Gestalkt op bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:41

Jeetje KBK, hoe durven mensen, te triest voor woorden :( dat moet aangepakt, dat soort aantijgingen zijn toch een reden om gelijk verwijderd te moeten worden...

Ik kan je niet persoonlijk, maar dit soort onrecht kan ik echt niet tegen, belachelijk.

eva1969

Re: Gestalkt op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 10:05

Ik krijg zojuist, hopelijk een laatste pb, dat betreffende bokker een pbtje heeft gekregen van een Mod en mij niet meer lastig zal vallen. Ik hoop dat het voor de rest van jullie ook wat goeds gaat brengen ! Dank je wel Mod.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 10:05

Helemaal na de laatste pagina's berichten hier, KBK echt te gek voor woorden, denk ik dat er een mogelijkheid moet komen voor de Mods om in de PB's te kunnen kijken van gebruikers.

Dus voorstel: Is het niet mogelijk om een formulier van toestemming te maken, waarin je de Mod toestemming geeft om je PB box in te gaan? Helemaal als er gegronde reden is vanwege stalking oid. Daarmee zou dan het beheer van Bokt mensen die echt over de scheef gaan aan kunnen pakken. En doordat je met dat formulier van beide kanten toestemming geeft, zou je toch die regel van niet kunnen modden daar vanwege privacy kunnen opheffen.
En ik bedoel dan dus ook niet de muizenlady die mensen irriteert maar het schijnt dat er gebruikers echt misbruik maken van het niet kunnen/mogen modden op PB's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 10:08

Eva1969, dat is fijn. :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 10:14

Op een ander forum waar ik een blauwe maandag gezeten heb was er een mogelijkheid tot: 'meld deze correspondentie bij het team'. Dan werd de pb(conversatie) gewoon 1 op 1 doorgestuurd naar het team zodat ze het konden bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 10:15

Dat zou ook een goede optie zijn. :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 10:17

Er zijn ook bokkers die op twitter en Tumblr en andere social media lastig worden gevallen, je staat er van te kijken hoe ver iemand gaat.

Zelf had ik een bokker die op 5 december even via fb iets duidelijk wilde maken door mij voor prutsmuts uit te maken. Het werd een hilarisch gesprek met een duidelijke winnaar. Ik. *D

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 10:19

Iris82 schreef:
Op een ander forum waar ik een blauwe maandag gezeten heb was er een mogelijkheid tot: 'meld deze correspondentie bij het team'. Dan werd de pb(conversatie) gewoon 1 op 1 doorgestuurd naar het team zodat ze het konden bekijken.

Jup, die optie ken ik.
Ik heb weleens een stalkpb doorgestuurd en dat is wel opgepakt maar het is wel van de gekke dat er niets mee gedaan kan /mag worden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 10:50

Een optie om pb's te kunnen TeMmen zou inderdaad een fijne optie zijn.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 10:59

Iris82 schreef:

Dít vind ik eigenlijk nog de beste oplossing +:)+ !

Ik vind een foutmelding aan de kant van de verzender niet wenselijk: dat ik iemand in mijn foeilijst heb staan hoeft die ander niet te weten. Wil ik dat diegene dat weet dan vertel ik dat zelf wel, maar níet automatisch.
Dat berichten van foeis automatisch niet aankomen vind ik eigenlijk ook niet wenselijk. Als ik de bijdragen van iemand storend vind in meerdere/bepaalde topics dan zet ik diegene in de foei, maar het kan gerust zijn dat ik de berichten van die gebruiker in topics op een ander subforum wél openklik. Mogelijk zelfs een pb-conversatie met diegene heb. Dus nee, wat mij betreft niet wenselijk om dat een automatisch gevolg te laten zijn van de foei-functie.

Het zou natuurlijk wél mooi zijn als er een functie wordt ingebouwd waarbij je met een simpel vinkje kunt voorkomen dat berichten van een bepaalde (foei-)gebruiker niet in je inbox komt.

