"Rijtechnisch commentaar" op HAW

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: "Rijtechnisch commentaar" op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:01

Ja en dat vind ik dus jammer.... Want ik zit er echt totaaaal niet mee al iemand alleen neerzet 'leuke combinatie' (of wat voor ingeving die persoon op dat moment ook mag hebben Vork )
Maar vind het ook leuk als er dingen tussen staan zoals RT commentaar (of ik er wat mee doe is een 2e Clown )

En wat als er iemand een HAW topic heeft waar ze geen commentaar op wil, dus hem bij HAW/ITP plaatst. Dit blijkt dan weer een persoon te zijn die te groot/ te zwaar is of een dierenmishandelaar of weet ik het allemaal. Vervolgens komt er binnen een uur 5 pagina's bij met RT commentaar, terwijl de TS daar niet om gevraagd had omdat hij bij HAW/ITP staat... En dan?

[edit] Vergeef me als het fout is, ben net als sjaantje niet zo scherp meer Vork Clown

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:02

ThePast03 schreef:
Volgens mij (en hopenlijk Haha!) hebben jullie het inderdaad verkeerd begrepen.
Het lijkt me best toegestaan als je rijtechnisch commentaar geeft dat je daaronder zet:
Verder heb je een machtig mooi paard onder je en ik vind jullie een mooie combinatie.
Of iets dergelijks. Clown

Het is alleen niet de bedoeling dat je alleen een compliment geeft zonder rijtechnisch commentaar.

Tja en daar ben ik het weer niet mee eens. Ik wil ook gewoon in een topic een compliment plaatsen, zonder er RT commentaar op te MOETEN geven.

Daarnaast wil ik ook wel eens een topic plaatsen zonder daar allerlei rijtechnische commentaar op te krijgen. En ik vind het toch leuk om daar complimentjes over te krijgen. En als ik nuttig RT commentaar krijg, ben ik er ook blij mee. Maar dat valt dus niet in één hokje te plaatsen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 00:06

Van mij hoeft het dus ook echt niet zo.

Ik sluit me graag aan bij de post van VValar.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:06

Ow en nog wat (goh ben op dreef Clown ) Wat als er iemand is waar het er 'perfect' bij uit ziet, geen foutje te bekennen, en diegene dat topic bij HAW-RT plaatst.
Als je zo'n topic op het huidige HAW plaatst krijg je voornamelijk reacties zoals 'wauwww superrrr'
Dus krijgt die gene waarschijnlijk(??) weinig reacties. (denk maar niet dat ik commentaar ga geven op iemand die Subtop rijd Clown )
Maar die persoon zal hem ongetwijfeld niet op de HAW-ITP plaatsen omdat ze geen horde penny's (sorry voor de mensen die zich aangesproken voelen Knipoog ) willen, maar ook graag de serieuzere reacties...

Ik moet echt naar bed Blond Slapen Clown

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:15

S_zanne schreef:
ITP
Voor leuke foto's waar je iets aan het doen bent met je paard.

HAW
voor mensen die hun paard willen showen.
- Met commentaar.
- Met "Wat een mooi hoofdstel, setje, paard, enz."

HAW-RT (Rij Technisch)
Voor mensen die commentaar (tips) willen op hun rijden.
Met een lijstje.

Titel topic invullen
Naam paard:
Leeftijd paard:
evt. afstamming
Discipline:
niveau:
Leerdoel:
enz...

Zo zou ik het zelf heel overzichtelijk vinden.
(ik vind sowieso dat er een regel moet zijn dat er geen commentaar over het wel of niet dragen van een cap moet zijn, of je moet het verplichten. Maar dan denk ik dat je een stuk minder topic 's krijgt.)

Er zijn dan dus 3 verschillende forums.

Als je dan bij HAW-RT een compliment wil geven kan je dat per PB doen, bij de ander topics kan je wel gewoon complimenten geven

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:18

Ik ga geheel met Casperrr mee, als je dan een topic plaatst weet je ook niet waar je hem moet plaatsen..
Want het is leuk om complimenten te krijgen, maar ook om rijtechnisch commentaar te krijgen. Nagelbijten / Gniffelen
Dus wat mij betreft blijft het gewoon 1 HAW.. En worden de regels dan maar aangescherpt dat er meer in een reactie moet staan dan alleen 'wat een leuke combinatie, ziet er netjes uit'.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:18

En dat vind ik dus schuin No Cheer (sorry...) Ik zou niet meer weten waar ik mijn topic moet plaatsen, aangezien ik beide wil... Als ik een compliment aan iemand wil geven doe ik dat liever in het topic. Moet ik dat via de pb doen dan heb ik daar niet echt trek in....

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:20

Dus,
ITP geen (rij-technisch) commentaar.
HAW wel (rij-technisch) commentaar.
HAW-RT alleen (rij-technisch) commentaar.

