enige toelichting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuperPepeijn

Re: enige toelichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:36

*schaamt zich dat hij moet gaan uitleggen dat het een grapje was*

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:39

Nog niet zolang geleden was er een behoorlijk uitgebreid topic over wat de gebruikers graag veranderd wilden zien. Daar is door de moddies druk meegelezen en meegesproken en een aantal punten zijn door hun meegenomen. Ik denk dat het weinig zin heeft die discussie hier nog een keer over te gaan doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:42

Marreke, bedankt voor je reactie - ik vind het interessant om te lezen. Het maakt gelijk duidelijk dat ik mijn vraag wat te breed gesteld had, want wat ik eigenlijk in had willen vragen is: hoe zou men met deze kwestie verder kunnen. Maar dat was dus niet wat ik geschreven had - excuus. Lachen

Reactie op de rest even per PB want dat is inderdaad een iets ander verhaal.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:53

SuperPepeijn schreef:

Joh ik ken je al zo lang, maar ik kan nog steeds geen hoogte van je krijgen Cool

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:59

SuperPepeijn schreef:

Nou ja, dan waren de reacties voor de mensen die wel die mening serieus hebben. Ook die zullen er wel zijn Lachen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:23

Ibbel schreef:
Billy schreef:
Kan me voorstellen dat deze discussie over oa de sexuele geaardheid van een bokker heel belangrijk zijn voor het modforum

Kun jij mij nou eens uitleggen wat er zo indelicaat is aan de sexuele geaardheid van wie dan ook? Waarom wordt dat impliciet gezien als een veroordeling?
Ik heb het al eerder gezegd: wat is het probleem? Was er net zoveel heisa ontstaan als er gezegd was: "het zou mij niet verbazen als hij als vrijwilliger op de Zonnebloem werkt"? Daar kan je ook allerlei 'softe' innuendo's en veroordelingen in lezen, als je wilt. Wat is nou nou mis met sex, al dan niet tussen personen van gelijk geslacht? Is dat nog steeds zo'n taboe dan?

Het eerste probleem is dat je niet de letterlijke tekst kunt quoten ivm een ban, dat zegt mi al genoeg enerzijds.
Anderzijds heb ik geen probleem er mee als er op MP iets geschreven wordt in de trant van: "Alane is eens tuk eigenwijs .... en kan d'r onderhand wel kielhalen" (even netjes verwoord Haha! )
Waar ik wel problemen mee heb en absoluut niet ter zake doen voor welke mod dan ook op bokt, fokt of wat dan ook is mijn kledingkeuze, merkkeuze, sexuele geaardheid... en hebben ook niets te maken met 'het smoesje' stoom afblazen.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:30

Caira schreef:
Joh ik ken je al zo lang, maar ik kan nog steeds geen hoogte van je krijgen Cool
Huilen Je bent vast niet de enige.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:37

Alane schreef:

Waar ik wel problemen mee heb en absoluut niet ter zake doen voor welke mod dan ook op bokt, fokt of wat dan ook is mijn kledingkeuze, merkkeuze, sexuele geaardheid... en hebben ook niets te maken met 'het smoesje' stoom afblazen.

Je sociale betrokkenheid siert je..... maar wat mods op hun besloten topic schrijven is privé.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:39

Shadow0 schreef:
Marreke, bedankt voor je reactie - ik vind het interessant om te lezen. Het maakt gelijk duidelijk dat ik mijn vraag wat te breed gesteld had, want wat ik eigenlijk in had willen vragen is: hoe zou men met deze kwestie verder kunnen. Maar dat was dus niet wat ik geschreven had - excuus. Lachen

Reactie op de rest even per PB want dat is inderdaad een iets ander verhaal.

