Nieuw systeem voor EA - wat zijn jullie wensen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Re: Nieuw systeem voor EA - wat zijn jullie wensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:06

DubbelDun schreef:
Kijk bijvoorbeeld eens naar deze verkoper
http://feedback.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dl ... llFeedback

Een schrikbarend aantal negatieven, maar zet het ook af tegen het aantal verkopen.
In totaal zit hij dus nog steeds op 98.8% positief.

Dubbeldun ik wil niet vervelend zijn hoor, maar als ik de eerste 4 pagina's doorloop zie ik dat mensen een keer of 8 p/p stemmen (niet gek als ze er 8 artikelen kopen), maar de negatieve feedback van mensen die 1 artikel kopen zal statistisch dan veel minder zijn.
Niet echt een heel goed voorbeeld als je het mij vraagt, no offence.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:08

Schimmelig schreef:
Ik heb op Bokt gelezen hoe mensen hun zweetdeken met een leugen - twee maanden na dato - in wilde ruilen omdat ze hun paard er buiten mee hadden laten staan. Wat nu als de verkoper met recht nee zegt en daar ontstaat negatieve feedback uit.

Na 2 maanden is de garantietermijn op ruilen (10 wettelijke werkdagen) verstreken en kunnen ze dus wat mij betreft de boom in (op een nette manier zal ik dat ook zeggen) Haha!

De daaruit onstane negatieve feedback kan door een verkoper makkelijk gepareerd worden, want er zal een hele andere reden voor die neg. gegeven worden (die leugen dus).
Niet passen oid en daar hoef je geen 2 maanden mee te wachten tot je daar achter komt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:09

Schimmelig schreef:
Dubbeldun ik wil niet vervelend zijn hoor, maar als ik de eerste 4 pagina's doorloop zie ik dat mensen een keer of 8 p/p stemmen (niet gek als ze er 8 artikelen kopen), maar de negatieve feedback van mensen die 1 artikel kopen zal statistisch dan veel minder zijn.
Niet echt een heel goed voorbeeld als je het mij vraagt, no offence.

Artikelen op Ebay gekocht bij dezelfde verkoper tellen maar 1x mee als feedback in je profiel. Je ziet ze dus wel als pos/neg, maar percentueel gezien tellen ze alleen de eerste keer maar mee.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:11

nickyu schreef:
zo kwam er hier ooit een klant ivm kapotte neusriem na 1 maand
had wel haar paard AAN die neusriem vast gezet
tja als paard dan vol gewicht er inzet ..daar zijn ze niet op gemaakt

zo krijg ik nu verchroomde beugels a 12 euro verkoop retour
helaas zijn deze kaduuken binnen korte tijd , mag absoluut niet zomaar gebeuren
dus een fabrieks foutje ,
nu zou ik een negatieve feedback kunnen krijgen ivm verkopen van ondeugdelijk materiaal
of een positieve ivm netjes oplossen ...
zou dit na een jaar zijn is het nogsteeds niet goed maar dan kan ik er ook niks meer mee ..

Je besluit de klant geen nieuw hoofdstel mee te geven. Dat is dan waarschijnlijk negatieve feedback voor jou Lachen
Hoe netjes je een situatie ook probeert op te lossen, soms kun je iemand het gewoon niet naar de zin maken. Hoe los je die negatieve feedback dan op?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:12

Soms moet je negatieve feedback ook niet willen oplossen, de klant is koning, maar heeft ook niet het recht om je het vel over de neus te halen.
Normale kopers kijken daar echt doorheen hoor.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:14

dat is dan heel jammer
maar is niet anders ..

er zullen echt klanten zijn die nooit tevreden zullen zijn
of die je niet tevreden kan krijgen

er zulen ook altijd mensen zijn (zowel kopers als verkopers ) die de boel trachten te besodemieteren
of niet reeele dingen verwachten

met een heen en weer feedback systeem kan je goed filteren
of dit normale gang van zaken is of niet
en of het enigzins gegrond is of niet

ben iig voor een wederzijds feedback systeem

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:15

DubbelDun schreef:
Schimmelig schreef:
Ik heb op Bokt gelezen hoe mensen hun zweetdeken met een leugen - twee maanden na dato - in wilde ruilen omdat ze hun paard er buiten mee hadden laten staan. Wat nu als de verkoper met recht nee zegt en daar ontstaat negatieve feedback uit.

