topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:26

peach2001 schreef:
zonder naam want benadrukken dat in het algemeen en niet persoonsgericht schreef:
Het heeft het nieuws niet gehaald omdat niemand de pers heeft ingelicht.

en de mod die dan vervolgens het topic sluit kon niet lezen en nadenken en de (nieuws/informatieve/waarschuwings)waarde van het bericht inschatten?!

als wij bokkers dan toch alles zelf moeten doen hebben we ook geen modjes nodig denk ik zomaar.

het is blijkbaar, zo maak ik het eruit op, onze taak om nieuws op bokt aan te leveren en de taak van de nieuwsredactie om het nieuws buiten bokt te zoeken? Zet dat dan ergens duidelijk leesbaar neer zodat wij dat ook weten..

Volgens mij klopt daar helemaal niets van. Bokt gaat niet zelf op zoek naar nieuws maar haalt nieuws uit de media. Als de media van niets weten, hoe kan bokt het dan weten?

Het bericht van ts vond ik nu niet direct nieuwswaarde denk ik zo. Daarvoor moet er toch echt veel meer achtergrondinfo worden opgezocht. Bokt is geen journalistiek forum maar een paardenforum.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:58

danamuts schreef:
Tcm62 schreef:
Kruistochten andere sites....verdriet in twijfel...meisje wordt publiekelijk gekruisigd...is maar internet hoor met iedereen een paardje...en juist op internet zijn de remmen snel los met woorden..

:(:) meisje wordt afgeschoten en dan logisch dar ze nu bokt stom vind.

Is het een puber meisje?

Ik zal wel te oud zijn hiervoor, maar ik vind het sneu voor het meisje wat er nu gebeurd...

Puber of niet, sommige mensen zijn zo hard, doen ze dat ook tegen een vriendin die veel te hard door rood rijdt om maar snel bij de kliniek te zijn als ze een paard in moeten laten slapen? Mogen die dan ook geen verdriet hebben? Of balen van de boete die ze krijgen?

Laat ik eerst heel duidelijk zijn: bepaalde dingen die hier over deze dame zijn gezegd vind ik net zo goed niet kunnen. Iemand afbranden is altijd verkeerd.
Ik kan me niet herinneren dat iemand heeft gezegd dat ze geen verdriet mag hebben (als dat zo is, mag die persoon wel een dosis empathie krijgen). Wel dat meerdere mensen aangeven dat dit verdriet je geen recht geeft om regels te overtreden. En ja, dat zou ook vinden van mn naasten. Als iemand een boete krijgt voor door rood rijden, vind ik dat heel terecht en vind ik ook dat je dat moet slikken en niet over moet zeuren. Regels overtreden heeft (terecht) consequenties. Ik ben ook niet heilig, maar als ik bewust regels overtreedt, accepteer ik de consequenties ook zonder te miepen.

Verder begrijp ik echt niet dat er nu word gedaan alsof het een nieuwsbericht was en het doel had informatie te geven. Komop, de oorzaak staat er niet eens in. In de basis was dit bedoeld om haar verdriet te delen, ze had behoefte om dat te doen. Dat was de hoofdreden van dit topic, niet de waarschuwing die er ook bij zit want dan had dat wel duidelijker in het topic en de titel gestaan. Dit ging echt over haar verdriet, haar paard en een heeeeel klein beetje over de vreselijk nare ziekte die dit heeft veroorzaakt. Zoals ik al eerder zei, vind ik aandacht daarvoor helemaal goed. Maar dit kan veeeeeeeel beter in een informatief topic worden gedeeld, eventueel met dit verhaal als illustratie. Maar zat mensen die geen topic aanklikken met als titel een eerbetoon.
Verwachten van mods dat ze een eventueel nieuwswaardig topic open houden of hier zelf actief mee aan de slag gaan, vind ik echt veel te ver gaan. Lijkt mij beter om dat gewoon bij de gebruikers te houden. Iemand die dit nieuwswaardig vind, kan dit gewoon melden bij of bespreken met de nieuwsredactie. Dan worden de regels gewoon nog toegepast, geen scheve gezichten, en het belangrijke nieuws wordt ook gedeeld in een vorm die zinvol is.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:30

Ik zie dat ik een paar keer genoemd wordt omdat ik geen empathie met seasons zou hebben. Heb dus even mijn posten teruggelezen slimmerik @ [FZ] topic met eerbetoon paard op slot gegooid en kan wel een beetje die reacties voorstellen. Zeker omdat ze hier en daar nog eens flink uitvergroot en uit het verband getrokken worden.
En misschien ben ik ook niet goed duidelijk geweest. Mijn posten zijn vooral gepost uit verontwaardiging dat mensen vinden dat iemand die geband is mag posten om haar verdriet te uiten. Dat ze verdriet heeft, is iedereen wel duidelijk. Mij ook. En ik leef dan ook zeker wel met haar en de andere slachtoffers van dit drama mee. Het moet een nachtmerrie zijn......

