Bokt 15 jaar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:50

Percy schreef:
Er wordt zeker meer ingegrepen maar het in herhaling vallen in een topic stoort mij nogal. Het principe van één schaap over de dam............. Dat meelopen herken ik deels van vroeger maar ik heb het idee dat het wel erger geworden is.

Of reacties als "Dit dus"

Dat vind ik nog irritanter dan het herhalen van de hele boodschap. Ze doen niet eens meer de moeite :+

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:53

palousa_boy schreef:
Percy schreef:
Er wordt zeker meer ingegrepen maar het in herhaling vallen in een topic stoort mij nogal. Het principe van één schaap over de dam............. Dat meelopen herken ik deels van vroeger maar ik heb het idee dat het wel erger geworden is.

Dat vind ik nog irritanter dan het herhalen van de hele boodschap. Ze doen niet eens meer de moeite :+

Oei, daar kan ik me ook schuldig aan maken. Ik ben altijd heel dankbaar als iemand alles mooi verwoordt zodat ik het zelf niet meer hoef te doen. Maar ik wil dan wél even laten weten dat ik er precies zo over denk.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:56

Ik vind dat nou altijd wel grappig: Dit dus. Haha :Y)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:56

_O- ga je mond maar wassen dan :Y)

Maar het zijn al 2 woorden. Het kan nog erger..

"DIT!!"

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:24

palousa_boy schreef:

"DIT!!"

Of nog erger.

+1

palousa_boy

Re: Bokt 15 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:26

Jij maakt het wel heel bont.. Maar je hebt wel gelijk.

Ooit waren one-liners verboden, maar dat soort tekens zijn nieteens one-liner te noemen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:35

Dat vind ik nog niet eens heel erg maar mensen die hun mening geven op hun manier terwijl die mening al 20 posts gegeven is, oei.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:41

palousa_boy schreef:
Jij maakt het wel heel bont.. Maar je hebt wel gelijk.

Ooit waren one-liners verboden, maar dat soort tekens zijn nieteens one-liner te noemen.

Dat zijn ze nog steeds!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:43

Over mijn mening geven zal ik maar even m'n mond houden gezien de laatste keer dat ik dat deed..

Nee toch niet..
Het gaat toch ook nergens over als je een aantal pagina's hetzelfde leest? Je krijgt niet voor niets een balkje te zien als er tussen de laatste en jouw post, nog weer gereageerd is. Deze zegt iets als kijk even na of je niet hetzelfde gaat zeggen.

En ik denk dat de mods het dan te druk hebben om op zulke dingen te letten. Je kunt er wel op temmen maar wie doet dat nou?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 01:02

Desiree schreef:
Ik zie dat hier nog niet zo gebeuren maar op het hondenforum is echt een kliekvorming van oudgedienden die niet leuk met anderen om gaan. Aannames, vooroordelen, etc.

Er wordt daar ook anders gedacht dan hier. Hier is meer medeleven richting paarden en honden. Daar draait alles alleen om mensen en een beetje medeleven gaat uit naar honden.

Ik ben al jaren actief op het hondenforum maar behoor niet tot de oudgedienden of de kliekjes (heb ooit nog een gigantische rel over mijzelf uitgeroepen door een zeer afwijkende gedachte te plaatsen over toekomstige wetgeving om de broodfok aan te pakken, werd niet gewaardeerd). Maar als je iets verder dan het oppervlakte komt zie je dat het alleszins meevalt, ik heb al heel wat hartverwarmende acties daar zien ontstaan, spontaan, om forummers of hun honden te helpen. Tijdelijke opvang, meezoeken, financiele hulp, van alles. Maar ook gezellige acties, de ontzettend grote hoeveelheid kennis, het herkenbare geharrewar waar je al snel overheen kan lezen en soms moet je daar de foei-functie inschakelen als het je anders niet lukt (maar ik heb er nog niemand in). Op het moment is een deel van de oudgedienden wel weer extra bezig, maar dat gaat met vlagen.

Wat je op bokt vaak juist commentaar op ziet is dat de moderators te snel ingrijpen, zie je daar goed wat er gebeurt als de moderators zeer laat ingrijpen.

Eigenlijk voel ik me op beide fora thuis. Op beide fora zit veel kennis, kan je zelf goed kiezen hoeveel actief je er privé mee bent zonder dat je daarop aangekeken wordt, steunt men elkaar en ja, op beide fora zitten zeikstralen, klieren en trollen. Maar dat is op ieder forum zo en ik heb liever een lomp maar duidelijk antwoord dan het knuffelgedoe met onnuttige teksten die je op sommige andere fora ziet.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 01:17

Selina schreef:
palousa_boy schreef:

"DIT!!"

Of nog erger.

+1

Vroegah was het gewoon 'amen' :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 01:25

Hohoho. Daar hoorde wel de amensmilie bij! _/-\o_

Of eens! _/-\o_

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 01:29

Sammie schreef:
Hohoho. Daar hoorde wel de amensmilie bij! _/-\o_

Of eens! _/-\o_

Ohja...! Hoe kon ik dat vergeten?
Ohja. Ik wordt oud -O-

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:37

Mizora schreef:
Desiree schreef:
Ik zie dat hier nog niet zo gebeuren maar op het hondenforum is echt een kliekvorming van oudgedienden die niet leuk met anderen om gaan. Aannames, vooroordelen, etc.

Er wordt daar ook anders gedacht dan hier. Hier is meer medeleven richting paarden en honden. Daar draait alles alleen om mensen en een beetje medeleven gaat uit naar honden.

