De doofpot het origineel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Re: De doofpot het origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 12:33

Goh Alane... Ik kan me echt niet voorstellen dat de mensen die ik mijn buurmeisje voor mongool heb horen uitmaken op de woeste Mongolen doelden. Kan best wezen dat daar de oorsprong van het woord ligt (laat ik het anders stellen: daar zál de oorsprong ook wel liggen), heden ten dage wordt ie daar zeker niet meer voor gebruikt.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 13:21

Sylvia schreef:
Goh Alane... Ik kan me echt niet voorstellen dat de mensen die ik mijn buurmeisje voor mongool heb horen uitmaken op de woeste Mongolen doelden. Kan best wezen dat daar de oorsprong van het woord ligt (laat ik het anders stellen: daar zál de oorsprong ook wel liggen), heden ten dage wordt ie daar zeker niet meer voor gebruikt.
`

Goh Sylvia, als je niet begrijpt wat ik bedoel kun je ook vragen om opheldering.
Citaat:
... kan best wezen ...
Nee dat is zo.

Het op willen nemen voor mensen die anders zijn dan andere mensen is vaak kwetsender dan het scheldwoord zelf...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 13:26

Ik begrijp heel goed wat je bedoeld hoor. En als je even een heel klein stukje verder leest, dan kun je zien dat er na dat 'kan best wezen' staat dat het ook wel zo zál zijn.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 16:21

gijsenkim schreef:
BartVB schreef:
Een van de problemen mbt het publiceren van bans/OWs is dat je aan de ene kant duidelijkheid schept (en dat is goed), je blijft reltopics voor ('ik hoor net dat die en die gebanned is', ook goed) maar je krijgt ook een behoorlijke berg met 'ja maar! Die Piet en Klaas hebben ook een OW verdiend!' waar je dan 10 pagina's aan discussie over krijgt. En waarom dan Mien 2 jaar geleden geen OW heeft gekregen in een soort van vergelijkbare situatie Scheve mond

En dat kan je dus verhelpen door alle betrokken bokkers een OW te geven....... degene die het uitlokt, de gene die reageert...... want zowel de gene die het uitlokt als degene die reageert MOETEN niet posten maar WILLEN posten........

hier sluit ik me helemaal bij aan.

796285

Re: De doofpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 07:57

gijsenkim schreef:

http://www.fokt.nl/viewtopic.php?t=677& ... t=pedofiel

hier wordt een bokker als pedofiel bestempeld............ op zn minst merkwaardig

Wat merkwaardig is is dat niemand zich deze kwestie nog lijkt te herinneren. Heb ik nou zo'n lang geheugen dat ik dit nog niet vergeten was? Deze kwestie is nog geen half jaar geleden heel uitgebreid op FZ besproken. Het woord 'pedofiel' is niet mooi maar persoonlijk kan ik even geen betere benoeming verzinnen voor een volwassen man die afspraakjes probeerde te maken met jonge meisjes en ze lastigviel als die daar geen zin in hadden. Deze persoon is daarvoor zelfs gebanned, net zoals op in ieder geval 1 andere grote jongere-site waar hij er dezelfde gewoontes op nahield.

Of zoiets in het openbaar gezegt mag worden of angstvallig stil gehouden moet worden, tja...

MissJ

Re: De doofpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 22:20

ArwenLune schreef:
gijsenkim schreef:

http://www.fokt.nl/viewtopic.php?t=677& ... t=pedofiel

hier wordt een bokker als pedofiel bestempeld............ op zn minst merkwaardig

Wat merkwaardig is is dat niemand zich deze kwestie nog lijkt te herinneren. Heb ik nou zo'n lang geheugen dat ik dit nog niet vergeten was? Deze kwestie is nog geen half jaar geleden heel uitgebreid op FZ besproken. Het woord 'pedofiel' is niet mooi maar persoonlijk kan ik even geen betere benoeming verzinnen voor een volwassen man die afspraakjes probeerde te maken met jonge meisjes en ze lastigviel als die daar geen zin in hadden. Deze persoon is daarvoor zelfs gebanned, net zoals op in ieder geval 1 andere grote jongere-site waar hij er dezelfde gewoontes op nahield.

Of zoiets in het openbaar gezegt mag worden of angstvallig stil gehouden moet worden, tja...

Ik denk dat GijsenKim hier doelt op de opmerking dat deze pedofiel de mannelijke varioant zou zijn van een bokker..."
Een uiterst lage opmerking die kant noch wal raakt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 22:24

Precies Knipoog