Discussie over het OW-/ban-beleid, nieuwe poging!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Discussie over het OW-/ban-beleid, nieuwe poging!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:51

ligt dat dan niet meer aan het modbeleid dan de moddies zelf? Anders kun je wel nieuwe Moddies blijven nemen, maar blijft alles in principe met dezelfde aanpak Lachen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:56

Soms doet het klagen over het banbeleid en de moddies mij ook wel denken aan de dressuur. "Ik rij perfect, maar al die stomme juries snappen er niks van" Haha!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:57

Karl66 schreef:
Soms doet het klagen over het banbeleid en de moddies mij ook wel denken aan de dressuur. "Ik rij perfect, maar al die stomme juries snappen er niks van" Haha!

Haha, inderdaad. Of zoals ik net dacht toen ik iets las over consequent zijn. 'Eigenlijk zijn mensen net paarden, ze moeten weten wie er de baas is en daarom moet je dus consequent tegen ze zijn'.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:03

Weet je wat soms ook lastig is?
Als je een TeM krijgt over een post in een topic van 50 of meer blz. We zien dan vaak alleen die post en de paar eromheen en niet wat er daarvoor of erna is gebeurd. Daardoor kan het idd wel een zijn dat de lucht al geklaard is, of degene die bijv beledigd wordt er zelf niet mee zit, maar wij toch een UN of OW uitsturen.
Meestal proberen we dat te voorkomen door zo'n topic (tijdelijk) op slot te zetten en helemaal te lezen, maar dat is niet altijd te doen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:11

Dan zou het misschien ook een oplossing kunnen zijn om eerst iemand de kans te geven zichzelf te verdedigen, voordat er een sanctie aangehangen wordt. Alleen dat kost natuurlijk weer ontzettend veel tijd.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:12

Karl66 schreef:
Dan zou het misschien ook een oplossing kunnen zijn om eerst iemand de kans te geven zichzelf te verdedigen, voordat er een sanctie aangehangen wordt. Alleen dat kost natuurlijk weer ontzettend veel tijd.

Daar kun je misschien een bepaalde tijd aan reactie aan stellen? Dat diegene bijvoorbeeld 12 uur de tijd heeft om te reageren. Alleen 'savonds is dat waarschijnlijk weer een ander verhaal .. Scheve mond

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 14:17

24 u?

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:19

Tieneke schreef:
24 u?

Ik weet niet in hoeverre dit zou kunnen, vanwege de moddies. Maar het lijkt me wel zo eerlijk dat een bokker in discussie mag gaan met de moderator wanneer deze een OW krijgt, om redenen als een discussie niet netjes houden. [oke als er gescholden wordt en dergelijk lijkt me geen discussie nodig] Wanneer er gewoon gediscussierd wordt, alleen met kwetsbare opvattingen door een buitenstaander.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:19

Maar het betekent wel dat de moddies twee tot drie keer zoveel tijd per UN/OW kwijt zijn omdat er meer werk in zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:20

Jaaah, ben je een week niet op bokt en dan heb je ineens een ban omdat je niet gereageerd hebt.

Ik wou dat ze irl zo streng en strikt waren. O heerlijk hoef ik mij nooit meer te verdedigen, kan ik steeds naar iemand toe lopen, Zij zijn groot en ik is klein! Verdrietig en die doet dan Ach gut Nors opkijken Lijst Doei!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:22

russel schreef:
Jaaah, ben je een week niet op bokt en dan heb je ineens een ban omdat je niet gereageerd hebt.

Ik wou dat ze irl zo streng en strikt waren. O heerlijk hoef ik mij nooit meer te verdedigen, kan ik steeds naar iemand toe lopen, Zij zijn groot en ik is klein! Verdrietig en die doet dan Ach gut Nors opkijken Lijst Doei!

Dat is dan je eigen verantwoordelijkheid, je zult heus wel een beetje uit de toon geschoten zijn en hebt dat vast wel door.

