Algemene vraag over mensen beschuldigen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThisIsMe

Re: Algemene vraag over mensen beschuldigen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:02

runningkawa schreef:
Waarom moeten de groepen zich maar inhouden en stoppen met reageren?

Is dat niet de omgedraaide wereld?

En wat bereik je ermee dat je heel je ellende op zo'n moment op internet zet? Hoop je dan dat Hopla of anderen zeggen 'tuurlijk geldt dat niet voor jou, jij bent terecht thuis', wat voor waarde hecht je dan aan zo'n mening? Die erkenning zoek je toch hoop ik niet?

Als ik bijvoorbeeld weer ergens zie staan 'ik heb geen hekel aan buitenlanders, maar...........' bespaar ik me inderdaad echt de moeite van het antwoorden, zelfde soort voorbeeld naar mijn idee, die mensen hebben nu eenmaal een plaat voor hun hoofd waar je u tegen zegt, daar kan je mee discussiëren tot je een ons weegt en je bereikt er helemaal niks mee. Je doet alleen jezelf een hoop frustratie aan waar je helemaal niks mee opschiet, die energie kan je toch beter in leuke dingen/leuke topics steken?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:07

Kan je het wel begrijpen ThisIsMe?
Dat mensen uitleg willen geven in de hoop dat het nu wel begrepen wordt. Men kan een hoop niet zien, maar veroordelen wel.
Kun je begrijpen dat je dan een x iemand dat wil uitleggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:08

Tuurlijk zoek je die erkenning niet van zo'n persoon.
Maar je hoopt wel dat iemand daarvan kan leren en kan inzien dat er meer kanten zitten aan het verhaal, je kunt ook bokken dus ook werken.
Helaas is dat niet overgekomen en heb begrepen dat dat kwartje ook nooit zal gaan vallen Tong uitsteken
En heb dan ook het gevoel dat het topic niet is geopend om inzicht te krijgen maar om te trappen...geen 1 berichts is vriendelijker geworden nadat mensen zeiden zich gekwetst te voelen.

Ander voorbeeld....
ER heeft eens een topic gestaan dat gelovige mensen het heel erg vonden dat er op bokt (uiteraard ook elders) gescholden wordt met, appelflap enzo.
Ik als niet gelovige viel me niet eens op hoe vaak dat voorkwam...maar dat is nogal eens...
Ik ben daar wel over gaan denken en heb zover ik weet daarna ook nooit meer een gelovig woord daarvoor gebruikt.
En waarom? Respect. Ik merkte dat mensen daardoor gekwetst werden.
En genoeg andere scheldwoorden over..gebruiken we die wel Haha!
Is dat nu zoveel moeite om het iig te proberen?

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:42

superwoman schreef:
Kan je het wel begrijpen ThisIsMe?
Dat mensen uitleg willen geven in de hoop dat het nu wel begrepen wordt. Men kan een hoop niet zien, maar veroordelen wel.
Kun je begrijpen dat je dan een x iemand dat wil uitleggen?

Zeg ik ergens dat ik dat niet kan begrijpen dan? Ik geef alleen aan dat het naar mijn idee verspilde energie is als mensen overduidelijk niet openstaan voor andere meningen. En stiekem zijn er heel veel mensen die meteen klaar staan met een oordeel over anderen, over welk onderwerp het dan ook gaat. Als we dan toch andere topics als voorbeelden aanhalen, RK mag van zichzelf ook oordelen over de hele beroepsgroep postbode/TNT medewerkers, dat zijn allemaal lamme takken. Dat is dan misschien van een andere orde, maar als ik dit soort opmerkingen zie staan denk ik bij mezelf 'wat gij niet wil dat u geschiedt.........'
RK scheert hiermee ook een hele groep over één kam, naar mijn idee ook nog ten onrechte maar dat terzijde, maar voelt zich wel aangesproken als haar naar haar idee hetzelfde overkomt en begint dan ineens over respect. Kijk, en dát begrijp ik dan weer niet, als je zelf met respect behandeld wil worden moet je een ander ook met respect behandelen, wie dan ook, of die dan wel of niet op bokt zit om zich te verdedigen en waar het dan ook over gaat. Onverdraagzaamheid begint namelijk al met hele kleine dingen, en dat groeit uit tot een heel lelijk iets. En voor iedereen over me heen valt, ik snap heel goed dat de onderwerpen niet te vergelijken zijn, maar het gaat om het idee erachter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:49

Citaat:
Het is toch van de zotte..ik betaal zelf bij dat bedrijf de volle mep verzendkosten..vervolgens moet ik maar een ander bus kopen die op slot kan? Omdat de postbode een lamme tak is die de kantjes van zijn werk afloopt?
Vraag volgende keer wel of het bedrijf er 80 ct op plakt

Met je eens, maar ik heb het over DE postbode die bij ons niet aanbelde
Niet over alle postbodes in NL Lachen

Citaat:
het is toch raar dat ik maatregelen moet gaan nemen voor mensen die de kantjes van hun werk lopen? Lachen

Dus wederom niet alle postbodes Lachen
Alleen die de kantjes van hun werk lopen

Citaat:
Dus het komt er opneer dat ik een nieuwe bus moet kopen omdat de postpode te lam (ja te lam) is om aan te bellen...