Na 2 maanden is de garantietermijn op ruilen (10 wettelijke werkdagen) verstreken en kunnen ze dus wat mij betreft de boom in (op een nette manier zal ik dat ook zeggen) Haha!

De daaruit onstane negatieve feedback kan door een verkoper makkelijk gepareerd worden, want er zal een hele andere reden voor die neg. gegeven worden (die leugen dus).
Niet passen oid en daar hoef je geen 2 maanden mee te wachten tot je daar achter komt.

Kunnen ze de boom in van jou = negatieve feedback Clown
Wat nu als het paard na 2 maanden afschuwelijke schuurplekken vertoont van zo'n deken? Koper is niet tevreden en zet negatieve feedback neer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:18

Dan kan die deken er niets aan doen. Niet alle dekens zijn geschikt voor alle paarden.
Met die deken hoeft dus niets mis te zijn.
Personlijk vind ik de termijn van 2 a 3 maanden ook te lang, maar op ebay is dit gedaan omdat verzending per boot als 6 tot 8 weken duurt en mensen dan dus helemaal niet de tijd kregen om feedback te geven.
Op Bokt lijkt me feedback binnen 2 a 3 weken tijd genoeg.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:26

nickyu schreef:
dat is dan heel jammer
maar is niet anders ..

er zullen echt klanten zijn die nooit tevreden zullen zijn
of die je niet tevreden kan krijgen

er zulen ook altijd mensen zijn (zowel kopers als verkopers ) die de boel trachten te besodemieteren
of niet reeele dingen verwachten

met een heen en weer feedback systeem kan je goed filteren
of dit normale gang van zaken is of niet
en of het enigzins gegrond is of niet

ben iig voor een wederzijds feedback systeem

DubbelDun schreef:
Soms moet je negatieve feedback ook niet willen oplossen, de klant is koning, maar heeft ook niet het recht om je het vel over de neus te halen.
Normale kopers kijken daar echt doorheen hoor.

Dit omschrijft nu waarom ikzelf tegen ben.
Ik los alles graag op, hou persoonlijk niet van losse eindjes en al helemaal niet van negatieve feedback, want ik doe daar te hard mijn best voor. Zoals ik in mijn vorige posts omschreven heb en zo jullie ook zijn er klanten die graag negatieve feedback neerzetten om allerlei redenen, al is het om te stangen, een half jaar na dato niet tevreden zijn met een hoofdstel van 25, over de verzendkosten, over de levertijd, kwaliteit, etc.

Van mij hoeft het niet, net geïnvesteerd in peperdure reclame ook en er hoeft maar één iemand te zijn die moedwillig je reputatie door het slijk wil halen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:44

@Schimmelig: Als dat je insteek is en je zo proffesioneel bezig bent met verkopen moet je misschien niet op Bokt willen verkopen Haha!

Ik pleit als sinds mijn Mod-tijd voor een beter EA. Bart is er telkens af en aan mee bezig geweest, maar heeft de juiste inhoud nooit c.q. nog niet kunnen vinden.
En misschien is die er ook wel niet.

Wat mij vanaf het begin bij EA voor ogen stond was een veiliger kopen/verkopen omdat je Bokkers kende en zou moeten kunnen vertrouwen.
Door diverse regels en andere zaken is dat idee al snel losgelaten en ook de groei van Bokt heeft daar niet positief aan bijgedragen.

Ik zou dus ook graag de meerwaarde van een 'ander EA' in die richting willen zien, maar heb sterk mijn vraagtekens of die er wel gaat komen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:53

DubbelDun schreef:
@Schimmelig: Als dat je insteek is en je zo proffesioneel bezig bent met verkopen moet je misschien niet op Bokt willen verkopen Haha!

