Bokkers van het aller-eerste uur, zijn ze er nog? ( 24 jaar later)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:31

Elisa2 schreef:
Dees schreef:

Hoeft niet hoor. Als degene die niet-relevante input te bieden heeft, gewoon eens niet reageert... zou dat al een heleboel schelen.
Ik zie werkelijk niet hoe je met een eerste inlogdatum van 2007 je geroepen kunt voelen om in dit topic te reageren.

Je reageert toch ook niet op een "wie heeft een afstamming van Toto Jr."-topic als je je zelf enkel en alleen bemoeit met shetlanders?

Ahja lekker overheen lezen scheelt ook een boel ergenis. :D

En aanvullend irrelevant "gezeur" ;)

Mer1980

Re: Bokkers van het aller-eerste uur, zijn ze er nog? ( 24 jaar later)

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:59

Wauw ik 'hoor' nog bij de eerste 100 bokkers :D ben nummer 95 hoe grappig. Ik weet nog wel dat er een tijd was dat er heel streng gemodereerd werd, er waren een paar nare mensen die bans gaven alsof ze snoepjes uitdeelden. Toen ben ik wel een tijd minder actief geweest.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:04

Wat leuk om bekende namen 'van toen' weer tegen te komen.. ik ben aangemeld op 9 juni 2002... voel me ineens behoorlijk antiek nu -O- :))

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:24

Nou zit ik er al zo lang bij maar waar kan je nou die memberlist vinden? Ik kijk bij forums maar kom niet verder. Nog steeds digitale achterstand.....

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:24

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:27

Oh Nathalie! Die zag ik net op de lijst staan die iemand plaatste. Zij ging toen trouwens met een Turkse jongen. Heel Bokt op zijn achterste benen! Weet iemand hoe het nu met haar is?

En kennen we Marsje nog?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:53

Ik heb later nog wel contact met Nathalie gehad en zij heeft met de turkse jongen 2 (?) mooie kinderen gekregen, ze had een winkel in baby en kinderspulletjes. Daarna ben ik het contact met haar verloren.

Hangt Valerie nog rond op Bokt? Ik weet dat zij en Nathalie destijds een avatar in dezelfde stijl hadden, maar weet niet of ze elkaar nou ook kenden.

De naam Nickyu schiet me ineens ook te binnen, zij was ook heel actief, ze is overleden en ik ben ook wel benieuwd hoe het met haar man en zoon gaat.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:26

Wat leuk, zie een hoop bekenden hier. Ik ben al sinds 2002 bokker, niet altijd heel actief.
Wel een tijd in het Mutsen topic actief geweest en mama topics.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:26

Valerie, inderdaad, die had je ook nog. Ik hoop dat het met Nathalie goed gaat.

Nickyu inderdaad, maar was dat niet alweer jaren later dat ze overleed?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:55

Ik ben denk ik ook wel aardig bekend op bokt, ook bijna vanaf het eerste uur, april 2002.

Nickyu weet ik nog, er waren mensen die twijfelden aan haar verhaal over ziek zijn. Echt triest. En er zijn mensen die denken dat ik geen instructeur ben, maar ben dat toch echt. Heb ook werkelijk in diverse landen, inclusief Amerika instructeurslicenties behaald. Nickyu had een online winkeltje, Nickyskeet heette dat. Ik heb daar toen mijn stang en trens hoofdstel besteld. Die heb ik nog steeds.

Ik was in het begin vooral actief in de paardenfora, nu duidelijk minder, maar natuurlijk is de kennis niet minder geworden. Nog steeds actief in de paardensport.

Wel is er inmiddels helaas een meer vriendjespolitiek ontstaan op bokt. Waar sommige bokkers anderen mogen afkatten krijgen anderen een waarschuwing of ban. En dat soms voor dingen die helemaal niet in de regels staan. Daar kun je je dan aan ergeren, maar die mensen doen niets fout.
Dat zie je soms ook met berichten weghalen, van de ene bokker wordt alles weggehaald en de beledigingen blijven dan staan. Dat vind ik erg jammer.

