Slotjes. Zijn ze echt nodig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:49

ElineS schreef:
Volgens mij is Sammie er vandoor, van bokt af. Snap ik ook wel. Als er zo met je word omgegaan.

Ik mag toch hopen van niet zeg. Ik kom Sammie met regelmaat tegen in topics en hoewel ik het vaak niet met haar eens ben reageert ze m.i altijd scherp,maar netjes en goed onderbouwd. Ik zou graag willen dat ik me zo zou kunnen uiten als zij doet,dan had ik zeker vaker gereageerd in topics. :j

danzzz

Re: Slotjes. Zijn ze echt nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:45

schande.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:25

OMG wat een sneu gedoe van het modteam....

Oeps....mag niet hè het modteam ongefundeerd aanvallen .... maar onderbouwing voor mijn uitspraak genoeg in dit topic....

Zie de bui al hangen achter de schermen: gooi jij er een slotje op of durf jij dat..... pfffff.....

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:36

ex-teamies zijn vaak best kritisch. Dat is in dit topic ook te zien. Ik denk dat dat komt omdat ze zich toch betrokken voelen. Soms omdat ze met reden een 'ex' zijn. Maar het zijn juist gebruikers die van twee kanten kunnen bekijken. Gebruik van maken!

Ik denk dat starheid - hoe onbewust ook - een gevaar is. In zijn algemeenheid - maar hier dus ook voor het modteam.
Kijk maar naar WN bv... Als daar minder streng gemod zou worden dan zou het er een stuk drukker zijn... Is gewoon zonde.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:39

Heel sneu.

En heel zielige pb's van het mod team heb ik ook al mogen ontvangen dus daarin geloof ik Sammie direct.
En helaas valt er niets tegen te doen.

Als er iemand prettig en goed onderbouwd is het Sammie wel en daar kan een groot deel van het team een voorbeeld aan nemen.
En als je soms ziet waar je soms een tik van op de vingers krijgt wil ik het niveau van de discussie achter de schermen inderdaad wel eens weten precies wat slimmerik nu aanhaalt.
Zo zal het wel zijn.

Sammie hopelijk kom je toch terug voor ons als leden, of iig voor mij als lid wordt je gemist.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:55

Heel dit topic stil meegelezen
De ene keer mijn mond nog verder openvallend als de andere keer door modjes.
Leek het eindelijk hier te evolueren tot een gesprek ipv een muur waar gebruikers tegen praten en dan zo een pb naar sammie.

Ook ik ben het niet altijd eens met haar. Maar heb haar nog nooit ononderbouwd of onrespectvol zien reageren.

Een oprechte vraag aan sommige modjes: hoe hoog is die muur die jullie hebben opgebouwd rond jullie met de mening dat jullie perfect zijn?

Ik heb oprecht respect voor de meeste mods, maar hier Verdwijnt het toch zeer zeker voor sommige

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:05

We begrijpen dat de emoties hier hoog oplopen echter zitten hier, zoals altijd, twee kanten aan het verhaal, hoe het hier geschetst wordt strookt niet helemaal met de werkelijkheid. Gefundeerde kritiek uiten mag altijd, doen we ook zeker wat mee. Echter zijn er grenzen, deze grenzen zijn bekend.

Wij gaan verder niet in op de inhoud gezien dit tegen onze eigen regels in gaat en we ook niet wensen privécommunicatie te bespreken.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:21

Maakt niet uit wat voor inhoud het precies geweest is, of het wel netjes was of niet, ik heb het topic van het begin gevolgd en Sammie heeft op geen enkele manier iets geschreven waar ook maar een mod PB om gestuurd hoefde te worden - of dit nou wel of niet een nette PB was. Het is gewoon alom bewijs, voor mij in ieder geval, dat het mod team wat dat betreft niet te vertrouwen is. Jullie verschuilen zich elke keer verschuilen achter een muur van "Dat zijn regels" en leggen op die manier iedereen het zwijgen op, omdat daar gewoon niet tegen te 'vechten' is.

Als het Sammie niet was geweest, maar iemand anders die niet zo sterk in haar/zijn schoenen staat, had die hier vanwege die PB's niet meer gereageerd, uit angst, en was dit topic doodgebloed. Precies zoals de mods dat willen hebben en precies wat de bedoeling was van de PB's naar haar toe.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:31

Twee kanten aan het verhaal, beantwoord dan alsjeblieft 1 vraag: Heeft Sammie een pb gekregen naar aanleiding van haar berichten in dit topic, ja of nee? Gezien Sammie haar kant van het verhaal heeft verteld, lijkt het me dat jullie dat ook kunnen doen. Maar als jullie vast houden aan geen uitleg geven, antwoord dan in elk geval gewoon met 'ja' of 'nee'.