Maar simpelweg de mogelijkheid om een pb te melden bij de mods (waarbij het systeem dit bericht dus ongewijzigd doorstuurt) vind ik een uitstekend plan. Op deze manier kan er gewoon gemodereerd worden op de fatsoensregels, kun je aangeven dat je steeds berichten ontvangt ondanks dat je meermaals gevraagd hebt dit niet te doen en kunnen er waarschuwingen of bans gegeven worden voor schelden/bedreigen/pesten/stalken. Zo verdwijnt die achterdeur waar nu alles maar ongestraft kan.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 11:57

Echt waar KBK, schandalig.
Ik ben wel eens beschuldigt dat ik me oude paard heb mishandeld door iemand die me eerste haflinger gekocht heeft. Ze vangt moeilijke paarden op.
Was er erg pissig over maar heb nu zoiets: als jij denkt dat die mishandeld is prima en denk lekker.
Ik weet wel beter.
Ik vind het knap dat mensen door het scherm heen kunnen kijken hoe iemand leeft en zijn dingen doet.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 14:03

Nou helaas het was ook te mooi om waar te zijn.... alweer een pb :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:04

Doe haar de groeten :x

Ze durft wel zeg :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:12

Ik vind jou altijd overkomen als een leuke meid KBK, een goed persoon en hoe jullie met de dieren omgaan vind ik ook super. Hoop dat je dat hersenloze gepraat van 1 of andere onnozele die niks beters te doen heeft, naast je neer kunt leggen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:18

Iris82 schreef:

Dus de techniek bestaat. Maar bokt doet er niets mee.
?
Juist op een groot forum weet je dat dit gebeurt.
Eigenlijk best treurig dat beheer hier niet meer aandacht aan geeft.
Terwijl het dus kan.

En de vervelende mensen weten nu al tijden dat er niets aan gedaan wordt en zullen onfatsoenlijk berichten sturen zoals naar kbk. Weten ze dat dat er 1 op 1 naar een mod gestuurd gaat worden werkt dat direct preventief en stopt het.
Grote fout van beheer. Erg jammer zoiets niet serieus te nemen.
Zeker omdat dit al veel langer speelt en dit niet het eerste topic hier over is.
Soms vraag ik me af of prioriteiten wel duidelijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:32

Bedankt voor de lieve reacties. :)
Ik weet ook dat ik niet de enige ben die soortgelijke pb's ontvangt, maar die hebben hier nog niet gereageerd.

Dreetje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:02

Muizenplagen? Dat is toch inherent aan het gezamenlijk leven met dieren danwel het leven op een boerderij?

Wat wij doen met muizen is net als bij onze andere dieren, zorgen voor voldoende voedsel.
We zoeken meestal een voerlocatie uit welke ze eenvoudig kunnen vinden, makkelijk bij kunnen en zich fijn hun buikje vol kunnen eten, al is het voor de muizen de smakelijke rose en blauwe korrels.

Een tevreden muis heb je veelal geen last van.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:50

Dreetje1983 schreef:
Muizenplagen? Dat is toch inherent aan het gezamenlijk leven met dieren danwel het leven op een boerderij?

Wat wij doen met muizen is net als bij onze andere dieren, zorgen voor voldoende voedsel.
We zoeken meestal een voerlocatie uit welke ze eenvoudig kunnen vinden, makkelijk bij kunnen en zich fijn hun buikje vol kunnen eten, al is het voor de muizen de smakelijke rose en blauwe korrels.

Een tevreden muis heb je veelal geen last van.

Maar muizenplagen of muizen plagen is niet de essentie van dit topic. ;)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:57

@Bruintje123; dat dit op een ander forum kan, wil niet automatisch zeggen dat dit ook op Bokt zo in te schakelen is. Standaard heeft de forumsoftware die we gebruiken deze optie iig niet.

Natuurlijk kunnen we iets dergelijks bouwen, maar dat kost tijd en gaat dus ten koste van andere verbeteringen aan de site. Ook spelen er bij het zichtbaar maken van PBs wat juridische zaken, maar hoe dat exact zit in deze context weet ik zo niet. Het direct melden/doorsturen van een PB zou ook maar een deel van het probleem oplossen aangezien er dan nog steeds veel context mist over het algemeen. Je weet niet wat de 'klager' daarvoor al de andere kant op heeft gestuurd.

