[Dienstmededeling] Bokt is op zoek naar nieuwe mods (30/11)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amandananana

Re: [Dienstmededeling] Bokt.nl is op zoek naar nieuwe moderators

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:27

Elles echt een super goede post!
ik heb bijvoorbeeld een week of 3 geleden toevallig aan berichtje gestuurd aan de mods of ze misschien op zoek waren, leek me leuk om mod te worden. Vervolgens komt er deze week een topic online waarin er naar mods wordt gezocht. Heb me dus via dat formulier ook aangemeld, maar wel een pb gestuurd aan de betreffende mod, waarom ik nog niks gehoord had als er nu mods nodig zijn. Ik vind dat omslachtig, modden lijkt me leuk en ik bied me vrijwillig aan en vervolgens krijg ik geen reactie.

Muurp

Re: [Dienstmededeling] Bokt.nl is op zoek naar nieuwe moderators

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:29

amandananana, het duurt wel meer dan 3 weken voordat iemand wordt gevraagd. :) Er zit een hele procedure aan vast, dit kost tijd. We proberen deze tijd zo kort mogelijk te houden maar in de praktijk blijft dit nog lastig.
Je eerdere aanmelding is wel degelijk binnen gekomen en hier zijn we mee bezig, alleen is de procedure nog niet volledig doorlopen. Vandaar dat je nog geen antwoord hebt gehad. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:31

Het gebeurd wel vaker hoor, dat modjes gewoon niet antwoorden.

Als ik ze er bijvoorbeeld op wijs dat er een spelfout in een topic staat wat ze geplaatst hebben op het nieuwsgedeelte. Dan wordt het gelezen, aangepast maar even een pb van "dankje" oid dat is niet mogelijk. :+

Ze zullen het wel druk hebben. :P
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 26-11-14 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:31

Oke super, bedankt voor de uitleg! Misschien goed om dan als tip mee te nemen, om dat dan te melden :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:32

Muurp schreef:
amandananana, het duurt wel meer dan 3 weken voordat iemand wordt gevraagd. :) Er zit een hele procedure aan vast, dit kost tijd. We proberen deze tijd zo kort mogelijk te houden maar in de praktijk blijft dit nog lastig.
Je eerdere aanmelding is wel degelijk binnen gekomen en hier zijn we mee bezig, alleen is de procedure nog niet volledig doorlopen. Vandaar dat je nog geen antwoord hebt gehad. :)

Dat is dus precies een van de zaken waarover opgemerkt wordt dat het nog niet goed loopt. Jullie zouden op z'n minst een soort ontvangstbevestiging kunnen sturen, met de simpele mededeling dat jullie inderdaad op zoek zijn en dat de aanvraag de procedure in gaat oid.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:35

Wendy schreef:
Muurp schreef:

Dat is dus precies een van de zaken waarover opgemerkt wordt dat het nog niet goed loopt. Jullie zouden op z'n minst een soort ontvangstbevestiging kunnen sturen, met de simpele mededeling dat jullie inderdaad op zoek zijn en dat de aanvraag de procedure in gaat oid.

Ik heb een ontvangstbevestiging gekregen van een andere mod die het door ging sturen naar de mods die over de aanmeldingsprocedure gaan, dus dat vond ik wel netjes. Toen ik naar aanleiding van dit topic nog een bericht stuurde kreeg ik daar de reactie op dat ze er achteraan ging maar verder heb ik niks gehoord.
maargoed, maakt verder niet uit, ik weet nu hoe of wat. :)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:11

MarlindeRooz schreef:
Het gebeurd wel vaker hoor, dat modjes gewoon niet antwoorden.