Wederom weer DE postbode die bij ons te lui was om aan te bellen, weer niet alle postbodes.

En dat is dus wel een verschil met bijv een reader topic, daar staat gewoon dat het bedriegers zijn
Niet dat er enkele bedriegers tussen zitten, want ja daar ben ik het zelfs mee eens Ja
Nee gewoon oplichters, want iets als readen bestaat niet, punt Lachen

Citaat:
Mensen kunnen niet telepatisch met dieren communiceren. Dat kunnen mensen onderling zelfs niet. Readings zijn objectief bekeken boerenbedrog, maar er zijn altijd mensen die naief genoeg zijn om er in te lopen, en anderen die daar graag genoeg van profiteren.

Daar zie ik dus wel verschil in Ja

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:57

Citaat:
Nee dat heb ik nog niet.
Maar zit dat eigenlijk wel te bedenken,,,maar dan moet er ook een naar selecht vracht...net zo'n lamme takken daar

Het ging mij om deze opmerking, waarmee je naar mijn mening dus wel degelijk impliceert dat het én bij TNT én bij Selectvracht lamme takken zijn. Maar zoals ik al eerder aangaf, het gaat om het idee erachter, je kan elkaar zo een hele pagina lang met voorbeeld-posts om de oren gaan slaan, of pagina's aan een stuk welles-nietes spelen, wat ik aan wil geven is dat als je zelf met respect behandeld wil worden je dan ook anderen met respect moet behandelen. En dat geldt voor iedereen, verbeter de wereld, begin met jezelf, niet voor jou specifiek, maar dit voorbeeld schoot me gewoon als eerste te binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:02

Ja, daar werken idd net zo'n lamme takken Ja
Want daar was er een bij ons geweest Lachen Die had zijn werk waar hij voor betaald werd en ik voor betaald heb gewoon niet gedaan.
Maar nergens staat daar toch dat het allemaal lamme takken zijn?
Als je dat kunt vinden zie ik daar graag een quote van en zal ik mijn excuses aanbieden, want dan is dat ook niet netjes van me.

Dit stond ook nog in hetzelfde berichtje als waar jij een stukje van quote
Citaat:
Als wij als ontvanger het kwijt zijn, zijn wij de pisang...niet het bedrijf dat het verzend...niet degene die het rond brengt....

Dus ook daar weer duidelijk terug gevoerd op diegene die het rond brengt, dus wederom niet alle postbodes Lachen

Maar zover ik weet heb ik nergens geschreven, alle postbodes zijn lam...want gelukkig zijn er ook nog steeds postbodes die wel hun pakketje afleveren zoals je verwacht Lachen

Dus nog steeds anders dan de quote die ik hierboven aanhaalde over readers...en zo zijn er wel meer te vinden.
Waar gewoon alles bedoelt word...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:49

Thisisme ik ben het wel met jouw eens en je hebt het heel helder geformuleerd. Maar wat ik wel denk is dat er een aantal bokkers best wel vaak op bokt zitten waarvan we weten dat ze vanwege ziekte thuis zijn of beperkt kunnen werken. Ik kan mij voorstellen dat die zich aangevallen voelen, wellicht ook wel vanuit eerdere reakties vanuit de omgeving en het is makkelijker om dan je gevoel tegenover zo een mening op bokt te geven. Je kunt hier ellenlange berichten plaatsen Clown , in het echie wordt je mond gesnoerd, want dan ontaard zo een discussie in ruzie, schreeuwen, weglopen al van dien, je weet dan nl nooit hoe de andere partij gaat reageren, want er zijn harde dingen gezegd hoor en ook wel op de man gespeeld.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 17:37

Ik weet niet hoe het bij jou in het dagelijks leven het er aan toe gaat Russel, maar waarom word je mond gesnoerd, ga je schreeuwen, weglopen etc?

Als je samen praat en naar elkaar luisterd, is dat toch niet nodig?
En dat is nou net wat er hier regelmatig mist denk ik.