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:21

casperrr schreef:
En dat vind ik dus schuin No Cheer (sorry...) Ik zou niet meer weten waar ik mijn topic moet plaatsen, aangezien ik beide wil... Als ik een compliment aan iemand wil geven doe ik dat liever in het topic. Moet ik dat via de pb doen dan heb ik daar niet echt trek in....

als jij ën commentaar én complimenten wil doe je dat in HAW

Edit: Dit is alleen een idee van MIJ. Er wordt nergens gezegd dat dit ooit gebeurd.
Als je zelf een idee hebt, gooi het in de groep Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:24

ITP is toch alleen voor leuke losgooi foto's of wat dan ook. Dat heeft niet echt iets met HAW te maken.
Dus je hebt maar 2 HAW, voor rijtechnisch, en voor de complimenten.

Hoe langer ik erover nadenk, hoe ingewikkelder het wordt Scheve mond

Ik houd het gewoon bij 1 HAW en 1 ITP zoals het nu is....

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:24

Ja, maar de meesten die rijtechnisch commentaar willen geven gaan dan toch naar HAW-RT.. Dus blijft in die andere HAW niet veel over dan alleen 'wat leuk, wat lief'..
Maar zoals ik al zei, waarom worden de regels op HAW niet gewoon aangescherpt dat er meer in een reactie moet staan dan alleen 'wat een leuke combinatie, ziet er netjes uit'?
Lijkt me handiger dan nog een extra HAW erbij..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:25

Hoe ik het zie (en misschien wordt het helemaal niet zo bedoeld) is dat HAW gewoon het HAW blijft zoals het is maar dan met de verandering dat rijtechnisch commentaar niet verplicht is.
Wil je aan de hand van je foto's (of filmpjes) duidelijk rijtechnisch commentaar dan kun je een topic openen op HAW-RT lijkt me geen probleem als iemand daar een compliment geeft zolang in dezelfde post ook maar de rijtechnisch commentaar zit.
Kan me voorstellen dat ik een topic op HAW-RT omdat ik wil weten wat anderen van de aanleuning vinden.
Dan heb ik geen zin om 4 pagina's lang te horen dat m'n paard zo knap is want daar schiet ik net niets mee op.

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:26

Ntlie_ schreef:
Ja, maar de meesten die rijtechnisch commentaar willen geven gaan dan toch naar HAW-RT.. Dus blijft in die andere HAW niet veel over dan alleen 'wat leuk, wat lief'..
Maar zoals ik al zei, waarom worden de regels op HAW niet gewoon aangescherpt dat er meer in een reactie moet staan dan alleen 'wat een leuke combinatie, ziet er netjes uit'?

Die regels zijn er al, maar de helft houd zich er niet aan. Knipoog

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:26

ThePast03 schreef:
Volgens mij (en hopenlijk Haha!) hebben jullie het inderdaad verkeerd begrepen.
Het lijkt me best toegestaan als je rijtechnisch commentaar geeft dat je daaronder zet:
Verder heb je een machtig mooi paard onder je en ik vind jullie een mooie combinatie.
Of iets dergelijks. Clown

Het is alleen niet de bedoeling dat je alleen een compliment geeft zonder rijtechnisch commentaar.

Dat laatste heb ik ook ongeveer in gedachten Ja
Als iemand de moeite doet om een net verhaal in elkaar te knutselen en daarbij de opmerking maakt dat ie vindt dat iemand goed bezig is, dan zie ik daar niks verkeerds in.
Het wordt inderdaad anders als de reacties op het 'RT-HAW' vervallen in alleen "Wat een mooi paard, jullie zijn een leuke combinatie" Lachen Dat zijn dan in mijn ogen weer typische reacties die wel op het (eventueel Knipoog) nieuwe gewone HAW zouden kunnen, maar niet op het RT-HAW.

Ik zag ook dat er nog het punt genoemd werd over keuzes maken. Dat zou dan inderdaad het geval worden, en ik kan me ook voorstellen dat dat lastig is. Want het kan inderdaad best zo zijn dat je graag rijtechnisch commentaar wilt, maar ook best die complimentjes in ontvangst wilt nemen Knipoog Maar zou dat dan niet op het gewone HAW passen, of ben je bang dat je dan misschien de 'experts' (om het zo maar even te noemen) mist die misschien wel op het RT-HAW gaan posten, maar niet meer op het gewone HAW?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:27

S_zanne schreef:
Ntlie_ schreef:

Maar als men zich hier al niet aan houd, hoe moet dat dan met 2 HAW?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:27

S_zanne schreef:
Ntlie_ schreef:

Da's kort maar krachtig, en meteen de spijker op z'n kop *LOL*

Oeps, ik zie nu trouwens dat Katja en ik zo ongeveer hetzelfde gepost hebben *LOL*

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:28

Oscar schreef:
Ik zag ook dat er nog het punt genoemd werd over keuzes maken. Dat zou dan inderdaad het geval worden, en ik kan me ook voorstellen dat dat lastig is. Want het kan inderdaad best zo zijn dat je graag rijtechnisch commentaar wilt, maar ook best die complimentjes in ontvangst wilt nemen Knipoog Maar zou dat dan niet op het gewone HAW passen, of ben je bang dat je dan misschien de 'experts' (om het zo maar even te noemen) mist die misschien wel op het RT-HAW gaan posten, maar niet meer op het gewone HAW?