Een aantal namen van die tijd liggen nog op het puntje van m'n tong, maar kom er nu even niet op.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:04

Haha Germie, er was altijd al kliekjesvorming en vriendjespolitiek op bokt. Het is net het normale leven.
Alleen had je er wrs minder last van, eerder, toen je nog aan de andere kant zat :D .

Ik heb nog wel leuke herinneringen aan Prima en alle relletjes die daarbij hoorden.

Maar de beste herinneringen heb ik aan de boktmeetings, de boktelings, de buitenritten en niet te vergeten Paard en Koets. Oh en het beleren van mijn ezel bij/met Nimber :))

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:12

Nou, je mag nu heel vaak niet een mening geven die zeg maar niet de mainstream media volgt. En dat vind ik wel triest. En ik ben helemaal niet tegendraads, maar in coronatijd heb ik een ban gehad omdat ik geschreven had dat ik een kapot ontvangen kast ging ruilen bij Ikea. Dat was een schande. Dat moest ik niet doen. Maar ik wilde niet weken tegen een kapotte kast aan kijken die niet af gemaakt kon worden. En toen ik later eens mijn eigen bericht van toen ging citeren (ja, dus mijn eigen bericht een quote gaf om aan te geven hoe belachelijk ook bokt in die tijd was), toen haalden ze dat weg omdat ik geen priveberichten mocht citeren, maar het was notabene m'n eigen bericht. Stond echt niets bijzonders in.
Klopt gewoon niets van.

En zo mogen mensen op bokt wel dingen verkeerd lezen, maar als een ander dat herstelt, dan mag dat niet. Maar je mag altijd een ander corrigeren, er staat nergens in de regels dat dat niet mag. Ook al is dat dan misschien voor anderen irritant, het klopt niet als anderen dingen mogen verdraaien en dat mag niet hersteld worden.

Dus het is echt veel slechter geworden. Vroeger werd er ook wel gereld, maar daar mocht men gewoon doorgaan. Dat was veel beter. Of als er wel gemodereerd werd, dan werd gewoon alles wat niet klopte leeggehaald en niet alleen maar van bepaalde personen. Nu is er echt sprake van vriendjespolitiek.

Ik denk er wel eens over na om een extra account te nemen, gewoon om te kijken of men anders reageert, want ik weet wel zeker van wel. Ooit hebben we met 3 personen op een buitenlands forum 1 account gehad, gewoon om te kijken of mensen op bepaalde nicknames reageren. En dat is echt waar.

Ik ken eigenlijk amper bokkers in real life. Ben nooit bij een meeting geweest. Maar heb Kitty wel gekend van concoursen vroeger, en ben met een andere bokker een weekje op vakantie geweest nadat we via pb de enorm rare gang van zaken bespraken over de secret santa waarbij iemand niet blij was met het pakket, terwijl dat altijd kan gebeuren omdat je elkaar niet kent. Maar die klager was zielig, enz, terwijl de gever gewoon een leuk pakket had samengesteld. Ik heb toen die bokker uitgenodigd voor een ritje te paard en zo zijn we ook al samen een weekje weggeweest en ook al naar een grote rommelmarkt.
Laatst bijgewerkt door germie op Gisteren, 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:13

Leuke vraag. Ging ik even voor in mijn profiel krijgen. 2005 Jeeminee. Dat is ook alweer 20 jaar. Waar blijft de tijd. :wow:
Na al die jaren vind ik het wel es tijd voor een smiley update. :D :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:13

Ik herriner mij niet dat mensen dachten dat Nickyu niet ziek was.
Wel dat ze twijfelde aan diagnose 7011 en vooral als een ander het had. Dan had zij het ook.
Daarnaast had zij zichzelf ook Hypochondier genoemd dus denk dat die twijfel ook wel terecht was.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:24

Ik wist niet dat Nickuy overleden was..toch blij dat ik hier dan heb gepost als Niet Bokker van het eerste uur anders was ik daar ook niet achter gekomen.

Heb ook weleens wat van haar gekocht.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:45

Ik snap niet helemaal waarom je dat er allemaal bijhaalt Germie. De vriendjespolitiekbeschuldigingen en "zij mogen dat wel en ikke niet" komen al vanaf het begin voor op bokt. Al dan niet terecht ;) . Maar zoals gezegd... als je er niet mee te maken had, zag je het wellicht niet.

