Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lielle schreef:Er worden ook, zoals ik al eerder heb aangegeven, massa's taalfouten gemaakt die niets met spelling of dyslexie te maken hebben. Fouten als "hun hebben het gedaan" zijn van een dyslect net zo storend als van een niet-dyslect.nee, ik lees het dus niet meer omdat het voor mij niet te ontcijferen valt. En andersom kan ik dan net zo goed zeggen "als je echt wil kun je met een goede spelling checker er een hoop fouten uithalen. "
runningkawa schreef:HerkenbaarIk heb me erg lang verbaasd over iemand die gestolen containers aan durfde te bieden in een plaatselijk krantje. Heb je toch lef
Alleen stond er gesloten![]()
holly schreef:Dat het woord iriteer, erger moest zijn, wist is niet. Weer wat nieuws geleerd en dat heeft idd weinig met dyslexie te maken.
Er iets van zeggen en commentaar krijgen is denk ik toch net even iets anders Oomens.
Je moet je voorstellen dat vele mensen het nodig vinden om ieder woordje te corrigeren.
Even snel een quote om verkeert te veranderen in verkeerd.
Dan heeft niets met het geven van antwoord te maken, maar om je aan te ergeren (zo beter?)
Als je dat tig keer moet aan horen (lezen), dan word je daar vanzelf moe van en reageer je ook negatief als mensen gaan zeuren over hun/hen, kon/kan.
Alweer iemand die iets te zeuren heeft over je schrijven. In dat geval wel terecht, maar toch he.
Waarom zegt de spellingchecker nu dat de woorden iriteer(dubbel r?) en denk verkeerd zijn?
Sniesjuhh schreef:Mijn moeder zegt altijd, dyslexie bestaat niet. Het is gewoon een teken dat je te weinig leest en zo dus te weinig woordkennis hebt. Eigenlijk kan ik me hier best in vinden, zeker als ik naar mezelf kijk. Heb er vaak ook moeite mee, maar als ik dan even nadenk kom ik toch tot de conclusie dat ik in heel mijn leve misschien nog maar tussen de 5 en de 10 boeken heb gelezen!!!
holly schreef:Als ik een werkwoord heb wat op een d eindigt dan zet ik er lopen voor in de plaats en hoor ik wat het wordt.Hoe werkt dat dan Katja, met lopen?
Nando_ schreef:Ik heb ook dyslexie..
Maar diegene die het echt hebben vinden dat dus ook echt niet leuk!
Ik kan me er soms ook heel erg aan ergeren..
En ik snap best hoe je je dan voelt![]()
Ik heb met dictee ook altijd een 4,5,6
ik druf mij schrift soms ook niet te laten zien omdat ik me schaam
Maar bij ons in de klas hebben twee kinderen dyslexie en die worden altijd geholpen..
En ik heb dyslexie en ik moet gewoon alle toets maar gewoon die en die andere niet..
Daar erger ik maar rot aan
oomens schreef:Jaja, er word gewoon na gedacht tijdens het schrijven hoorDe fout van irriteer gaf je zelf al aan, want dat is inderdaad met dubbel r
patsur schreef:holly schreef:Zo makkelijk is het toch allemaal niet Patsur.
Mijn vriend schrijft wel eens een g als het een ch hoort te zijn.
Dit gebeurt omdat je dan schrijft zoals je het hoort.
Ik zou zien dat dit fout is, maar helaas kan niet iedereen dat.
Ik doelde niet op mensen met dyslexie, maar de laxheid van mensen die het niet hebben om gewoon even na te denken.
holly schreef:Je moet denk dat even toevoegen aan je woordenlijst dan ben je van dat gezeur af.Ah ik denk het te begrijpen Katja.
Dus als iets aan het eind van de zin met een d eindigt, dan stop je er een t achter?
Zou eindigt met een d zijn geweest, dan had het eindigdt geweest?
(gewoon abc-check van IE en alweer is denk fout)