Dierenbeul niet bannen, waarom???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:55

Dat is precies het punt Randalinpony :j

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:56

Zelfs áls alle afdelingen als gelijk gezien worden, gaat het nieuwsbericht nog steeds over iets wat buiten bokt gebeurt en worden maatregelen genomen aan de hand van wat er op bokt gebeurt. Er hoeft dus niks recht gebreid te worden, je moet het gewoon niet scheef trekken.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 15:02

Het wordt niet scheef getrokken. Bokt noemt iemand rechtstreeks een dierenbeul en bokt laat het tegelijkertijd toe dat diezelfde persoon hier dieren naar zich toe haalt. Dat is toch van zichzelf al scheef?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 15:05

Nee, want het een vind buiten bokt plaats en de maatregelen vinden plaats op grond van wat er op bokt gebeurt.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 15:10

Elles schreef:
Het wordt niet scheef getrokken. Bokt noemt iemand rechtstreeks een dierenbeul en bokt laat het tegelijkertijd toe dat diezelfde persoon hier dieren naar zich toe haalt. Dat is toch van zichzelf al scheef?

En niet een klein beetje scheef........maar zoals bokt ook altijd doet en nu is dat niet anders......recht banketstaaf wat krom is.
Het komt niet door bokt want alles is een ander zijn schuld.....toch?
Of hebben we het niet goed begrepen of moeten we het zo niet zien, zolang er maar niet met de vinger naar achter de schermen word gewezen is alles best ok :j

*kruipt weer onder de steen*

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 15:12

Ik begrijp dus dat bokt pas iets gaat doen wanneer een dier op bokt wordt mishandeld, geen eten krijgt, in een goor en donker hok wordt gestopt of wordt doodgetrapt.....

Sja..... -O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:12

Elles schreef:
Ik begrijp dus dat bokt pas iets gaat doen wanneer een dier op bokt wordt mishandeld, geen eten krijgt, in een goor en donker hok wordt gestopt of wordt doodgetrapt.....

Sja..... -O-

Zoals ik eerder aangaf, je kunt haar wel bannen maar dan los je het probleem (deels) niet op. Bokt heeft niks met haar praktijken te maken. Ze doet op bot immers niets verkeerd.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:16

Waarom is die Vincenza dan wel geblokkeerd?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:17

Ik ken die gebruiker niet en weet niet wat zich daarover heeft afgespeeld dus daar ga ik ook geen uitspraken over doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 17:21

Dat ze op bokt kan blijven en vooral mee kan lezen is iets wat me totaal niet uitmaakt. Wel het feit dat ze via de bokt markt en marktplaats en weet ik veel wat voor andere sites om dieren vraagt. En vervolgens op een manier voor zorgt die imo niet door de beugel kan en dit vragen ook nog eens onder allerlei fictieve namen en leugens doet. Daarom alleen zou ze van de boktmarkt geweerd moeten worden, dit gaat bokt wel aan want als zij ook maar één dier via bokt verkrijgt wat vervolgens mishandeld word dan komt dat voor jullie rekening aangezien jullie haar de mogelijkheid geven.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 17:26

Klopt bigone. Maar als je har vang van de boktmarkt kan ze op een ander account verder gaan. Daarom denk ik nu ik er nog eens goed overna hebt gedacht dat iedereen gewoon een waarschuwing zou moeten krijgen dat je niet op haar moet reageren en dat het team haar in de gaten blijft houden.
Ik denk niet dat je meer kan doen want Ze kan als ze wil toch weet nieuwe accounts aanmaken.

Wat me wel handig lijkt is dat je op de markt niet zomaar toegang krijgt. Maardat je een bepaald aantal berichten moet hebben en een bepaald aantal dagen lid moet zijn. Want je ziet veel mensen die dingen verkopen zonder eigen berichten.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 17:49

Als je haar een ban geeft, kan ze idd via een ander account terug komen. Echter kom je er dan ook wel weer achter wie ze is...

ik zou het prettig vinden als bokt gewoon een statement zet en haar een ban geeft.
Het is een dierenbeul die ook op de boktmarkt actief is, dat moet voldoende zijn op dit paarden forum.
Alleen bannen op de boktmarkt zou ik goed vinden, maar heel lastig uit te leggenwaarom de rest wel mag. Mensen die op de boktmarkt wat verkeerd hebben gedaan, krijgen ook een totale ban.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 01:44

Kinke schreef:
Waarom is die Vincenza dan wel geblokkeerd?

Haha, de beruchte Vincenza!
Buiten dat zij haar dieren verwaarloosde, viel zij op bokt zelf ook mensen lastig met o.a. ongevraagde readings.