Slapen Slapen Slapen

Omdat ik zo'n systeem niet apprecieer moet ik gelijk maar helemaal weg? Verward Waarom zou ik op Bokt niet professioneel kunnen verkopen - volgens jou - omdat ik niks geef om zo'n dergelijk systeem waar misbruik gemaakt van kan worden? Provocaties zijn dit, ga jij maar Ebay-en en verkoop/koop niks op Bokt als je zo'n systeem wil Haha! Koe

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:56

los ook graag alles op , maar niet alles is op te lossen
of valt zelfs binnen redelijke maten op te lossen

negatieve feedback krijg je ook (alleen niet overzichtelijk)
als mensen dat niet in een feedback systeem negatieve feedback kunnen geven

dus dat veranderd het niet

het staat dan niet daar overzichtelijk in het systeem
maar ergens in een topic of word verteld op stal
etc en kan je dus ook geen weerwoord geven

als mensen puur uit pesten negatieve feedback willen geven
zal dat in dat systeem eerder naar voren komen dan
als dat er niet is en ze het dus toch wel geven ,maar dan overal en nergens

dat kan net zo goed bij een particuliere verkoper gebeuren

die "klanten"zijn ook de klanten die bestellen maar niet bestellen (nooit betalen)
of onder rembours laten komen maar niet accepteren aan de deur etc
en als je dan hoort dat deze dat ij een ander ook "flikken" ja dat mag dan best wel ergens gezegd worden ..

onder particuliere verkopers en kopers heb je ook nette en minder nette

nee dan heb ik het toch liever (ook de negatieve)
in een overzicht al dan niet met een reactie
en dan kunnen anderen zelf bepalen of het al dan niet gegrond is Knipoog

bokt is in 1e instantie toch voor de particulier aan de particulier
info , ervaringen en ook kopen en verkopen
dat "wij"als bedrijf ook de kans krijgen als bedrijf zijnde hier dingen te mogen verkopen
is een 2e ..

de meeste kopen en verkopen zullen ook particulier gaan
en het feedback systeem zal vooral daarvoor zijn
dat negatieve feedback niet leuk is voor je bedrijf dat begrijpt een ieder
maar een weerwoord geeft je de kans de redelijkheid in deze te weerleggen

doe je als bedrijf in alle redelijkheid zaken dan zl bij een negatieve ongegronde feedback dat
ook duidelijk zijn voor anderen .. en ja helaas kan je soms iemand niet blij maken
ondanks alle service die je evt verleent binnen alle redelijkheid

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:11

nickyu schreef:
bokt is in 1e instantie toch voor de particulier aan de particulier
info , ervaringen en ook kopen en verkopen
dat "wij"als bedrijf ook de kans krijgen als bedrijf zijnde hier dingen te mogen verkopen
is een 2e ..

Dus nu mag ik nog in mijn handjes wrijven ook? Haha! "Er is een forum-onderdeel voor dat Commercieel heet", speciaal voor bedrijven en ook om bedrijven aan te trekken die reclame-wijs gezien iets voor Bokt kunnen betekenen. Daar zal best over nagedacht zijn.

nickyu schreef:
dat negatieve feedback niet leuk is voor je bedrijf dat begrijpt een ieder
maar een weerwoord geeft je de kans de redelijkheid in deze te weerleggen

Ik heb helemaal geen tijd voor dat soort dingen. Woorden weerleggen doe ik voor de fun, zoals hier. Ik doe dat liever niet op professioneel gebied, weer iets extra's om aandacht aan te besteden. Misschien heb jij persoonlijk daar de tijd voor, maar ik in ieder geval niet.

nickyu schreef:
doe je als bedrijf in alle redelijkheid zaken dan zl bij een negatieve ongegronde feedback dat
ook duidelijk zijn voor anderen .. en ja helaas kan je soms iemand niet blij maken
ondanks alle service die je evt verleent binnen alle redelijkheid