Nieuwe smileys... ik moet zeggen dat ik de bokt smileys al jaren echt heel tof vind. Vooral de subtiel bewegende <<) Maar misschien is het wel tijd voor een update.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:59

2005... van 20 jarige met Santos naar een heel erf vol leven +:)+ Al moet ik zeggen dat ik toen bokt.nl al groot vond vergeleken met zadelkamer.nl :=

Zoals gezegd, het is echt ontzettend groot geworden met heel veel interessante (en minder interessante _/-\o_ ) topics!!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:00

Die smiley is briljant Assia, die mis ik echt op mijn mobiel!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:58

ben aangemeld van dec 2005 maar meeste gelezen

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:57

Dit gaat toch alsjeblieft geen germie klaag topic worden?

Ik lees graag hoe het iedereen vergaan is maar ook de herinnering aan overleden personen is toch een gemeenschappelijke geschiedenis.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:19

Omdat ik "pas" sinds 2006 bij Bokt zit, dacht ik dat ik het recht niet heb om te reageren in dit topic, maar ach, 19 jaar bokken is toch niet niks. :)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:25

Niet helemaal van het eerste uur, 4 oktober 2003 geregistreerd, dus wel al bijna 22 jaar bokker. Met een leeftijd van 44 zit ik dus nu de helft van mijn leven op bokt, bizar eigenlijk, want ik kan me de tijd zonder internet ook nog heel goed herinneren. Wat vliegt de tijd toch!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:46

beert schreef:
Ik heb niet alle acht de pagina’s gelezen, maar wist je dat je ook kan zien hoeveelste je bent? Dat zie je aan de url van je profiel:
Code
https://www.bokt.nl/forums/memberlist.php?mode=viewprofile&u=2

En Lielle is dan de 40e die zich geregistreerd heeft:
Code
https://www.bokt.nl/forums/memberlist.php?mode=viewprofile&u=40

Bart is de tweede gebruiker. De eerste gebruiker is altijd de admin van het systeem (bij deze software dan).

Misschien ook leuk om te zien. Al moet je er rekening mee houden dat spamaccounts verwijderd worden en wel meetellen in de telling :D

Klopt dat wel?
Dan zou ik de 161e Bokker op de lijst zijn... Maar ik heb mij 'pas' aangemeld in 2009.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 01:05

Ik ben niet helemaal van het eerste uur. Mijn eerste profiel (Florentino) stamt uit 2004, maar ik ben pas echt actief mee gaan doen op mijn latere profiel van 2009 (volgens mij heette ik eerst Leorah, daarna Murosch en nu al heel wat jaren Muronia). Toch heb ik in die jaren heel veel uren hier doorgebracht en ook waardevolle vriendschappen opgedaan. Er was een tijd dat bokt reusachtig groot was, maar de laatste jaren heb ik weer het gevoel dat ik de meeste gebruikers wel "ken" en ergens is dat wel mooi. Wat is er hier veel lief en leed gedeeld en wat kan bokt mooi zijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:38

Ik ken dus eigenlijk niemand op bokt, en mij kennen ze ook niet. Vroeger leek een boktmeeting me wel leuk, zou er nu niet meer naartoe gaan denk ik. Heb dus maar een paar bokkers echt leren kennen.

Van de oude garde heb je voor mijn gevoel suzannef, runningkawa, kitty en heike. Die schieten me zo te binnen.

Ik zou eigenlijk mn nickname moeten wijzigen. Alles m.b.t. mijn verzorgpony germie toen is afgerond of uitgestorven zeg maar. Ben niet eens naar de begrafenis van de fokker geweest, al heb ik wel een kaart gestuurd. De hele foklijn is inmiddels uitgestorven denk ik. Maar ach, wat doet een nickname er toe eigenlijk? Je weet toch niet wie er achter zit, en ik lees zelden profielen, ik ben van de echte personen in het leven.

Grappig hoe anderen wel naar meetings gingen.