Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Waarom? Is het niet hoe dan ook erg veroordelend om bepaalde mensen domheid te verwijten? Waarom mag je de mensen met dyslexie niet dom noemen en mensen die in MSN-taal typen wel?
Bas232 schreef:Ik heb enkel MSN en SMS taal mensen dom genoemd, niet mensen die dislexie hebben.
Groot verschil. Mensen die hier MSN en SMS taal gebruiken zijn domweg lui, en mischien ook wel dom omdat ze geen beter taalgebruik willen gebruiken.
Citaat:Ik ben ook van mening dat jij die mensen een exuus moet aanbieden, want jij gaf aan dat ze wel beter kunnen met een woordenboek, wat dus niet zo is.
Shadow0 schreef:Marreke: dus iedereen die de regels overtreedt is dom?
Shadow0 schreef:Marreke: dus iedereen die de regels overtreedt is dom?
amsolusa schreef:Dat zegt ze niet. Ze zegt alleen dat de mensen die GOED weten dat ze hier geen msn taal mogen gebruiken, en die het vervolgens toch doen dom zijn.
Maar je moet niet iedereen die de regels overtreedt dom gaan noemen, want er zijn ook genoeg regels waar je je niet de hele tijd van bewust bent. De geen-breezer-taal-regel is er daar absoluut geen van.
Shadow0 schreef:amsolusa schreef:Dat zegt ze niet. Ze zegt alleen dat de mensen die GOED weten dat ze hier geen msn taal mogen gebruiken, en die het vervolgens toch doen dom zijn.
Maar je moet niet iedereen die de regels overtreedt dom gaan noemen, want er zijn ook genoeg regels waar je je niet de hele tijd van bewust bent. De geen-breezer-taal-regel is er daar absoluut geen van.
Er zijn heel veel nieuwe leden die MSN/Breezahtaal typen die niet weten dat het niet mag. Dom? Of niet dom?
Shadow0 schreef:amsolusa schreef:Dat zegt ze niet. Ze zegt alleen dat de mensen die GOED weten dat ze hier geen msn taal mogen gebruiken, en die het vervolgens toch doen dom zijn.
Er zijn heel veel nieuwe leden die MSN/Breezahtaal typen die niet weten dat het niet mag. Dom? Of niet dom?
Bas232 schreef:amsolusa schreef:Dat zegt ze niet. Ze zegt alleen dat de mensen die GOED weten dat ze hier geen msn taal mogen gebruiken, en die het vervolgens toch doen dom zijn.
Sorry, het is breezertaal......weer een staaltje van taal verkloten, schrijf het dan wel goed ja!
Machie schreef:ja hoor, dus iedereen die MSNtaal typed, is dom? Lompe beredeneringIk ken mensen die best behoorlijk slim zijn (noem VWO maar ns dom
) maar perfect in MSN taal kunnen typen.
Ik vind; mensen die MSNtala typen, zijn lui! Maar heus niet per definitie dom...
Machie schreef:Ik ken mensen die best behoorlijk slim zijn (noem VWO maar ns dom)
Zep schreef:Nu is die jongen ook echt dom, volgens mij heeft ie mavo niet eens afgemaakt![]()
amsolusa schreef:Zoiezo als een nieuwkomer breezer typt ( zie je aan het aantal posts) zijn er veel mensen met reacties als:
Ir111 schreef:Machie schreef:Ik ken mensen die best behoorlijk slim zijn (noem VWO maar ns dom)
Zep schreef:Nu is die jongen ook echt dom, volgens mij heeft ie mavo niet eens afgemaakt![]()
Jeetje, mensen toch!Als je VWO doet ben je slim, als je MAVO doet ben je dom? Dat noem ik kortzichtig...
Het zegt iets over of je makkelijk of moeilijk leert. Tuurlijk heeft dat ook met intelligentie maken maar ook met motivatie en inzet. Ik ken hele slimme mensen die MAVO gedaan hebben, mensen die slimmer zijn (of lijken) dan mensen die een VWO opleiding hebben afgerond.... Enige voorzichtigheid met dit soort uitspraken lijkt me gepast.