Hoe zit dat dan met de mensen die voor het eerst zaken met je willen doen en de feedback zien? Ik denk niet dat je hier als professioneel verkoper genoeg over nadenkt, maar goed dat is slechts mijn mening, geen feit dat ik constateren kan. Misschien heb je het juist wel heel goed uitgedacht en heb jij de tijd om negatieve feedback af te handelen, positieve te geven en positieve feedback van een ander te bedanken.
Ik kom tijd tekort.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:48

commercieel is er later bij gekomen , om het overzichtelijk te houden
niet andersom ,en niet om commercieelen te trekken maar om het voor de bokker
overzichtelijk te houden
wil je alleen adverteren op bokt zonder er op bokt tijd aan kwijt te zijn
dan zou ik adviseren banner ruimte te "huren"
dan hoef je niet te reageren .. en steun je bokt etc

ook hier tijd te kort ..bok tussen het werk door Haha!
wil al dagen een advertentie op bokt zetten maar kom er maar niet toe

maar als een feedback systeem dus bij bokt zal gaan horen
zoals bv bij kapaza tja dan houd dat idd in
dat je daar tijd aan kwijt bent

klanten kosten uberhaubt tijd
of ze nu in de winkel komen of niet (internet)
en gelukkig de meeste bestellen bij ons gewoon via de site zonder tig vragen
en de meeste tijd zijn we kwijt aan bokkers die je een week lang vragen stellen
en toch maar nog niet kopen Clown

maar interactie tussen klanten is ook de charme van een "winkel"hebben
wil je dat niet moet je een product verkopen waar geen vragen overgesteld kunnen
worden (me god weet wat ..)

of je nu tijd besteed aan een ontevreden klant via mail of pb of iets terug vind in een topic
daar "moet"(je moet uiteraard niks) je daar toch tijd aanbesteden
dan zou een feedback systeem waar je evt iets kan weerleggen juist tijd schelen
ontevreden klanten zullen toch wel negatieve reclame maken of je nu wilt of niet
dus proberen zoveel mogelijk de klanten tevreden te houden, is zoiezo slim
of het nu bokkers zijn of niet dat doet er niet toe

gelukkig hebben wij vrij weinig ontevreden klanten en zijn we daar gelukkig dus ook niet
veel tijd aan kwijt ,

als mensen voor het eerst zaken met je zouden willen doen en je hebt alleen maar negatieve
feedback zal dat ze idd er eerder van weerhouden of komen ze het product halen ipv over de
post , maar een negatieve tussen voornamelijk positieve niet
als er meer positieve staan zou dat ze juist ook over de streep kunnen halen
juist dat product bij jou te kopen ipv bij je concurent

verwacht je zoveel negatieve feed back dat je bang bent er zoveel tijd aan kwijt te zijn ?
dat ene reactie zinnetje ? of hoofdzakelijk ,meer dan positieve , negatieve feedback te krijgen ?
nee toch ? en zwartmakerij heb je toch wel , met en zonder feedback systeem
sommige mensen schijnen nu eenmaal geen hobby/leven te hebben

denk persoonlijk eerder dat door het feedback systeem
juist voorkomt dat je veel tijd kwijt bent aan wanbetalers
en de kans om bedonderd te worden kleiner maakt
voor zowel particulieren als zaken
voor zowel kopers als verkopers
voorkomen is een utopie

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 23:04

Ogen open en 30 keer op F5 als je hem dan nog gemist hebt wordt het tijd voor een nieuwe Nerd Tong uitsteken

Dat Commercieel er alleen is gekomen om dingen overzichtelijker te maken is natuurlijk kul, mijn excuus voor de benaming, maar geen ander woord leek mij hier beter op de plaats. Ik heb er gewoon een compleet andere kijk op dan jij en heb daarom ook weinig aan je goedbedoeld advies. Wanbetalers heb ik overigens niet, kwestie van goed je zaken op orde hebben - ben zo ook wijs geworden. Je kunt natuurlijk je eigen conclusies trekken (doet iedereen tenslotte maar al te graag).
Even voor de duidelijkheid, nee ik ben NIET bang voor negatieve feedback, maar heb ook geen zin in/om eventueel dingen te weerleggen, zelf mensen te gaan beoordelen, fiasco wat het eventueel kan worden, etc. Had je er best groot neer mogen zetten overigens, want ik schaam mijzelf niet voor mijn antwoord - en vragen -. Zo'n feedback systeem lokt naar mijn idee dingen als zwartmaken in de hand. Moderators kunnen ook niet 24/7 ingezet worden om zaken te beoordelen en de eerste die dit vrijwillig zou willen doen moet ik nog meemaken Tong uitsteken Bemiddelen in aan- en verkopers is nu eenmaal vervelend werk. Twee mensen, twee meningen en allebei verschillend, zeer onoverzichtelijk dus. In dat geval kun je net zo goed iene-miene-mutte doen, zal in veel gevallen precies hetzelfde effect hebben.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 23:42