In het topic wat Hopla opende bijvoorbeeld, heb ik (en andere) tig keer proberen uit te leggen hoe iemand met een ziekte omgaat/leeft enz. Ondanks dat ik het gevoel had dat Hopla zoiets had van, en dan nog... zou ik niet weten waarom ik boos zou moeten worden en maar moet gaan zitten foeteren ofzo.

Toch is dat iets wat vele wel menen te moeten gaan doen.
En heeft het uiteindelijk nut? Welnee Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 17:38

Ik denk, Russel, dat het ook het redelijk onbekend is, waarom men op bokt iets wil vertellen - okee, dit is een community maar wel van dusdanige omvang, dat er voor jou behoorlijk wat onbekenden opzitten Lachen

Tegen onbekenden is het vaak makkelijker aanpraten dan tegen je beste vrienden, die je verhaal al vaker gehoord hebben en misschien wel zoiets hebben van " hebbie die zeur weer".

Je ziet soms verhalen voorbij komen waarvan je denkt: so hee, dat had ik niet zomaar openbaar geplaatst, maar aan de andere kant - misschien is juist het veilige, achter je pc wegkruipende gevoel wel DATGENE, wat je zoekt, gewoon (h)erkenning op een anoniem forum Lachen

als je dan afgebrandt wordt, dan kan ik me ook voorstellen dat je zoiets hebt van "heeee!!! wie ben jij om te oordelen??? Je KENT me niet eens" En groot gelijk hebben die mensen.

Kan ik bepalen of jij kan werken? Kan jij bepalen of ik kan werken? Kunnen wij bepalen of wie dan ook zich aan zit te stellen of wel degelijk iets heeft? Nee dus, maar het gebeurt heel veel Ja Helaas, zou ik zeggen willen.

Dat zulke discussies dan uitmonden in ruzies is enerzijds best te snappen, vind je ook niet?

misschien geldt voor een hele hoop: oordeel niet te snel Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 17:49

Ja kijk en dan is internet weer heel leuk, want jij interpreteert mijn bericht alsof IK ga schreeuwen en weglopen Knipoog , geloof mij maar er zijn zat mensen die niet kunnen discussieren en snel boos worden. IRL waag ik mij nl niet aan discussies, met sommige mensen kun je ook niet een meningsverschil hebben want die snoeren je idd de mond. Kijk eens wat er op bokt gebeurd? Dan is men zich nog bewust van een eventuele ban waardoor ze zich inhouden. Clown

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 18:21

russel schreef:
Ja kijk en dan is internet weer heel leuk, want jij interpreteert mijn bericht alsof IK ga schreeuwen en weglopen Knipoog

Nee hoor, ik begrijp goed wat je bedoeld Haha!
Ik wilde enkel aangeven dat sommige mensen er heel snel een handje van hebben om te pittig te reageren.
Het valt mij namelijk op dat teksten die braaf geschreven zijn, soms gelezen worden alsof de lezer met het verkeerde been uit bed is gestapt. Die kalkt een kattige reactie neer, krijg je mensen van die zich aangesproken voelen en daar weer op terug katten enz enz.
Als we elkaars berichten nu eens lezen alsof ze vriendelijk bedoelt zijn, dat scheeld een hoop.
Irl heb je een gezicht erbij en kat je ook niet op elk ding wat er gezegt word.
Doe je dat wel, dan moet je naar de dokter voor een pilletje denk ik Clown

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 18:41

holly dat ben ik met je eens.

Maar waar het in dit topic om draait is dat je gehele groepen negatief mag noemen wat je wilt en beschuldigen (behalve buitenlanders Knipoog )

Dat is toch belachelijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 21:09

holly schreef:
russel schreef:
Ja kijk en dan is internet weer heel leuk, want jij interpreteert mijn bericht alsof IK ga schreeuwen en weglopen Knipoog

Nee hoor, ik begrijp goed wat je bedoeld Haha!
Ik wilde enkel aangeven dat sommige mensen er heel snel een handje van hebben om te pittig te reageren.
Het valt mij namelijk op dat teksten die braaf geschreven zijn, soms gelezen worden alsof de lezer met het verkeerde been uit bed is gestapt. Die kalkt een kattige reactie neer, krijg je mensen van die zich aangesproken voelen en daar weer op terug katten enz enz.
Als we elkaars berichten nu eens lezen alsof ze vriendelijk bedoelt zijn, dat scheeld een hoop.
Irl heb je een gezicht erbij en kat je ook niet op elk ding wat er gezegt word.
Doe je dat wel, dan moet je naar de dokter voor een pilletje denk ik Clown

