Vraag aan de gebruikers: scheldpb's naar moderators

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vraag aan de gebruikers: scheldpb's naar moderators

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 09:49

Begrijp ik nou dat je moet temmen dat er anders niet ingegrepen wordt? Zal ik dan even temmen op de post op de vorige bladzijde, waar iemand met een strontvlieg vergeleken wordt? Ik verbaas me er namelijk over dat ik de ene mod na de andere hier voorbij zie komen, maar iedereen dat blijkbaar maar prima vind.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 11:20

Citaat:
Begrijp ik nou dat je moet temmen dat er anders niet ingegrepen wordt?

Nee, dat begrijp je niet goed Knipoog Als een mod zelf iets tegenkomt wat niet door de beugel kan dan hoeft er uiteraard niet geTeMd te worden. Maar zoals al vaker is aangegeven zien wij niet alles (verre van) en daardoor komt het inderdaad vaak voor dat er niet ingegrepen wordt tot er geTeMd is. Dat is echter geen regel, maar gewoon een gevolg van het feit dat moddies ook niet de hele dag alle fora van Bokt afstruinen op zoek naar overtreders.

Citaat:
Ik verbaas me er namelijk over dat ik de ene mod na de andere hier voorbij zie komen, maar iedereen dat blijkbaar maar prima vind.

En hier geldt ook weer, waaraan kun jij zien dat iedereen dat prima vindt? Dat er in het topic niet op gereageerd wordt door mods betekent niet dat we het goedkeuren Lachen

Overigens moet ik er even bij zeggen dat het vanaf de invoering van het nieuwe Bokt dit weekend niet meer zo makkelijk is om een antwoord naar de TeMmer te sturen bij de afhandeling van die TeM, het zal dus (tot dit is opgelost) vaker voorkomen dat je als user niets meer hoort, tenzij je expliciet aangeeft dat je wel antwoord wil (dan kan het via PB).

Edit: ik heb de 'discussie' op de vorige pagina even gesplit, inclusief de opmerking waar Faye naar verwijst Lachen

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:54

Hoi Justy,

I'm back Haha!

Ik kon niet echt lachen met mijn laatste ban.
Wat ik niet begrijp, en het staat ook niet in de regels van bokt, dat is de methode waarop OW's en Ban's uitgedeeld worden.
Ik kreeg meteen een OW + Ban-week aan mijn broek, zonder verder een waarschuwing of iets dergelijks.
Lijkt me toch niet helemaal normaal als je een ban gehad heb en bij de volgende OW meteen weer een ban aan je broek hebt.
Erg vreemd.
Het enige wat wel goed was is dat ik deze keer wel een uitleg kreeg.

Wat gebeurd er als ik nu weer een OW krijg? Is het dan zonder waarschuwing weer een ban?
Hoe kom je van directe banning af? Want blijkbaar als je in dat systeempje zit krijg je meteen weer ban's en telkens zwaarder.
Normaal lijkt me zoiets als: 2x OW dan OW + Ban, ja ook na een ban.....maar hier is het blijkbaar:

2xOW en verder Ban achter Ban......

Graag meer uitleg.....want de regels zeggen er niets over.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:10

Bas de mods geven maar niet zo een ban, je zal in hun ogen toch echt iets hebben gedaan wat niet door de beugel kon op bokt

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:20

Kom op zeg, ze zijn wel heel erg snel op hun teentjes getrapt.

De laatste van een week kreeg is voor de volgende regel: Ofwel ben je Naiëf of erg dom

Ik was een smiley vergeten, kan gebeuren.

Het was een nogal heftige topic, zoals wel vaker in Nieuw & Maatschappij.

Ik ben daar al vaker voor veel ergere dingen uitgemaakt, maar zoals gewoonlijk geen mod te bekennen.
Het valt me gewoon op dat de mod's daar domweg topics niet lezen (of willen lezen) want dan is er duidelijk uit op te maken dat het een reeds lange discussie is met diverse standpunten.
Geeft niets hoor, maar ik vind wel dat ze heel erg snel een verkeerd beeld hebben van gebruikers zonder alles te lezen.

