Uitgelicht zonder cap.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Uitgelicht zonder cap.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:53

Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook een tut; met een gebroken rug ben je ook niet blij en had misschien wel voorkomen kunnen worden. Maar ik vind niet dat het de schuld van Bokt is bijvoorbeeld dat ik geen bodyprotector om had omdat ik het op Bokt niet had gezien. Dáár zit wat mij betreft in ieder geval het verschil.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:54

Ja, Bokt heeft een voorbeeldfunctie, maar het blijft nog altijd eigen verantwoordelijkheid om wel of geen cap te dragen. Die keuze moet/mag iedereen voor zichzelf maken.

Ik vind dat Bokt beter iets kan doen aan de mensen die overal een topic voor/over maken, overal commentaar op hebben en het allemaal 100x beter weten. Daar heeft Bokt meer aan.

Het is toch van de zotte dat mensen in hun OP moeten zetten dat ze geen commentaar willen op het rijden zonder cap?! Daar zouden Bokkers helemaal niets over horen te zeggen, dat is een eigen keuze en eigen verantwoordelijkheid van de TS.

Dat kinderen makkelijk beïnvloedbaar zijn is algemeen bekend, maar er wordt toch ook met hoeden gereden in de dressuursport? Anky is een erg bekende naam, die draagt toch ook niet altijd een cap?

Nee, ik vind dit een typisch geval van iets zoeken om maar over te zeuren.

Muurp

Re: Uitgelicht zonder cap.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:59

Moderatoropmerking:
Ik zou jullie willen vragen niet persoonlijk naar elkaar worden, dit is nergens voor nodig. :) Mocht het zo zijn dat er weer gebruikers persoonlijk worden aangevallen moet ik dit topic helaas sluiten.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:02

Daarbij plaatsen we zelf (als gebruiker) de berichten en foto's.

Wat er in de nieuwsberichten staat komt wel van "bokt" uit en daar is wel beter een beleid aan toe te passen wat betreft wat er toegestaan is en wat niet..

Als je een voorbeeldfunctie aan bokt geeft, kan ja alleen de berichten die van bokt uit geplaatst worden hier onder laten vallen.
De gebruikers staan daar in mijn ogen buiten, want dan heeft iedereen die zegt dat BOKT een voorbeeldfunctieheeft, ZELF ook die voorbeeldfunctie, maar daar wilt men dan weer niet z'n handen aan branden dus schuiven we die verantwoordelijkheid naar bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:03

In mijn opinie moeten kinderen die niet voor zichzelf kunnen denken (en dus geen cap op doen omdat de mensen op bokt dat ook niet doen) helemaal niet op Bokt komen.
Misschien een vinkje maken naast uitgelicht? 'Toon alleen foto's met cap', zo kan je zien wat je wilt zien.

Grapje natuurlijk.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:04

Anoniem schreef:
Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook een tut; met een gebroken rug ben je ook niet blij en had misschien wel voorkomen kunnen worden. Maar ik vind niet dat het de schuld van Bokt is bijvoorbeeld dat ik geen bodyprotector om had omdat ik het op Bokt niet had gezien. Dáár zit wat mij betreft in ieder geval het verschil.

Ooh maar dat ben ik met je eens hoor. De verantwoordelijkheid ligt niet bij Bokt maar de ruiter :) Maar omdat er werd gevraagd in de OP of zonder cap, de foto's uitgelicht moesten worden.. Zette me aan het denken, tussen alle honderden foto's, vind ik ( persoonlijk) de foto's mét cap het meest op hun plek bij dat plekje uitgelicht :) Dus de "goede' voorbeeld foto's. Maar, waar trek je dan de grens.. Dat is een lastig iets inderdaad :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:06

Helemaal eens met TS. Vond het vroeger ook onzin en reed altijd zonder..... Tot ik een ongeluk kreeg en wat was ik blij dat ik mijn cap die ene keer op had.... Anders had ik dit hier niet geschreven. Daarna nooit meer zonder cap op paard gezeten. Mensen zijn zich niet bewust van de gevaren. Het moet niet mooi zijn maar veilig. En juist bij een shoot wat vaak een iewat andere situatie is.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:07

Nessah schreef:
Ik vind dat uitgelicht foto's moeten zijn waar bewust wordt nagedacht over de veiligheid van de ruiter, paard en de gezondheid van beide. Die onderdelen zijn voor mij, dus persoonlijk, belangrijk binnen de sport en zou ik als forum graag promoten door bijvoorbeeld uitgelicht.

In een eerdere reactie van de Mods van Bokt is toch al duidelijk gebleken dat men hier wel degelijk over na denkt?! En dat er dus in principe topics met cap voor die zonder cap gaan. Maar zoals er laatst ook al een discussie was over steeds dezelfde mensen in uitgelicht... Als er weinig keuze is voor de Mods is de kans dus groter dat er n topic zonder cap zit bij uitgelicht. Maar er wordt wel degelijk op gelet, en denk dat dat een goede zaak is. Daarnaast ben en blijf ik van mening dat bokt geen voorbeeldfunctie heeft. Uitgelicht is een visitekaartje van wat er allemaal te vinden is op bokt, dus daar horen ook foto's zonder cap bij. (Los van dat ik het onverstandig vind zonder cap te rijden. Deed het vroeger als puber ook wel, maar sinds mijn hoofd er een keer door gered is niet meer zonder. Hooguit voor een standfoto. )