Maar ook dat is weer op te lossen maar dan komen we uit bij een systeem waarin privé berichten geen privé berichten meer zijn. Op Tweakers.net heten dat soort berichten 'Direct messages' en daar staat dit boven:

Citaat:
Alle berichten die je verstuurt en ontvangt blijven bewaard op de servers van Tweakers en kunnen worden ingezien door de crew van Tweakers indien dit noodzakelijk geacht wordt. Spam of anderszins ongewenste berichten kan je _hier_ melden.

Ik kan me overigens voorstellen dat dit op bijvoorbeeld de Markt wel voordelen kan hebben, zeker bij transacties die niet goed zijn gegaan. Maar dit is nogal een erg grote en ingrijpende verandering met flink wat mitsen en maren.

Maar eens dat het goed is om te kijken hoe we beter om kunnen gaan met dit soort situaties. Anca heeft al wat technische overwegingen gegeven hierboven. We zijn ook aan het kijken hoe we hier aan de 'beleid kant' kunnen veranderen. Dat dit gedrag niet goed is daar zijn we het met z'n allen over eens denk ik. De grote vraag is nu hoe we daarop in kunnen grijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:01

Door de gegeven suggesties die hier staan, hebben wij besloten om nogmaals een blik te werpen op de situatie rondom 'stalking of lastig gevallen worden via pb'.
Graag dan wel zorgen dat je hier geen specifieke situaties gaat bespreken, zodat dit topic overzichtelijk blijft over wat er beter kan en hoe jullie dat willen zien. Op die manier kunnen wij sneller en beter handelen ipv dat dit topic steeds 'offtopic' gaat en zelfs neigt naar het niet voldoend aan de regels van FZ (zie FZ regels & algemene regels)
Technisch gezien is er al een post geplaatst door Shadow0, zij gaat kijken naar een manier om het vervelende van zulke pb's te ontvangen weg te nemen. Zoals wel zien dat iemand je een pb heeft gestuurd etc. Meer lees je hier Shadow0 @ [FZ] Gestalkt op bokt daarover.

lonneponne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:42

WoW... Heb ik echt een heel forumgesprek van 9 hele pagina's veroorzaakt? Ik wilde alleen maar helpen. Ik wil niet overkomen als een bedreiger, stalker ect. Ik heb gen het gevoel dat ik moet helpen. Ik heb besloten bepaalde mensen te helpen en help geen nieuwe mensen meer, dus ik bijt niet, andere bokkers hier. Dit gevoel stopt niet. Het dwingt me om door te helpen OF ANDERS.. tja.. Ik haat het echt iedereen lastig te vallen. De geholpen mensen zijn er maar vier.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:49

4 teveel als je door blijft gaan met berichten sturen terwijl zij er niet van gediend zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:50

lonneponne schreef:
WoW... Heb ik echt een heel forumgesprek van 9 hele pagina's veroorzaakt? Ik wilde alleen maar helpen. Ik wil niet overkomen als een bedreiger, stalker ect. Ik heb gen het gevoel dat ik moet helpen. Ik heb besloten bepaalde mensen te helpen en help geen nieuwe mensen meer, dus ik bijt niet, andere bokkers hier. Dit gevoel stopt niet. Het dwingt me om door te helpen OF ANDERS.. tja.. Ik haat het echt iedereen lastig te vallen. De geholpen mensen zijn er maar vier.

Misschien kun je eens naar een psycholoog gaan als je zulke dwanggedachten hebt die je niet tegen kunt houden.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:03

lonneponne schreef:

Blijkbaar zien mensen dat als stalken en zeker als je ze na het herhaaldelijk vragen om geen pb's meer te sturen het toch blijft doen.
Dan is het echt geen helpen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:12

lonneponne schreef:

Als mensen je vragen om ze geen pb meer te sturen en je doet dat toch, dan ben je niet aan het helpen, maar aan het stalken. Bah zeg, hoe haal je het in je hoofd. Bokban aub.