Moderator

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:42

denisesilver schreef:
Ik denk dat het komt, omdat 18+ sommige dingen beter kunnen reageren ivm meer levenservaring, het makkelijker lezen van dingen en niet overal sneller het foute (of goede) van reacties inzien, daarmee bedoel ik niet dat dit voor alle 18+ 'ers gaat ook niet voor iedereen onder de 18, maar meestal ben je dan nog te naïef

Ja dat klopt wel. Bij sommige dingen komt het over of die persoon het slecht bedoeld. Maar vaak is dat toch het omgekeerde...

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:48

Xfjord schreef:
Kuggur schreef:
En in dat licht is zelfs 18 behoorlijk jong. Maar je moet ergens een grens leggen uiteraard.

Ik vind 18 wel oud genoeg denk ik.

Ik ben ook een voorstander van 21+. 18 vind ik zeker nog te jong, ik bijvoorbeeld zou zo'n grote taak als bokt-mod echt niet op m'n schouders willen hebben. Daarvoor vind ik mezelf nog te jong.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:52

Xfjord schreef:
denisesilver schreef:
Ik denk dat het komt, omdat 18+ sommige dingen beter kunnen reageren ivm meer levenservaring, het makkelijker lezen van dingen en niet overal sneller het foute (of goede) van reacties inzien, daarmee bedoel ik niet dat dit voor alle 18+ 'ers gaat ook niet voor iedereen onder de 18, maar meestal ben je dan nog te naïef

Ja dat klopt wel. Bij sommige dingen komt het over of die persoon het slecht bedoeld. Maar vaak is dat toch het omgekeerde...

En als diegene daarvoor dan een OW krijgt...

dit bedoelde je toch? Hier heb je al een voorbeeld :')

Vero

Re: Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:02

Nee zo bedoel ik het ook weer niet hoor! :')
Bedoel meer dat jij boos op diegene word en niet meer.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:24

Xfjord schreef:

Oh haha, dat je boos wordt op iemand terwijl ze het goed bedoelen. Heb dat weleens zien gebeuren de. Anderen in het topic hadden het gewoon goed opgevangen, maar éen iemand niet tja dan krijg je ruzie.

Btw, leuke profielgif :D

_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 11:04

nu ik er over na denk is het misschien wel een leuke 1 april grap om mensen hun naam groen te maken maar dat ze dan niks kunnen wat mods kunnen _O- _O- _O-

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:05

denisesilver schreef:
Xfjord schreef:

Oh haha, dat je boos wordt op iemand terwijl ze het goed bedoelen. Heb dat weleens zien gebeuren de. Anderen in het topic hadden het gewoon goed opgevangen, maar éen iemand niet tja dan krijg je ruzie.

Btw, leuke profielgif :D

dankje!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 12:38

_Nienke schreef:
nu ik er over na denk is het misschien wel een leuke 1 april grap om mensen hun naam groen te maken maar dat ze dan niks kunnen wat mods kunnen _O- _O- _O-

de meesten zullen zich er niets van aan trekken..
het zijn vooral tieners en dan maar een handje vol die zich erg druk maken en 'powerhungry' zijn..

ik zou hooguit zoiets hebben, haal dat groen weg, het doet zeer aan mijn ogen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:30

elenaMM77 schreef:
_Nienke schreef:

de meesten zullen zich er niets van aan trekken..
het zijn vooral tieners en dan maar een handje vol die zich erg druk maken en 'powerhungry' zijn..

ik zou hooguit zoiets hebben, haal dat groen weg, het doet zeer aan mijn ogen.

Dat dus :j

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:42

tessyke schreef:
Ik zou ook voorstander zijn van 21 :j

Het is voor iedereen een stuk aangenamer dat de meeste moderadors al een stabiele leefomgeving hebben en daarin het ook kunnen combineren met het moderatorschap.
Als je al die studenten als moderator hebt, dan zit je periodes zoals examens, eventueel een bijbaantje,....
Ik denk dat er dan heel veel afwisseling gaat zitten in de moteratorploeg :P

Hier haak ik even op in, want volgens mij zijn er best veel 21 jarigen (of ouder) die nog thuis wonen en studeren. Dat je 21 bent zegt niet dat je een stabiele leefomgeving hebt, geen examens hebt etcetera. Ik studeer de komende 2 jaar nog, woon nog thuis en heb geregeld tentamenweken. Hiernaast had ik een rustiger jaar toen ik 18 was dan dat ik nu heb. Overigens ben ik wel voor 21+ grens om moderator te zijn/worden.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:13

klopt, maar op je 21 heb je wel een beter inzicht of het haalbaar is qua tijd :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:18

Profielviews: 362 voor je ts, je word nog beroemd..

er zijn altijd grenzen met je leeftijd.. op je 18e pas je rijbewijs.. aan de drank.. ect..

het is gewoon een functie voor volwassenen.

net als je geen 14 jarige niet snel directeur word of manager in een gemiddeld bedrijf..
(daarbij buiten gelaten die zelf een bedrijfje zijn begonnen)

als 14 jarige politieagent word.. ect

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:36

tessyke schreef:
klopt, maar op je 21 heb je wel een beter inzicht of het haalbaar is qua tijd :)

Mwoah, dat ligt toch echt aan je eigen vermogen denk ik. Over het algemeen is het wel zo dat als je wat ouders bent je het inderdaad beter kan inzien :j

_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 16:11

nou dit topic mag wel op slot......

