Ik zie de meerwaarde niet opwegen tegen de nadelen. Je gooit gaten in oude treads die men nog wel eens leest, zei het via Google. Privacy technisch is goed anonymiseren niet slechter dan verwijderen, en als er niet goed geanonymiseerd wordt is dát het probleem. Maar dan moet dát gefixed worden.
Tevens is "niks wordt verwijderd, enkel geanonymiseerd" ook niet een "niet van deze tijd" ding. Dat het op Facebook kan zegt niet dat enkel dat van deze tijd is en waar iedereen zich aan moet houden. Aub niet, hoe vaak daar de boel vertwist wordt juist door verwijderde comments...
Tweakers heeft bijv. dezelfde regel: je kan berichten wijzigen en je account laten anonymiseren, maar niet verwijderen. Als er echt verwijderd moet worden, kan dit als uitzondering bij beheer gevraagd worden met reden. Ook op andere sites zie ik dit nog wel. Enkel de grote commerciele social media niet. Maar...
Alles maar kunnen verwijderen werkt slecht gedrag juist in de hand. Men denkt minder na voordat ze wat posten "want je kan het toch weghalen". Hoe vaak mensen op Facebook, Twitter, TikTok, etc zich niet misdragen, dat dan weer verwijderen en scheinheilig gaan lopen doen. Zelfde met dingen als friends-only settings, die 9/10 toch uitlekken maar waar men wel opener post want ach, het staat afgesloten. Echt, zoals eerder gezegd, privacy is op die plekken 1 grote schijnveiligheid. Bedenk voordat je de normen van plekken als FB overneemt dat die echt geen moer geeft om net gedrag of drama, maar om engagement. Hoe lang kunnen ze je aandacht houden zodat je meer inkomsten voor ze genereerd. De rest maakt niet uit. En raad eens wat meer engagement trekt? Drama of een civiel gesprek? En daar zijn echt al grote problemen door ontstaan. Van enorm groeiende zelfdmoordaantallen onder tieners tot groei in seperatie en extremisme. Echt, laten we Bokt alsjeblieft géén voorbeeld nemen aan Facebook en dergelijke. En ik denk dat in een tijd waar we eindelijk weer wat meer om onze privacy gaan geven, niet een voorbeeld aan hun nemen juist passend is.
Zegt niet dat Boks niet mag moderniseren natuurlijk. Denk dat Gathering Of Tweakers (het forumdeel van Tweakers) een mooi voorbeeld is van een forum dat wel mee is gegaan met de tijd maar niet blind Big Tech volgt. Ze zijn nu zelfs de smileys aan het herbouwen om die met moderne stijl te kunnen herbruiken (ze gebruiken hetzelfde set smileys als Bokt, dus wellicht kan Bokt die overnemen als Tweakers klaar is

Waar ik wel voor ben is om de wijzig knop gewoon altijd aan te hebben staan, met een history van de oude versies erbij zodat je kan zien wat er veranderd is. Dan kunnen dingen niet gemanipuleerd worden door in een discussie opeens het hele bericht aan te passen gezien de oude gewoon terug te zien is. En ja, dat is compleet het tegenovergestelde van wat men hier vraagt.
En heel eerlijk, als men niet snapt dat iets wat 10 jaar geleden gezegd is wellicht niet meer is hoe iemand vandaag denkt, en daar echt moeilijk om gaat doen. Tja, dan moeten mods die persoon aanpakken. Maar ik denk dat de meeste mensen wel snappen dat inzichten met tijd veranderen...
En wat eerder al gezegd is, voor de serverruimte hoef je het niet te doen. Tekst valt echt mee wat dat inneemt, en dus ook wat dat kost. Foto's en videos is vooral waar de data zit. Eventueel enkel die weggooien, of in bepaalde categoriën, zou veel meer effect hebben en kan ik achter staan.