Los van dit verdriet probeert ze imo haar zin door te drijven om dat topic geplaatst te krijgen. En volgens mij staat dat los van haar verdriet en heeft het ook niet de bedoeling om mensen te waarschuwen. Want dan plaats je het inderdaad als nieuws of benader je de mods per pb. En hoe vervelend ook, ze zal haar ban moeten dragen zoals ook andere gebanden dat doen en opgelegd gekregen hebben.

Ik zie die twee dingen dus los van elkaar. Een ding is zeker: botulisme moet goed in de schijnwerpers komen hoewel het bijna niet te voorkomen of te bestrijden is. En ik hoop dan ook Percy dat je via de stal en/of slachtoffers een nieuwsitem in de pers kunt krijgen en daardoor ook op bokt.

En Kimmie1: dat is dan inderdaad verkeerd begrepen door mij dat jij n.a.v. seasons verzoek een topic geopend hebt.

bruintje123

Re: topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 08:16

Slimmerik, fijn dat je ook inziet dat je anders overkwam dan je misschien bedoelde.

Dat ts het niet als waarschuwen bedoelde geloof ik ook niet.
Maar een topic Open laten vergaat de wereld ook niet mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:59

Het gaat er niet om of de wereld vergaat. De wereld staat of valt niet met een forum, dat is helemaal waar.

Maar waarom zou je wangedrag belonen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:28

Nee, de wereld vergaat niet. Dat is ook niet de taak van bokt. ;)
Maar daar staan in dit topic dus twee groepen tegenover elkaar. Alleen hebben de tegenstanders daarvan de regels van bokt achter zich. En misschien moeten we ons erbij neerleggen dat we het daar niet over eens worden.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:38

Tcm62 schreef:
Ik snap je niet...wat heeft rood licht hier mee te maken? Of heb ik wat gemist.

Ik vind het akelig om een jong kind die puberaal is, (tja ben ik ook geweest...lekker regels
overtreden.....) door de ouderen onder ons zo gebashed te zien worden...

Als de kids steggelen, ach ja...maar zij die betere zouden moeten weten..

Bokt is penny site :D , misschien ook wel voor belegen pennies... :+

Dat was in het begin een opmerking van mij. Dat regels regels zijn ongeacht het verhaal.
Het schijnt zo te zijn dat als je maar een heel zielig verhaal hebt dat regels niet meer voor jou gelden.

Het is jammer voor de bokster, maar al haar paardenvriendinnen hadden een topic kunnen openen met "Bij ons op stal...", "Mijn vriendin is iets vreselijks overkomen en ik wil graag met jullie de gevaren van botulisme delen..". Dat had prima binnen de regels gekund, helemaal in combinatie met een pbtje of het een hoofdtopic kan worden.

Ik word zelf een beetje moe van het gewijs en gemopper op bokt en de moderators.
Tuurlijk zul je het niet overal mee eens zijn, maar kom op zeg.
Dit gaat allang niet meer over het paard en de gevaren zelf maar om mensen die hun gelijk willen halen.
En dat vind ik het hele sneue aan dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:44

Maar wat dachten jullie dan van de gulden middenweg? Want het blijft een feit, dat er een nieuwsfactor achter zat en dus Bokt best het bericht had kunnen verwijderen, maar toch met gemak een nieuwsitem kunnen maken inzake alle 8 paarden.

En het is maar internet, dus geen ban zo groot, dat het een misdaad word.
Had een kleine moeite voor Bokt zelf geweest om dan de eigenaren incl. de gebande persoon veel sterkte te wensen in dat nieuwsitem...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:58

Aan de andere kant hadden de maker(s) van dat topic daar ook achteraan gekund :)
Het is niet zo dat iedereen achter de schermen bij bokt 24 uur per dag uit zijn neus eet en liters citroensap drinkt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:07

Waar impliceer ik dat dan volgens jou? Dat ze niets uitvreten?

