Eigen berichten niet voor iedereen zichtbaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Re: Eigen berichten niet voor iedereen zichtbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:05

Ik blijf erbij dat internet een behoorlijk openbare gelegenheid is. En dat het einde zoek raakt als er 'wachtwoorden', 'vriendenlijstje' enz. komen. Clown

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:12

Corelli schreef:
Je wilt iemand misschien helpen met een advies, maar dat hoeft naar mijn mening niet iedere persoon te lezen..Het is toch meer privé..

Ik vind dat als je iemand een 'prive' advies wil geven, dan kan je ook een PB sturen, daar zijn die dingen voor.

Verder wordt er veel vergelijking getrokken met Hyves, maar naar mijn idee is hyves geen forum maar een profielensite.

Voor zover ik op fora snuffel, kan ik zodra ik me aanmeld als gebruiker, allerlei berichten per gebruiker volgen, tenzij deze op besloten topics plaatsvinden.
Ik ken geen enkel forum waar het niet zo is, maar ik zit dus niet echt op veel verschillende fora.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:21

Nicolletje, je hebt gelijk Tong uitsteken had ik even niet aan gedacht..Sorry!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:19

Weet je wat het is? We denken er heel vaak niet aan, dat dit allemaal openbaar is.
Maarja, als je bijv. in de trein mobiel gaat zitten bellen en gaat vertellen dat je baas een eikel is, terwijl hij ongemerkt 2 plaatsen achter je zit, dan is dat net zo openbaar.
Moet je maar niet in de trein gaan zitten klagen..

Of wat denk je van al die slimmerds die op Hyves of weet ik veel waar zetten: Pietje @ vakantie, nou lekker handig, elke idioot weet dat dus op zo'n moment en als je weet dat Pietje wel erg mooie spulletjes inhuis hebt, dan zou je daar natuurlijk eens rustig rond kunnen gaan snuffelen, als je slechte bedoelingen hebt.

Er wordt iets té vaak vergeten dat dit hele internet openbaar is, en dat je hele priveleven er te vinden kan zijn, MAAR daar ben je zelf verantwoordelijk voor dan. Je zet het er namelijk zelf op.
Uitzonderingen als jaloerse exen, stelen van wachtwoorden etc. daargelaten.