[Discussie] Nieuwe forumindeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Martsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:57

Lijkt mij een prima idee! En idd. het tabblad Favorieten lijkt me ook wel slim!
Wat de kleur van de tabbladen betreft; wordt dat nog veranderd?? Dat vind ik niet zo mooi. Zo strak en wit, dat vind ik niet bij Bokt passen... (Maar dat was ook al vaker gezegd....)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:06

Martsje schreef:
Lijkt mij een prima idee! En idd. het tabblad Favorieten lijkt me ook wel slim!
Wat de kleur van de tabbladen betreft; wordt dat nog veranderd?? Dat vind ik niet zo mooi. Zo strak en wit, dat vind ik niet bij Bokt passen... (Maar dat was ook al vaker gezegd....)

daar is al antwoord op gegeven

nee het blijft er niet zo uitzien maar het was om het idee te 'laten zien':D

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:08

overigens denk ik ook wel dat het voorstellenforum wordt gebruikt om berichtenaantallen op te krikken,

ik vind dus dat eigenlijk, net als hk daar berichten niet mee moeten tellen Maar dan komt er wss helemáál geen kip meer

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:27

Als je maar niet over een paar maanden heel veel tabbladen hebt.

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:30

Wat ik me nog wel afvroeg (of is het eerder genoemd?) word bokt niet heel sloom als er zoveel forums bij komen?

Many

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:37

Menino schreef:
overigens denk ik ook wel dat het voorstellenforum wordt gebruikt om berichtenaantallen op te krikken,

ik vind dus dat eigenlijk, net als hk daar berichten niet mee moeten tellen Maar dan komt er wss helemáál geen kip meer

Inderdaad, dan krijg je berichten als 'Welkom.'
En ik denk eigenlijk ook dat je je voor kunt stellen in je profiel. Als je opvalt op bokt (door je goede tips o.i.d.) dan kijken mensen vanzelf in je profiel, toch? (Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus kan zijn dat het al gezegd is )

Verder vind ik het erg overzichtelijk zo met die tabbladen
En ik ben het met Minie_Binie eens

_zwikkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:39

Ziet er goed uit zo , goed overzichtelijk dit was mijn mening .

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:57

Jennifer schreef:
Wat ik me nog wel afvroeg (of is het eerder genoemd?) word bokt niet heel sloom als er zoveel forums bij komen?

Goede vraag, maar ik denk dat Bart daar wel aan gedacht heeft? Anders zou hij het wel niet voorstellen.

Flippertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 23:13

0ojannekeo0 schreef:
Citaat:
Opsporing verzocht (oude eigenaar, wie heeft er ook een afstammeling van etc)

hiet ben ik het niet zo mee eens. ik vind dat dit op FA hoort blijven te staan.

Dit vind ik ook, denk dat er heel veel min of meer dubbele topics ontstaan als je dat apart onderbrengt. Splitsing van FA in paarden, pony's en algemeen brengt denk ik wel een hoop duidelijkheid.
Ik vind de tabbladen een superidee, helemaal als je je eigen favo fora kunt selecteren.
Het voorstelforum hoeft voor mij niet, je hebt de mogelijkheid je profiel in je onderschrift te zetten. Vul dus een leuk profiel in, geef zinnige antwoorden en je wordt vanzelf bekend.
Wat betreft de beslotenheid van de HK topics ga ik met Fitzroy mee, juist het beslotene trekt daar veel mensen denk ik.
Las ook ergens dat mensen vinden dat er teveel sticky's bovenin de fora staan, ik vind duidelijke sticky's bovenaan juist heel handig. Veel handiger om die per forum te houden dan in 1 centraal forum oid te zetten.
Ik hoop dat deze nieuwe opzet ingevoerd wordt, ziet er hardstikke goed uit. Echte problemen komen denk ik pas aan het licht als het eenmaal in gebruik is.

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 00:46

Menino schreef:

Ik weet het niet. Ik denk zelf dat als bokt erg groot wordt dat het moeilijk is om als newbee je draai te vinden. Als er dan een forum is speciaal voor newbees om hun eerste post te posten, wat te kloten met wat die verschillende knopjes nou inhouden en misschien nog even een vraag te stellen (die dan met een 'staat allemaal in de FAQ, die kan je zus en zo vinden beantwoord kan worden). Ik denk dat het vrij vriendelijk is tegenover nieuwe users.

Lyonesse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 00:46

Lijkt me ook een heel goed idee. Beetje nuteloze reactie, maar ik ben voor.

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 01:13

Ellende schreef:
Ik weet het niet. Ik denk zelf dat als bokt erg groot wordt dat het moeilijk is om als newbee je draai te vinden. Als er dan een forum is speciaal voor newbees om hun eerste post te posten, wat te stinkmodder met wat die verschillende knopjes nou inhouden en misschien nog even een vraag te stellen (die dan met een 'staat allemaal in de FAQ, die kan je zus en zo vinden beantwoord kan worden). Ik denk dat het vrij vriendelijk is tegenover nieuwe users.

