Aanstootgevend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:25

Misschien een gekke vraag maar ben je zelf ook niet gewoon eigenaar van je eigen berichten?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:28

Ibbel schreef:
Mondy schreef:
Wat zou volgens jou niet geplaatst mogen worden ?
...<knip>...
Begrijp ik dan een beetje waar je op doelt ? Als ik er nog naast zit dan laat het gerust weten ! Jullie gaan zo vlot dat ik probeer eea er tussenuit te vissen.

Iemand die adviseert je kind niet te vaccineren: waarschuwing, tegen overheidsbeleid, post wordt verwijderd. Net zoals iemand die expliciet post over de hoeveelheid sappen die vrijgekomen zijn tijdens een ONS.

Iemand die oproept zonder mondkapje naar het malieveld te gaan om met Viruswaanzin te gaan demonsteren: waarschuwing, tegen Coronabeleid, post wordt verwijderd. Net zoals iemand die een link deelt waar je de laatste James Bond kunt kijken

Op dát niveau heb ik het over. Want, nogmaals, zo modereren jullie ook op seks / illegaal downloaden enz.

Maar het demonstreren tegen coronabeleid is toegestaan. En ...Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen dus daar mag je me zeker op verbeteren als het wel zo is... is het dragen van een mondkapje ook niet verplicht.
Dus het verbieden van zo'n bericht zou moeten omdat?

Ik ben het totaal met je eens, als mens, dat ik ook niet kan begrijpen waarom anderen dat zo doen. Maar het is toegestaan.

Het niet vaccineren is voor zover ik weet bij wet ook nog niet verboden ? Of het verstandig is is weer punt 2 maar ook daar komt weer bij kijken dat het dus niet verstandig is maar weer een keuze die men maakt.

Zo is naar de kermis gaan ook niet slim en naar de kroeg enz en doen zouden we doe berichten dus ook moeten verwijderen.

Misschien een stomme/frustrerende vergelijking omdat ik echt wel begrijp wat je bedoeld net je voorbeeld. Maar er is niet op te reageren.

Is zo'n bericht zwaar over de top...ok dan kan er wellicht iets mee.. Of is het opruiend. Maar is het een normaal net bericht in de discussie is dat net waar een discussie forum voor bedoeld is.

Of we de keus nou kunnen snappen of niet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:39

Mondy schreef:
Maar het demonstreren tegen coronabeleid is toegestaan. En ...Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen dus daar mag je me zeker op verbeteren als het wel zo is... is het dragen van een mondkapje ook niet verplicht.

Ik ben het totaal met je eens, als mens, dat ik ook niet kan begrijpen waarom anderen dat zo doen. Maar het is toegestaan.

Het niet vaccineren is voor zover ik weet bij wet ook nog niet verboden ? Of het verstandig is is weer punt 2 maar ook daar komt weer bij kijken dat het dus niet verstandig is maar weer een keuze die men maakt.

Expliciet schrijven over seks is bij mijn weten ook niet verboden :+ :))

Met andere woorden: je kunt zélf boktbeleid maken, weet je wel :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:40

MarjanB schreef:
Misschien een gekke vraag maar ben je zelf ook niet gewoon eigenaar van je eigen berichten?

Staat in de gebruikersvoorwaarden: Berichten en anderen[sic] informatie die worden geplaatst door gebruikers blijven eigendom van de gebruikers. Bokt.nl heeft een gebruiksrecht om deze gegevens te gebruiken voor de functionaliteit van de site en alles dat daarmee samenhangt. Dit gebruiksrecht wordt voor onbepaalde tijd gegeven en kan niet worden ingetrokken. Het gebruiksrecht blijft bestaan na beëindiging van de overeenkomst. In uitzonderlijke gevallen waarin sprake is van een zwaarwegend belang tegen voortgezet gebruik van de informatie kan Bokt.nl besluiten tot aanpassing of verwijdering.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:40

LadyMadonna schreef:
Echwel schreef:
Dus alles ouder dan zeg maar 5 jaar weggooien
Zou dat helpen

Mee lezer, ben ik geen voorstander van. Ik vind het met regelmaat leuk om oude topics van mezelf terug te lezen

Andere optie; een topic kan niet terug gevonden / geopend worden door mensen die niet in dat topic gereageerd hebben/ alleen de TS als er langer dan zeg 3 jaar niet in gereageerd is.