Over het 'hoe met deze kwestie verdergaan' zou ik ook best een heel verhaal kunnen schrijven maar ik denk zelf dat dat te specifiek gaat worden.
Alles wat 'algemeen' is bespreek ik graag via PB.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:40

Dus wat jou betreft mogen mods alles zeggen als niemand het maar weet?
Hoe kun je, als ze achter de schermen geen respect voor je hoeven hebben, dat ooit op bokt verwachten?
Als ze je net volkomen belachelijk hebben gemaakt op MP, geloof je toch niet dat ze je op het forum wel serieus nemen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:44

Billy schreef:
Dus wat jou betreft mogen mods alles zeggen als niemand het maar weet?
Hoe kun je, als ze achter de schermen geen respect voor je hoeven hebben, dat ooit op bokt verwachten?
Als ze je net volkomen belachelijk hebben gemaakt op MP, geloof je toch niet dat ze je op het forum wel serieus nemen?

Natuurlijk wel....

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:45

Dream on Slimmerik Haha!
Dat is wel erg naief gedacht Haha! Haha!

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:48

Karl66 schreef:
Wat was het verschil geweest als het per pb besproken was? Het pasword was gekraakt, dus die konden ook gelezen worden.

Het komt er op neer dat iemand op een afgeschermd gebied dingen gezegd heeft die niet openbaar bedoeld waren en dat iemand anders zonder toestemming dat openbaar gemaakt heeft. Wie zit er dan fout?

Het had voor het openbaar maken inderdaad niks uit gemaakt maar het had de moddies IMO minder grof doen overkomen. Ik vind het nogal een verschil of er hier open op bokt over mij geroddeld/gesuggereerd wordt, of dat dat per pb gaat. Persoonlijk zou ik het liever per pb zien want dan leest tenminste niet heel bokt het, tenzij degene die de pb's stuurde/ontving gehackt wordt maar daar ga je in de eerste instantie niet vanuit. Waar het om gaat is dat het, ookal was het niet verspreid over heel bokt, foute dingen waren die gezegd werden. Of dat nou alleen op MP is of op heel bokt, er zijn té veel mensen die er bij kunnen en dat is, vind ik, niet zoals het hoort (en dat is een understatement).

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:52

Karl66 schreef:
En dus gaan ze op het MP nu op hun woorden letten en wordt de volgende keer hun MSN gekraakt of hun telefoon afgeluisterd.

Zie mijn vorige post. Dan hebben ze in ieder geval zelf geprobeerd het binnen de perken te houden door het niet op MP te zetten, ik weet niet hoeveel moddies er zijn maar ik gok dat er toch zo'n 30 mensen zijn die op MP kunnen lezen, terwijl het via een telefoongesprek of MSN normaal tussen 2 personen gaat. Nogal een verschil...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:56

Haha!

edit: "foute" uitspraak verwijderd. Bloos

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 00:18

Romy, zoals ik al in het vorige topic had gezegd, zijn het op z'n zachtst gezegd ongelukkige uitdrukkingen. Toch heb ik daar wel twee opmerkingen bij.

Het is in de beslotenheid van de moderatorgroep gezegd. Ik vind dat te vergelijken met bijvoorbeeld het bespreken van een medewerker in een managements-overleg, daar worden bijvoorbeeld op een vergelijkbare manier dingen gezegd, die je ook echt niet in de wilt openbaarheid hebben.

Daarnaast zijn er maar een paar posts geplaatst uit een heel topic, dus je leest daardoor een heel eenzijdig beeld dat door de hackers bepaald is. Dat verandert niks aan het feit dat het gezegd is, maar geeft je geen beeld in wat voor verdere context het gezegd is en hoe er verder gereageerd is.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 00:37

Zou het heel misschien zo kunnen zijn dat deze mensen zich wensten te verdedigen maar dat niet konden omdat ze een permanente ban hadden en dat dit de reden is dat ze bokt gehackt hebben?

Hacken valt natuurlijk absoluut niet goed te praten maar misschien was het niet gebeurd als ze de gelegenheid hadden gekregen om bepaalde dingen toe te lichten.

Bovendien ligt de nadruk nu op sorry dat het openbaar is geworden. Ik had liever gezien dat de nadruk lag op sorry dat er zo over bokkers geroddels is.

