Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Giolli schreef:DuoPenotti schreef:Waar Giolli
Al geven ze hier wel goed aan hoe het zit.
En dat is natuurlijk ook zo in de corona topics of welke topics dan ook.
het is niet het weerwoord wat de aversie opwekt, het de manier waarop, waarop op een gegeven moment de allergie ontstaat, en zeker als je een naam ziet staan en al weet wat er staat...
mensen blijven daardoor weg uit topics, maken ze niet eens meer aan.
En die wel in de topics blijven, met geluk scrollen ze door, maar meestal gaan ze op een trol in, de trol word weer gevoerd en we zijn 3 pagina's niets zeggend verder.
DuoPenotti schreef:laat ze, hang niet de schoolmeester uit, het geeft alleen maar ergernis.
Ibbel schreef:Ik denk dat het een goed idee zou zijn voor bokt als forum, om een paar 'kennistopics' (niet in de wiki dus, die wordt niet goed gelezen én kan niet zo makkelijk direct worden aangepast) bovenaan inhoudelijke subfora te hangen.
Een topic over: "hoe herken ik goed wetenschappelijk onderzoek" bijvoorbeeld. En een topic: "wat is 'afweer' precies".
Zou in dit geval een hoop helpen om desinformatie te bestrijden, en zou het in dit geval makkelijk maken voor de mods om inhoudelijk te modereren op eenzijdige informatie over vaccineren -> nl verwijzen naar de biologisch correcte informatie over hoe afweer en vaccineren werkt. Zou die broodnodige uitleg over 'lange termijneffecten' (en dan vooral dat die niet bestaan bij vaccineren) ook meteen in kunnen.
Dán zou je eenzijdige topics eventueel toe kunnen staan/open kunnen laten.
In het geval van het 'druk' topic wordt er een rare uitzondering gemaakt die tegen de eigen regels indruist. In de OP zeggen de mods dat er een paar discussietopics zijn - daar kunnen die weigeraars dus ook prima terecht.
Een algemeen topic over: hoe om te gaan met peer pressure/groepsdruk is wel een heel interessante optie. Want dan gaat het idd om 'omgaan met druk' en is de reden voor die druk niet het onderwerp.
Giolli schreef:DuoPenotti schreef:Waar Giolli
Al geven ze hier wel goed aan hoe het zit.
En dat is natuurlijk ook zo in de corona topics of welke topics dan ook.
het is niet het weerwoord wat de aversie opwekt, het de manier waarop, waarop op een gegeven moment de allergie ontstaat, en zeker als je een naam ziet staan en al weet wat er staat...
mensen blijven daardoor weg uit topics, maken ze niet eens meer aan.
En die wel in de topics blijven, met geluk scrollen ze door, maar meestal gaan ze op een trol in, de trol word weer gevoerd en we zijn 3 pagina's niets zeggend verder.
Ik snap dat hoor, dat is heel vervelend.
Wij proberen echt te kijken naar iemands intentie van posten, als iemand namelijk overtuigd is van zijn waarheid en dingen zegt die misschien niet waar zijn, dan kom je al snel op modereren op fakenews en dat doen we dus niet. We kijken wel naar hoe iemand zich gedraagt in topics en bijvoorbeeld ook de discussie wilt aan gaan. Dat is echt heel lastig om die lijn te trekken omdat het teksten op een schermpje zijn waar je heel slecht emotie in kunt lezen. Met andere woorden, wat voor jou als trollen gezien kan worden kan voor de ander helemaal niet zo bedoeld zijn. Er zijn nu met dit onderwerp nu eenmaal veel mensen met verschillende meningen, waardoor je al best snel steeds in dezelfde ‘strijd’ terecht komt. Vermoeiend, dat begrijp ik, maar het kan ook leerzaam zijn als een discussie gewoon positief verloopt. Wanneer wij écht trollen merken, iemand een bom dropt en weer vertrekt of bijvoorbeeld helemaal de discussie niet aan wilt gaan en vervelend aanwezig is, nemen wij altijd contact op met zo’n gebruiker maar dat is gewoon een heel proces. Daar gaan eerst sturende berichten aan vooraf, een gebruiker in de (gewenste) richting duwen, waarschuwingen, etc.
pien_2010 schreef:Het heeft te maken met respect voor de andere mens. Een mens mag nl foute keuzes maken, mag vanuit de ervaring enthousiast zijn over niet bewezen therapiën, medicijnen, mag vanuit angst en allerlei theorieën reageren. De ander kan dat proberen te weerleggen met respect voor die mens.