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:40

_Nienke schreef:

Een topic gaat niet zomaar op slot :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:43

tessyke schreef:

Dit vind ik best wel zwart-wit gedacht. Waarom 21? Waarom niet 20 of 19? Ik zal je eens een perfect voorbeeld geven. Moderator Murthul is 19 uit mijn hoofd getrommeld, zij doet prima haar werk, staat stevig in haar schoenen en heeft volgens mij een prima inzicht. Ik zie het probleem niet van 18+ om eerlijk te zijn. Er wordt door het team namelijk niet zomaar even iemand uitgekozen. Dat wordt grondig bekeken.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:47

Nayomie schreef:
tessyke schreef:

Dit vind ik best wel zwart-wit gedacht. Waarom 21? Waarom niet 20 of 19? Ik zal je eens een perfect voorbeeld geven. Moderator Murthul is 19 uit mijn hoofd getrommeld, zij doet prima haar werk, staat stevig in haar schoenen en heeft volgens mij een prima inzicht. Ik zie het probleem niet van 18+ om eerlijk te zijn. Er wordt door het team namelijk niet zomaar even iemand uitgekozen. Dat wordt grondig bekeken.

Zwart-wit is soms nodig, omdat je anders geen lijn kunt trekken. Dat is hetzelfde als alle redenen waarom 18- geen mod mag worden, daarvan kun je ook zeggen 'er zijn voorbeelden die wél...'. Dan kun je overal wel uitzonderingen op gaan maken. Ergens moet een grens zijn. En voor die grens zijn 18 en 21 de vaakst gebruikte leeftijden.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:50

Yaralisa schreef:
_Nienke schreef:

lol, ts is bang dat ze straks nog 3 jaar extra moet wachten omdat 21+ het meest populair begint te lijken ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:00

Kirsha schreef:
Nayomie schreef:

Zwart-wit is soms nodig, omdat je anders geen lijn kunt trekken. Dat is hetzelfde als alle redenen waarom 18- geen mod mag worden, daarvan kun je ook zeggen 'er zijn voorbeelden die wél...'. Dan kun je overal wel uitzonderingen op gaan maken. Ergens moet een grens zijn. En voor die grens zijn 18 en 21 de vaakst gebruikte leeftijden.

De regel is er niet anders op geworden wat betreft minimum leeftijd. Wat is het nut om dit naar 21 te verhogen? Behalve dat niet meer door je roze bril zou kijken, wat ik overigens ook nonsens vind aangezien qua doen en denken een 18 jarige weinig afwijkt van een 21 jarige.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:07

Omdat je gemiddeld genomen mentaal meer gerijpt bent dan met 18 jaar (liefst zelfs nog 25 jaar, maar dan zitten mensen sneller in een andere levensfase en op zich is het wel beter te combineren met een studie denk ik dan het werkende leven en ach... in dat geval denk ik: het is maar een forum :Y) ). 18 is echt nog best jong, stukje puberteit slepen de meesten zelfs nog mee. In een groep van eerstejaars studenten, kon ik vrij makkelijk de ouderen (25+) eruit pakken. Niet qua uiterlijk (een 18 jarige kan er ook uitzien als 1 van 25 immers), maar qua gedrag.

Ik denk ook dat een gemiddelde 21 jarige betere handvatten heeft om met complexere zaken om te gaan. Nog beter in staat is om de ratio aan te spreken.

_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 17:22

elenaMM77 schreef:
Yaralisa schreef:

lol, ts is bang dat ze straks nog 3 jaar extra moet wachten omdat 21+ het meest populair begint te lijken ;)

helemaal niet. best kinderachtig om dat te denken.....

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:24

elenaMM77 schreef:
Yaralisa schreef:

Dat zal niet gebeuren omdat er nog een aantal 21- moderators zijn. Wat gaan zij daar mee doen dan? Eruit schoppen omdat ze geen 21 zijn maar hun werk wel prima doen?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:44

Jemig Nayomie, ik vind wel dat je je er nogal druk om maakt. Vuurneon noemt hele goede redenen. En Elena maakt volgens mij maar een grapje, ik vind je reactie nogal overtrokken.

Daarbij merk ik trouwens wel degelijk verschil in mijn eigen denkwijze toen ik 18 was en toen ik 21 was. Vind het knap dat jij zo algemeen durft te stellen dat er geen wezenlijk verschil is. Overal zijn uitzonderingen op maar het overgrote deel van de bevolking verandert tijdens die 3 jaar wel degelijk.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:51

Kirsha schreef:
Jemig Nayomie, ik vind wel dat je je er nogal druk om maakt. Vuurneon noemt hele goede redenen. En Elena maakt volgens mij maar een grapje, ik vind je reactie nogal overtrokken.

Daarbij merk ik trouwens wel degelijk verschil in mijn eigen denkwijze toen ik 18 was en toen ik 21 was. Vind het knap dat jij zo algemeen durft te stellen dat er geen wezenlijk verschil is. Overal zijn uitzonderingen op maar het overgrote deel van de bevolking verandert tijdens die 3 jaar wel degelijk.

Dat is verschil in interpretatie. Naar mijn idee reageer ik prima inhoudelijk.

Er zijn mensen van 30 die zich gedragen als een 16 jarige puber en er zijn 19 jarigen die verantwoordelijkheid kunnen nemen en een prima denkwijze hebben. Dat jij als 21 opeens heel wijs een slim werd, betekent niet dat iedereen dat zo heeft.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:55

ik heb het niet over iedereen en Kirsha ook niet. De uitzonderingen zijn er wel, maar gemiddeld genomen heeft je brein nu eenmaal veel tijd nodig om te rijpen.