Shadow0 schreef:Hier ben ik het echt zó niet mee eens. Juist kritisch blijven kijken, doen nog veel te weinig mensen.Misschien is zelfs kritisch al een negatief uitgangspunt, en zou 'constructief' veel meer het uitgangspunt moeten zijn.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
onpaard schreef:Oprechte vraag: Kun je uit leggen waarom dit zo verschrikkelijk is?Ik houd wel van mensen die recht voor zn raap zijn. Dat geneuzel van deze tijd dat je overal rekening mee moet houden om niks verkeerd te zeggen vind ik verschrikkelijk.
Ailill schreef:onpaard schreef:Oprechte vraag: Kun je uit leggen waarom dit zo verschrikkelijk is?Ik houd wel van mensen die recht voor zn raap zijn. Dat geneuzel van deze tijd dat je overal rekening mee moet houden om niks verkeerd te zeggen vind ik verschrikkelijk.
In mijn optiek is het niet veel meer dan indien nodig rekening houden met elkaar en niet altijd alles uit moeten/willen spreken, maar ik gok dat jij dit anders ziet?
tmr001 schreef:@gini goeie post, eens!
Ik ben ook wel benieuwd hoe jullie dit in het echte leven ervaren. Ik ben ook graag eerlijk maar dit wordt vaker écht niet gewaardeerd. Het heeft me zelfs bijna een keer een project gekost (werk als freelancer). Sta je dan met al je relevante projectervaring. Dan is het ook ook gewoon mond houden en je werk doen, hoe lastig dit soms ook is omdat je weet dat het véél beter kan. Op stal ga ik ook niet iedereen lopen aanspreken waarvan ik vind dat hij of zij anders moet rijden, ik kan hoogstens mijn eigen ervaringen delen. Ik vind dat ook niet mijn taak om anderen aan te spreken op omgang met paarden. Hoe ervaren jullie dat?
Citaat:Ik vind het dan altijd wel een beetje jammer als men aan die welles nietes begint ipv gewoon te zeggen "oké, ik ken jouw paard niet."
Het is zeker niet altijd onwil.
Ayasha schreef:Als ik dan een bepaalt topic nu op Rij-Itp zie dan zucht ik elke keer wel een beetje.Ik zit al zolang dat topic open is te twijfelen om een topic van mijn "jonge" paard te openen.
En elke keer als ik daar lees denk ik "heb je hier zin in meid?"
mirjamalvaro schreef:Laatste jaren meerdere ITP/HAW topics aangemaakt.
Zoland de TS ook respectvol terug reageerd op tips (ik noem het dus tips geen kritiek) lijkt er niets aan de hand.
Soms is het inderdaad echter niet de TS die de tips niet kunnen waarderen, waardoor TS zijn topic vol komt te staan met een welles/nietes spel. Misschien moet men ook eens in het achterhoofd houden dat er tips gegeven worden zodat je je eventueel kan verbeteren en dus nog trotser kan worden op je resultaten.
mirjamalvaro schreef:Laatste jaren meerdere ITP/HAW topics aangemaakt.
Zoland de TS ook respectvol terug reageerd op tips (ik noem het dus tips geen kritiek) lijkt er niets aan de hand.
Soms is het inderdaad echter niet de TS die de tips niet kunnen waarderen, waardoor TS zijn topic vol komt te staan met een welles/nietes spel. Misschien moet men ook eens in het achterhoofd houden dat er tips gegeven worden zodat je je eventueel kan verbeteren en dus nog trotser kan worden op je resultaten.