Alleen zijn er mensen op Bokt met bepaalde stokpaardjes die de ander tot aan de voeten toe afbreken zoals hierboven fijntjes verwoord werd. En dat mag dus niet. Respect voor de individuele vrijheid is een groot goed, respect voor iemands persoonlijke levensweg ook.
Zaken die ik als 10 , 20 jarige met paarden deed, daar sta ik nu totaal niet meer achter. Er bestaat ook zoiets als voortschreidend inzicht in het leven.
Het feit dat bepaalde topics met onderwerpen, zoals bv alternatieve geneeswijze voortdurend door mensen die trollen , die geen enkel respect hebben voor de individuele vrijheid van de ander, dus worden die topics onmogelijk gemaakt , dat zou niet moeten mogen en dat gebeurt keer op keer.
Daarom ben ik ervoor dat bepaalde mensen als hun zegje is gedaan bv een ban verbod krijgen voor dat desbetreffende topic.
En Femke, dat heeft niets te maken met monddood willen maken van wetenschappers. Nederlandse (dieren) artsen denken vaak veel rigider bv als de Fransen. OP de schapenboerderij waar ik vrijwillig werk in Frankrijk wordt gewoon volop gewerkt met homeopatische middelen waar de boeren cursussen in hebben gehad. Dus wat de een onzin vindt wordt in het ander land gewoon vergoed en is geïntegreerd in de reguliere manier van kijken naar gezondheid.
Mizora schreef:Het topic ging niet per se om corona, maar om het verschil tussen topics over corona en topics over andere onderwerpen waarbij juist geen enkele rem gezet wordt, hoe hard de topics ook kapot gemaakt worden.
DuoPenotti schreef:Sclimpre, dat is zeker zo wat je zegt.
het aantal posts is weer moeilijk vind ik.
Stel wij zitten zonder "ruzie" te brainstormen over iets, niets negatiefs, dan is ineens het topic niet meer beschikbaar wegens overschrijden aantal posts?
Sclimpre schreef:@DP : Maar waar er heel veel posts op korte tijd komen is er meestal toch iets aan de hand. Of je zou het aantal posts relatief kunnen maken tov het totaal aantal posts in dat topic. Zo haal je er toch degenen uit die altij het laatste woord willen. Een mod zou ook kunnen beslissen je aantal posts terug op 0 te zetten als ze ziet dat het helemaal goed gaat in dat topic.
Het voordeel is dat je zoiets zou kunnen automatiseren (denk ik?) en dat het als een soort alarm kan afgaan bij de mods.
Ibbel schreef:Mizora schreef:Het topic ging niet per se om corona, maar om het verschil tussen topics over corona en topics over andere onderwerpen waarbij juist geen enkele rem gezet wordt, hoe hard de topics ook kapot gemaakt worden.
Punt is dat desinformatie over Corona een impact op een complete landelijke vaccinatiecampagne kan hebben, en getrol over alternatieve geneeswijzen, kinderloos zijn, moeilijke familiebanden of god mag weten wat alleen van invloed is op het individu met dat specifieke probleem.
En nu net een nationaal/internationaal issue wordt gecensureerd in de - volgens de 'officiele' mening - verkeerde richting.
Dat er op bokt wel vaker met twee maten wordt gemeten is al meerdere keren uitgekauwd. Het huidige issue (ruimte voor spookverhalen over Corona) is echter van een grotere dimensie en kan verstrekkende gevolgen hebben.
(Theoretisch gezien (en vergezocht, weet ik) ook voor bokt zelf trouwens - als je opgemerkt wordt door de officiele instanties en opeens als bedreiging wordt aangemerkt)
Femke_Tweety schreef:Het ingrijpen op onfatsoenlijk gedrag had al veel eerder gekund.