Misschien niet heel makkelijk realiseerbaar van alle topics maar onmogelijk ook niet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:42

Als je je eigen berichten nou eens zou kunnen archiveren? Kan jij ze wel lezen, en een ander niet vinden.
Problem solved.
Auto archive na 2-5 jaar zou ook nog een optie kunnen zijn. Aan en uit te zetten door de gebruiker.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:43

Dat is killing voor de SEO. Plus, dan moet Bokt betalend worden, want geen enkele adverteerder wilt adverteren op een onvolledig en grotendeels ontoegankelijk platform.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:46

Oh kom op. Een adverteerder is alleen geinteresseerd in hoeveel mensen er gemiddeld dagelijks online zijn, zal 'm worst wezen hoeveel posts er van de 100 miljoen verdwenen zzijn.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:47

Ibbel schreef:
Mondy schreef:

Expliciet schrijven over seks is bij mijn weten ook niet verboden :+ :))

Met andere woorden: je kunt zélf boktbeleid maken, weet je wel :D

Dat klopt. En het niet expliciet beschrijven van is het beleid van bokt.
Maar het beleid is ook iets waar de gebruikers uiteindelijk ook de keuze in moeten maken of je er iets mee kan of niet.
Als blijkt dat er bij bepaalde dingen wel iets veranderd kan worden maar bij andere niet dan is er op een bepaald punt waarbij je de keus "moet" maken of je het wil of niet.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:50

Ibbel schreef:
Oh kom op. Een adverteerder is alleen geinteresseerd in hoeveel mensen er gemiddeld dagelijks online zijn, zal 'm worst wezen hoeveel posts er van de 100 miljoen verdwenen zzijn.

De dagelijkse views zijn een onderdeel van waar Google Ads rekening mee houdt. Maar is zeker niet het enige criterium.
Daarnaast zakken die views ook als Google je website sowieso niet meer leuk genoeg vindt.
Laatst bijgewerkt door Gini op 22-07-20 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:51

Anoniem schreef:
Hilarisch als juist mensen die heel lelijke woorden over heel veel anderen gebruiken nu een ontzettende partij roomser dan de paus proberen te zijn. Een nieuwe Boktnaam en een andere foto maakt je géén beter mens hoor.

De hele middag lees ik dit topic al met toenemende verbazing en dit zijn precies de woorden waar ik naar op zoek was.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:15

Wat ik, als moderator, best lastig vind, is dat we toch met name reactief modereren. We reageren op dingen die door gebruikers bij ons worden neergelegd, via bijvoorbeeld de TEM of PB. Uiteraard proberen we ook wel actief te modereren, maar dat is over het geheel simpelweg onmogelijk om te doen. Bokt heeft zo veel gebruikers die zo veel acties doen op een dag. Al zouden we het heel graag willen, we kunnen nooit al die acties controleren.

Het reactief modereren zorgt ervoor dat bepaalde dingen ons wel eens volledig ontgaan, omdat we ze simpelweg nooit hebben gezien. Dat betekent niet automatisch dat we ze goedkeuren, maar we kunnen ook geen actie ondernemen op iets waar we geen weet van hebben. Daarom vragen we onze gebruikers ook om dingen bij ons te melden als het niet op Bokt past/tegen de regels is/enzovoort, want op die manier zien we zo min mogelijk over het hoofd.

Sommige topics en onderwerpen zouden denk ik vanuit ons beter bijgehouden kunnen worden. Ik lees echter ook best vaak vanuit gebruikers dat er vanuit ons pas laat actie ondernomen wordt, terwijl iets anders binnen 3 minuten is opgepakt. We werken als moderators niet met diensten of iets dergelijks, dus het kan inderdaad voorkomen dat er praktisch een hele dag geen moderator beschikbaar geweest is om iets op te pakken. Dat betekent echter niet dat die zaak minder prioriteit heeft gehad. Er is simpelweg nog niemand aan toegekomen.