Ja, echt wel, maar die mensen die altijd overal over zeiken en kritiek op mensen hebben en dan met een jaloerse ondertoon, daar heb je zo ruzie mee hoor als je daar op in gaat. Daar zijn geen pilletjes tegen bestand. Vingers aflikken

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 22:32

Apesnoetje schreef:
@ Hopla

Jij vindt dat veel ' chronisch zieke' bokkers profiteren.
En hoe zit dat dan met jou?
Jij zegt dat je een parttime baan hebt. Maar als je jouw berichten bekijkt dan is het overgrote deel tijdens werktijden geschreven. Op je werk dus.
En hoe vaak lees je niet dat jij met 'migraine' thuis gebleven bent? Dan kun je blijkbaar ook bokken en naar je paard. Hoe zit dat dan precies Hopla?
Noem je dat dan geen profiteren? Omdat het niet van de soos is maar van je werkgever?
Vind je dat dan niet hetzelfde? Of geldt dat niet voor jou?

Je bent wel heel goed op de hoogte van de handel en wandel van Hopla. En dat voor iemand die sinds vandaag geregistreerd staat.
Hebben we hier te maken met stalkingpraktijken? Je hebt er aardig wat tijd ingestoken om haar gangen na te gaan zo te zien aan wat je allemaal van haar hebt teruggelezen. Of heb je een schaduwaccount aangemaakt? Kan me niet voorstellen nl dat je van een willekeurige bokker de berichten na gaat zitten lezen dus hier zit ongetwijfeld meer achter.

dinky100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 22:35

misschien kan je een klacht indienen

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 22:44

runningkawa schreef:
In de regels van bokt staat hetvolgende:
Citaat:
Ga respectvol om met andere gebruikers en gebruik argumenten in een discussie, geen beledigingen. Mensen uitschelden, bedriegen of opzettelijk kwetsen is niet de bedoeling

Mooi... Ja

Maar....

Als ik letterlijk zeg jantje is een oplichter en ik vind hem verder maar een dom persoon en niet meer van deze tijd, dan mag dat niet, laat staan meerdere keren.

Maar als ik het zonder naam zeg, dus algemeen dat een bepaalde groep mensen maar dom of wat ook vind, mag het wel.
Ook al is het heel erg duidelijk dat het op bepaalde personen in een topic slaat.
En het mag 1x, het mag 2x...het mag zelfs oneindig...want er wordt niet op de man gespeeld?

Het is toch gewoon duidelijk dat het over die bepaalde personen gaat, dus wel op de man bedoeld...alleen netjes in een zinnetje gekonkeld.
Het is toch ook geen nette discussie zo je gelijk te moeten halen.
Het is toch beledigen van die personen?
En kwetsend is het ook.

En toch mag het al maanden....

Ik heb daar dan toch mijn vraagtekens bij....vandaar mijn topic hier maar eens over.

Om antwoord te geven op de topicstarter: ik denk dat dit een beetje onder de categorie steken onder water valt, zoals mensen in real life dat ook doen. Daar worden ook vaak genoeg dingen in het algemeen gezegd die eigenlijk bedoeld zijn als sneer naar één bepaalde persoon in die groep. Ik denk dus dat dit niet te voorkomen is, het zal altijd zo zijn dat er geluld wordt Knipoog

Daar komt bij dat je veilig verscholen achter een schermpje onder een nickname een lagere drempel hebt om de dingen te zeggen die je wilt zeggen, tenminste dat zal voor de meesten wel gelden.

Dus net als in het echte leven zul je er soms voor moeten kiezen om je terug te trekken uit een discussie als het niveau beneden alle peil dreigt te kelderen. Persoonlijk hou ik wel van een pittige discussie moet ik eerlijk bekennen. En reageer ik soms best fel dan is dat in het heetst van de strijd.
Op het moment dat ik de computer uit zet dan ben ik het ook eigenlijk alweer vergeten, mensen kunnen mij vanaf een schermpje niet kwetsen. Ze mogen het proberen maar ik laat me door een stel onbekenden echt niet gek maken. Ik denk dat je ook met die instelling MOET bokken als je leest wat er soms geschreven hebt. En moet zorgen dat de invloed van bokt op je leven ook niet meer is dan het lezen van een spannend boek Haha! Zo ervaar ik het in ieder geval Knipoog

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 23:04

russel schreef:
Ja, echt wel, maar die mensen die altijd overal over zeiken en kritiek op mensen hebben en dan met een jaloerse ondertoon, daar heb je zo ruzie mee hoor als je daar op in gaat. Daar zijn geen pilletjes tegen bestand. Vingers aflikken

Maar helemaal lekker voelen ze zich toch ook niet, want waar in hemelsnaam is het goed voor?