Dan zou ik het alleen niet "Even Voorstellen" noemen, maar bv. "Nieuwe Bokkers", of "Vragen over Bokt" oid. noemen, of ten minste een duidelijke ondertitel erbij zetten. Dan is het voor de nieuwelingen ook duidelijk dat ze daar hun vragen kwijt kunnen. Puur en alleen een voorstelforum lijkt mij nl. niets toevoegen, maar als je er een soort mini-forumzaken voor nieuwelingen van maakt lijkt het me al een veel beter idee

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 01:40

@Eliane: Soort van bokt-mentor forum oid?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 01:52

Even een vraagje: is het straks ook weer mogelijk om je te abonneren op een onderwerp zonder dat je daadwerkelijk hebt gepost? Dat mis ik nl. nog steeds; vroeger kon dat wel. Soms zijn er bv. op F&A best interessante discussies waar ik niet het gevoel heb dat ik iets toevoeg als ik daar ga posten. Toch wil ik een discussie dan wel blijven volgen.

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 04:06

mini_bienie schreef:
@Eliane: Soort van bokt-mentor forum oid?

Zoiets ja . Tenminste; dat haal ik uit ellende' post.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 09:48

Anne_gti, dat kan nu ook al met de bookmark functie

Auky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 09:49

Anne_GTI schreef:
Even een vraagje: is het straks ook weer mogelijk om je te abonneren op een onderwerp zonder dat je daadwerkelijk hebt gepost? Dat mis ik nl. nog steeds; vroeger kon dat wel. Soms zijn er bv. op F&A best interessante discussies waar ik niet het gevoel heb dat ik iets toevoeg als ik daar ga posten. Toch wil ik een discussie dan wel blijven volgen.

Dat kan nu ook al! (of, iig, bij mij wel..) Gewoon bovenaan het topic staat 'Schrijf je in bij dit topic'. Dit bedoel je toch?

ontopic:
Vind het een heel goed plan, kan me eigenlijk bijna niet voorstellen dat iemand het er niet mee eens is, zo wordt alles veel duidelijker en makkelijker terug te vinden.

[edit]: Over Bart's antwoord op het voorstel CB heen gelezen

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:40

'Even Voorstellen'
Hier kan je jezelf voorstellen, knopjes uitproberen en beginnersvragen over bokt kwijt.

Ik zit aan zoiets te denken (moet nog overleggen met de rest van de mods). Als ik trouwens de enige ben die dit een goed idee vind, moet er misschien nog een keer naar gekeken worden

Ik merk gewoon vaak dat het vooral de wat oudere bokkers zijn die hun profiel ingevuld hebben. Als nieuwelingen er een gewoonte van maken om even kort in het voorsteltopic te posten heb je al vrij snel beeld bij iemand (Je reageert toch vaak anders als je weet dat je tegen iemand praat met meer dan 20 jaar paardenervaring dan als het een 14jarige scholier is)

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:55

Fitzroy schreef:
Als er door het Modteam maar wel voldoende beseft wordt dat er een (ik denk een niet onaanzienlijke ) groep mensen is die juist de HK op zoekt omdat niet iedereen daar komt.

Als alles voor iedereen opengesteld wordt, gaat er een heel leuk stuk bokt verloren en ik denk ook een aantal gebruikers.

Hier ben ik het wel mee eens ja.
Verder vraag ik me eigenlijk af waarom er een paranormaal forum op bokt moet komen.
Is dat niet meer iets voor een ander forum?

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:57

Vind ik niet. Ook dat kan op Bokt.
Vooral omdat het in relatie met paarden gebruikt wordt.

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:57

Ik heb mijn twijfels over de voorstelfora.
Misschien gaan ze daar posten om veel posts te bereiken.

Bijvoorbeeld, er komen per dag 10 nieuwe gebruikers zich voorstellen en dat tikt dan lekker aan, in 1 x 10 nieuwe posts.
(of zelfde idee als HK? )

Maar verder ben ik helemaal voor.

Shaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:00

MoonChloe schreef:
Ik heb mijn twijfels over de voorstelfora.
Misschien gaan ze daar posten om veel posts te bereiken.

Bijvoorbeeld, er komen per dag 10 nieuwe gebruikers zich voorstellen en dat tikt dan lekker aan, in 1 x 10 nieuwe posts.
(of zelfde idee als HK? )

Maar verder ben ik helemaal voor.

Mee eens. Ik denk dat de antwoorden 'Welkom' en 'Pas wel op, het is verslavend!' minstens zo vaak voor gaan komen als 'mooi paard!' op de fotofora.
Maar daarnaast, als deze berichten niet mee zouden tellen voor je posts, vind ik dat een plekje voor de nieuwe bokkers wel moet kunnen

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:00

Voorstel forum ben ik zeker voor, maar dan vind ik niet dat de posts mee moeten tellen.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:05

Hmm, ik ben bang dat het voorstelforum binnen een paar weken echt enorm wordt.
Als er zoiets moet komen, kan dat dan niet gewoon voa een stickey, waar iedereen 1 bericht achter kan laten?
En op zich hebben wij ons ook voor het overgrote deel niet voorgesteld, dus of het nou helemaal nodig is...?

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:15

MissJ schreef:
Hmm, ik ben bang dat het voorstelforum binnen een paar weken echt enorm wordt.
Als er zoiets moet komen, kan dat dan niet gewoon voa een stickey, waar iedereen 1 bericht achter kan laten?
En op zich hebben wij ons ook voor het overgrote deel niet voorgesteld, dus of het nou helemaal nodig is...?

Er is blijkbaar wel behoefte aan, teminste, ik zie de laatste tijd overal voorstel topics opduiken, ik denk dat het handiger is om die topics gewoon te zetten in een voorstelforum. Is het niet mogelijk om die topics na een tijdje te verwijderen ofzo?