Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:23

dan hoort niemand je en kun je het niet tot in lengte der dagen nalezen.

dat is nogal een verschil.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 19:25

Dat ben ik geheel met je eens Apple.

Beste allemaal, ik ga naar nu stal, ik heb vandaag de avondsessie. Ik zal later op de avond even bijlezen. Overigens hoop ik ook op een reactie van Maya. Doei!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:26

Waar zou je dan de grens moeten trekken Jiehaa? Voor wat mag ik je wel en voor wat mag ik je niet uitschelden? Mag ik je moeder en je vader uitschelden, je kinderen, je huisdieren en je vriend?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:28

jiehaaa schreef:
Apple schreef:
jiehaaa, helaas zo werkt het wel Haha!.

Als jij geen topic start omdat we nu volgens jou te vroeg hebben ingegrepen dan krijg je de volgende keer een topic door een ander met de vraag waarom moddies niet eerst iets in het topic plaatsen.

Het is nog niet voorgekomen dat er een beslissing was waar alle bokkers het mee eens waren (en dat is ook niet mogelijk).

Dat je nooit alle neuzen dezelfde kant op krijgt, is een feit.
Maar dat te snel ingrijpen of onterecht ingrijpen, daar lijken toch flink wat serieuze bokkers over te vallen.

Maar het probleem is dat heel veel mensen een gekregen OW onterecht vinden, terwijl die misschien wel degelijk terecht was Haha!
Dan kun je trouwens wel naar de bemiddelaars stappen Ja
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 06-01-08 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:28

Goh, ik heb ook nog een ander bordje maar dat vond ik echt schelden Afbeelding. Tegen niemand in het bijzonder hoor, voor ik weer een OW krijg. Haha!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 19:29

Schimmelig schreef:
Waar zou je dan de grens moeten trekken Jiehaa? Voor wat mag ik je wel en voor wat mag ik je niet uitschelden? Mag ik je moeder en je vader uitschelden, je kinderen, je huisdieren en je vriend?

Het was een grapje Schimmelig. Is het zo niet overgekomen?
Ik zal kijken of ik het nog kan editten en dan ga ik ECHT!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:31

jiehaaa schreef:
Schimmelig schreef:

Het was een grapje Schimmelig. Is het zo niet overgekomen?
Ik zal kijken of ik het nog kan editten en dan ga ik ECHT!

Dat krijg je van middelmatig smiley gebruik en als botte bijl bekendstaand Ja Tong uitsteken

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:32

Betteke, dat Slet bordje was echt fout geweest Haha! Haha!.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:35

Apple schreef:
Betteke, dat Slet bordje was echt fout geweest Haha! Haha!.

Vandaar het Doos bordje. Haha!

Ik kan er echt niet van wakker liggen dat ik een OW heb gekregen. Vraag me alleen serieus af of de mod's de ts hebben aangesproken op die, imo, domme actie. Het betrof trouwens geen penny, maar een volwassen iemand.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:36

Er zijn ook volwassen penny's hoor Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:37

Cayenne schreef:
Er zijn ook volwassen penny's hoor Haha!

Wil net zeggen, misschien zelfs meer dan mini-penny's!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:39

Ik moet altijd wel stiekum lachen om die 12 jarige meiskes met hun probs Lachen en dat zijn dan vaak dingen waarvan ik denk "waar gaaaaaaat dit over Lachen "

Ik probeer dan wel een tip te geven, maar ik vind dat altijd zo schattig Lachen

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:43

Maar een oproep tot diefstal en een topic over dierenmishandeling mogen ongestraft geplaatst worden? Verward
Dat niet iedereen met dezelfde hoeveelheid hersencellen is gezegend weet ik, maar dat is geen reden om bizarre topics te openen op bokt.
Tijd geleden heb ik een topic gezien over (lang)gestraften die medische experimenten zouden moeten ondergaan, een bokker noemde dat fascistisch/nazistisch en kreeg een ban van 3 maanden, terwijl hij volkomen gelijk had naar mijn smaak. Dergelijke topics roepen op tot heftige, soms zeer kortzichtige, reacties.
Misschien een idee om dat soort topics te verwijderen, dan zijn al die OW's ook niet nodig.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:46

Betteke, iemand nazi noemen (ik deed ook mee aan dit topic en werd er voor uitgemaakt) ging in mijn ogen veel te ver. Ik had daar een uitgepsroken mening maar geef wel om mensen en ben niet racistisch of i.d. Deze persoon kon imo enorm aanvallend zijn.

Als we in een land als Nl geen topics over zulke onderwerpen zouden mogen schrijven wordt het wel beperkter, hoor...

Ik vond het juist heel interessant hoe mensen dachten en heb best wat geleerd van bepaalde mensen...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:47

Met dat topic ben ik bekend. Ik heb dat idee ook zo genoemd geloof ik, maar geen ban gekregen. Ik zei dat het mij deed denken aan Mengle's praktijken in WOII. Ik heb echter niemand direct Nazi genoemd, daar ligt wellicht het verschil Nagelbijten / Gniffelen (Denken, zeggen...) Clown

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:48

Een bokker krijgt niet gelijk een ban van 3 maanden.

Eens kijken:
1e OW: gebeurd niets
2e OW: ban van 24 uur en vermelding op FZ
3e OW: ban van 1 week
4e OW: ban van 1 maand
5e OW: ban van 3 maanden.

Dus de bokker die dat fascistisch/nazistisch noemt en 3 maanden zonder bokt mag doen heeft dus in het half jaar daarvoor al 4 OW's opgelopen en dit is dan de 5e.