EA-CO is er vooral gekomen omdat het onmogelijk is om een goede grens te trekken tussen wel/niet commercieel en EA-CO is een mooie oplossing om het toch (redelijk gecontroleerd) toe te staan Lachen

Op de meeste sites waar dit soort feedback systemen beschikbaar zijn zie je dat het over, over, overgrote deel van de feedback positief is. Het gros van de mensen leeft niet om te zeuren (hoewel dat soms moeilijk te geloven is Haha!). Als je je zaken goed op orde hebt en duidelijk communiceert met je klanten dan is er IMO helemaal niets aan de hand. Natuurlijk zal je altijd wel eens iemand tegen kunnen komen die je het onmogelijk naar de zin kan maken maar als daar dan tientallen tevreden klanten (+feedback) tegenover staan dan lijkt me dat niet bepaald een probleem.

Alternatief is geen feedback, da's idd 'veiliger' voor de verkopers maar de verkopers zijn dan ook meteen de enige partij die voordeel hebben bij het ontbreken van feedback.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 00:04

Denk dat EA in eerste instantie bedoelt is vóór en dóór Bokkers en dus niet gericht is op commerciëlen (die zijn in ieder geval vér in de minderheid t.a.v. privépersonen). Dat ze er een graantje van mikken is voor hen mooi meegenomen... Persoonlijk vind ik het toch vaak richting spam gaan. Als ik webshops zoek dan kan ik die op allerlei manieren vinden en als ik iets plaats bijv. bij gezocht, dan heb ik allang gekeken bij webshops en ben ik dus ook niet op zoek naar een aanbieding van zo'n zaak. Maar dit even terzijde.

Als privé-verkoper ben ik erg vóór een feedback systeem en dan met name om het kaf van het koren te kunnen scheiden. Door feedback te lezen (doe ik ook vaak op Ebay) weet je vantevoren wat voor vlees je in de kuip hebt en wat je kunt verwachten. Het is geen garantie, maar toch.... Ook kun je meteen de wanbetalers (bij de kopers) er tussen uit filteren. Ik zie eigenlijk dus alleen maar voordelen van zo'n systeem.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 01:08

Spam, correct me if i'm wrong maar dat is toch ongewenste email? Blond
Als je niet iets nieuws zoekt kun je dat altijd bij je advertentie zetten, zeef je de "lastige" commerciële verkopers er zo uit lijkt mij Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 02:28

netje dat is idd een kwestie van melden "zoek geen nieuw" oid
er zijn ontelbaar veel webshops momenteel

schimmelig ..met wanbetalers bedoelde ik in deze mensen die wel bestellen en niet (van plan zijn te ) betalen , er gaat hier niks zonder betaling de deur uit Knipoog
veel particulieren hebben hier ook "last"van
er word geboden en vervolgens word er (soms na 1 a 2 weken aan het lijntje houden) er niet betaald , meestal gaat het om de zelfde
voor een web shop vervelend maar geen man over boord
voor een particulier knap vervelend ..je denkt iets verkocht te hebben
en als na 2 weken blijkt dat er niet afgenomen gaat worden hebben de andere bieders
meestal al iets anders gevonden

voor particulieren die bij een webshop kopen zijn vrij goed beschermd volgens de wet
om de kopers een beetje te helpen om te zien of een particuliere verkoper
een beetje te vertrouwen , normaliter igs ook igs betekend etc is of dat de koper in de regel ook daadwerkelijk gaat afnemen
juist voor die groep is een feedback systeem toch wel fijn
denk dat als er ivm een vete of nijd iemand negatieve feedback geeft
dat de andere partij dat wel kan aangeven of iig netjes de andere kant kan belichten
denk dat dat wel mee gaat vallen
uiteraard zal het een keer voorkomen maar denk dat dat wel mee zal vallen

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 03:16

deze 2e pagina wordt vooral gedomoneerd door de commerciele bokkers.

