Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ellende schreef:Na overleg met het team is besloten dat Bokt niet de kwaliteit van de aangeboden producten zal gaan controleren.
BartVB schreef:EA is een van de oudste onderdelen van Bokt en de regels hebben in de afgelopen jaren al een flinke evolutie doorgemaakt. EA heeft dus niet zomaar de regels die het vandaag de dag heeft
BartVB schreef:De meeste bezwaren tegen de voorstellen zijn eigenlijk al in dit topic genoemd. Het moderatorteam heeft maar beperkte tijd, op dit moment zelfs veel te weinig tijd.
BartVB schreef:Wordt aan gewerkt, gaat ook beter worden in de toekomst maar we zitten ons op het moment niet exact te vervelenEen ander (erg) groot probleem is dat het totaal niet duidelijk is wat nou 'goed' en wat 'slecht' is.
BartVB schreef:Wat de een rommel vindt, vindt de ander goed genoeg. Als wel duidelijk is dat iets totaal niet klopt dan kan er gewoon geTeMd worden en zal de advertentie verwijderd worden door het modteam.
BartVB schreef:Een ander punt is dat het hier om een soort van symptoombestrijding gaat, als mensen op Bokt een zadel kopen dat gewoon crap is dan kopen ze dat ook buiten Bokt om, het zou dus veel beter zijn om de bron (gebrek aan goede informatie) aan te pakken.
BartVB schreef:Verder zijn er ook een aantal juridische haken en ogen, wie zijn wij om te melden dat iets rommel of gevaarlijk is?
BartVB schreef:In den beginne was het zo dat EA topics gewoon open waren, je kon vrijuit discussiëren over de aangeboden waar. Dat is op zich een leuk idee maar leverde in de praktijk veel meer problemen op dan het oploste. Helaas zijn er redelijk wat mensen die er een sport van maken om zoveel mogelijk kritiek te hebben op zoveel mogelijk advertenties.
BartVB schreef:Verder ook legio reacties als 'Leuk artikel, ik heb het zelf niet nodig maar zoveel zou ik er noooooit voor betalen'Niet echt boeiende informatie en het wordt zelfs erg vervelend als dan de verkoper in de verdediging schiet (wat in 98% van de gevallen gebeurt
).
BartVB schreef:Als ik het topic zo lees dan gaat het voornamelijk om twee problemen:
- Oplichting (merk spullen die geen merkspullen zijn b.v.)
- Brakke zadels
Probleem 1 is in de meeste gevallen gewoon op te lossen door op de TeM knop te duwen met wat info met waaruit blijkt dat het om oplichting gaat (of lijkt te gaan).
BartVB schreef:Probleem 2 is IMO vooral een kwestie van de gebruikers opvoeden en zorgen dat er erg goede informatie komt mbt het aanschaffen van bijvoorbeeld een zadel maar ook een paard, een trailer, etc. Dat is iets dat voor een deel via het forum kan en we zijn aan het kijken of we dat in de toekomst meer kunnen stroomlijnen en een (stuk) beter zichtbaar kunnen maken.
BartVB schreef:Andere problemen zoals artikelen die veel te duur verkocht worden zijn vervelend maar IMO vooral een les voor de koper. Vindt dat echt een verantwoordelijkheid voor de koper, deze moet maar een beetje moeite doen om een goede prijs te krijgen
BartVB schreef:Ik zou heel graag willen dat kopers op Bokt zeker(der) zouden kunnen zijn dat wat ze kopen via Bokt goed is maar op dit moment hebben we domweg de capaciteit niet om dit groots (of redelijk groot) aan te pakken met b.v. een 'controle commissie'-achtige constructie. Misschien dat dit ooit gaat komen (want in de basis is het een erg interessant idee) maar er zitten zoveel haken en ogen aan dat het niet 'even' op te zetten is. De todo lijst voor Bokt is al pagina's lang en er zijn nu eenmaal redelijk wat dingen die eerst opgelost moeten worden. Misschien later dus.
Ik hoop dat het zo iig iets duidelijker is?
BartVB schreef:Verder ook legio reacties als 'Leuk artikel, ik heb het zelf niet nodig maar zoveel zou ik er noooooit voor betalen'Niet echt boeiende informatie en het wordt zelfs erg vervelend als dan de verkoper in de verdediging schiet (wat in 98% van de gevallen gebeurt
).
Citaat:Ik zou heel graag willen dat kopers op Bokt zeker(der) zouden kunnen zijn dat wat ze kopen via Bokt goed is maar op dit moment hebben we domweg de capaciteit niet om dit groots (of redelijk groot) aan te pakken met b.v. een 'controle commissie'-achtige constructie.