Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:36

Anoniem schreef:
Ik denk niet dat het nodig is om nu belachelijk te gaan maken dat mensen van een Boktdag geen kinderfeestje willen maken wel?

Op bokt zitten nou ook eenmaal moeders. Zoals er al aangehaald word; het word een dag voor en door bokkers, buitensluiten lijkt me dan niet nodig. Of weren we dan ook alle partners-van? Die zitten immers ook niet op bokt of houden niet van paarden, maar omdat ze geen luier om hoeven mogen ze ineens wel mee? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:37

Anoniem schreef:
Anoniem schreef:
Ik denk niet dat het nodig is om nu belachelijk te gaan maken dat mensen van een Boktdag geen kinderfeestje willen maken wel?

Op bokt zitten nou ook eenmaal moeders. Zoals er al aangehaald word; het word een dag voor en door bokkers, buitensluiten lijkt me dan niet nodig. Of weren we dan ook alle partners-van? Die zitten immers ook niet op bokt of houden niet van paarden, maar omdat ze geen luier om hoeven mogen ze ineens wel mee? :+

als je nou gewoon even wil lezen wat ik zeg en mijn mening ook gewoon wil respecteren hoef je echt niet zo een vijandige houding aan te nemen, alsjeblieft zeg, doe normaal en leg me zeker geen woorden in de mond die ik niet gezegd heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:39

Ik val je nergens aan en ik respecteer prima je (ietwat denigrerende) mening. Dat moeders hun kinderen meenemen maakt het niet direct een kinderfeestje.
Laatst bijgewerkt door Dani op 15-11-17 20:40, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Aangepast wegens persoonlijke aanval.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:41

Wat een gezelligheid hier..
een bokt-dag klinkt me nu toch in ene veel minder leuk in de oren..

Ik heb ook niks met kinderen, maar snap wel dat als je zelf kinderen heb en je gaat naar een bokt-dag
dat je die eigenlijk wel mee wilt nemen.
Wellicht vinden de kinderen paarden ook wel erg leuk, kunnen ze ook meteen weer wat nieuwe dingen leren :+

Verder zie ik wel hele leuke ideeen voorbij komen.
Dus ben benieuwd hoe het gaat worden.

Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 11:43

Nogmaals: iedereen die het programma leuk vindt, is welkom. Ik wil jullie nu echt verzoeken on topic te blijven. Wat willen jullie in het programma zien? Wat vinden jullie interessant qua lezingen, clinics en workshops?

We hebben inmiddels een behoorlijke lijst. :j Echt superleuke ideeën zitten ertussen en hele mooie aanbiedingen om bij te dragen aan het programma. Tof! We gaan eens even goed kijken hoe en wat we willen en kunnen regelen. We krijgen in elk geval flinke energie van jullie enthousiasme. Bedankt! :):)

Anoniem

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:46

Wat mij dan met het oog op kinderen interessant lijkt; hoe introduceer je het paardrijden veilig en verantwoord, en vooral ook hoe hou je het leuk voor ze.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:53

Een leuk idee zo'n boktdag, zou ook wel interesse hebben om te komen als ik vervoer kan regelen, maar laat het toch aan mij voorbij gaan. Ik heb weinig tot geen contact met andere bokkers en mijn gezelschap is voor een aantal niet welkom, dus ik zou mij ook niet gewenst voelen.

Heel jammer.

Edit, zal mijn ideeën ook wel voor mezelf houden dan

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:55

poetser schreef:
Een leuk idee zo'n boktdag, zou ook wel interesse hebben om te komen als ik vervoer kan regelen, maar laat het toch aan mij voorbij gaan. Ik heb weinig tot geen contact met andere bokkers en mijn gezelschap is voor een aantal niet welkom, dus ik zou mij ook niet gewenst voelen.

Heel jammer.

Wat is dit nou weer voor bericht dan. Je kan dan toch gewoon je ideeën delen? en voor de rest is iedereen welkom lijkt mij! dus jij ook

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:04

Ladybird schreef:
poetser schreef:

Heel jammer.