Ik maak mij er schuldig aan dat ik nu niets inbreng op het onderwerp in directe zin maar wij particulieren zijn op deze pagina in ieder geal in de minderheid, waar dit door komt ga ik nog over nadenken, nu zeker te laat voor.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 04:29

krackertje schreef:

Ik maak mij er schuldig aan dat ik nu niets inbreng op het onderwerp in directe zin maar wij particulieren zijn op deze pagina in ieder geal in de minderheid, waar dit door komt ga ik nog over nadenken, nu zeker te laat voor.

misschien omdat commercielen beter kunnen tellen (geintje Knipoog )
maar misschien omdat we er vaker over nadenken, er dagelijks meebezig zijn (veilig handellen)
misschien is het topic nog niet ontdekt .. veel mensen kijken niet regelmatig op forum zaken

misschien een idee om een linkje te maken va het ea ?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 18:47

krackertje schreef:

Wellicht omdat particulieren niet zoveel verkopen? Sigaar

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 05:04

Ik heb alleen de eerste blz gelezen dus misschien zeg ik niets nieuws. In dit topic leek me dit ook minder erg omdat de mening van verschillende mensen wordt gevraagd en die kan altijd hetzelfde zijn Clown

Een opzet/lay-out in de zin van martkplaats spreekt mij ook aan. Puur en alleen omdat het overzichtelijk is.

Wat ik zelf heel erg mis (en dat geldt ook bij martkplaats en andere sites) is een soort "beschermd kopen".
Als bokt hier iets op kan vinden denk ik dat veel mensen hier blij mee zijn (en misschien het concept gejat wordt door andere sites!)

Laat ik een idee roepen wat waarschijnlijk tijd-technisch onhaalbaar is maar mogelijk leidt toch inspiratie bij anderen:

Verkoper plaatst een advertentie. De kosten hiervoor zijn €3,- (bijv.) Hiermee bereikt de verkoper een specifieke doelgroep maar daarnaast heb je ook een garantie dat de verkoop goed wordt gesloten. Dit werkt als volgt.
Zodra er een koper is voor het product (via bieden of niet, dat maakt me niet heel veel uit) maakt de koper het bedrag over naar bokt. Op zijn beurt seint bokt de verkoper in dat het geld binnen is en kan de verkoper het product toesturen. Zodra de koper het product heeft ontvangen seint deze bokt in en maakt bokt het geld over aan de koper.
Zo weet je als koper altijd dat je het product ook krijgt, en als verkoper dat je je geld krijgt. Als 1 vd 2 partijen niet voldoet (geen geld overmaken of geen product opsturen) dan maakt bokt het geld gewoon weer terug over naar de koper of gaat de deal dus niet door.
Ik kan me voorstellen dat gebruik maken van dit systeem niet verplicht is. Als je dit wel wilt gebruiken kost het dus geld.

Voordeel: bescherming voor beide partijen en inkomsten voor bokt.
Nadeel: ik vrees dat hier heel veel tijd in gaat zitten en natuurlijk zie ik ook overal problemen. Je hebt het risico dat bokt ertussin komt te zitten, bijvoorbeeld als de koper claimt iets niet te hebben ontvangen en de verkoper zegt iets wel te hebben opgestuurd.

Ik kan me helemaal voorstellen dat bokt hier totaal niet op zit te wachten, maar ik wilde dit idee toch eens het net op gooien Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 05:17

betalen via ideal werkt zo ongeveer
maar wat als de verkoper het opstuurd (heeft daar ook bewijs van) en koper heeft het niet of zegt het niet ontvangen te hebben ..

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 10:30

Eehm, iDeal (wat ik overigens een veel te duur bagger systeem vind Haha!) is niet heel veel meer dan electronisch geld overmaken via een consument naar een bedrijf.

Wat Nuage beschrijft is een escrow service (zie ook eerder in het topic). De basis van een dergelijk systeem is prima te automatiseren en hoeft niet veel tijd te kosten. Maar the devil is in the details. Een systeem als dat heeft (schat ik zo in) flink wat juridische implicaties en je bent er idd flink wat tijd mee kwijt als er iets mis gaat.

Op zich een goed idee maar ik ben bang dat het nogal lastig te implementeren is...