Een oplossing voor het reactief modereren zou kunnen zijn dat alles pas ná controle/toestemming van een moderator geplaatst zou worden. Persoonlijk denk ik niet dat dat iets is waar we naartoe willen, want dat haalt de volledige flow uit een discussieforum. Laten we daarnaast ook niet vergeten dat het overgrote deel van de berichten op Bokt überhaupt niet in aanmerking komt voor aanstootgevend/tegen de regels/enzovoort.

Het is een goede discussie om te voeren en ik vind het voor ons, als team, ook goed en belangrijk om te lezen wat hier verder nog allemaal naar boven komt. Ik ga hier in ieder geval de komende tijd meelezen en proberen geregeld te reageren. Ik vind het zelf ook belangrijk om gehoord te worden, dus ik zou dat gevoel ook aan anderen willen geven :j

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:27

Tallie1979 schreef:
Ok, met het risico om een standje te krijgen ga ik dit plaatsen.

[gebruiker] is degene die voor de ava is geband. Dit omdat zij en [mod] elkaar al tijden in de haren vliegen voor het kreupele paard van [mod], waar volgens een aantal mensen niet bepaald veel aan wordt gedaan. [gebruiker] heeft dus 24 uur de tijd gekregen om de ava aan te passen, maar had nou eenmaal andere dingen te doen, waarna er een ban van 1 week werd opgelegd. Enfin, oliebol happens zullen we maar zeggen.

Dan kennen we allemaal [gebruiker], [gebruiker] en [gebruiker] die op een of andere manier alles kunnen zeggen en doen op bokt, maar waar geen haan naar kraait. "We zijn er mee bezig" [gebruiker] heeft inmiddels al voor de 16e keer Corona, maar gaat wel uit kamperen en staat vervolgens anderen ook nog even de les te lezen. [gebruiker] geeft iedereen medische adviezen zonder medische achtergrond en [gebruiker] zit vrolijk discriminerende opmerkingen te maken.

Geen haan die er naar kraait vanuit het beheer. We zien het allemaal gebeuren, niemand doet er wat aan.

Dan hebben we nog het bidet topic waar [gebruiker] ( die ook overal mee weg lijkt te komen ) even verteld dat haar vriend haar doos leeglebbert. Niet echt SGP/Jeugdjournaal proof. Leuk voor de jonge kinderen op bokt.

Ik durf er geld op in te zetten dat deze post binnen no time is verdwenen, want ook censuur zijn ze goed in, zeker als het een groene aangaat. Ik zie de hulk wel in mijn inbox verschijnen. :)

Maar kom op, laten we het beestje maar eens bij de naam noemen.

Voordat dit weggehaald wordt, ik ben het zo ontzettend met je eens!
Laatst bijgewerkt door ynskek op 23-07-20 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gebruikersnamen verwijderd

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:35

Het benoemen kan ook zonder namen van andere bokkers, als je over regels spreekt....
Bijzonder flauw om mensen te benoemen die misschien geen weet hebben van dit topic en zich dus niet kunnen ‘verdedigen.’ Terecht dus dat het verwijderd gaat worden. Ik zou het ook niet leuk vinden als er zo over mij gepraat zou worden in een topic waar ik niet actief in was.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:36

Ik ben eigenlijk verbaasd dat dat nog niet weg is

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:37

Giolli schreef:
Het benoemen kan ook zonder namen van andere bokkers, als je over regels spreekt....
Bijzonder flauw om mensen te benoemen die misschien geen weet hebben van dit topic en zich dus niet kunnen ‘verdedigen.’ Terecht dus dat het verwijderd gaat worden. Ik zou het ook niet leuk vinden als er zo over mij gepraat zou worden in een topic waar ik niet actief in was.

Stuur ze een PB zou ik zeggen!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:38

Tallie1979 schreef:
En met betrekking tot medisch advies, we hebben het hier over humaan medisch advies van iemand die zelf niet kan aantonen dat zij daarvoor heeft gestudeerd. En je weet vast wel over wie ik het heb :)

Je kunt veel zeggen over het VIVA-forum, medische advies is er absoluut een no-go.

