemand te jennen, maar omdat wij zien dat de pony er last van zou kunnen krijgen op de lange termijn.

En ik vind dat 'wij zien' er zich niet zo mee hoeft te bemoeien!
Wat heeft een ander er mee te maken welk gewicht iemand heeft? Wat heeft een ander er mee te maken of deze persoon dan wel of niet paardrijden als hobby kan hebben? Wat heeft iemand er mee te maken hoe iemand op zijn paard zit.
Al is dat binnenstebuiten/achterstevoren al trekkende en schoppende, dan nog is het niet jou zaak.

Nou sorry maar het welzijn van het dier interesseert mij vrij wat meer dan dat van de ruiter.
En nogmaals, het gaat niet om gewicht. Het gaat er wel om dat er een pony iemand moet dragen die veel te groot en te zwaar is. En die pony heeft daar niks over te zeggen, de ruiter wel.

En als je er bewust voor kiest (want TS wist het heus wel, maar WILDE niet luisteren) en je zet dan foto's op Bokt, dan kun je verwachten dat je iedereen over je heen krijgt.
Als je een klein kind slaat om niks, krijg je ook de wereld over je heen.... en terecht imo.

holly schreef:

Nee, ik ben verre van perfect. Maar ik ga niet op een klein Welsje zitten Pling
En ik rijd niet op hoog niveau, maar ik doe wel mijn best om correct en eerlijk te rijden en met paarden om te gaan.

En dat miste ik in dat topic. Ik vond het niet correct, én ik vond het erg oneerlijk tegen de pony.
En nogmaals: als TS zich zo verdrietig voelt... sja, sneu.

Maar als ze van te voren had nagedacht of ze het topic zou plaatsen, als ze had nagedacht of het wel zo'n goed idee was om op de pony te gaan rijden, had ze zich niet verdrietig HOEVEN voelen.

Ze heeft het zichzelf wel een beetje aangedaan hoor. Neem me niet kwalijk dat ik niet al teveel medelijden heb.

Lees het topic ff door trouwens. Jij doet nu net of de TS helemaal afgebrand werd, dat was niet het geval... eerlijk gezegd gaat dit imo op een zeer beleefde manier. Dus stel je niet zo aan alsjeblieft.

Hier is de link:
[HAW] @Horses At Work: Na enkele maanden weer op Snoopy (shetlande

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:32

Yamcha@ sorry hoor, ookal ben ik dan 13, i vat dat heel anders op (en ker er nog zo wel enkele).. En die Ladyelmira had daar iets geplaatst en dit heb ik echt gelezen!!