Irl valt er ook nog veel te verbeteren. Dat zul je altijd blijven houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:26

Er wordt juist gesproken over situaties die niet duidelijk waren. Je wordt in je eigen topic aangevallen en je verdedigt je op een sarcastische manier en je krijgt bv een ban, maar je hebt reaktietijd en je reageert niet, je tijd is verlopen dus die ban is er. Dan denk je na een week, gommes weer effe bokken en dan kan je er niet op Clown Dat is toch komisch??

Als dan blijkt dat de aanvallers niets krijgen te horen en de verdediger wel, kan toch niet? Maar als dat zo strak en strikt moet gaan, is er toch geen lol meer aan? Dan gaat bokt meer op een sekte lijken, dan zou eigenlijk blauw maar eens roze moeten gaan worden.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:28

Wanneer jij naar een week terug komt is als het goed is je ban allang afgelopen. Want je krijgt pas na je 5e OW een maand. Dan kun je toch op je vingers al na gaan dat je je gedeisd moet houden en je niet in discussies moet mengen ?!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:29

Meestal bekijken we of er meer mensen bezig zijn geweest hoor. Het komt eigenlijk maar zelden voor dat als er echt iets aan de hand is er maar 1 persoon met een OW 'opgezadeld' wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:33

Jaduuh schreef:
Wanneer jij naar een week terug komt is als het goed is je ban allang afgelopen. Want je krijgt pas na je 5e OW een maand. Dan kun je toch op je vingers al na gaan dat je je gedeisd moet houden en je niet in discussies moet mengen ?!

Maar hier gaat het niet om Clown Na hoeveel OW's dan ook mag je je nog altijd gerust in een discussie mengen. Maar dan wel op de wijze die wij graag willen zien, met respect voor een ander en op nette wijze, inhoudelijk je posts beargumenteren op nette wijze. Zodat je laat zien dat je wat van die OW hebt geleerd. En het gewoon een fijne discussie wordt.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:34

Zoals hier Haha! Dit topic loopt uitstekend Ja

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:36

Maya schreef:
Jaduuh schreef:

Maar hier gaat het niet om Clown Na hoeveel OW's dan ook mag je je nog altijd gerust in een discussie mengen. Maar dan wel op de wijze die wij graag willen zien, met respect voor een ander en op nette wijze, inhoudelijk je posts beargumenteren op nette wijze. Zodat je laat zien dat je wat van die OW hebt geleerd. En het gewoon een fijne discussie wordt.

Jaa, maar wel op voorwaarde dat je dus netjes en rieël [?] blijft. Dan kun je ook nooit een OW uitlokken.

Djilan schreef:
Zoals hier Haha! Dit topic loopt uitstekend Ja

Mee eens. Haha!

Maar oke, je hebt gelijk. Misschien is het ook wel niet zo handig, en moeten [een aantal] bokkers maar wat meer respect hebben voor de moderators en hun beslissingen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:43

Ook mods zijn mensen en wij maken dus ook wel eens 'fouten'. Dat het achteraf misschien eerder een UN ipv een OW had kunnen zijn. En dat ondanks dat er altijd meerdere mods hun mening geven over of het een OW of UN moet worden.
Maar als je dan daardoor maar 1 OW hebt is er nog niets aan de hand. Want het is geen ban en als je je verder gewoon gedraagt ben je er na 6mnd weer vanaf.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 14:49

Dan is er niks aan de hand, maar 1e OW of 1000ste: het moet bespreekbaar blijven en de mods moeten ook kunnen toegeven als een OW onterecht was, zeker als er in dat geval een ban op volgde.

Verder ben ik heel tevreden over dit topic, er wordt veel aangehaald en besproken en dat was mijn bedoeling hiermee. Hopelijk blijft het zo.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:28

Het topic verloopt idd erg netjes .
Complimenten aan allen,

Ok ik doe ook even mee (in overleg met een moddie mijn bericht iets aangepast) en onderstaande dingen zijn dingen in het algemeen , (dingen die "gezien" zijn , zijn gezien bij verschillende en meerdere personen , niemand in het byzonder, val dus NIEMAND aan wil dit ook niet doen). gelieve ook deze zo te houden .Gelieve ook niet te veel te letten op schrijffouten ed , daar word ik regelmatig op aangevallen , mijn koppie werkt erg goed op een andervlak , helaas bagger slecht op taalkundig gebied.

