Het punt wat ik wil maken is dat vrijheid van meningsuiting niet moet afhangen van wat de meerderheid vindt en dat lijkt hier op bokt wel regelmatig het geval. Vrijheid van meningsuiting, maar er mag maar een mening vrijelijk geuit worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rien10 schreef:BaileyMix schreef:Ik hoor in ieder geval graag van de mods hoe zij nou bepalen welke illegale onderwerpen wel en niet besproken mogen worden of waar nou wel of niet op gemodereerd wordtWant dat is me redelijk onduidelijk.
Dat bepalen de mods niet, de mods passen de regels toe.
Cer schreef:Ik vind het heel gek dat er gezegd blijft worden dat “dingen niet gezegd mogen worden” terwijl ze er wel staan.. die berichten zijn niet weggehaald
office schreef:Nou toen ik opmerkte dat salinero een lelijke drukking had van het stangbit ben ik zelfs getemd door sommige bokkers. Erg boos waren sommige en waarom ?omdat ik iets opmerkte wat hun niet beviel en niet opgevallen was ?
Dat vond ik dus echt wel een hele rare twist ik bedoel als paarden liefhebbers onder elkaar is Anky blijkbaar heilig ofzo ?
https://www.instagram.com/p/Cl1gU-YIytl/
Avalanche schreef:Ik zie het niet. En is ook niet waar deze discussie over gaat denk ik![]()
Het punt wat ik wil maken is dat vrijheid van meningsuiting niet moet afhangen van wat de meerderheid vindt en dat lijkt hier op bokt wel regelmatig het geval. Vrijheid van meningsuiting, maar er mag maar een mening vrijelijk geuit worden
Karl66 schreef:Wat mij in deze discussie opvalt is dat een groep bokkers vindt dat ze meer rechten hebben dan andere bokkers, omdat ze vinden dat ze moreel in hun recht staan, niet juridisch, want dat staan ze niet. Maar het idee dat jij moreel superieur bent geeft je geen extra rechten. Sterker nog, dat is een verschrikkelijk griezelig idee.
Karl66 schreef:Wat mij in deze discussie opvalt is dat een groep bokkers vindt dat ze meer rechten hebben dan andere bokkers, omdat ze vinden dat ze moreel in hun recht staan, niet juridisch, want dat staan ze niet. Maar het idee dat jij moreel superieur bent geeft je geen extra rechten. Sterker nog, dat is een verschrikkelijk griezelig idee.
Mars schreef:Precies Mellow, niemand is 100% goed bezig maar sites als temu/wish/shein zijn zo overduidelijk troep sites met schijt aan mens en milieu… Dat je daar aan mee wilt betalen snap ik ook nietNiets zo gemakkelijk om ergens níet te kopen lijkt me…
Roomser dan de paus is niemand maar het punt is dat het hele gesprek niet gevoerd mag worden. Kwalijke zaak voor een forum als bokt.
Tiggs schreef:Mars schreef:Precies Mellow, niemand is 100% goed bezig maar sites als temu/wish/shein zijn zo overduidelijk troep sites met schijt aan mens en milieu… Dat je daar aan mee wilt betalen snap ik ook nietNiets zo gemakkelijk om ergens níet te kopen lijkt me…
Roomser dan de paus is niemand maar het punt is dat het hele gesprek niet gevoerd mag worden. Kwalijke zaak voor een forum als bokt.
Dat dus en persoonlijk kan ik gewoon echt niet begrijpen dat iemand daar nog koopt als je weet onder welke omstandigheden eea geproduceerd wordt. Dus ook een soort ongeloof en 'heeft deze persoon wel gelezen wat hier geschreven wordt?'.
En je mag best de vergelijking maken met de concentratiekampen hier in WO2, want iets anders is het niet.
Als dat me een moraalridder maakt, tja dan ben ik dat maar.
Tiggs schreef:Mars schreef:Precies Mellow, niemand is 100% goed bezig maar sites als temu/wish/shein zijn zo overduidelijk troep sites met schijt aan mens en milieu… Dat je daar aan mee wilt betalen snap ik ook nietNiets zo gemakkelijk om ergens níet te kopen lijkt me…
Dat dus en persoonlijk kan ik gewoon echt niet begrijpen dat iemand daar nog koopt als je weet onder welke omstandigheden eea geproduceerd wordt. Dus ook een soort ongeloof en 'heeft deze persoon wel gelezen wat hier geschreven wordt?'.
En je mag best de vergelijking maken met de concentratiekampen hier in WO2, want iets anders is het niet.
Karl66 schreef:Ja en dat jij je moreel superieur voelt, geeft je nog steeds niet het recht om andere bokkers lastig te vallen. Tegelijk mag je nog steeds een topic op NM openen en daar een discussie over dit onderwerp beginnen.
Karl66 schreef:Tiggs schreef:Dat dus en persoonlijk kan ik gewoon echt niet begrijpen dat iemand daar nog koopt als je weet onder welke omstandigheden eea geproduceerd wordt. Dus ook een soort ongeloof en 'heeft deze persoon wel gelezen wat hier geschreven wordt?'.
Dat is een mening die je mag hebben, dat is een mening waar je discussietopic over mag openen, dat is een mening die je in dat discussietopic mag bespreken. Maar die mening geeft je nog steeds niet het recht om een show je aankopen-topic te wijzigen in een discussietopic, enkel omdat jij erover wilt discussiëren. Dat is namelijk niet aan jou om te bepalen.
mysa schreef:Als ik me goed herinner had de TS nog nooit gehoord dat die spullen door gevangenen /dwangarbeiders worden gemaakt. Dus op zich mag dat best aangeroerd worden, lijkt me. Als zij vervolgens duidelijk maakt dat het haar niet boeit heeft het idd niet veel zin om daarop door te gaan. Als het je hoog zit kun je idd beter zelf een topic daarover openen.