[Dienstmededeling] Vanaf maandag nieuwe forumindeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pjer

Re: [Dienstmededeling] Vanaf maandag nieuwe forumindeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 12:59

Ik gebruik eigenlijk alleen de voorpagina om te kijken of er nog nieuwe berichten zijn en dan nog ff snel de 'eigen berichten' en dat dan tig keer per dag. Ik gebruik het tabblad forums dus helemaal niet. De wijzigingen zullen me dus ook worst zijn :+
Over de opmerking van @jorex over specifieke AR topics die ondersneeuwen; ik denk dat dat echt wel mee valt. Het nieuwe topic verschijnt vanzelf op de voorpagina en komt onder de aandacht, en verder zijn er sowieso altijd vrij weinig reacties op 'niet dressuur' topics zoasl aangespannen of western. De mensen die daar lezen, vinden de topics toch wel.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 13:01

Ik bok eigenlijk altijd via eigen berichten en actieve onderwerpen. Dus voor mijn gevoel geen verschil. Maar ik begrijp de andere mensen wel :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 13:15

Ik kom eigenlijk nooit op de voorpagina. Ik gebruik altijd de forum tabbladen. Juist gericht een aantal onderwerpen bijlezen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 13:39

karuna schreef:
Ik kom eigenlijk nooit op de voorpagina. Ik gebruik altijd de forum tabbladen. Juist gericht een aantal onderwerpen bijlezen

Heb jij geen favoriete forums aangevinkt dan? Want dan verschijnen alle nieuwe berichten gewoon links van je pagina.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 13:41

Het is even wennen maar wel fijn om het paarden deel en niet paardendeel nu in 2 gesplitst te hebben.
De paardenpraat en verslag van de dag is dat niet een idee om samen te voegen juist ? Beide is wat je hebt meegemaakt of over je paarden te kletsen.
IM is denk ik een heel mooie om die apart te houden, dat voelt wat naar om zo tussen allerlei andere topics voorbij te zien komen.
Zag hier AR voorbij komen om apart te doen maar moet juist zeggen dat ik t leuk vind om nu alles op een hoopje te hebben. Ben nu eerder geneigd om die topics aan te klikken waar ik ze anders juist links liet liggen. Daarbij moet elke discipline dan weer apart.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 13:41

Nee die optie heb ik niet eens in bokt 4. En ik lees nou ja nu las dus op wisselende plekken afhankelijk van mijn zin. Om eens te leren van andere disciplines

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 13:53

Vind het juist wel een grote vooruitgang. Er waren zo mega veel tabbladen en dan werd er misschien 1 of 2 nieuwe topics in de maand geplaatst.

Ik ga ook eigenlijk alleen nog via mijn eigen berichten en dan actieve berichten. Verder vond ik het altijd zinloos voor die sporadisch nieuwe topics om alles door te bladeren.

Misschien dat de verdeling hier en daar nog wat beter kan, maar dat komt vast ook wel weer.

Maar kan nog goed herinneren toen het naar deze tabbladen ging, weerstand was toen ook zo groot. :=

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 14:00

Ik had in mijn favorieten allemaal 'niche' onderwerpen. Ik krijg nu dus een overmaat aan topics waar ik niets mee heb. Dat vind ik persoonlijk echt storend. Die 'niche' onderwerpen komen er natuurlijk wel tussen te staan. Maar met een beetje pech zijn die al naar onderen gezakt door de overmaat aan voor mij oninteressante topics en mis ik ze dus alsnog.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 14:03

Suzanne F. schreef:
karuna schreef:

Heb jij geen favoriete forums aangevinkt dan? Want dan verschijnen alle nieuwe berichten gewoon links van je pagina.

Nee nog nooit gedaan.

Ik bok ook via actieve onderwerpen en eigen berichten

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 14:06

Ik snap niet zo goed waarom er bij HAW stickies staan als de Harddraver, het engelsvolbloed, de arabier.

Is zoiets dan niet beter bij fokkerij en afstamming te zetten.

mensen missen blijkbaar de rassen apart.
Ik ben niet echt van de stickies maar misschien is dat wel iets, alle rassen daar als sticky.
Of dat je zelf boven aan je eigen stickies kunt maken.
Dus bij fokerij aan kunt klikken ik wil het tinker topic altijd boven aan hebben staan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 14:15

Ik zie nu pas dat er iets veranderd is :+ Ik kom ook meestal alleen op de voorpagina en de eigen berichten.. Behalve als ik zelf iets wil posten.
Maar het viel me wel al op dat er ineens veel irrelevante onderwerpen tussen mijn nieuwe topics stonden. Natuurlijk omdat er zo veel is samengevoegd.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 15:10

Ik bok normaal via actieve onderwerpen en eigen berichten, kijk tussendoor eens bij favorieten en soms ga ik dan naar het betreffende (sub)forum.