BTW, mocht je het willen nalezen, die topic ging over een automobiliste die een boete kreeg van 130 euri vanwege een paar wuppies op de voorruit Haha!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:23

Bas daar zul het echt naar gemaakt hebben.
Ik weet natuurlijk niet wat je hebt gedaan

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:47

MSQuincyTE schreef:
Bas daar zul het echt naar gemaakt hebben.
Ik weet natuurlijk niet wat je hebt gedaan

Makkelijk antwoord hoor.
Ik ga er dus voor het gemak maar even vanuit dat jij daar over het algemeen niet leest Haha!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:03

Bas, hier kun je nalezen hoe het waarschuwingssysteem op Bokt in elkaar steekt (linkje komt uit de FAQ hier op FZ). Bij jouw volgende OW binnen 6 maanden na je eerste OW zul je dus een maandban krijgen. OW's verlopen en zo kun je uiteindelijk best weer een schone lei hebben. Dat je het niet eens bent met het bestaande systeem dat kan, dat mag ook, maar zo zijn wel de regels op dit forum Lachen En in tegenstelling tot wat jij lijkt te denken is daar wel degelijk over nagedacht Knipoog

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:07

Bas ik lees niet vaak op algemeen nee

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:10

Ja echt wel......
Die FAQ was er niet toen ik die ban kreeg....

Jullie hebben echt geen gevoel voor humor en lezen absuluut niet wat er voorafgaande is gebeurd.

Ik begin het echter wel door te krijgen, serieuse discussies mogen niet, maar miepjes die telkens 1-2 regels "ah wat zielig" enzo schrijven wel.
Het hele forum staat vol met dat soort antwoorden.

Sterker nog, Justy, ik heb je een PB terug geschreven terwijl je mij die Ban gaf, maar blijkbaar was een antwoord je een beetje te veel.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:10

MSQuincyTE schreef:
Bas ik lees niet vaak op algemeen nee

Geen probleem hoor Haha!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:14

Bas232 schreef:
Die FAQ was er niet toen ik die ban kreeg....

Bas, met alle respect, die FAQ staat er al jaaaaren. Dat jij hem (kennelijk) nooit gelezen hebt is een ander verhaal.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:15

Die FAQ staat er al sinds tijden, dus ook toen jij die ban kreeg Lachen

Normaal gesproken wordt een ban direct uitgevoerd nadat een PB gelezen is, het kan zijn dat jouw PB en mijn ban elkaar net gekruisd hebben. Verder heb ik eigenlijk niet zo'n zin om de redenen en het verloop van jouw ban in dit topic te gaan bediscussiëren, dat is namelijk nogal off-topic.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:22

Justy schreef:
Die FAQ staat er al sinds tijden, dus ook toen jij die ban kreeg Lachen

Normaal gesproken wordt een ban direct uitgevoerd nadat een PB gelezen is, het kan zijn dat jouw PB en mijn ban elkaar net gekruisd hebben. Verder heb ik eigenlijk niet zo'n zin om de redenen en het verloop van jouw ban in dit topic te gaan bediscussiëren, dat is namelijk nogal off-topic.

Lijkt me niet, want jullie vragen je af waarom er scheld-PB's naar moderators komen.
Lijkt mij nogal duidelijk waarom jullie ze van tijd tot tijd krijgen.

Ik heb reeds het een en ander aangegeven waarom dat zou kunnen, maar het blijkt dat niemand het begrijpt.

En ik heb me rot gezocht achter die FAQ over die BAN, neen die stond er niet.
Waarom staat dat niet domweg als link in de normale forum regels? Lijkt me wel de juist plaats.

Trouwens Justy, niet verschuilen a.u.b. want mijn reply staat in mijn sent-box, dus je hebt hem wel degelijk gehad.

Waarom is dit off-topic? Ik zie het anders hoor, jullie beleid aangaande ban's etc is zeer slecht, zouden daarom diverse mensen mischien scheld-PB's sturen?
Lijkt me wel.
Jullie vragen waarom, maar vervolgens is het weer verschuilen enzo in plaats van te discussieren.
Als jullie toch niets willen aannemen, kan je volgens mij beter deze topic sluiten en weer je oogkleppen opdoen Haha!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:26

Ik zeg niet dat ik je PB niet gehad heb, ik zeg dat ik er niet op geantwoord heb omdat je tegelijk geband werd en antwoorden dus weinig zin zou hebben.

Verder is dit topic geopend met de vraag wat er zou moeten gebeuren met mensen die moderators scheldPB's sturen, niet met de vraag waarom mensen dat doen. Geloof me, dat kunnen we heel goed zelf bedenken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:28

Bas, bij elke versturing van een OW staat dat je de gevolgen van een OW en verdere op FZ in de FAQ kunt nalezen, dan kan je dus zelf de gevolgen lezen, je bent immers bij je 1e OW gewaarschuwd dat bij een volgende OW er een ban aankomt van een dag, en daarna van een week, en dáárna weer van een maand. Dus in principe was je wel gewaarschuwd Lachen

Daarnaast wordt er na het lezen van de pb gelijk inderdaad geband zonder nadere discussie, die kan eventueel na de ban met het moderatorteam of met de bemiddelaars. Overigens, als je het niet eens bent met de handelswijze van het moderatorteam/beheer, kun je dus altijd de Bokt Bemiddelaars contacteren Lachen Dit zijn Sterre of Gwen.

