Beste Bart,
Als het over PHP-progamming gaat of Linux, dan heb je gelijk, ik ken daar niet genoeg van, genoeg om me te behelpen
Dat beweer ik ook niet.
Wel ken ik het een en ander van Apache/PHP-settings/MySQL-settings, je weet wel de server software kant, meer dan genoeg om dat te tunen.
Waar ik echter wel alles van ken, en ja een echte krak in ben, da's Hardware!, yep precies dat waar je over aan het klagen bent.
Ik durf gerust te zeggen dat ik meer van hardware ken dan 99,9999% van alle gebruikers hier op het forum, inclusief jezelf.
En zoals je al aangaf, is je probleem hardwarematig, en ja ik denk dat ik je daarmee kan helpen.
Ik ben geen software man, ik ben een hardware nerd.
Als er iemand is die je de AMD64 tot in detail kan uitleggen hoe het werkt of waar het fout kan gaan ben ik dat.
Dat spul ken ik als mijn broekzak, kan zelfs een server of desktop met dat spul bouwen met mijn ogen dicht.
Het verbaasd me dan ook niets dat je RAID-controller expiriment niet slaagde, want je had reeds problemen.
Maar helaas geef je vrijwel nooit details van je hardware, wat ik bv graag zou weten is welke voeding er in die server zit, merk, type en amprage dat hij kan doen op 12V.
Verder graag een foto van binnenkant van je server met de sensor-readings van linux middels "sensors" en die graag idle en onder volle belasting als het mogelijk is.