Wb het overzicht in bijvoorbeeld de disciplines; zou het een optie zijn om daar een tag in de titel te plaatsen?
Bijvoorbeeld [SPR] en dan de titel?
Dan zou degene die liever vnl springtopics bekijkt daarop kunnen scannen tijdens het scrollen.
En dat zou je natuurlijk ook kunnen doen in rassentopics etc. :)
Loop je wel het risico dat iemand '*ikweetniethoeveel tags* *titel*' doet ofzo maar dan kun je altijd nog afspreken dat je maximaal 3 tags (of wat er gewenst is qua hoeveelheid) mag zetten. :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 15:30

01San schreef:
Ik bok eigenlijk altijd via eigen berichten en actieve onderwerpen. Dus voor mijn gevoel geen verschil. Maar ik begrijp de andere mensen wel :j

Hier net zo, merk ook niks.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 15:36

Shadow0 schreef:
"t Is ook een beetje flauw om het op voorhand al af te wijzen zonder dat je het zelfs maar geprobeerd hebt. Daar kan ook niemand van leren dan.

Hoezo? 1 blik in die rubriek en je ziet al dat je moet zoeken naar de AR onderwerpen.. Daar omen waren we zo blij met een subforum.. Want AR sneeuwt gewoon onder..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 16:35

Plus dat je nu dus gewoon 'engelse' reacties krijgt op western vragen, en rij-reacties krijgt op aangespannen vragen. Wat vroeger incidenteel al wel eens gebeurde, maar dat gaat nu geheid vaker gebeuren. Want aan de titel zie je niet altijd wat de discipline is.
Werken met de tags van de oude fora is misschien helemaal geen gek idee.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 16:45

Voor de mensen die het niets vinden; dat mag natuurlijk, ik kan me er ook een hoop bij voorstellen, maar we kunnen daar niets aan doen als je niet specifieker wordt dan dat.

Goed dat jullie aangeven dat 'Nieuwe topics' niet zichtbaar was, dat ging zo te zien niet bij iedereen goed :o
Je krijg dat naast 'Eigen berichten' te zien op de desktop of als tabblad bij Eigen berichten. In die lijst staan alle nieuwe topics, tenzij je 'favoriete forums' hebt aangegeven en dat doe je hier:

ucp.php?i=favorites&mode=forums

Voor zover ik weet werkt dat ook op Bokt4.

@Shadow0; dank voor de toevoegingen over toegankelijkheid! Daar is idd behoorlijk goed rekening mee gehouden, maar de grootte van een lettertype aanpassen is geen sinecure door hoe dat in elkaar zit in HTML/CSS (zeker binnen phpBB). Wil daar nog wel een keer naar kijken. Met een beetje geluk gaan de nieuwe browsers daar weer iets slimmer mee om.

Er is inderdaad behoorlijk wat in elkaar geschoven, op de (naar ons idee) zo logische manier. Dat heeft als nadeel dat het soms wat meer zoeken is, heeft als voordeel dat er ook (een beetje) ruimte is om forums te splitsen. Kijken of dat nodig is en, zo ja, waar dan kan het beste als we deze indeling een tijdje hebben gebruikt. Dan wordt vanzelf helder waar topics elkaar in de weg zitten of wat een logische herindeling is.

Nu eerst de focus op het goed afronden van deze forse klus. IM topics ben ik aan het verplaatsen, stickies e.d. wordt aan gewerkt. Aanpassing voor 'nieuwe topics' is net ook doorgevoerd.

@Ibbel; klopt. Je zal nu wat explicieter moeten zijn over discipline- en rasspecifieke zaken. Hier een tag voor gebruiken is zeker een goed idee.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 16:52

Bart je hebt pb ik kan nu helemaal niks meer ontcijferen. |( ik heb die nieuwe berichten niet gemist en op deze manier blijft er helemaal niks meer van mijn scherm over -O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 17:07

Kan ALSJEBLIEFT die storende kolom met Nieuwe berichten aan de linkerkant weg als je naar je Eigen berichten kijkt?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 17:10

Aan de linkerkant? Is dat via laptop?
Ben nu mobiel en ziet er zo uit. Geen hinder vanAfbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 17:12

Op ipad ziet het er zo uit niet te missen en onleesbaar

Afbeelding

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 17:13

karuna schreef:
Op ipad ziet het er zo uit niet te missen en onleesbaar

[ [url=m/l2ucEv.png]Afbeelding[/url] ]

Nee das niks :n

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 17:15

En dit is mijn hele pagina. Meer past er niet op het scherm -O-

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 17:16

Op mobiel gaat het wel al netjes,

(Nieuwe topics had ik voorheen niet, nu wel)

En dergelijke lay out ook op andere devices zou waarschijnlijk enorm helpen voor de problemen die sommige mensen nu ervaren

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 17:21

Die nieuwe topics stonden er toch altijd al (op de desktop)? Ik gebruik die heel vaak en zou het juist jammer vinden als die verdwijnt.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 17:21

8nnemiek schreef:
Die nieuwe topics stonden er toch altijd al (op de desktop)? Ik gebruik die heel vaak en zou het juist jammer vinden als die verdwijnt.

Hoe krijg je die nieuwe topics?
Mijn lijkt dat een leuke toevoeging! Ik heb het nog nooit gezien.