Over de inhoudelijke redenen van de OW/ban gaan wij niet hier openbaar in, omdat dat dat niet iets is wat heel Bokt aangaat, enkel de betrokken persoon.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:32

Justy schreef:
Ik zeg niet dat ik je PB niet gehad heb, ik zeg dat ik er niet op geantwoord heb omdat je tegelijk geband werd en antwoorden dus weinig zin zou hebben.

Verder is dit topic geopend met de vraag wat er zou moeten gebeuren met mensen die moderators scheldPB's sturen, niet met de vraag waarom mensen dat doen. Geloof me, dat kunnen we heel goed zelf bedenken Knipoog

Je bedoeld dat je te lui was om te antwoorden, want ik kon het immers wel lezen, simpelweg om dat er een email komt na een PB, bovendien had ik het kunnen lezen nadat de BAN voorbij was.
Lijkt me een duidelijk geval van laksheid.
Verder vragen jullie dat wel, je zou het eerste bericht in deze topic eens moeten lezen, ik stop die voor het gemak even in de quote:

Citaat:
Het komt de laatste tijd steeds vaker voor dat moderators te maken krijgen met scheldpb’s naar aanleiding van een simpele moderatoropmerking of het versturen van een ow.
Het komt bijvoorbeeld al voor dat een moderator foto’s van posterformaat in links veranderd terwijl dit toch duidelijk in overeenstemming is met de regels die op dat forum gelden.
Aangezien moderators toch vrijwillig dit werk doen en het ook leuk moeten blijven vinden, vinden wij dat het niet zo kan zijn dat moderators met tegenzin een pb openen uit 'angst' voor weer een scheldkanonnade.
Een oplossing zou kunnen zijn om een ow of afkoelban te geven aan gebruikers die dit doen. Dit met in het achterhoofd de link naar het uitschelden van een ambtenaar in functie: als je een politieagent voor decembersnack uitmaakt kan je daar een bon voor verwachten.

De andere kant van het verhaal is dat niet alleen mods maar ook gebruikers last hebben van dergelijke pb’s. En de regels is en blijft voorlopig ook zo dat het moderatorteam daar niets aan doet. Pb’s zijn privé en dat moet ook zo blijven en aangezien we nooit weten wat er aan voorafgegaan is kunnen we hier weinig aan doen.
Daarbij hebben jullie als gebruiker tegenwoordig de mogelijkheid om pb’s van iemand te blokkeren.

Wij willen hierover graag jullie mening weten.

Verder over die FAQ met de ban regels, hier moet ik me even heel boos maken op Ibbel, want die schreef op 25-6-2006 11:34:

Onder het FAQ knopje bovenaan staat een standaard Engelse php FAQ, niet de officiele boktfaq.

Ergo, de dag dat ik de ban kreeg kon het effe niet vinden, wie wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:57

Bas, niet iedereen krijgt emails na het ontvangen van een pb, dat is een instelling die men zelf wenst of niet, ik krijg die bijvoorbeeld niet. En bij mijn weten staat er enkel iets in de trant van : er is een nieuw bericht, klik hier om dat te bekijken, dus niet de tekst zelf.

Verder, als je op de FAQ knop hier rechtsboven klikt, zie je niet een standaard Engelse FAQ, maar gewoon de Boktfaq : viewtopic.php?f=25&t=435226 Wil je er anders nog eens op klikken? En dan een printscreen maken van de Engelstalige FAQ die jij ziet en ik niet Lachen

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:01

Maya schreef:
Bas, niet iedereen krijgt emails na het ontvangen van een pb, dat is een instelling die men zelf wenst of niet, ik krijg die bijvoorbeeld niet. En bij mijn weten staat er enkel iets in de trant van : er is een nieuw bericht, klik hier om dat te bekijken, dus niet de tekst zelf.

Verder, als je op de FAQ knop hier rechtsboven klikt, zie je niet een standaard Engelse FAQ, maar gewoon de Boktfaq : viewtopic.php?f=25&t=435226 Wil je er anders nog eens op klikken? En dan een printscreen maken van de Engelstalige FAQ die jij ziet en ik niet Lachen

Ik weet dat het een instelling is....maar ik krijg wel emails.
Bovendien kan een mod zulks zien als hij/zij wil.
Met het antwoord dat Justy gaf neem ik geen genoegen, ze had een reply kunnen geven....maar verkoos dat niet te doen.
Het is dat ik PB's niet publiek mag maken, maar ik heb wel mijn excuus aangeboden, een reply had wel netjes geweest.