Karl je kan wel zeggen dat het geheel uit zijn verband gerukt is maar feit is dat het wel is gezegd. Misschien hebben de betreffende personen ook wel niet zulke aardige dingen gezegd. WEet namelijk niet wat er door de hackers is gezegd. Maar wordt er hier niet altijd gezegd dat je je niet moet verlagen tot het peil van de ander? Horen moderators dan niet het goede voorbeeld te geven?

Bedenk me nou net dat ze zich in ieder geval niet verlaagd hebben tot het peil dat ze de aanvallen op hun zelf hebben laten zien om aan te geven dat het gerechtvaardigd is wat ze doen. Dat is in ieder geval weer een positief puntje voor de moderators.

Verder vind ik Anya s verklaring neerkomen op ja maar zij begon en dat vind ik nog steeds geen goede reden om achter de rug om van bokkers te gaan roddelen. Als zij problemen heeft met iemand in real life moet ze dat in real life oplossen. ze had er ook voor kunnen kiezen de betreffende persoon aan te spreken op het feit dat deze zich niet aan de gemaakte afspraken hield. In plaats van te gaan stoom afblazen op het besloten moderator forum wat nu niet zo besloten blijkt. Wordt er niet altijd gezegd dat bokt niet bedoeld is om ruzies uit te vechten?

Overigens moeten wij de moderators nu ook maar op hun woord geloven dat de ruzie met de hackers is uitgepraat. Ja en? omdat Anya geen ruzie meer heeft met de hacker zal er niet meer over bokkers geroddeld worden? Zie het verband niet zo eerlijk gezegd maar dat zal wel aan mij liggen.
Ben namelijk Blond

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 00:48

Je kunt in het topic van de gebanden nalezen waarom ze geband zijn en ik denk dat een toelichting, gezien het geschrevene niet echt meer zinnig was. Waarschijnlijk vonden ze zichzelf bijzonder grappig toen ze het schreven, maar een beetje gezond verstand voordat je iets neerpent kan ook geen kwaad. Aangezien er verder niet over deze personen gesproken werd op bokt snap ik niet waartegen zij zich zouden moeten verdedigen.

Ik ga er vanuit dat er een volgende keer ook weer stoom afgeblazen wordt. Misschien dat er de eerste keren nog goed nagedacht wordt en dat het via pb gaat, maar na een poosje zal het echt weer op het MP gebeuren. Persoonlijk heb ik daar weinig moeite mee, als het bloed onder je nagels vandaan gehaald wordt, kan je echt veel beter eerst stoom afblazen voordat je die persoon aanspreekt dan al je agressie op die persoon loslaten.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 01:00

Sorry maar ik was iets te lui om op te zoeken waarom ze precies geband waren.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 01:15

Laten we het er maar op houden dat puberaal gebral over wat jij allemaal met je gastvrouw hebt uitgespookt over het algemeen als een vrij goede reden wordt gezien om door diezelfde gastvrouw of één van haar medebewoners het huis uitgegooid te worden.

Dat wil trouwens niet zeggen dat ik persoonlijk een groot voorstander van bannen ben. Volgens mij is het nog altijd zo dat als je jezelf belachelijk wilt maken (en dat is het in dit soort gevallen bijna altijd het geval), je dat vooral niet moet laten. Maar dan moet je achteraf ook niet zeuren dat je als gevolgd daarvan in andere topics ook niet meer serieus genomen wordt.

gedupeerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 01:58

Als de mods nu eens begonnen met eerst tegen diegenen waarover ze roddelen te gaan bespreken waarover ze willen gaan roddelen,dan was het tenminste geen kwaadsprekerij.
Mods reageren niet op pms en mails, maar bespreken wel iemand geheel terwijl diegene er niet bij is.
Als een gebruiker opkomt voor zichzelf , of het in het openbaar aan de stok krijgt met iemand,krijgt ie gewoon een ban.
Ik vind in het openbaar ruzien veel eerlijker als achter iemands rug!