Ik ben al jaren actief op het hondenforum maar behoor niet tot de oudgedienden of de kliekjes (heb ooit nog een gigantische rel over mijzelf uitgeroepen door een zeer afwijkende gedachte te plaatsen over toekomstige wetgeving om de broodfok aan te pakken, werd niet gewaardeerd). Maar als je iets verder dan het oppervlakte komt zie je dat het alleszins meevalt, ik heb al heel wat hartverwarmende acties daar zien ontstaan, spontaan, om forummers of hun honden te helpen. Tijdelijke opvang, meezoeken, financiele hulp, van alles. Maar ook gezellige acties, de ontzettend grote hoeveelheid kennis, het herkenbare geharrewar waar je al snel overheen kan lezen en soms moet je daar de foei-functie inschakelen als het je anders niet lukt (maar ik heb er nog niemand in). Op het moment is een deel van de oudgedienden wel weer extra bezig, maar dat gaat met vlagen.

Wat je op bokt vaak juist commentaar op ziet is dat de moderators te snel ingrijpen, zie je daar goed wat er gebeurt als de moderators zeer laat ingrijpen.

Eigenlijk voel ik me op beide fora thuis. Op beide fora zit veel kennis, kan je zelf goed kiezen hoeveel actief je er privé mee bent zonder dat je daarop aangekeken wordt, steunt men elkaar en ja, op beide fora zitten zeikstralen, klieren en trollen. Maar dat is op ieder forum zo en ik heb liever een lomp maar duidelijk antwoord dan het knuffelgedoe met onnuttige teksten die je op sommige andere fora ziet.

Joh, als ze je er uitgekozen hebben om hun gifpijlen op af te schieten, dan blijft je dat altijd achtervolgen.
En ik zie ook verschillen. De een kan bepaalde beweringen doen en er mee weg komen, en de ander wordt echt om minder afgemaakt.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:59

Maar dat houd je toch wel denk ik desiree. Overal waar je verschillende mensen hebt, heb je evenveel meningen.
Dan kan het maar net zo zijn dat je je mening iets anders brengt als dat een ander dat doet of zou doen. Zou dat dan een reden zijn om die persoon dan meteen het doodvonnis te schrijven?

Tuurlijk zou er 1 lijn moeten zijn in hoe of wat, maar wat de ene wel binnen het lijntje vind vallen, vind de ander juist buiten dat lijntje vallen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:31

De meeste mensen die daar echt gebeten worden (door meer dan 1 persoon) zijn over het algemeen mensen die elke keer net op het randje gaan zitten of er met regelmaat overheen zitten, ze doen zelf ook mee met uitlokken, persoonlijke aanvallen en voelen zich vaak extreem snel aangevallen.

Mensen die al een tijdje meedraaien maar voor de rest neutraal of positief zijn krijgen hoogstens in dat topic wat over zich heen en is het daarna klaar. Natuurlijk, de oudgedienden kunnen bij de meeste leden meer maken dan het gemiddelde lid, maar die maken elkaar wel het leven zuur (en zijn dan meestal toch nog wel vrienden met elkaar in het echte leven).

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:40

Maar dan gaan ze rellen om het rellen, gewoon omdat het kan.
Dat heb je hier op bokt ook. Als de ene het niet alleen kan dan gaan ze er vriendjes bij halen.

Ik weet niet hoe het op andere fora gaat hoor, daar kom ik niet. Hoogstens om een keer een vraag te stellen als ik er niet uit kom. Daarna ben ik snel weer weg.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:54

palousa_boy schreef:
Maar dat houd je toch wel denk ik desiree. Overal waar je verschillende mensen hebt, heb je evenveel meningen.
Dan kan het maar net zo zijn dat je je mening iets anders brengt als dat een ander dat doet of zou doen. Zou dat dan een reden zijn om die persoon dan meteen het doodvonnis te schrijven?

Tuurlijk zou er 1 lijn moeten zijn in hoe of wat, maar wat de ene wel binnen het lijntje vind vallen, vind de ander juist buiten dat lijntje vallen.

Ik spreek niet van meningen. Ik spreek van gifpijlen.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:36

Hier een boktlezer, die al 14,5 jaar meeleest en soms reageert. Ik herken veel namen, leuk topic !

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:38

Ach Desiree, ik heb even opgezocht wie je bent daar en je hoort net zo goed bij het groepje dat gifpijlen afstuurt. Ieder zijn keuze, maar je klinkt hier aardig klagend terwijl je daar eigenlijk onderdeel van je klacht bent.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:03

Desiree schreef:
palousa_boy schreef:

Ik spreek niet van meningen. Ik spreek van gifpijlen.

Maar die gifpijlen moeten ergens op geschoten worden toch? Vast niet omdat iemand klaasje heet.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:06

Grappig, ik heb eens gekeken hoe lang ik al op Bokt zit.

Ik ben begonnen als Tartuffo 30 jun 2003
Vanaf juni 2006 als Mando.
Wist ik veel dat je je naam kon laten veranderen dus ik heb toen een ander account aangemaakt.

Wat vliegt de tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:09

palousa_boy schreef:
Percy schreef:

Of, in het kader van nuttige mededelingen, middenin een pittige discussie:

"Ik volg."

Wie volg je dan? Kant A, Kant B, het topic of waai je gewoon met alle winden mee? :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:12

Misschien moeten ze maar een minimum instellen voor het aantal woorden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:19

En voor het aantal leestekens. 8-)
Ook mooi:

"????"

Kwam deze week nog voorbij in een topic over een Bokker die asiezoekerskinderen haar pony lieten aaien. In die context kwam zo'n reactie toch ook ietwat apart binnen. :')