Dat is dus niet zomaar ofzo.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:51

Betteke schreef:
Maar een oproep tot diefstal en een topic over dierenmishandeling mogen ongestraft geplaatst worden? Verward
Dat niet iedereen met dezelfde hoeveelheid hersencellen is gezegend weet ik, maar dat is geen reden om bizarre topics te openen op bokt.
Tijd geleden heb ik een topic gezien over (lang)gestraften die medische experimenten zouden moeten ondergaan, een bokker noemde dat fascistisch/nazistisch en kreeg een ban van 3 maanden, terwijl hij volkomen gelijk had naar mijn smaak. Dergelijke topics roepen op tot heftige, soms zeer kortzichtige, reacties.
Misschien een idee om dat soort topics te verwijderen, dan zijn al die OW's ook niet nodig.

Je weet niet of die persoon een OW of niet heeft gehad omdat dat soort dingen niet besproken worden.
Daarnaast zag de TS het misschien heel anders en helemaal niet als diefstal, dus dat kun je ook niet zomaar zeggen. Meningen verschillen nou eenmaal.
Om nou die topics de schuld te geven van OWs vind ik dan ook weer wat Clown Je bent er nog altijd zelf bij wanneer je een reactie plaatst Lachen Geef dan het goede voorbeeld en TeM, of PB even een mod, en hou je verder buiten de discussie (of in ieder geval zonder persoonlijke aanvallen), dan riskeer je ook geen OW.

Ik durf ook best mijn mening te geven hoor, maar ik heb in die 4 en half jaar bokt nog nooit een OW gehad (en bij deze solliciteer ik er ook niet naar Haha! Tong uitsteken )
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 06-01-08 19:52, in het totaal 2 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:51

Dat was indredaad een heftig topic, waarin heftig gediscusseerd werd

En zoals Apple zegt, er gaan nogal wat ow's aan vooraf Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:54

Ik moet eerlijk zeggen dat alle ow"s die ik in de laatste 5 jaar gehad heb, allemaal terecht zijn......... soms is er wel een "jamaar hunnie" gevoel...... maar ik zet het toch echt zelf neer, en helaas zijn soms mijn vingers sneller dan mijn verstand Lachen Lachen en dan wordt je even teruggefloten....... zo is het Lachen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:57

KiWiKo schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat alle ow"s die ik in de laatste 5 jaar gehad heb, allemaal terecht zijn......... soms is er wel een "jamaar hunnie" gevoel...... maar ik zet het toch echt zelf neer, en helaas zijn soms mijn vingers sneller dan mijn verstand Lachen Lachen en dan wordt je even teruggefloten....... zo is het Lachen

Helemaal mee eens Ja
Maar er zijn jammer genoeg wel altijd bokkers die bij het "jamaar hunnie" gevoel blijven steken.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:59

detour schreef:
Betteke, iemand nazi noemen (ik deed ook mee aan dit topic en werd er voor uitgemaakt) ging in mijn ogen veel te ver. Ik had daar een uitgepsroken mening maar geef wel om mensen en ben niet racistisch of i.d. Deze persoon kon imo enorm aanvallend zijn.

Als we in een land als Nl geen topics over zulke onderwerpen zouden mogen schrijven wordt het wel beperkter, hoor...

Ik vond het juist heel interessant hoe mensen dachten en heb best wat geleerd van bepaalde mensen...

Als die topics dan geopend mogen worden, moet je ook niet bang zijn voor de reacties. Dat vind ik het kromme eraan, wel "rare" topics openen, maar niet heftig en recht door zee mogen reageren. Als topicstarter kom je dus overal mee weg? Of zie ik dat nou verkeerd.

Het ban/OW beleid ben ik verder niet in thuis, daar zat ik er dus naast met die ban van 3 maanden. Ik zit niet op bokt om OW's te sparen, maar puur voor de fun.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:01

'rare' topics is ook echt wat je er zelf van maakt.

Laatst nog een net nieuwe bokker aan de PB die echt verbaast was over de reacties die haar topic opriep, dat had ze niet verwacht.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:02

Cayenne schreef:
KiWiKo schreef:

Helemaal mee eens Ja
Maar er zijn jammer genoeg wel altijd bokkers die bij het "jamaar hunnie" gevoel blijven steken.

hebben we een mooie smiley voor Zij zijn groot en ik is klein! Haha!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:04

geen idee hoe lang ik nou 'bok', toch al een poosje, maar nog nooit een OW gehad hier. Haha! en dat terwijl ik toch ongezouten m'n mening kan geven... Bloos

heb nu wel een akelig kind aan m'n broek hangen die me zomaar uit het niets aanvalt (schelden, vloeken, m'n topic verzieken, me persoonlijk bedreigen via de pm! Bloos! ). ben wel heuuuul benieuwd wat de mods daarmee doen nu. heb gezegd dat als ze géén permanente ban krijgt, ik acuut zal stoppen met bokt, omdat ik daar dan ook niet meer achter sta. Bloos

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:06

Betteke, het maakt mij niet bang; ik vind echter wel dat dat te ver ging. Dat is mijn goedrecht. Ik ben alles behalve een nazi. En omdat dat niet klopt mag ik me daartegen verzetten.

Jij je mening, ik mijn mening. Knipoog

Daarbij heeft de TS mbt dat topic helemaal geen verkeerde intenties gehad. Heb jij nooit bizarre ideeen dan? Ieder mens heeft toch wel eens bijzondere ideeen? mogen die dan niet uitgepsroken worden? TS heeft het destijds ook naar gevonden hoe ze werd aangevallen, ze pbde me en had niet verwacht dat er zo gereageerd zou worden...