Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lielle schreef:ik wil wel een voorzet doen voor een artikel, filmpje gaat voorlopig nog niet lukken.
anneliesdj schreef:Mijn standpunt was dat het een risicovolle oefening is omdat je snel taktverlies krijgt. Ik geloof best dat je met veel inspanning de takt wel aardig kunt behouden en verzameling en impuls zal wat makkelijker zijn maar ik blijf erbij dat het absoluut geen oefening is voor mensen die op 'lager' niveau rijden en dan bedoel ik niet perse B of lager.
In het begin werd er gezegd dat het een goede oefening is om je paard ook in het parcours een paar pasjes opzij te drukken om hem zodoende goed voor de hindernis te brengen maar daar heb ik andere trainingsmethoden voor.
Zoals ik heb gezegd druk ik mijn paard in het parcours vaak een stapje naar binnen of naar buiten dus ik gebruik het wijken in galop wel maar train het niet. Ik wil zoiets niet bewust gaan trainen omdat het mij te risicovol lijkt.
Misschien kan het wel goed uitgevoerd worden, maar dan zul je een paard moeten hebben wat heel soepel is, goed verzameld en heel goed op het achterbeen en dat is voor veel (spring)ruiters te hoog gegrepen.
Behalve het recht voor de hindernis bregen, waar gebruiken jullie het nog meer voor en dan vooral in de dressuur?
anneliesdj schreef:Mijn standpunt was dat het een risicovolle oefening is omdat je snel taktverlies krijgt. Ik geloof best dat je met veel inspanning de takt wel aardig kunt behouden en verzameling en impuls zal wat makkelijker zijn maar ik blijf erbij dat het absoluut geen oefening is voor mensen die op 'lager' niveau rijden en dan bedoel ik niet perse B of lager.
anneliesdj schreef:Als je gaat wijken in draf kun je niet heel veel fout doen behalve het wijken totaal verkloten, als je gaat wijken in galop en je doet het fout dan verkloot je niet alleen de oefening maar kan het ook gevolgen hebben voor je galop in het algemeen. Daarom is het niet slim om het zomaar even te proberen, zoals sommige penny's wel met wijken in draf doen.
runningkawa schreef:Ik denk dat het in de l2 best zou kunnen
stukje contra moet in de M, wijken vind ik veel makkelijker
anneliesdj schreef:Ieder zijn mening, doe mij maar de contra, een appuyement of een changement
Misschien ben ik ook wel wat te bang uitgevallen, ik zie het nut er niet van in en wil het risico liever niet lopen...
jasmijn78 schreef:anneliesdj schreef:Ieder zijn mening, doe mij maar de contra, een appuyement of een changement
Misschien ben ik ook wel wat te bang uitgevallen, ik zie het nut er niet van in en wil het risico liever niet lopen...
OMG... Hoeveel foto's, filmjes, (goed onderbouwde) argumenten heb jij nodig om aan te nemen dat iets simpels als een paar passen wijken in galop een goede oefening is (en geen moeilijke)?
Als jij denkt dat al diegene die hiet beweren dat het een prima oefening is gewoon maar wat uit hun nek kletsen, waarom ga je er na zoveel pagina's nog op in?
Dan ga jij toch lekker niet wijken in galopDoen wij het lekker wel
Weet je wat ik het l*llige vindt; anderen brengen het geduld op om hun argumenten goed te onderbouwen (vanuit hun eigen ervaring welteverstaan) en jou steeds maar weer van alles uit te leggen. En jij doet dat af met een flauw 'ik zie het nut er niet van in'... Dat vind ik wel heel onvolwassen ook.
Voor de discussie is dat echt een beetje jammer.
Lielle schreef:Ik denk niet dat dat paard daar al aan toe is, ik kom nl met mijn jonkie en niet met Raimaer. Helaas, want dat was anders een strak plan geweest.
Expert is trouwens wel wat overdreven
Suusje92 schreef:Het kane en goed artikel zijn, maar het wordt meestal nooit gebruikt in reality. Wijken in galop kan vaak ook foute dingen veroorzaken bijv. overspringen of gekruist gaan galloperen. Misschien een idee om er wel een artikel over te maken, maar dan ook met de fouten en de consequenties ervan.