Ik geloof niet dat ik, door dit te zeggen, iemand beschuldig, maar ik zie en merk wel dat juist de mensen met een kort lontje heel makkelijk vingertjes wijzen. Waar is het goed voor? Ik snap dat gewoon niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 00:14

Maikeltje, ik ben ook fel, maar probeer niemand opzettelijk te kwetsen.
Als ik dan bijv zie wat er in reading (of dergelijke topics) voorbij heb zien komen, dan kan ik me niet voorstellen dat men dat zo schrijft om niet te kwetsen Lachen
Zeker omdat de manier van berichten schrijven niet veranderd...of ja wel...voor de sier wordt er imo of zoiets neer geknald...maar dat is niet anders dan zelf een OW willen voorkomen, niet omdat het anders bedoeld is naar de rest Lachen

Wakker van liggen en blijven stalken om maar iets te noemen, doe ik niet om iets op i-net.
Gelukkig niet zeg Haha!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 00:28

RK, jij ligt er niet wakker van en ik ook niet. Maar mensen die minder sterk in hun schoenen staan of niet lekker in hun vel zitten misschien wel. Of mensen die wanhopig zijn om de ziekte van hun paard oid. En wat ik dan zie is dat er weer andere mensen zijn die daar ge/misbruik van maken en ik moet je eerlijk bekennen dat ik daar heel fel op kan zijn als ik dat lees. En dan kan ik (ook) kwetsend reageren. Een reactie lokt nu eenmaal een andere reactie uit. En ik zou liegen als ik dan beweerde niet op de man te spelen, net als het gros van bokt doet denk ik overigens. Ik ben nu eenmaal geen heilige Knipoog
Maar iemand aanvallen puur om iemand te kwetsen, nee

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 01:05

Je moet dit topic gewoon zomaar eens even lezen.
Hamer Hoe kom je erop? Vind ik toch wel zo'n beetje het toppunt hoor.
viewtopic.php?f=151&t=788628

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 01:15

Ja Holly, ik ken het topic......
En zo zijn er meer hoor. Op zo'n manier iemand kwetsen is gewoon laag Sigaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 09:25

Dat topic heb ik alleen de eerste bladzijdes van gelezen...tijd om bij te lezen zo te zien.

Ik denk dat iedereen weet dat ik ook fel kan zijn, maar puur om te kwetsen zoals jij ook zegt, nee.
Anders moet er wel heel veel gebeurd zijn Lachen
Want dat is simpelweg nooit mijn intentie. En ik leg daarbij uit wat ik dan heb bedoeld. Ook als iemand gewoon vraagt van, ik pak je bericht zo op, zal ik uitleg geven als het anders is bedoeld. En dat doen de meeste bokkers hoor, heb ik wel gemerkt Ja
Ik ben mens, type zeker wel eens wat vlug neer wat anders opgevat kan worden dan het bedoeld is.
En zo weet ik ook dat het bij andere ook is...maar, als je dan merkt keer op keer, bericht op bericht dat er totaal geen poging gedaan wordt tot verandering..geloof ik ook niet dat die persoon het dan erg vind om te kwetsen, maar doet die het erom.
Zoals ik eerder een bericht aan haalde, daar staat niets dat je eruit kunt halen dat het maar om een paar mensen gaat.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 09:57

Maar wat bedoel je nu dan RK. Kwetsen van 1 persoon zelfs eventueel bij naam, of gewoon in het wilde weg kwetsen?

Ik vind beide niet nodig.
Ik ben het zeker wel met je eens dat iedereen wel eens bot uit de hoek komt. Dat kan gebeuren. Verkeerde been uit bed, of verkeerde woordkeus.
Maar er zijn inderdaad ook mensen die er zo'n beetje hun dagtaak van hebben gemaakt om bewust te gaan zitten stangen. En juist van die mensen denk ik, ga eens naar de dokter want als je zo in elkaar bent gaan zitten is er iets niet helemaal goed met je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:01

Beide idd Ja
Alleen zal een rechtstreekse aanval wel veel eerder aangepakt worden

Net wat je zegt, iedereen schrijft wel eens wat verkeerd en i-net zonder intonatie is ook makkelijker verkeerd op te pakken.
Ook al zet je er bijv Lachen om het duidelijk te maken, dat leest ook niet iedereen zo.

Maar net als jij ken ik ook mensen die er idd zo ongeveer een dagtaak van hebben.
Het is maar wat je gezellig vind natuurlijk Lachen