Als ik ze er bijvoorbeeld op wijs dat er een spelfout in een topic staat wat ze geplaatst hebben op het nieuwsgedeelte. Dan wordt het gelezen, aangepast maar even een pb van "dankje" oid dat is niet mogelijk. :+

Ze zullen het wel druk hebben. :P

Vanuit de nieuwsredactie proberen we altijd te reageren als iemand ons een verbetertip geeft. Het kan er natuurlijk eens bij in schieten, maar ik weet van mijzelf dat tipgevers van mij altijd een reactie mogen verwachten. Tips zijn heel belangrijk voor ons als NR en we waarderen het ontzettend als Bokkers met ons meedenken. :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:04

Maar is het echt zo dat het niet aankomt? Ik heb een paar keer een Mod getipt, aangeklikt dat ik graag een reactie wil, en dacht ook nooit wat te hebben gekregen. Maakte niet heel erg uit, want er was wel iets mee gedaan. Nu las ik deze week pas dat je een reactie, onder het kopje 'tip een mod' kan vinden! Ik dacht dus dat dit gewoon in mijn pb box zou zitten, want ook daar heb ik weleens bericht van een Mod gehad.

Maar onder dat kopje, stond dus een hele lading berichtjes met bedankjes, voor alle TEM's dus afgelopen jaren..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 22:07

Even terug naar 'Bokt zoekt nieuwe moderators' :)
We hebben ondertussen een grote hoeveelheid aanmeldingen binnengekregen, iets waar we uiteraard heel erg blij mee zijn. Ik wil bij deze iedereen die gereageerd heeft ook ontzettend bedanken voor de genomen moeite!

We willen het aanmeldformulier graag tot en met komend weekend open laten zodat iedereen de kans heeft zich aan te melden. Na zondag gaat het aanmeldformulier op slot. Volgende week zal ik jullie ook verder informeren over de procedure :)

P_Tries

Re: [Dienstmededeling] Bokt is op zoek naar nieuwe mods (30/11)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 09:36

Bedankt voor de update Oscar.

Ik heb mijzelf ook meerdere malen aangemeld. Ik heb dit gedaan omdat ik het leuk vind om 'iets' te kunnen betekenen voor het forum. Echter vind ik het lastig daar ik niet veel reageer in andere topics. De reden hiervoor is dat ik vind wanneer er al gereageerd is op het topic met mijn mening of suggesties dat mijn mening er dan niet meer bij hoeft. Wellicht een leer-moment voor mij om toch meer te reageren op andere topics zodat het gebruik van het forum meer zichtbaar wordt bij dit soort leuke oproep-acties.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 15:48

Dank je voor de update Oscar :)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 09:51

Mijn ervaringen met de bokt mods is het tegenovergestelde van sommige ervaringen die ik hier lees.

Ik ben 8 jaar geleden (uit mijn hoofd) mod geweest van de toen nog bestaande EA. Ik had mij aangemeld en kreeg binnen enkele weken netjes reactie dat ik een mod mocht worden! Ik heb het super naar mijn zin gehad en kan er dan ook met plezier aan terug denken. Het wederzijds respect wat de mods voor elkaar hebben en voor de gebruikers is in mijn ogen perfect en is gebaseerd op vertrouwen. Ik moest toen jammer genoeg zelf afscheid nemen als mod zijnde ivm chronisch tijdgebrek wegens studie en werk. Maar anders was ik nooit gestopt! ;) De uren die ik er toen aan kwijt was lag rond de 1 á 1,5 uur per dag.

Misschien dus wel leuk voor degene die wel interesse hebben/hadden om in het groen verder te willen, om een positieve reactie te lezen! :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 10:06

Oh dat klinkt super Robyn! Ik vind de manier waarop bij mij nu gereageerd is ook fijn :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 10:25

Ach, het lijkt me best leuke kanten hebben, maar je zal bijvoorbeeld ook veel frustraties over je heen krijgen van kokers die het er niet mee eens zijn.

Al zou dat voor mij geen reden zijn om me niet aan te melden, ik heb nu gewoon de tijd niet ;)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 10:31

Fijn om zo'n positieve reactie te lezen! :)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 10:41

palousa_boy schreef:
Ach, het lijkt me best leuke kanten hebben, maar je zal bijvoorbeeld ook veel frustraties over je heen krijgen van kokers die het er niet mee eens zijn.