Verder ben ik het mee eens dat het zo krom als wat is om iemand in meerdere nieuwsartikelen een dierenbeul te noemen en vervolgens te zeggen dat ze voor het tean van bokt gezien niks fout doet. Chapeau..
Prima dat de nieuwsredactie en het modteam gescheiden zijn, maar allebei is het onderdeel van bokt, dus wie a zegt moet b zeggen. "Bokt.nl, waar het dierenwelzijn voorop staat ,is tegen elke vorm van de mishandeling van dieren. Mocht het team van bokt.nl ernstige vermoedens hebben dat er dierenmishandeling plaatsvindt door een gebruiker, hebben zij het recht per direct deze gebruiker permanent te bannen van de website." :D

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 01:59

Lastige kwestie. Ik zie de beide kanten van het verhaal wel.

1. Bokt heeft niets met het privé leven van zijn leven te maken. En door haar te bannen zijn er genoeg andere wegen waarop ze toch aan de informatie kan komen die zij wilt verkrijgen.

2. Het feit dat dus het nieuws bericht over die paardenbeul wordt geplaatst en zij dus wel gewoon vrij rond kan rondkijken en lezen op alle fora.

Dan moet je nagaan welke kant zwaarder weegt. Wat voor iedereen weer anders kan zijn. De één denkt er zus over en de ander zo.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 08:26

Maar het gaat daar toch niet alleen om. Ik vind het vooral heel erg storend dat bokt niet een duidelijk signaal afgeeft. Dat zij niet zeggen: sorry maar paarden mishandeling is voor ons een no go. Dat je een standpunt durft in te nemen ipv met een diplomatiek correct antwoord te komen. Dat vind ik zo'n afknapper.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 09:56

Jennyj01 schreef:
Maar het gaat daar toch niet alleen om. Ik vind het vooral heel erg storend dat bokt niet een duidelijk signaal afgeeft. Dat zij niet zeggen: sorry maar paarden mishandeling is voor ons een no go. Dat je een standpunt durft in te nemen ipv met een diplomatiek correct antwoord te komen. Dat vind ik zo'n afknapper.

Helemaal mee eens!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 10:02

Bokt is toch duidelijk?
Zolang ze niet tegen de boktregels ingaan worden ze niet geband.

Bokt is geen rechtsorgaan, men hoeft niet te oordelen over wat gebruikers buiten bokt doen.
Tenzij Bart opeens een pedofiel blijkt of bokt gebruikt voor illegale zaken, dan is het een probleem van het beheer.

Maar stel:
Gebruiker wordt geband, wie bepaalt dan wie wel goed voor de paarden is en wie niet?
Verschillende bokkers (waaronder ik) zijn al dierenbeulen genoemd door anderen. Moeten wij dan ook geband worden? Waar ligt de grens?
Alle aanklachten zijn schoongeveegd. Paardenmishandeling is een subjectief iets.
Open maar eens een willekeurig topic of start er zelf 1 over stang en trens of slofteugels. Boomloos schijnt ook mishandeling te zijn.

Ik snap de onderbuikgevoelens, maar wat en waarom willen jullie dan wel zien?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 10:27

Ofwel moet de NR wat minder sensatie zoeken en opletten met bewoordingen. Over het woord dierenbeul kan je toch ook wel discussiëren...

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 11:35

Dit is nu eenmaal een forum waarvan de gebruikers dierenwelzijn hoog in het vaandel hebben. Paarden eigenaren die domme dingen doen uit onwetendheid of omdat iemand anders ze dat geadviseerd heeft, vind ik van een héél ander kaliber dan mensen waar de politie al herhaaldelijk op de stoep heeft gestaan en waarvan dieren letterlijk in beslag zijn genomen. En die dieren ondanks dat naar zich toe blíjft trekken.

Als dat allemaal gewoon openbaar en bekend is, inclusief veroordelingen, vind ik dat dit forum haar gebruikers (en de dieren) daartegen moet beschermen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 12:04

minikatje schreef:
Bokt is toch duidelijk?

Ik snap de onderbuikgevoelens, maar wat en waarom willen jullie dan wel zien?

Bokt is inderdaad duidelijk voor mij. Ontwijkende houding ten opzichte van dingen die echt niet kunnen. En wat ik dan wel wil zien? Gewoon van het forum flikkeren. Dan komt er maar een rel. Misschien is dat wel nodig.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 12:19

Hoezo een rel? Zijn er bokkers blij met deze bokker dan?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 14:03

Omdat sommigen vinden dat je niet zomaar iemand van een openbaar forum kan gooien.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 14:20

Dat heeft bokt eerder gedaan is hebben ze elke topic die daar over ging direct op slot gezet.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 15:55

Ik heb het niet over een rel op bokt. Ik heb het er over dat de desbetreffende persoon er misschien een rel over maakt. En zal proberen om juridische stappen te ondernemen.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:02

Ik vraag me af of wanneer er een moordenaar, pedo, of weet ik veel wat op bokt zit ze diegene ook niet bannen omdat ze op bokt niks verkeerd doen.

Vind dat deze vrouw minstens een ban van BM moet krijgen. Hoezo wachten tot ze straks een dier van BM verwaarloosd oid? Snap niet waarom er altijd pas gehandeld moet worden wanneer het echt fout gegaan is..