Soms vallen er ows bij personen waar ik me echt afvraag "waarom"
en vraag me dan ook serieus af of er gekeken word wie er temt en waarom .
Ook zie ik regelmatig geen ows vallen war iemand toch echt voor de zoveelste keer flink over de gedenkbeeldige lijn gaat of bokt regels aan de laars lapt .Gezien het nieuwe systeem zie je dat er dan al getemd is ..

Als mensen direct een ow krijgen in een verhitte
discussie zal dit vaak eerder ergenis geven
(en soms een gevoel van ik kan mijn gram niet halen of zich onbegrepen voelen of wat ever )

En zullen dus eerder geneigd zijn anderen er bij te betrekken daar zij zelf niet reageren kunnen / mogen.
Wat weer veel ergenis van anderen met zich meebrengt.

Ook ben ik het met voorgaande schrijvers eens dat
er vaker eerst een pb kan komen of een bericht in het betreffende topic .

Met bv opmerking " weet niet hoe je het bedoeld maar het komt zo en zo over " dan kunnen mensen het verduidelijken en evt iets toevoegen
zodat het beter overkomt.Niet iedereen bedoeld altijd iets zoals het op anderen over komt .Het blijft geschreven schrift en niet iedereen is daar even goed in en gezichts uitdrukking zijn ook niet altijd met smileys toonbaar te maken of te verduidelijken .
Ook smileys worden soms anders geinterrepteerd als bedoeld .

Wat denk ik ook veel irritaties en elle lange paginas discussies van mensen die reageren op een bericht die dus niet zo vriendelijk zou kunnen zijn dat de mod eerder in het topic reageert op een tem .

Momenteel als er getemd word gebeurt het vaak voor het zicht niks ,
vaak ook geen mod reactie retour .
Dit wekt dan het idee dat er of een UN is gegeven igg een vriendelijke pb naar persoon in kwestie gelieve hier mee te stoppen .of iets te wijzigen of maat of kleur gebruik aan te passen , .of het idee dat er niks mee gebeurd is en in het ergste geval ook niet gaat gebeuren.

Daarbij ben ik van mening dat temmen niet altijd zin heeft ,twee zijdig .

a- Als je wist dat daar iig een pb over gesturd zou worden naar die persoon (en je daar dus een bevestiging op krijgt van we hebben die en die aangesproken mvg. dan heb je iig idee dat er wat mee gedaan is en komt er ook geen onbegrip of gedachten over meerdere maten meten)

b-er volgt direct een ow en vaak dan ook onbegrip of frustratie war je vaak daarna weer merkt aan volgende berichten van die persoon

Heb in het verleden nog wel eens een pb wisseling gehad met verschillende mods met verschillende vragen over uitlopende onderwerpen.

Een ding is wel duidelijk geworden :
De ene mod is taal kundig erg goed onderlegd en de ander is net als ik geen ster in het uitdrukken in geschrift .

Daarbij ben ik tot de comclusie gekomen dat de comminucatie tussen mods dus wel eens te kort schiet .

Met zoveel mods , alle met een eigen leven , is het natuurlijk meer dan begrijpelijk dat dat soms erg moeilijk is .

Heb uit eerdere berichten begrepen dat tems ed. nu in 1 pot verdwijnen dus zou dat technisch gezien een stuk beter zou moeten gaan .

Kan me wel voorstellen dat de mods het een heerlijkheid vinden dat er maar 1 x op een bepaald bericht getemd kan worden .
Ook dat het soms lastig is om te reageren op die tem omdat het gehele topic tig pagina's lang is en men niet zomaar un of ows wil geven zonder de ins en outs enigzins te weten .
Vaak word er dan een slotje opgegooid met de mededeling "ivm overleg" of "even doorlezen" "tijdelijk slotje
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit zo'n topic weer open zien gaan en vraag dus om de waarde van de gegeven opmerkingen .En vraag me idd af of zo'n topic ooit wel weer eens open gegaan is zo nee waarom dan die opmerking en niet "slotje , normale discussie schijnt iet mogelijk, punt "

Wat mij ook vaak opvalt .. en wel eens vragen over rijzen

Dat topics worden gesloten omdat de ts onder en schaduw werkt
begrijp ik niet altijd , zeker omdat het onderwerp ansich vaak nog niet uitbediscuseerd is ..waarom dan niet de ts een Un voor het niet melden dat het een schaduw wil gebruiken en het topic laten lopen ??