Al zou dat voor mij geen reden zijn om me niet aan te melden, ik heb nu gewoon de tijd niet ;)

Dat valt heel erg mee! :))
Daar was ik toen ook "bang" voor namelijk.
Het is vaak ook gewoon zo dat als jij als mod zijnde de gebruiker met respect behandeld dat je dezelfde behandeling ook terug kan verwachten. Je zit als mod namelijk niet als "een schooljuf voor de klas" maar meer om de gebruikers te helpen als een discussie uit de hand loopt of het verplaatsen van topics naar de juiste fora. Daarbij heb je ook nog de bemiddelaars die, zoals de naam al aangeeft, bemiddelen tussen gebruikers die met elkaar "botsen" :j ( _/-\o_ )

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 11:07

Nou ik denk dat het vooral de meningsverschillen zullen zijn over waar de grenzen liggen ;)
Sommige zaken zijn uiteraard duidelijk maar wat nog weleens een (naar mijn ervaring dan) gevoelig onderwerp blijft is bijvoorbeeld "fietsen, klussen of dergelijke termen"
Wanneer ga je te ver als je in de huiskamer met een vaste groep die elkaar al jaren kent, over sexgerelateerde zaken gaat hebben? Dan hoeft het nog niet eens serieus te zijn.

De ene keer kun je dan gewoon je gang gaan, de andere keer komt er wel iemand om de hoek kijken om te zeggen dat we te ver gaan voor misschien eventuele meelezers.

Maar waar ligt dan de grens? Dat is elke keer anders.

Daar zal de discussie over aangegaan worden, en komen de frustraties naar buiten over bijvoorbeeld eerdere mods.

Verder heb je natuurlijk ook een punt dat je elkaar gewoon moet behandelen zoals je dat zelf ook zou willen. Gewoon kunnen reageren op een normale toon. (Al valt dat soms uit een stukje tekst niet te halen helaas)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 11:17

Nu de aanmeldingen zijn gesloten, hoeveel hebben zich aangemeld? :)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 20:15

Goede vraag, daar was ik uiteraard ook heel erg benieuwd naar! In totaal zijn we ruim boven de 100 aanmeldingen uit gekomen :)

Ik had jullie beloofd om jullie hier op de hoogte te houden van de procedure. De eerste missie wordt 'orde scheppen in de chaos' :D
Met ruim 100 aanmeldingen moeten we er voor zorgen dat we door de bomen het bos blijven zien en dat iedereen een eerlijke kans krijgt. Daarnaast willen we graag iedereen een persoonlijk bedankje sturen, dit zal in de komende weken plaats gaan vinden.

Dat wordt dus onze eerste prioriteit: alle aanmeldingen overzichtelijk zien te krijgen en iedereen bedanken + informeren dat hun aanmelding goed binnen is gekomen.
De volgende stap wordt dan het daadwerkelijk verdiepen van de kandidaten en daar uiteindelijk een aantal geschikte kandidaten uit kiezen.

Kortom: er is meer dan genoeg werk aan de winkel en we zijn ontzettend blij met de vele aanmeldingen. Nogmaals enorm bedankt daarvoor!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:21

Zo wat een aantal :wow:
Veel succes de komende weken!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:25

Sodeju, dat zijn er niet weinig.
Hoeveel hebben jullie er eigenlijk nodig?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:34

Zo wat een hoop aanmeldingen!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 20:40

Ja, veel he? We zijn er echt superblij mee :)

Slina, dat is een goede vraag en ik kan je er niet exact antwoord op geven. We weten wel op welke fora we hulp kunnen gebruiken, maar het is vooraf niet exact in te schatten op hoeveel plaatsen een mod actief kan zijn. Als een mod bijv. op een drukker forum geplaatst wordt dan kan hij/zij waarschijnlijk maar op 1 of 2 fora modden, maar als iemand op rustige fora komt te staan dan zou het best kunnen zijn dat iemand wel een stuk of 6 fora onder zijn/haar hoede heeft.
Daarnaast is het ook zo dat er mods zijn die nu behoorlijk wat fora onder zich hebben en misschien wel iets willen laten vallen, waardoor er ook weer wat plaatsen vrij komen.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:45

Dat zijn er zeker een hoop. Ben dan wel benieuwd hoeveel er overblijven die daadwerkelijk aan de eisen voldoen en hoeveel er uiteindelijk in aanmerking komen voor een groen kleurtje.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:07

Ik wens jullie heel veel sterkte, lijkt me erg pittig :')