Indien het antwoord 'ja' is, valt er denk ik weinig twee kanten te zien. We zien wat ze hier gepost heeft, wat haar reacties zijn. Daar zie ik niks onfatsoenlijks in, en ook geen ongefundeerde kritiek naar het team. Ik zie wel kritiek naar het team, maar als hier nu mensen op grond van dit topic met pb's aangesproken worden, zit er iets echt heel erg mis.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:39

Idem, ik zie de kritische, soms scherpe posts van Sam, maar altijd onderbouwd. Daar word je namelijk op geselecteerd als teamlid. Ik lees niets dat niet door de beugel kan, anders was het wel gekwast. Ik ga met Lali mee in de vraagstelling.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:45

Lalidan schreef:
Twee kanten aan het verhaal, beantwoord dan alsjeblieft 1 vraag: Heeft Sammie een pb gekregen naar aanleiding van haar berichten in dit topic, ja of nee? Gezien Sammie haar kant van het verhaal heeft verteld, lijkt het me dat jullie dat ook kunnen doen. Maar als jullie vast houden aan geen uitleg geven, antwoord dan in elk geval gewoon met 'ja' of 'nee'.

Indien het antwoord 'ja' is, valt er denk ik weinig twee kanten te zien. We zien wat ze hier gepost heeft, wat haar reacties zijn. Daar zie ik niks onfatsoenlijks in, en ook geen ongefundeerde kritiek naar het team. Ik zie wel kritiek naar het team, maar als hier nu mensen op grond van dit topic met pb's aangesproken worden, zit er iets echt heel erg mis.

Gem schreef:
Idem, ik zie de kritische, soms scherpe posts van Sam, maar altijd onderbouwd. Daar word je namelijk op geselecteerd als teamlid. Ik lees niets dat niet door de beugel kan, anders was het wel gekwast. Ik ga met Lali mee in de vraagstelling.

Dus Ods om in de sferen van je onderschrift te blijven "ben je een bokker of een jokker" Heeft Sammie een pb gehad of zitten jullie te jokken??

Want ik als ex-teamlid plaatst niet voor niks al maanden niks meer op Bokt en is ook nauwelijks meer op Bokt te vinden. Dit is dan ook een eenmalig terugkeer omdat dit mij écht tegen de borst stuit.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:47

'Vroeger' heb ik er wel eens aan gedacht om mod te worden, maar ben heel blij dat ik dat nooit gedaan heb (nog even los van het feit dat toch niet iedereen daar blij van zou worden }> ). Twee kanten aan het verhaal of niet, ik verbaas me hier eigenlijk niet over gezien acties uit het verleden. Als dit over Sammie's berichten in dit topic gaat valt het niet goed te praten imo :n

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:59

Waarom zouden we hierover jokken, die begrijp ik niet en wil ik denk ik ook niet begrijpen.

Inhoudelijk gaan wij er ook geen reactie op geven, dit is al meerdere keren aangegeven, privécommunicatie is niet openbaar en dat houden we ook in ere immers is dat een afspraak binnen onze Boktregels. Maakt het niet gemakkelijker omdat het enerzijds verduidelijking zou kunnen geven. Maar aan de andere kant kan ik mij ook helemaal voorstellen dat dit ook niet bevredigend kan zijn.

Ook voor het Modteam is dit een hele vervelende situatie en betreuren dat het zo is gelopen, dat hadden we ook graag anders gezien. Wel hebben we een hoop input uit dit topic gehaald en zijn erg blij met de signalen die we van jullie allemaal hebben gekregen. Achter de schermen zijn we daar erg druk mee bezig. Hopelijk kunnen we daar binnenkort wel wat meer over delen zoals eerder gezegd door één van mijn collega's. In elk geval heel veel dank daarvoor!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:00

:roll:

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:03

Zo, da's een knap staaltje om een vraag heen draaien.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:06

Jullie hebben het wel zwaar als moderator team of niet? 8)7
Je zou toch denken dat je als forum afhankelijk bent van gebruikers, die respecteert en op een normale wijze behandeld en ook open staat voor hun opmerkingen en ideeën.. Ik zie er bar weinig van terug. Er wordt wel gezegd dat jullie er druk mee bezig zijn, maar ik vermoed dat we er bar weinig van terug gaan zien.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:10

'ja' of 'nee' is toch niet te veel gevraagd? Dan is er aan alle kanten duidelijk. Jullie maken het jezelf nu wel héél erg moeilijk hoor. Verder hoef je er inhoudelijk niet op in te gaan, gewoon een ja of nee, klaar.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:11

Citaat:
Wel hebben we een hoop input uit dit topic gehaald en zijn erg blij met de signalen die we van jullie allemaal hebben gekregen. Achter de schermen zijn we daar erg druk mee bezig. Hopelijk kunnen we daar binnenkort wel wat meer over delen zoals eerder gezegd door één van mijn collega's.