Verder moet je over die FAQ Ibbel even vragen, want hij was er niet, en Ibbel heeft dat zelf gemeld in "Meld hier alle fouten/problemen" zoek maar na.

Voor het gemak: >>effe scrollen en je ziet het<<

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:11

Okay, dus die bewuste dag (26/6) was er dus een Engelstalige FAQ, gezien ik op vakantie was, heb ik dat even gemist, sorry daarvoor. Maar dan blijft nog het feit dat daarvoor, bij eerdere OW's en verwijzingen naar de FAQ op FZ, je het al had kunnen nalezen. Bij het ontvangen van je 1e OW bijvoorbeeld krijg je geen ban, dan kan je dus rustig nalezen wat de gevolgen zullen zijn. Ik heb het opgezocht in de administratie, en ruim voor de overgang op het nieuwe Bokt heb jij je 1e OW gekregen toen de FAQ nog wel gewoon werkzaam was op de normale wijze. Dus toen kon je opzoeken wat de verdere gevolgen waren, en dus ook wat er gebeurt bij een eventueel volgende OW Lachen

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:19

Hoi Maya,

Ik krijg nu echt het idee dat Ibbel en Justy jou voor hun karretje aan het spannen zijn.
Ik aanvaard jouw excuus dan ook.
Waarom reageren ze niet zelf?

Ik bedoel, Maya, heb jij gezien waarom ik mijn laatste ban heb gekregen? Ik vermoed van niet.
Want het kwam 2 dagen nadat het gepost was, en de mensen waar ik mee aan het discussieren was hadden er ook geen problemen mee.
Ik blijf erbij, had beter een smiley erachter gezet, had beter geweest, maar toch, mijn ban sloeg echt nergens op, zeker gezien de replies die later kwamen.
Waarom deed Justy het dan toch?
Waarom geef jij mij antwoord en niet Justy?

Ik neem jou niets kwalijk, maar ik krijg het idee dat Justy zich loopt te verschuilen en jou het met mij laat oplossen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:20

Dat heet collegialiteit, we reageren wel vaker als een andere mod niet online is.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:28

Lielle schreef:
Dat heet collegialiteit, we reageren wel vaker als een andere mod niet online is.

Hoi Lielle,

Geen probleem mee, echter antwoord op mijn vragen heb ik nog steeds niet.
Elkaar dekken is 1, maar je moet wel weten waar het over gaat, da's 2.

Als je het niet weet, dan kan je zulks niet doen.
Dan krijg je scheld-PB's en dergelijke om on-topic te blijven.

Ik ben niet bezig om mijn gelijk te krijgen rond mijn ban's mocht je dat idee krijgen.
Daar gaat het niet om, ik probeer enkel het mod-team menselijker te krijgen, daar gaat het me om.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:53

Bas, het is heel simpel: voordat je je aanmeld op een forum, dan lees je de regels, en de FAQ. Of stap jij gewoon in de auto voordat je op een kaart hebt gekeken waar je heen moet?

En als je die FAQ dan even niet kan vinden op het moment dat er een ban dreigt, dan ga je even zoeken. Want als het goed is, heb je die dus al eens voorbij zien komen, dus je weet van het bestaan af. En zelfs als je die FAQ nooit hebt bekeken, dan kan je met een beetje gezond verstand - waar jij ongetwijfeld ook mee gezegend bent - ervan uitgaan dat die ergens op het forum zullen staan. En aangezien jij zelf een groot forum beheert, kun jij ook best beredeneren waar op het forum die FAQ en die regels wel eens zouden kunnen staan - op forumzaken dus.

Dus hang nou niet de vermoorde onschuld uit, je weet best hoe het in het algemeen op een groot forum gaat.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:30

Ik was even eten Bas, dat moet ook gebeuren Knipoog

Als je het vervelend vond dat ik niet op je excuus-PB gereageerd heb dan spijt me dat, ik zal in het vervolg laten weten dat de excuses aanvaard zijn.

Citaat:
Waarom deed Justy het dan toch?

Justy gaf de OW na overleg met diverse andere moderators, Justy neemt dat soort beslissingen namelijk niet in haar eentje. Justy gaf de ban omdat het je derde OW was binnen 6 maanden en daar volgt automatisch een ban van een week op.