[Dienstmededeling] Ban voor Pipo, SP en Lovely

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 17:42

Laura schreef:
Verder; wát is er nu bereikt met deze bans? 3 veel toevoegende users weg... is het nu dan zoveel gezelliger op bokt?

We overleven 't wel.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 17:43

Menno schreef:
Dat deze user de 3 OW's nog niet bereikt had doet er in mijn ogen ook niet toe.

.....

Bokt heeft nu eenmaal regeltjes opgesteld en als je niet met die regeltjes kunt leven moet je toch eens goed over jezelf na gaan denken. In de echte buitenwereld is het toch echt niet anders...

Grappig, je laatste stukje in vergelijking met je eerste. Die 3 OWs is dus gewoon een regel.

Dus zo is je laatste stukje ineens net zo mooi van toepassing op het modteam.

Enh zo laat jij ook mooi de foute op-de-man-redenering zien van het modteam; of is deze reactie van jou niet ingegeven door persoonlijke ervaring met desbetreffende bokker?

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 17:45

Voor de mensen die een boktregel willen:

Bokt.nl heeft het recht een gebruiker de toegang tot de site te ontzeggen wanneer deze zich niet houdt aan de regels van Bokt.nl of om elke andere volgens Bokt.nl geldige reden.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 17:47

Hey hoe zat het nou ook alweer met de moddie's ?

Hoe moest je ook alweer moddie worden ? Haha!

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 17:48

Laura"]
Grappig, je laatste stukje in vergelijking met je eerste. Die 3 OWs is dus gewoon een regel.

Dus zo is je laatste stukje ineens net zo mooi van toepassing op het modteam.
[/quote]

Helaas Laura, regel 8:
Bokt.nl heeft het recht een gebruiker de toegang tot de site te ontzeggen wanneer deze zich niet houdt aan de regels van Bokt.nl of om elke andere volgens Bokt.nl geldige reden.

[quote="Laura schreef:
Enh zo laat jij ook mooi de foute op-de-man-redenering zien van het modteam; of is deze reactie van jou niet ingegeven door persoonlijke ervaring met desbetreffende bokker?

Op de man af? Deze bokker was in mijn ogen gewoon fout bezig. Ik wil je daar best de voorbeelden van laten zien, maar dan niet openbaar op bokt... Knipoog

Anoniem

Maar dat is vaag
wanneer hou je je niet aan een regel?
Daar gaat het nu geloof ik al 3 dagen over.

Wanneer ga je te ver, wanneer niet.
Ik zag hier ook al weer een reactie van een bokker die imo al heel lang een permanete ban hoort te hebben.
Toch nooit een ban heeft gekregen.
En heel veel meer op het randje balanceert dan de 3 van nu.

Mikkie

Of de bans terecht zijn of niet, dat is voor iedereen denk ik anders. Ik ga daar verder ook geen uitspraken over doen. Wat ik wel wil zeggen dat het is dat bepaalde mensen in het topic van DPB wel erg ver zijn gegaan, maar dat waren niet alleen bovengenoemde bokkers. Dus er zal vast nog wel meer meespelen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 17:49

Of het nu wel of niet terecht is, ik hoop dat beide partijen deze maanden kunnen afkoelen en dat er na die tijd geen ouwe koeien meer uit de sloot gehaald worden.

@kojack: Wil je überhaupt wel moddie worden op een forum waarbij je bij het minste of geringste de grond in getrapt wordt door de users en je je constant moet verantwoorden en verdedigen?

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 17:52

xtwisterx schreef:
Of het nu wel of niet terecht is, ik hoop dat beide partijen deze maanden kunnen afkoelen en dat er na die tijd geen ouwe koeien meer uit de sloot gehaald worden.

@kojack: Wil je überhaupt wel moddie worden op een forum waarbij je bij het minste of geringste de grond in getrapt wordt door de users en je je constant moet verantwoorden en verdedigen?

