Desiree schreef:Ik zie dat hier nog niet zo gebeuren maar op het hondenforum is echt een kliekvorming van oudgedienden die niet leuk met anderen om gaan. Aannames, vooroordelen, etc.
Er wordt daar ook anders gedacht dan hier. Hier is meer medeleven richting paarden en honden. Daar draait alles alleen om mensen en een beetje medeleven gaat uit naar honden.
Ik ben al jaren actief op het hondenforum maar behoor niet tot de oudgedienden of de kliekjes (heb ooit nog een gigantische rel over mijzelf uitgeroepen door een zeer afwijkende gedachte te plaatsen over toekomstige wetgeving om de broodfok aan te pakken, werd niet gewaardeerd). Maar als je iets verder dan het oppervlakte komt zie je dat het alleszins meevalt, ik heb al heel wat hartverwarmende acties daar zien ontstaan, spontaan, om forummers of hun honden te helpen. Tijdelijke opvang, meezoeken, financiele hulp, van alles. Maar ook gezellige acties, de ontzettend grote hoeveelheid kennis, het herkenbare geharrewar waar je al snel overheen kan lezen en soms moet je daar de foei-functie inschakelen als het je anders niet lukt (maar ik heb er nog niemand in). Op het moment is een deel van de oudgedienden wel weer extra bezig, maar dat gaat met vlagen.
Wat je op bokt vaak juist commentaar op ziet is dat de moderators te snel ingrijpen, zie je daar goed wat er gebeurt als de moderators zeer laat ingrijpen.
Eigenlijk voel ik me op beide fora thuis. Op beide fora zit veel kennis, kan je zelf goed kiezen hoeveel actief je er privé mee bent zonder dat je daarop aangekeken wordt, steunt men elkaar en ja, op beide fora zitten zeikstralen, klieren en trollen. Maar dat is op ieder forum zo en ik heb liever een lomp maar duidelijk antwoord dan het knuffelgedoe met onnuttige teksten die je op sommige andere fora ziet.