Wat is dit nou weer voor bericht dan. Je kan dan toch gewoon je ideeën delen? en voor de rest is iedereen welkom lijkt mij! dus jij ook

Ik wel ja, maar mijn 6 jarig zoontje niet blijkbaar, toch voor een aantal bokkers niet.

Ik zou zelf graag wat uitleg zien bij verschillende disciplines.
Wat voorbeeldjes:
- Het rijden op/krijgen van ontspanning in de dressuur. Helaas heb ik het ook verkeerd geleerd en de theorie ken ik wel, maar ik zou het graag eens echt zien, met de uitleg erbij.
- Het controleren van een paard voor/tijdens/na de hindernis.
- De western disciplines, gewoon een soort kennismaking met deze tak van de sport.

Verder inderdaad een plaats waar bokkers elkaar (beter, echt) kunnen leren kennen.
Misschien ook een paar discussie punten maken, dan kunnen discussies eens met emotie gevoerd worden, is de intonatie duidelijker en is elkaars mening respecteren een stuk makkelijker.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:05

"Wie is het", maar dan met teamies als "koppen op de kaartjes" :D

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:13

Komen er ook bokt reporters? Lijkt mij wel leuk om mening van een 14 jarige te geven xD

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:19

poetser schreef:

Heel jammer.

Alsjeblieft geen actieve of passieve agressie hier. Daar schiet niemand wat mee op. En lezen wat er staat, niet wat je denkt dat iemand bedoelt.

Om te beginnen: als je weinig tot geen contact met andere Bokkers hebt, is dit de ideale manier om daar iets aan te veranderen. Alsof ik de hele dag mensen buiten de topics om pb's stuur...

Dan: Bij een Bokt-dag denk ik sowieso aan iets met meerdere activiteiten. Dan hoef je elkaar met en zonder kinderen niet steeds voor de voeten te lopen. En je kunt denken aan een avondprogramma. De "paardige" dingen komen dan overdag, en 's avonds, als de mensen met jonge kinderen toch wel naar huis zijn, kun je de genoemde afterparty houden. Mits er genoeg volk op afkomt, is dat geen probleem, en met een Boktgemeenschap van ik-weet-niet-hoeveel moet dat ook wel lukken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:30

Leuk idee! En wat musiqolog zegt, een 'vrij' avondprogramma lijkt me ook erg leuk, eventueel daar paard-achtige ondernemers de kans geven om een standje op te bouwen in een kantine ofzo, dat je informeel kunt kletsen en ondertussen een beetje snuffelen langs 'fysieke webwinkeltjes' :j Daar hoeft dan ook weinig voor georganiseerd te worden behalve dat er een locatie voorzien is. Ik zou het iig mega leuk vinden om Bokkers in zo'n setting (weer) eens (terug) te zien *\o/*

Wat betreft het wel of niet welkom zijn: ik verkeer niet in de illusie dat iedereen op Bokt mij super graag mag en ik denk dat dat voor heel weinig mensen geldt := Dus dan kan iedereen wel weg blijven. En wat kinderen betreft: als je die mee wil, ga je gang. Maar ik zou het dan weer niet op prijs stellen als een dag "van Bokt voor Bokt" daadwerkelijk elementen krijgt waar de gemiddelde Bokker gewoon niks mee kan (schreeuwerig entertainment) of dat clinics verstoord worden oid. Maar ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is.

Edit: een makkelijke manier om leuke clinics/workshops te vinden is denk ik om alle vrijwilligers in een poll te zetten en daarna de mensen te laten stemmen :j Dan heb je vanzelf iets wat (als het goed is) door iedereen leuk gevonden wordt.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:40

Wat een leuk idee, zo'n Bokt-dag! *\o/* Persoonlijk zou ik wel bereid zijn om ca. 10 euro entree te betalen als er allerlei interessante demo's/workshops/lezingen etc. aangeboden worden. Wat zou het tof zijn als alle programma onderdelen door Bokkers werden verzorgd!