Nee ik wil gewoon weten of de verhalen waar zijn Haha!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 17:53

Bokt begint steeds meer op een kleuterklas te lijken. Een paar grote kleuters storen zich aan elke mening die niet de hunne is. Vervolgens gaan de moddy's zich als nog grotere kleuters gedragen en bekijken heel gewichtig of de komma,s en punten wel op de juiste plaats stonden.
Elke mening die door de grootste kleuters verkeerd wordt opgevat of niet begrepen wordt, wordt door de moddy's als ongewenst beschouwd. Net als bij de verkeerscontrole volgt er, op basis van de willekeur van de moddy en met backing van de officier van justitie Bart, na correctie een gewichtig OW. Bij de officier van justitie staat er nog een beroep open maar daar is bij deze feilloze kleuterofficieren geen sprake van.
Dat je ook zonder moddy's en officieren een goed functionerend en plezierig forum kunt runnen, blijkt wel op www.fokt.nl.
Laatst bijgewerkt door arie53 op 12-12-04 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 17:53

Goed, ik zal nu wel half Bokt over mij heen krijgen, so be it.

Even vooraf gestelt: Ik heb alleen gekeken naar de berichten die deze gebruikers hebben gepost in de loop der tijd. Ik ken geeneen bokker irl, heb ook nog nooit wat met ze te maken gehad, maar ik lees een hoop topics op Bokt. Daar heb ik mijn mening op gebaseerd.

De manier waarop ze vaak (niet altijd) reageren vind ik niet terecht. Er bestaat ook nog zoiets als netjes je mening geven, en niet bokkers de grond in trappen, op lopen jutten, discussies verpesten etc. etc. Wat naar mijn indruk gebeurde.

Die hele OW-kwestie, ik vind het terecht dat ze daar OW's voor hebben gekregen. Absoluut. Een bokker de grond in trappen kunnen we allemaal. Vond dit ook absoluut geen stijl hebben van de bokkers die gebant zijn. Logisch dat degene waar het om draaide zich af en toe ook niet al te netjes uitdrukte. Ik geloof ook niet dat ze die uitspraken echt meende.

Bovendien denk ik ook dat deze bans niet uit dit topic voort zijn gekomen. Dat topic was alleen de druppel. Ze gingen veel vaker tot het randje, en eens is de grens bereikt. Terecht imo. Bovendien weten wij waarschijnlijk geeneens de helft van wat er hiervoor gebeurt is via TeM of PB naar het moderator-team. Het moderator-team deelt niet zomaar OW's en bans uit. Die gaan indd niet over 1 nacht ijs. Dus ik vind een hoop reacties in dit topic ook wel een beetje overtrokken.

Mijn mening Lachen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 17:55

Zie bericht 1, het lag idd niet (alleen) aan die topic.

kojack

Amethyst schreef:
Goed, ik zal nu wel half Bokt over mij heen krijgen, so be it.

Even vooraf gestelt: Ik heb alleen gekeken naar de berichten die deze gebruikers hebben gepost in de loop der tijd. Ik ken geeneen bokker irl, heb ook nog nooit wat met ze te maken gehad, maar ik lees een hoop topics op Bokt. Daar heb ik mijn mening op gebaseerd.

De manier waarop ze vaak (niet altijd) reageren vind ik niet terecht. Er bestaat ook nog zoiets als netjes je mening geven, en niet bokkers de grond in trappen, op lopen jutten, discussies verpesten etc. etc. Wat naar mijn indruk gebeurde.

Die hele OW-kwestie, ik vind het terecht dat ze daar OW's voor hebben gekregen. Absoluut. Een bokker de grond in trappen kunnen we allemaal. Vond dit ook absoluut geen stijl hebben van de bokkers die gebant zijn. Logisch dat degene waar het om draaide zich af en toe ook niet al te netjes uitdrukte. Ik geloof ook niet dat ze die uitspraken echt meende.

Bovendien denk ik ook dat deze bans niet uit dit topic voort zijn gekomen. Dat topic was alleen de druppel. Ze gingen veel vaker tot het randje, en eens is de grens bereikt. Terecht imo. Bovendien weten wij waarschijnlijk geeneens de helft van wat er hiervoor gebeurt is via TeM of PB naar het moderator-team. Het moderator-team deelt niet zomaar OW's en bans uit. Die gaan indd niet over 1 nacht ijs. Dus ik vind een hoop reacties in dit topic ook wel een beetje overtrokken.

Mijn mening Lachen.

Op bokt mag je dus geen eigen mening hebben.

