Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolien87 schreef:Ik mag toch hopen dat je mij nu niet ziet als iemand die 'alleen maar zeurt en zich aanstelt'. Tot nu toe heb ik me altijd aardig netjes weten te houden in discussies, maar het lijkt wel dweilen met de kraan open.
Ayasha: voor jou geldt hetzelfde. De reden dat ik dit topic open -als de zoveelste- omdat ik het moeilijk vind om het naast me neer te leggen. Ik geloof niet dat ik iemand ben die alsmaar loopt te klagen in topics, maar dat wordt momenteel wel erg lastig gemaakt. Ik heb het al een paar keer eerder genoemd in dit topic, maar nogmaals: het kan natuurlijk ook heel goed aan mezelf liggen. Misschien kan ik het zelf momenteel wat minder goed hebben. Of misschien gaat de sfeer inderdaad achteruit. Aan de reacties in dit topic te lezen zijn de meningen hierover nogal verdeeld. Het zal eraan liggen in welke topics je actief bent. Helaas voor mij vind ik juist de informatieve topics erg leuk omdat je elkaar daarin kan helpen en ook zelf om adviezen kunt vragen. Maar het risico op reltopics ligt daar natuurlijk een stuk hoger dan in de huiskamertopics.
Shadow0 schreef:Als uitgangspunt nemen om vriendelijk te reageren is een stuk gezelliger (volgens mij voor iedereen) dan bij het minste of geringste kattig of neerbuigend te reageren.
Susan_2002 schreef:Ik lees vaak de reacties op een topic al niet meer!!! Ik ben 12 en kan me vaak erg ergeren aan TS schrijfsters die er al bij zetten we hoeven geen commentaar op mijn rijstijl(of op mijn zit ofzo) en dan krijgen ze een minuut later een reactie van: "je moet echt aan je zit gaan werken" zie het zo vaak!!:(
Doanique schreef:Maar dat is de schuld van TS zelf. Als zij geen commentaar wilt moet ze die foto's niet op bokt zetten, dat is algemeen bekend. Of alleen de foto's waar ze wel goed zit.
Ayasha schreef:Ik ben letterlijk overal op bokt te vinden, lees overal mee. Vind het meevallen. Soms vind ik ze zelfs te lief voor TS. Dan denk ik "had dat topic met die foto's 5 jaar geleden gepost en ze zouden gezocht hebben waar je woonde bij wijze van spreken.."![]()
Maar goed, het is maar een forum, kan me dus ook maar heel beperkt schelen. Wellicht ligt het daar aan.De klagers kennen bokt imo te veel waarde toe.
Iemand op bokt vindt je een idioot, ongezellig of noem maar iets dat je niet lief vindt. Ja, dus? Valt je wereld dan in elkaar?
Poiuytrewq schreef:Ayasha schreef:Ik ben letterlijk overal op bokt te vinden, lees overal mee. Vind het meevallen. Soms vind ik ze zelfs te lief voor TS. Dan denk ik "had dat topic met die foto's 5 jaar geleden gepost en ze zouden gezocht hebben waar je woonde bij wijze van spreken.."![]()
Maar goed, het is maar een forum, kan me dus ook maar heel beperkt schelen. Wellicht ligt het daar aan.De klagers kennen bokt imo te veel waarde toe.
Iemand op bokt vindt je een idioot, ongezellig of noem maar iets dat je niet lief vindt. Ja, dus? Valt je wereld dan in elkaar?
Ja dat vind ik dus ook!! Wat kan het nou schelen als een vreemde op internet jou raar oid vindt.
je moet (nouja je moet het zelf weten) je niet zo veel waarde hechten aan internet. Ik vind het altijd wel grappig hoe hysterisch sommige dames reageren als je gewoon plaatst wat je denkt . Als ik zeg wat ik denk in de supermarkt is het precies hetzelfde. De helft lacht (stiekum) en de andere helft is op de veel te korte teentjes getrapt.
Zo moet ik om sommige reacties ook hard lachen en de meeste memsen moet je maar met een flinke kruiwagen zout nemen
Shadow0 schreef:Doanique schreef:Maar dat is de schuld van TS zelf. Als zij geen commentaar wilt moet ze die foto's niet op bokt zetten, dat is algemeen bekend. Of alleen de foto's waar ze wel goed zit.
Toch zit ook daar wel een beetje een middenweg in natuurlijk. We zijn volgens mij allemaal als beginners begonnen, en ik vond het maar wat leuk dat de jury mijn B1-manegeponyproefje voorzag van positief commentaar, ipv alles op te sommen wat nog beter moest en kon. Het zou ook wel weer jammer zijn als je dat niet kunt delen.
(En soms is de vraag om ergens niet over te beginnen legitiem. Er zijn gebruikers met een medische beperking waardoor ze bv hun hakken niet uit kunnen drukken. Nou geloof ik dat een dergelijke uitleg meestal gerespecteerd wordt, maar het is erg jammer als dat elke keer dat je foto's plaatst weer tot een verhitte discussie leidt.)
En als er ergens naar je mening echt niets positiefs over te zeggen is gewoon geen reactie ook nog een mogelijkheid.
Citaat:Het is niet de bedoeling om vooraf kenbaar te maken dat je op bepaalde dingen geen commentaar wenst te ontvangen (bijv. "graag geen commentaar op de slof'"). Door een topic op HAW te openen geef je automatisch aan dat je openstaat voor reacties. Wel kun je uitleggen waarom je gebruik maakt van bijvoorbeeld de slof, hiermee kun je veel reacties voor zijn.
Citaat:Het is op RIJ-ITP toegestaan om rijtechnisch commentaar te geven, maar houd er rekening mee dat iemand bewust een topic op RIJ-ITP zet en niet op RT-HAW wat daarvoor bedoeld is.
Poiuytrewq schreef:Als ik zeg wat ik denk in de supermarkt is het precies hetzelfde. De helft lacht (stiekum) en de andere helft is op de veel te korte teentjes getrapt.
Blijheid schreef:Op zich mee eensMaar bij de regels van HAW staat bijvoorbeeld ook;
Citaat:Het is niet de bedoeling om vooraf kenbaar te maken dat je op bepaalde dingen geen commentaar wenst te ontvangen (bijv. "graag geen commentaar op de slof'"). Door een topic op HAW te openen geef je automatisch aan dat je openstaat voor reacties. Wel kun je uitleggen waarom je gebruik maakt van bijvoorbeeld de slof, hiermee kun je veel reacties voor zijn.
Citaat:Als je foto's plaatst weet je dus dan je (rijtechnisch) commentaar kunt krijgen. Ik ben helemaal voor opbouwende en positieve reacties, begrijp me niet verkeerdMaar ik denk juist dat als je als TS ook een prettige toon aan slaat de reacties een stuk prettiger zijn dan wanneer je al begint met een nors "ik wil geen commentaar'. Je maakt samen de muziek, als TS en reageerders, dus houd ook beiden een toon aan zoals je die terug wil hebben