Ik ben nu eenmaal niet zo voor halsstarrigheid en tunnelvisie, daar sterft het toch al zo van in het paardenwereldje.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:11

Nergens toch?
Misschien hebben ze nog wel een leuke hamster voor je ergens, schijnt ook een zinnige hobby te zijn. :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:13

Dan ook niet zelf gaan wijzen en mopperen minikatje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:15

Waarom gaan we nou toch weer ineens verder op de man?

Ik denk dat dit topic inmiddels zijn beste tijd gehad heeft.

Agree to disagree lijkt niet te werken want beide kanten blijven proberen elkaar te overtuigen.

Jammer. Het had zo'n mooi voorbeeld van zelfregulatie kunnen zijn...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:20

Iris82 schreef:
Dan ook niet zelf gaan wijzen en mopperen minikatje...

Ik mopper niet, beschuldig niet en speel ook niet op de man.
Alleen dat grapje van de hamsters dan, maar dat schijnt verkeerd te vallen ;)

Blijkbaar zie ik het te simpel en te makkelijk opgelost.
En nieuwstopic was ook mooi geweest (geef ik ojajoh helemaal gelijk in), een topic door een vriendin met verwijzing was ook leuk geweest. Maar niet alle input hoeft vanuit bokt te komen, we hebben tig actieve leden en mensen met mooie ideeën.

Maar een zielig verhaal goedkeuren en de regels te ontwijken is gewoon niet eerlijk imo.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:23

ohjajoh6 schreef:
Maar wat dachten jullie dan van de gulden middenweg? Want het blijft een feit, dat er een nieuwsfactor achter zat en dus Bokt best het bericht had kunnen verwijderen, maar toch met gemak een nieuwsitem kunnen maken inzake alle 8 paarden.

En het is maar internet, dus geen ban zo groot, dat het een misdaad word.
Had een kleine moeite voor Bokt zelf geweest om dan de eigenaren incl. de gebande persoon veel sterkte te wensen in dat nieuwsitem...

Volgens mij is de nieuwsredactie toch echt bezig met berichten uit de media op bokt plaatsen. Dit is niet in de media geweest, dit gaat over een persoonlijk verhaal. Zoals ik eerder al zei, ik vind dit overnemen niet de taak van de NR of modjes. Eerder een taak voor de bokkers die hier zo hard roepen dat het belangrijk nieuws is en bekend moet worden. Niemand houd je tegen een goed en informatief topic te maken en dit eventueel te tippen bij de NR. Dat lijkt mij de beste middenweg, niet het bij het team leggen.
Ik blijf van mening dat het team goed heeft gehandeld en ik zie ook geen reden waarom ze meer zouden moeten doen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:48

Uit eerdere berichten blijkt dat Percy een verzoek hiervoor neerlegt bij betrokkenen. Wel zo netjes. Laten we afwachten wat daar uit komt. Zie:

Percy schreef:
Het heeft het nieuws niet gehaald omdat niemand de pers heeft ingelicht. Kliniek zal dit niet doen en stalhouder uiteraard ook niet. Die heeft wel wat andere dingen aan zijn hoofd.

Aangezien dit ook geen ziekte is met een meldingsplicht kan geen enkele journalist hiervan op de hoogte zijn.

Inmiddels ben ik wel benaderd door iemand die er aandacht aan wil besteden maar dat ga ik eerst overleggen met betrokkenen.

In feite ben ik zelf natuurlijk geen direct betrokkene want het paard was niet meer van ons

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:51

Percy heeft al lang een informatief topic geopend: [MD] Botulisme

Dus, degene die zo graag willen dat het een nieuwstopic wordt, klim in je toetsenbord en stuur een berichtje naar de nieuwsredactie.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:59

Ik denk dat een enquête onder ons Bokkers over wat qua nieuws gewenst is en waar we graag welk nieuws zien verschijnen een goed idee is.

Eerlijk gezegd vind ik het niveau van het nieuws niet altijd je van het. Berichten over een uitgemergeld paard in Engeland is mijn inziens geen VN, maar juist ON.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:47

Oké bizar dat dit topic uit is gelopen op dat de nieuwsredactie had moeten oppikken :D In een ideale wereld hadden ze dat best gekunnen, maar er is ook geen nood aan de man als iemand zelf even daar aan de bel trekt (en dat mag en kan een mod best doen)? Bedenk wel dat de media niet zomaar af kunt (hoort te) gaan op een topic wat ergens geplaatst wordt, want dan klaagt iedereen weer dat er van alles zomaar wordt overgenomen zonder het te controleren (denk aan verhaal van het jongetje dat zogenaamd in de Fata Morgana was gevallen ;) ). Dus iedereen even meedenken en minder mopperen op een ander.. Komt het allemaal vast goed.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 04:37

nou de moderators van nu zijn echt niet meer zoals t was hoor :(

Antwoord geven is al moeilijk dingen BELOVEN en niet nakomen zijn ze dan weer wel goed in.