Laura

Mickey schreef:
Voor de mensen die een boktregel willen:

En dat onderdeel van de boktregels geeft de moderators dus onbeperkte macht om van de regels af te wijken?
In dat geval vraag je je af in hoeverre de regels beschermend zijn voor de gebruikers.

Zou een mooie grap zijn, als je een contract tekent en er als laatste regel in staat: 'ondergetekende heeft het recht om buiten dit contract om te werken' Nagelbijten / Gniffelen

Afijn; dat brengt me dus weer op het 'naar eigen inzicht' stukje; indien er een modteam zit dat gekozen is door bokkers en door meerderheid gedragen wordt, dan ben ik het daar mee eens. Maar dat is in dit geval niet zo.
Laatst bijgewerkt door Laura op 12-12-04 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 17:57

En ik sluit me volkomen bij Ame aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 17:58

Maar als het gaat om dingen die al langer spelen, dan kan ik er nog wel een paar op de nominatie lijst zetten.
En nope, die doen zielig en krijgen niks.

Het verschil is vaak zo groot, dat kan toch niet/

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:18

runningkawa schreef:
Maar als het gaat om dingen die al langer spelen, dan kan ik er nog wel een paar op de nominatie lijst zetten.
en nope, die doen zielig en krijgen niks.

Het verschil is vaak zo groot, dat kan toch niet/

Of zouden die vriendjes hebben in het modteam? Nagelbijten / Gniffelen

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:22

ik heb niet alles gelezen, maar ik ben ook wel heel verbaasd.. Scheve mond

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:22

Citaat:
"Zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk" Ze doen niet aardig tegen mij en m'n voeten worden niet gekust en nu ben ik helemaal gepikeerd.

Wie? Mensen uit de kop van Noord-Holland die hun huis nog niet aan de straatstenen kwijt kunnen? Dat is incorrect hoor. Die hebben namelijk wel eens een UN gehad terwijl de stoute mensjes niet hebben gekregen.
Laatst bijgewerkt door Caritas op 12-12-04 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:23

Ik denk dat vriendjespolitiek zeker een punt is in deze zaak.
Als moderator behoor je toch wel een onafhankelijke partij te zijn. Ik denk dat dit in deze zaak niet het geval is geweest.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:25

Terwijl hetzelfde MT voormalige moddies ervan beschuldigt een subjectieve mening er op na te hebben gehouden, ten tijde van hun moddietaken.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:32

Ann schreef:
Wat een vreemde gang van zaken hier Verward

Als het Boktbeheer van het begin af aan wat duidelijker was geweest en een gegronde uitleg had gegeven over alle
-of sommige niet uitgedeelde?- OW's, dan was het helemaal niet nodig geweest om "het zgn. groepje" een ban te geven.

Ik heb de indruk dat jullie deze bokkers bewust uit de tent hebben gelokt door zo weinig mogelijk uitleg te geven, en daardoor heel doelbewust hebben aangestuurd op deze bans...

3 x

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:35

Ik krijg een beetje het idee dat bokkers behandeld schijnen te moeten worden als hulpeloze wezentjes die beschermd moeten worden tegen kwetsende opmerkingen en ander onheil Nagelbijten / Gniffelen Kom op zeg, we're all consenting adults, als je bang bent dat je bepaalde dingen niet kan hebben moet je je niet in discussies mengen, en geen topics openen die stof doen opwaaien.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:36

kojack schreef:
Op bokt mag je dus geen eigen mening hebben.

Dat is onzin. Tuurlijk mag je je eigen mening hebben. En die mag je ook geven. Je moet alleen niet persoonlijk worden, en dat is wat imo wèl gebeurde.
Terecht dat het moderator-team heeft ingegrepen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:04

Justy schreef:
Ik krijg een beetje het idee dat bokkers behandeld schijnen te moeten worden als hulpeloze wezentjes die beschermd moeten worden tegen kwetsende opmerkingen en ander onheil Nagelbijten / Gniffelen Kom op zeg, we're all consenting adults, als je bang bent dat je bepaalde dingen niet kan hebben moet je je niet in discussies mengen, en geen topics openen die stof doen opwaaien.

Daar zit hem nou net de kneep, de meeste zijn niet volwassen en als ze dat al wel zijn gedragen ze zich niet naar hun leeftijd. Knipoog