Soms word er op een topic die niet zo vriendelijk verloopt erg lang gewacht met een opmerking van en mod de andere keer word die direct op slot gegegooid .

( ipv eerst een verzoek om t netjes te houden wat wel zo vriendelijk werkt , mensen kunnen dan eve nadenken en proberen iets vriendelijkr verder te discuseren) kijk mocht dat na 2 waarschuwingen niet werke allah ..maar vaak is het niet de ts maar 1 of 2 soms groepje relschoppers die zo'n topic verstieren ..

Spreek dan die groep aan(al dan niet persoonlijk) en gooi niet direct topic op slot .

Okk daarin blijkt een niet eenduidig beleid de ene moddie sluit vele malen eerder dan de ander .
Een andere moddie probeert eerst te waarschuwen
soms met zin soms helaas niet .

Mijn coclusie tot nu toe : Meer openheid en ook duidelijkheid in reacties van modies naar bokkers , reactie in het topic met een eventuele waarschuwing
of op/ bemerking (eerst 1 a 2 opmerkingen gaat die persoon dan nog door allah dan volgt ow )niet direct de boel op slot eerst i het topic oplossing zoeken (dmv dus bovenstaande )

Zou denk ik een hoop ergenis frustratie en onbegrip wegnemen.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:40

nickyu schreef:
Heb uit eerdere berichten begrepen dat tems ed. nu in 1 pot verdwijnen dus zou dat technisch gezien een stuk beter zou moeten gaan .

Sinds de nieuwe bokt zit er nu verschil in, je kunt kiezen uit vier verschillende dingen. Geloof: Off-topicberichten, spam, ander en iets van illegale sites ofzo.

nickyu schreef:
Kan me wel voorstellen dat de mods het een heerlijkheid vinden dat er maar 1 x op een bepaald bericht getemd kan worden .
Ook dat het soms lastig is om te reageren op die tem omdat het gehele topic tig pagina's lang is en men niet zomaar un of ows wil geven zonder de ins en outs enigzins te weten .

Ik heb pas één van de moderators zien zeggen/typen dat ze het juist fijn vonden als er vaker door meerdere personen tegelijk werd getemd, zodat ze konden zien bij welk topic er wat haast gevraagt wordt.

nickyu schreef:
Vaak word er dan een slotje opgegooid met de mededeling "ivm overleg" of "even doorlezen" "tijdelijk slotje. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit zo'n topic weer open zien gaan en vraag dus om de waarde van de gegeven opmerkingen .En vraag me idd af of zo'n topic ooit wel weer eens open gegaan is zo nee waarom dan die opmerking en niet "slotje , normale discussie schijnt iet mogelijk, punt "

Ik heb wel vaker een topic weer open zien gaan nadat er een slotje is geweest wegens overleg, of als middel om de boel een beetje te sussen. Lachen

Zo, dat was weer even mijn reactie. Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:43

Jaduuh schreef:
nickyu schreef:

Sinds de nieuwe bokt zit er nu verschil in, je kunt kiezen uit vier verschillende dingen. Geloof: Off-topicberichten, spam, ander en iets van illegale sites ofzo.

[
Nou dan is wel duidelijk hoe lang ik al niet getemd heb Haha!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:48

nickyu schreef:

[/quote]

[
Nou dan is wel duidelijk hoe lang ik al niet getemd heb Haha!
[/quote]

Haha ja, maar volgens mij wordt het meest 'other' gebruikt. Clown

[edit]
En ik weet niet of het in verschillende boxen komt zegmaar.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:51

Nee, alles komt bij ons in 1 box binnen. Pas als we de TeM openen kunnen we zien welke reden is opgegeven.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:52

Djilan schreef:
Nee, alles komt bij ons in 1 box binnen. Pas als we de TeM openen kunnen we zien welke reden is opgegeven.

Oké, wat is het nut dan dat je moet kiezen?