Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
holly schreef:Pas geleden viel ik bijna van mijn stoel.
Een bokker had rijfoto's geplaatst en vertelde er bij dat ze enkele maanden niet meer had durven paardrijden door vervelende reacties hier op bokt.
Citaat:Daarom vond ik het ook een erg goede zaak dat bij HAW in de topictitel te staan komt welk niveau de combinatie ongeveer heeft.
Zetten ze er duidelijk in dat ze beginnend of recreatie ruiter zijn, dan dient het commentaar daar op aangepast te worden.
Silence schreef:Natuurlijk kan dat, maar helaas kun je niet zelf beslissen wie er in je topic reageerd.
Als je dan een topic opent met alle goede bedoelingen en je wordt door bepaalde bokkers compleet de grond in gestampt over hoe je met je paard omgaat..................dan vind ik dat die andere bokker daar wel iets meer respect voor mag hebben.
En het valt op, dat dat altijd dezelfde bokkers zijn....
holly schreef:Of iemand nu 5 is, of 75, dat maakt mij helemaal niets uit.
Als de gesprekstof goed is, kan ik uren over de dingen babbelen.
Zodra iemand, ongeacht de leeftijd, te lam is om normaal te schrijven (me paardje, die paard, halve zinnen of onvolwassen gehutselde teksten), zich niet kan gedragen of andere 'pest' dan klik ik het topic weg.
Ik steek leestijd of reacties veel liever is topics waarin bokkers zich normaal gedragen.
Pas geleden viel ik bijna van mijn stoel.
Een bokker had rijfoto's geplaatst en vertelde er bij dat ze enkele maanden niet meer had durven paardrijden door vervelende reacties hier op bokt.
Ik heb dat bewuste topic niet gezien, dus ik kan niet zeggen hoe vervelend die reacties dan waren, maar dat iemand niet meer durft paard te rijden door reacties van andere, dat vind ik echt veeeeeel te ver gaan.
Veeeel te ver. Waar durven we ons mee te bemoeien zeg. Daar hebben we toch allemaal helemaal niets mee te maken.
Schandalig.
holly schreef:Pas geleden viel ik bijna van mijn stoel.
Ik heb dat bewuste topic niet gezien, dus ik kan niet zeggen hoe vervelend die reacties dan waren, maar dat iemand niet meer durft paard te rijden door reacties van andere, dat vind ik echt veeeeeel te ver gaan.
Veeeel te ver. Waar durven we ons mee te bemoeien zeg. Daar hebben we toch allemaal helemaal niets mee te maken.
Schandalig.
Ninx schreef:Ik vind het idee dat Crossmonster net in de lucht gooit wel slim; gewoon in de topictitel je 'niveau' vermelden...
Alhoewel een recreatief ruiter zichzelf misschien een ruiter op GP niveau vind zonder het bijbehorende puntental.... maar die mensen zul je altijd houden![]()
Vooraf weten op welke manier iemand rijdt zal idd de reacties misschien wat 'schiften'.
Snoop_fan schreef:Volgens mij was ik dat, .....
Snoop_fan schreef:Ik weet nithoe ik zo'n topic link plaats maar als je m'n topic even doorleest (3 pagina's ofzo), ik stond op haw
suus_ schreef:ik bedoel kom op, die meid doet haar best om tips te krijgen en dan wordt ze nog de grond in geboord ook! Als ze in de verdediging schiet.. oké maar dat was hier niet het geval
Snoop_fan schreef:Ik zet foto's van mij en m'n shetlander op Horses At work en krijg geen opbouwende commetnaar enkel: Je bent te dik en te groot voor hem..
Yamcha schreef:Dus als het wordt gezegd is dat niet om iemand te jennen, maar omdat wij zien dat de pony er last van zou kunnen krijgen op de lange termijn.
holly schreef:Ik vind het dus WEL schandalig dat iemand zich door opmerkingen via internet zo verdrietig heeft kunnen voelen.
Kijk eens naar jezelf. Ben jij perfect? Zonee, zeur dan ook niet over een ander.
holly schreef:[knip!]Iedereen is anders, het is dan ook heel logisch dat je het niet altijd eens bent met een ander.
Reageren in een topic omdat je graag jou mening met andere wil delen, is geen probleem denk ik zo Superwoman, maar waarom moeten andere dan in herhaling vallen en dat 20 pagina's volhouden?Het heeft ergens ook wel met een beetje fatsoen te maken. Je behandeld een ander, zoals je zelf behandeld wil worden.
holly schreef:Yamcha schreef:Dus als het wordt gezegd is dat niet om iemand te jennen, maar omdat wij zien dat de pony er last van zou kunnen krijgen op de lange termijn.
En ik vind dat 'wij zien' er zich niet zo mee hoeft te bemoeien!
Wat heeft een ander er mee te maken welk gewicht iemand heeft? Wat heeft een ander er mee te maken of deze persoon dan wel of niet paardrijden als hobby kan hebben? Wat heeft iemand er mee te maken hoe iemand op zijn paard zit.
Al is dat binnenstebuiten/achterstevoren al trekkende en schoppende, dan nog is het niet jou zaak.
holly schreef:Ik vind het dus WEL schandalig dat iemand zich door opmerkingen via internet zo verdrietig heeft kunnen voelen.
Kijk eens naar jezelf. Ben jij perfect? Zonee, zeur dan ook niet over een ander.