Bokt was altijd een steengoed forum, maar wordt corrupt en het niveau ondermaats.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:18

Karl66 schreef:
Ik ga er vanuit dat er een volgende keer ook weer stoom afgeblazen wordt. Misschien dat er de eerste keren nog goed nagedacht wordt en dat het via pb gaat, maar na een poosje zal het echt weer op het MP gebeuren. Persoonlijk heb ik daar weinig moeite mee, als het bloed onder je nagels vandaan gehaald wordt, kan je echt veel beter eerst stoom afblazen voordat je die persoon aanspreekt dan al je agressie op die persoon loslaten.

Uit de keiharde regels die voor ons gebruikers gelden:

Citaat:
1. Blijf vooral rustig als je je aangevallen voelt. Via de pc komen opmerkingen vaak harder over dan ze bedoeld zijn. Lees de opmerking waar je boos om bent geworden nog eens rustig door, nu met de gedachte dat die andere persoon het beste met je voor heeft en er niet op uit is om jou onderuit te halen.
2. Ben je nog steeds boos? Tel tot tien, haal iets te drinken, laat de hond uit, doe in ieder geval even iets anders en bekijk het bericht dan opnieuw.
3. Als je nu nog steeds heel boos bent, dan is het duidelijk dat die andere persoon een gevoelige snaar heeft geraakt. Reageer in ieder geval niet op dezelfde manier en ga niet schelden. Doe je dat wel, dan bereik je hiermee alleen maar dat die andere persoon ook niet meer luistert en net zo hard tegen jou in gaat. Je kunt het beste of rustig vertellen waarom je het niet eens bent met zijn/haar mening, of het bericht negeren.

Knipoog Geldt natuurlijk ook voor de modjes. En ja, ook als je dat in de beslotenheid van MP zet (vind ik). De kreet: "het was niet de bedoeling dat ze het zouden lezen en dus is het niet beledigend" vind ik onzin. Dit is niet de eerste keer dat er ingebroken is op MP en ook niet de eerste keer dat gebleken is dat er behoorlijk negatief over de users gepost wordt. Een ezel stoot zich in het algemeen niet twee maal aan dezelfde steen, maar de mods dus wel Cool

Wat er nu met deze situatie verder gedaan moet worden? Er zijn verontschuldigingen aangeboden, dus een schep zand er over heen en we gaan weer gewoon verder (en over 2 jaar hebben we weer een soortgelijk topic Clown ).

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:34

slimmerik schreef:
Alane schreef:

Je sociale betrokkenheid siert je..... maar wat mods op hun besloten topic schrijven is privé.

Aan het solliciteren? Tong uitsteken

PB is ook persoonlijk en toch werd er toen dit topic geopend:
viewtopic.php?f=25&t=428589

het is net wat Billy zegt, als ze een bokker te kakken zetten op MP hoe kun je dan verwachten dat die bokker nog door iemand serieus genomen wordt?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:42

ach kom, wij doen onderling ook over de mods roddelen per PB, en dan gaat het er ook niet altijd even vriendelijk aan toe.... Ik heb de mods zelfs aangeduid als "godallmighty's" gisteren in een peebee naar iemand........ neemt helemaal niet weg dat ik die mensen nog steeds serieus neem hoor.

Nou niet doen alsof je heilig bent Haha!

Het enige verschil tussen MP en PB is dat je een PB maar naar een iemand stuurt en MP dat een besloten groep meeleest (reageert)

Ik heb een tijd terug ook mijn frustraties over Sjoert in de rondte gepeebeet, ben ik ook niet heel erg vriendelijk geweest.

en over Bart heb ik ook wel eens rottige dingen mijn laptop uitgestuurd......

en volgens mij doen we dat allemaal wel eens, en volgens mij mag dat best, ook op MP.......

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:43

Als mensen het verschil tussen een openbaar en een besloten forum niet willen of kunnen zien, dan heeft het denk ik weinig zin hier verder over te praten.