Ik geloof best dat het zo gaat, maar voor gebruikers is dat bijzonder weinig zichtbaar. Ik hoop dat dat deze keer anders is... :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:12

We doen ons best er voor jullie een leuk Bokt van te maken. Daarbij horen we graag wat er beter kan. De punten die in (oa) dit topic naar voren komen maken al dat we stappen nemen.

We hopen dat er begrip is dat we dit allemaal vrijwillig doen, en onze vrije tijd hierin steken. Het zou dan ook fijn zijn als de kritiek op het beleid is, niet op het team dat het al gemaakte beleid handhaaft. We staan er echt voor open om het beleid te verbeteren, proberen dat zo snel te doen als gaat.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:15

Kijk, daar is hij dan. De vrijwilligers kaart. Ik had nog zó gevraagd die er buiten te houden. Dooddoener van de eeuw, vrijwillig is niet vrijblijvend, je dient wat je doet nog steeds gewoon goed te doen.

En de kritiek die er is, is er nu eenmaal op hoe het team het beleid uitvoert. Zoals eerder gezegd, het beleid is niet verkeerd, er gaat wat fout in de uitvoering. Bij wie moeten we dat dan neerleggen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:24

Nee, niet vrijblijvend, en daarom staan we hier ook en daarom doen we ook ons best om het een Bokt te maken waar in ieder geval de overgrote meerderheid blij van wordt.

Als een moderator fouten maakt in de uitvoering van het beleid, dan kunnen de HM's daarop aangesproken worden. Het is onze taak om te zorgen dat het beleid ook goed wordt uitgevoerd. Soms zal het beleid echter niet duidelijk (genoeg) zijn voor een bepaalde situatie, dan zal er nieuw beleid gevormd moeten worden.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:24

Fenrir schreef:
'Vroeger' heb ik er wel eens aan gedacht om mod te worden, maar ben heel blij dat ik dat nooit gedaan heb (nog even los van het feit dat toch niet iedereen daar blij van zou worden }> ). Twee kanten aan het verhaal of niet, ik verbaas me hier eigenlijk niet over gezien acties uit het verleden. Als dit over Sammie's berichten in dit topic gaat valt het niet goed te praten imo :n

_O_ Bokt wordt steeds minder op deze manier. En nog altijd is er geen 'ja' of 'nee' op de vraag van Lalidan. Mods, ik zal nu ook wel een pb riskeren, maar wat maken jullie als team dit forum steeds minder een plezier om tijd op door te brengen.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:27

Dat kan je wel zo stellen Lalidan maar of het beleid wel of niet goed uitvoert is blijft een perceptie van degene die daar naar kijkt. In jouw ogen is hij wellicht verkeerd uitgevoerd, maar daar kan beheer anders over denken.

Vrijwillig is inderdaad niet vrijblijvend echter mag iedereen daar wel respectvol mee omgaan. Dat iemand mij het beleid slecht vind uitvoeren kan ook op een prettige manier overgebracht worden, daarin ben ik wel van mening dat er rekening gehouden kan worden met dat iemand vrijwillig zich inzet voor Bokt.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:30

Ik vind dat in dit topic op een hele vriendelijke en bovendien onderbouwde manier is geprobeerd duidelijk te maken wat het probleem met slotjes was voor verschillende gebruikers.

x103femke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:31

Stille meelezer hier..

Het feit dat Sammie (waarschijnlijk) niet meer op bokt komt doordat een mod haar "aanspreekt" op haar kritiek en haar het zwijgen oplegt en zich daarna achter de "regeltjes" schuilt is ook niet echt goede reclame voor bokt.
Nu weet ik niet wie de mod is (hoef ik niet te weten) maar een simple ja of nee was wel toepasselijk geweest.
Niet alleen na de bokkers toe maar ook naar Sammie.
En ga er niet omheen draaien met dat mogen we niet zeggen want "regeltjes" daar maak je alleen maar meer vijanden mee.

Zoals Lalidan al zegt het beleid is niet verkeerd maar de uitvoering wel en dat is zojuist nog een keer bevestigd.
Tuurlijk bij het te veel off-topic gaan snap ik dat je dat stil legt, maar onderbouw het goed en niet met "off-topic dus slotje"
En zoals al eerder gezegt laat de veranderingen zien, maak bijvoorbeeld (misschien is het er al) een topic aan waarin niemand kan reageren maar je wel kan inzetten wat er veranderd is en waaraan dat te zien is. Ik wil best mee denken en kan wel wat opweg helpen met ict misschien maar niet als een andere bokker dr mond wordt gesnoerd.