Het zou natuurlijk mooi zijn als het programma heel divers is, of misschien wel 2 aparte gedeelten, zodat er voor ieder wat wils is. Met name onderbelichte thema's zouden leuk zijn om eens een podium te geven. Een fotografie/vrijheidsdressuur clinic is natuurlijk erg interessant maar komt op meerdere evenementen al wel voorbij. Wat Bokt (voor mij) zo leuk maakt, is dat je hier dingen ziet waar je zelf niet zo snel aan denkt. Zelf zou ik klassieke/hogeschool dressuur graag op het programma zien staan, en inderdaad dingen die ook geschikt zijn voor mensen zonder eigen paard. Een paardenbeen ontleden lijkt mij mega interessant, evenals andere demo's/lezingen in dat kader. Bijvoorbeeld een lezing over maagzweren, natuurlijk bekappen, etc.

En inderdaad mag de Huiskamer/Lounge niet ontbreken :D Misschien kan dat ook een plek zijn waar verhalen te lezen zijn over Bekende Bokkers, topics, etc.?

Wat betreft kinderen, leuk als ze geïnteresseerd zijn, leuk als ouders hen de gelegenheid mee te kijken op zo'n gaaf evenement, minder leuk als daardoor programma onderdelen verstoord worden of een ander karakter krijgen. Maar, leeftijden op Bokt lopen ook zeer uiteen, dus ik denk dat het sowieso goed is om het programma zo divers mogelijk te maken zodat er voor ieder wat wils is :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:49

Gezien de specifieke interesses is het misschien wel leuk om een JH te voorzien (georganiseerd door JH-ers) met een fotomuur om vrolijk foto's te kunnen maken met je Bokt-vrienden en andere dingen die de jeugd van tegenwoordig leuk vindt :j
Als ik zo kijk naar het aandeel van jongeren dat meetings organiseert denk ik dat die het vooral leuk vinden om elkaar te ontmoeten IRL en niet per se clinics willen kijken de hele dag

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:51

Magrathea schreef:
Gezien de specifieke interesses is het misschien wel leuk om een JH te voorzien (georganiseerd door JH-ers) met een fotomuur om vrolijk foto's te kunnen maken met je Bokt-vrienden en andere dingen die de jeugd van tegenwoordig leuk vindt :j
Als ik zo kijk naar het aandeel van jongeren dat meetings organiseert denk ik dat die het vooral leuk vinden om elkaar te ontmoeten IRL en niet per se clinics willen kijken de hele dag

Een soort loungehoekje waar je elkaar kan ontmoeten? Leuk idee!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:04

Na alles gelezen te hebben, denk ik dat er toch nog een paar aanvullingen mogelijk zijn :)

Wat betreft catering, mij lijkt het wel wat. Ik houd niet van overmatig vette happen, en een beetje fatsoenlijke hap waardeer ik dan zeer (en al helemaal als ze rekening kunnen houden met bepaalde diëten).
Dit zou eventueel te regelen zijn via de voorverkoop van de kaarten, want hoe leuk gratis ook is, ook ik denk dat er dan een deel van de mensen gewoon niet komt als het weer maar een beetje tegenvalt.
Dus bij bestelling van een kaartje, geef je aan of je gebruik wilt maken van catering en welk menu je voorkeur heeft. Vervolgens reken je beide gelijktijdig af. Zowel Bokt als catering weten dan direct waar ze aan toe zijn, en de bokker weet dat er een mooie lunch klaar staat.

Andere optie, als de eerste dag van bokkers voor bokkers een succes is, is het misschien een idee om het regionaal te doen? En dan ook zo een Belgische Boktdag te houden? Centraal Nederland is ook voor mij nog een aardig eindje rijden, en regionaal wordt dan voor meer mensen bereikbaar en makkelijker kleinschalig te houden.

Verder graag veel informatief gebeuren. Lange teugelen (juist hoe te beginnen), longeren, houding, menpaard vs dressuurpaard vs springpaard, klassieke dressuur, (antiek) harnachement en hun gebruik en werking, enz. Er is nog veel meer te verzinnen als ik er wat langer over na zou denken :j

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:20

Er zijn sowieso véél meer ideetjes dan dat er plaats in het programma gaat zijn. Waarom dus niet uit ieder forumonderdeel (aangespannen rijden, harnachement, fokken, in the picture, trainen vanaf de grond, welzijn, voeding, western, paardengedrag,...) een item kiezen en daar een clinic/presentatie/demo over geven?