Wat mij betreft mag er ook een verbod op juridisch advies komen, want ik zie vaak antwoorden die kant nog wal raken van Bokkers die ook eens iets over een wet gelezen hebben (met uitzondering van Prrr en FloortjeM, die weten waar ze het over hebben, dat wil ik wel even gezegd hebben :) )

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:39

Mondy schreef:
Tallie1979 schreef:

Als iemand op je Foeilijst staat, dan krijg je alsnog de topics te zien die zij openen. ( op de voorpagina )

Daarnaast zijn de opmerkingen die zij plaatsen gewoon als quote te lezen.

Je kunt dus soms gewoon niet om iemand heen, hoe graag je het ook zou willen.

Ah dat wist ik niet ! Ik zal eens vragen hoe dat precies zit en of dat aangepast kan worden überhaupt.

Ik kan me dan uiteraard wel heel goed voorstellen hoe vervelend het is als je de quotes voorbij ziet komen maar is dat dan dusdanig veel dat het er vlot voorbij scrollen en focussen op de rest geen optie is ?

Ja, de betreffende personen typen namelijk behoorlijk lange berichten.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:45

KimD schreef:
Giolli schreef:

Stuur ze een PB zou ik zeggen!

Dat lijkt me meer wat voor diegene die ze benoemd. :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:52

Ze weet van dit topic.
Of de bezwaarscommisie wat sneller kan *\o/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:57

Jolliegirl schreef:
Ze weet van dit topic.
Of de bezwaarscommisie wat sneller kan *\o/*

Ik kreeg een vergelijkbaar bericht. :')

Shewhowillnotbenamedbutisbanned schreef:
En zeg dat de bezwaarcommissie moet opschieten want het word alleen maar duidelijker dat mijn ban echt gewoon bull oliebol is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:00

Hahahaha
Ik wist eerst helemaal niet dat het om haar ging :')

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:20

Tiggs schreef:
Tallie1979 schreef:
En met betrekking tot medisch advies, we hebben het hier over humaan medisch advies van iemand die zelf niet kan aantonen dat zij daarvoor heeft gestudeerd. En je weet vast wel over wie ik het heb :)

Je kunt veel zeggen over het VIVA-forum, medische advies is er absoluut een no-go.

Wat mij betreft mag er ook een verbod op juridisch advies komen, want ik zie vaak antwoorden die kant nog wal raken van Bokkers die ook eens iets over een wet gelezen hebben (met uitzondering van Prrr en FloortjeM, die weten waar ze het over hebben, dat wil ik wel even gezegd hebben :) )

Interessant dat het daar een No-Go is. Ik heb weinig tijd om andere fora bij te houden maar het kan leerzaam zijn daar eens te kijken hoe dat ingevuld wordt. We zijn al lang niet meer het enkel en alleen een paarden forum...
Diagnoses wat betreft persoonlijkheidsstoornis, ik begrijp persoonlijk ook nooit waarom men de behoefte voelt die überhaupt te stellen.

Aan de andere kant zou ik het ook zonde vinden het medisch advies te verliezen op de paardenfora. Wat wanneer is het diagnose (‘je paard is kreupel’, op die stoel mag een jurylid ook al niet zitten) en wanneer advies.
Of paarden met een zeldzaam of zelfs uniek ziektebeeld, ik denk dat het documenteren (al dan niet in het achterhoofd van gebruikers) een mooie functie van het forum is.

Kan je en moet je dit blijven doortrekken op de Mensenwelzijntabbladen is wellicht een goede vraag.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:23

Ik vraag me vooral af hoeveel verantwoordelijkheid je bij een team vrijwillige moderators kunt leggen en hoeveel voor de gebruiker zelf moet zijn?

Als ik een medisch advies krijg over mijzelf of over een dier is het dan A) de verantwoordelijkheid van degene die advies geeft of het correcte info is, B) van mij dat ik deze info aanneem en hier op vertrouw of C) van moderators die hier niet adequaat genoeg op reageren? Wat mij betreft is het antwoord hierop altijd B maar ik heb het idee dat veel mensen hier anders over denken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:30

Tja, wat betreft medisch advies zijn er hier op bokt imo teveel mensen die A doen maar met volledig incorrecte gegevens en teveel mensen die B niet doen en A voor zoete koek slikken. Dan verwacht je dat optie C ingrijpt, maar dat gebeurt dus niet. Als optie C is - a la Viva - het is verboden, ben je van probleem A en het niet hanteren van optie B af.