En het eventueel sturen op een wijze waarop het wat beter gelopen had ook.
Maar dan moet je wel daar wel de groene mensen voor hebben.
Die 1 bovenop het topic zitten, en twee, minstens zo belangrijk in dit geval handig genoeg zijn om een discussie te kunnen sturen en leiden.
Dat is nog niet per se makkelijk, om dat op een handige manier te doen.
Maar wat er nu gebeurd is, is sowieso niet goed.
Echt niet.
In een topic podium bieden aan 1, alternatieve kant plus het afblokken van de andere kant.
IMANDRA schreef:DuoPenotti schreef:Sclimpre, dat is zeker zo wat je zegt.
het aantal posts is weer moeilijk vind ik.
Stel wij zitten zonder "ruzie" te brainstormen over iets, niets negatiefs, dan is ineens het topic niet meer beschikbaar wegens overschrijden aantal posts?
Precies dit ja
Voor hetzelfde geld is het niet eens een discussie en dan wordt je er ook door benadeeld:
“Ik had x”
> ‘oh ik ook! Hoe ging y bij jou?’
“Oh Y viel wel mee, maar..”
Etc.
DuoPenotti schreef:Maar janderegelaar het word bij andere topics ook gedaan, zie de alternatieve.
Nou dan is er geen pandemie aan de gang hoor en wat de ene dan fakenieuws vind is voor mij de redding van mijn toen 7 jarige paard geweest.
Hoe moeten ze dat dan modden?
IMANDRA schreef:Sclimpre schreef:@DP : Maar waar er heel veel posts op korte tijd komen is er meestal toch iets aan de hand. Of je zou het aantal posts relatief kunnen maken tov het totaal aantal posts in dat topic. Zo haal je er toch degenen uit die altij het laatste woord willen. Een mod zou ook kunnen beslissen je aantal posts terug op 0 te zetten als ze ziet dat het helemaal goed gaat in dat topic.
Het voordeel is dat je zoiets zou kunnen automatiseren (denk ik?) en dat het als een soort alarm kan afgaan bij de mods.
Hoe is dit haalbaar met de huidige bezetting? Ze kunnen al niet snel reageren op tems soms (geen beschuldiging, wel observatie), en dan moeten ze elk discussietopic hierop gaan checken?
Ibbel schreef:Mizora schreef:Het topic ging niet per se om corona, maar om het verschil tussen topics over corona en topics over andere onderwerpen waarbij juist geen enkele rem gezet wordt, hoe hard de topics ook kapot gemaakt worden.
Punt is dat desinformatie over Corona een impact op een complete landelijke vaccinatiecampagne kan hebben, en getrol over alternatieve geneeswijzen, kinderloos zijn, moeilijke familiebanden of god mag weten wat alleen van invloed is op het individu met dat specifieke probleem.
En nu net een nationaal/internationaal issue wordt gecensureerd in de - volgens de 'officiele' mening - verkeerde richting.
Sclimpre schreef:.
Ik denk dat het niet zo slecht zou zijn het aantal posts dat iemand kan plaatsen te beperken.
Dan heb je in ieder geval het voordeel dat niet 1 persoon een topic gaat overheersen.
janderegelaa schreef:DuoPenotti schreef:Maar janderegelaar het word bij andere topics ook gedaan, zie de alternatieve.
Nou dan is er geen pandemie aan de gang hoor en wat de ene dan fakenieuws vind is voor mij de redding van mijn toen 7 jarige paard geweest.
Hoe moeten ze dat dan modden?
Het modereren op Fakenews bedoel ik in deze kwestie dat er misinformatie gedeeld wordt die schadelijk kan zijn voor mensen maar waardoor mensen wel die beslissing nemen en daardoor de volksgezondheid in gevaar kunnen brengen.
Maar ook voor andere dingen zou moeten gelden: laat maar een onderzoek zien.
Aan de andere kant, als jij jouw paard beter krijgt met Bach bloesem therapie dan is dat toch mooi. Zou mij niet uitmaken.