Op die manier heb je al een groot aanbod wat ook heel erg divers is. Het jaar erop doe je hetzelfde maar neem je gewoon een ander onderwerp uit ieder onderdeel

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:29

Evi84 schreef:
Er zijn sowieso véél meer ideetjes dan dat er plaats in het programma gaat zijn. Waarom dus niet uit ieder forumonderdeel (aangespannen rijden, harnachement, fokken, in the picture, trainen vanaf de grond, welzijn, voeding, western, paardengedrag,...) een item kiezen en daar een clinic/presentatie/demo over geven?

Op die manier heb je al een groot aanbod wat ook heel erg divers is. Het jaar erop doe je hetzelfde maar neem je gewoon een ander onderwerp uit ieder onderdeel

Dit vind ik een goed idee!
En over kinderen, die kan je toch ook gewoon dingen te doen geven?
En juist enthousiast maken voor de paardenwereld. Daar kan je best een leuke vrijheidsdressuur show voor op zetten en bijv een pony quiz. Laat ze hoefijzer verfen, een dekje pimpen, koekhappen, hoefijzerwerpen, schminken, snoepjes voor de pony uitzoeken, info over paardrijden, een kleine theorie les over de pony en harrangement. Dan kunnen de ouders gewoon rondlopen en zijn de kinderen ook vermaakt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:35

Misschien is een workshop over bokt zelf ook heel leuk, omdat er toch vaak nog vragen komen over oa plaatsen van foto's, maken van een quote. En een stukje over de geschiedenis van bokt, met statjes :)) dat moet ook ergens terugkomen vind ik.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:42

Evi84 schreef:

Dat lijkt mij inderdaad een leuk idee :-)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:43

Als het mogelijk is, zou ik het leuk vinden mijn (goed luisterende) hond mee te nemen- mocht de locatie het toestaan.

Maar, om het hete hangijzer toch even kort weer vast te pakken: er zijn inderdaad natuurlijk mamma- en pappa-bokkers. Misschien is een info-uurtje over kinderen en de gevolgen van paardrijden wel interessant? Of met ideetjes wat ouders met hun kinderen nog kunnen doen?

Ook voor ouders zonder eigen paard, er kunnen leuke dingen bij zitten natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:50

Anoniem schreef:
Wat mij dan met het oog op kinderen interessant lijkt; hoe introduceer je het paardrijden veilig en verantwoord, en vooral ook hoe hou je het leuk voor ze.

Dit vind ik een hele goeie! :j

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 14:15

Misschien ook nog een paar ideeën;
Een gangenpaard onderdeel?
Ik weet dat er mensen met IJslanders MM's en RMH's zijn hier op bokt, aangezien ik zelf er ook 1 ben.
Juist bijvoorbeeld het verschil en de overeenkomstigheden in normale training kan misschien interessant zijn om te zien?
Of gewoon een gangenshow waarin enkele paarden hun meerdere gangen showen.
Binnen IJslanders kan het leuk zijn om het verschil tussen een diagonale vierganger en een laterale 5ganger te laten zien, om duidelijk te maken hoeveel verschil er in zit.

Een Intrinzen-demo?
Clinic correct rijden met een beperking zoals rugpijn en ongelijke benen?
Basisles rechtrichten, met ook een onderdeel hoe je met kleine oefeningen jezelf kunt rechtrichten?

Edit; ik wil me overigens best beschikbaar stellen als vrijwilliger!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 14:31

Ja hoor, ijslandermensen en hun stok-, eh, gangenpaardjes. Geef ze tien seconden en ze beginnen over de tölt. :)

Maar het is natuurlijk een prima idee. Zo zou dat moeten gaan: mensen dienen ideeën in over workshops, lezingen, shows e.d. en een "Boktdagcommissie" bepaalt, in samenspraak met de gemeenschap, wat we daarvan gaan terugzien.