Lang dacht ik jeetje wat n hoop azijnmiepers op beheer van bokt. helaas geef ik sommige gelijk na meerdere incidenten

Incidenten die ik al die jaren niet heb gehad, maar goed n 19 jarige kan al hoofdmod zijn, tja dan zegt lft niets dat weet ik maar soms toch wel :) blijkt iig aan hoe men iets (niet) afhandeld

Ontopic:
ik vind het belachelijk dat kimmy haar topic ook op slot word gegooid Dat de gebande niet mag plaatsen prima eens gebband is geband Als dan een bokker zelf intiatief neeemt e n het post is dat niet IK HERHAAL niet tegen de regels..

Wat n gezever steeds

Aan alle betrokkene van het drama (waar kan ik t lezen? ) STERKTE..

EN nee ik heb niet alle reacties gelezen :+

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 09:54

Crypto schreef:
EN nee ik heb niet alle reacties gelezen :+

Dat blijkt! En dan toch een mening over de Mods kunnen ventileren :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:38

Lente schreef:
Het gaat er niet om of de wereld vergaat. De wereld staat of valt niet met een forum, dat is helemaal waar.

Maar waarom zou je wangedrag belonen?

Wangedrag, vind ik een zware term.
Op je moeders account wat plaatsen en dat er nog bij vermelden ook.

Mensen die jaren in de bak zitten krijgen zelfs verlof als een naaste overlijd om naar de begrafenis te gaan.

Had dit topic open gehouden. Aangegeven, daar mag je berichten in plaatsen, elders is meteen topic op slot plus account van moeder op slot.
Kan best simpel zonder dat het meteen helemaal belonen is en vrijheden geven.
We zijn allemaal maar mens met emotie. Maar soms heb ik het idee dat dat hier vergeten wordt.

En inderdaad alles is wel gezegd ondertussen.
En het heeft mij wel veel geleerd over dit forum, dat zeker :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:07

Zoals eerder is gezegd... Waar trek je de grens? Het is niet de eerste keer dat TS zonder toestemming oost tijdens haar ban. Ze weet dus heel goed dat dat niet de bedoeling is.

Nee in mijn ogen ook in dit soort situaties geen uitzondering.

Om de vergelijking met het huis nog eens te trekken... Als ik iemand de deur uitzet met de mededeling dat hij niet meer terug hoeft te komen. Vervolgens klimt diegene drie keer door het raam om nog tegen me te praten... Als diegene dan de vierde keer binnenkomt met een verhaal over zijn overleden moeder zeg ik niet ineens; oh tuurlijk schatje, vertel maar!

Nee.. Als hij niet al drie keer binnen was gekomen. Of als hij netjes had aangebeld...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:19

Een huis, een prive, is wat anders dan een openbaar forum.

Maar alles is wel gezegd.
Ik vind het allemaal maar hard en bot.
Als ik zo mijn werk zou doen zou ik elke dienst 3 keer half dood zijn :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:59

bruintje123 schreef:
Een huis, een prive, is wat anders dan een openbaar forum.

Maar alles is wel gezegd.
Ik vind het allemaal maar hard en bot.
Als ik zo mijn werk zou doen zou ik elke dienst 3 keer half dood zijn :)

Dus een vergelijking met een huis is volgens jou niet kloppend, maar een simpel forum vergelijken met zeer serieus werk wel???
Ik snap nog steeds niet waarom dat topic open zou moeten blijven. De voorwaardes die jij erbij stelt, namelijk alleen daar reageren, lijken me wel prima als het hier zou gaan om iemand die zich aan regels kan houden. Deze dame heeft al vaker bewezen daar weinig respect voor te hebben. Ze had ook al vaker via moeders account gepost en dat waren veel minder emotionele of serieuze zaken. Aangezien ze ook geen enkele spijt leek te hebben van deze overtredingen, lijkt het me zeer aannemelijk dat zulke voorwaardes ook binnen zeer korte tijd worden genegeerd. En dan moet het alsnog op slot. Zou je het dan wel terecht vinden? Of blijf je dan ook zo vasthouden aan dat dit emotioneel is en moet kunnen?