Idd dat is ook mijn punt. Ik zou 'bang' zijn dat ik de experts zou missen als ik het op de gewone HAW plaats.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:29

Je zou haast denken we op 1 lijn zitten Oscar. Knipoog

Het voordeel is dat als je er twee zou hebben ieder HAW een eigen publiek kan aantrekken waardoor het (hopelijk) makkelijker is om je aan de regels te houden.

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:29

Katja schreef:
Hoe ik het zie (en misschien wordt het helemaal niet zo bedoeld) is dat HAW gewoon het HAW blijft zoals het is maar dan met de verandering dat rijtechnisch commentaar niet verplicht is.
Wil je aan de hand van je foto's (of filmpjes) duidelijk rijtechnisch commentaar dan kun je een topic openen op HAW-RT lijkt me geen probleem als iemand daar een compliment geeft zolang in dezelfde post ook maar de rijtechnisch commentaar zit.
Kan me voorstellen dat ik een topic op HAW-RT omdat ik wil weten wat anderen van de aanleuning vinden.
Dan heb ik geen zin om 4 pagina's lang te horen dat m'n paard zo knap is want daar schiet ik net niets mee op.

juist dat bedoel ik, en dan blijft ITP gewoon ITP.

@casperrr.
kennelijk werkt 1 HAW niet, omdat mensen zich niet aan de regels houden.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:30

Misschien zijn die regels dan niet 'streng' genoeg?

En idd, ik denk dat als je een topic bij de gewone HAW plaatst, je dan juist alleen maar extra complimentjes (of juist niet Clown ) krijgt en minder commentaar waar je echt wat mee kan.. Terwijl als je bij de HAW-RT plaatst, je dan alleen maar echt commentaar krijgt, terwijl een complimentje op z'n tijd ook wel leuk is. Knipoog

Nouja anyway, ik ga me er verder niet druk over maken, als het bokt beheer besluit dat het er komt, dan komt het er, ookal ben ik het er niet helemaal mee eens omdat ik het echt onzin vind. Knipoog
We zullen vanzelf zien of het wat is....

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:31

Katja schreef:
Je zou haast denken we op 1 lijn zitten Oscar. Knipoog

Het voordeel is dat als je er twee zou hebben ieder HAW een eigen publiek kan aantrekken waardoor het (hopelijk) makkelijker is om je aan de regels te houden.

Daar ben ik helemaal voor.
Dan moet je maar kiezen, maar dan weet je wel wat je krijgt.
En dat ik dus niet 5 pagina's met precies het zelfde.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:32

Ja dat snap ik S_zanne, maar als men zich hier niet aanhoud, hoe dan wel als er ineens 2 HAW zijn, met hun regels. Genoeg mensen die het niet snappen, er zullen er ook een aantal zijn die de ITP foto's bij de gewone HAW zetten en andersom.
Meer regels voor de mensen -waar de meeste amper moeite voor nemen om ze te lezen-, meer verwarring, en (misschien) meer werk voor de mods. Dus waarom zouden zo veel verschillende subforums ineens wel helpen, als het al bij 1 niet helpt?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:34

Wat een onzin dat HAW-RT. Ik vind dat persoonlijk écht 3x niks. Gewoon de normale HAW aanhouden (1 subforum dus!) waarin zowel rijtechnisch commentaar als complimenten gegeven mogen worden. Beiden mogen, en hoeven niet gelijktijdig gegeven te worden. Snap eigenlijk niet dat hier zo'n groot probleem van gemaakt wordt.

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:34

Ntlie_ schreef:
Misschien zijn die regels dan niet 'streng' genoeg?

Mensen houden zich gewoon niet aan de regels, dat ik het hele verhaal.
Als je nu 2 HAW's maakt is het makkelijker om je aan de regels te houden, omdat HAW gewoon HAW blijft, en HAW-RT iets extra's is.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:35

Ntlie_ schreef:
En idd, ik denk dat als je een topic bij de gewone HAW plaatst, je dan juist alleen maar extra complimentjes (of juist niet Clown ) krijgt en minder commentaar waar je echt wat mee kan.. Terwijl als je bij de HAW-RT plaatst, je dan alleen maar echt commentaar krijgt, terwijl een complimentje op z'n tijd ook wel leuk is. Knipoog

Dus wat rest ons dan nog.....? In elk forum: HAW en HAW-RT je topic plaatsen. Dus zelfde topics in beide subfora plaatsen. Lekker handig...

....hoe belast ik mijn servers nog meer...