25 nuttige berichten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YRT ook meerekenen in 25 nuttige berichten?

Ja
10 (35%)
Nee
18 (64%)

Totaal aantal stemmen: 28

Vero

Re: 25 nuttige berichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:23

Je kan alles zien maar niet bij alles reageren

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:07

Over de leeftijdsgrens.
Ik heb mijn leeftijd niet openbaar en ik ben echt niet de enige.
Stel nou dat er een tien jarige is die haar leeftijd niet openbaar heeft, maar de leeftijdsgrens is bijvoorbeeld tot twaalf? Of moet je dan verplicht je leeftijd gaan neerzetten?
Hoe gaan we dat dan doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:44

Als je je aanmeldt moet je sowieso je geboortedatum ed invullen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:00

Ja maar Yezzi, die kan je aanpassen hoeveel je wilt :) Ik kan er 80 neer zetten maar wie weet ben ik wel 10 ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:01

Dat is juist wat ik de hele tijd probeer te zeggen ;)... Lees mijn berichten maar terug.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:02

Ja ik ook,maar sommige hebben dat niet door ;). Sommige zeggen gewoon weg "leeftijdsgrens instellen" maar men vergeet,dit is niet te controleren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:04

Yezzi schreef:
Ladybird schreef:
voor de jeugdigen onder ons, ga je nou niet druk maken over of je weg moet op bokt of niet! er kan ook vanaf nu gewoon een leeftijdsgrens gesteld worden zodat alle nieuwe mensen ouder zijn als X jaar. van mij hoef je heus niet weg.

ik ben het er ook nog steeds wel mee eens dat de wel serieuze kinderen de dupe worden van zon regel en dat vind ik ook jammer.

Geloof mij, dat gaat niet werken. Kinderen hebben snel genoeg door dat je bijvoorbeeld minimaal 16 moet zijn, dus zetten ze hun leeftijd op 16 en komen ze er alsnog in.

Dit is imo gewoon een onoplosbare kwestie, jammer genoeg.

Dit is wat ik schreef, vind het erg moeilijk om dit op te lossen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:22

xHaithi schreef:
Een domme vraag misschien maar waar kunnen nieuwe leden eigenlijk reageren en waar niet? Kan alles wel gewoon worden ingekeken of dat ook niet?

De nieuwe leden moet 25 nuttige berichten, dus geen oneliners, plaatsen bij het forumonderdeel 'informatief'. Ze kunnen verder wel overal kijken en meelezen, maar dus niet overal reageren.

De leeftijdgrens gaat nooit werken, er zijn sites die wel een leeftijdsgrens hanteren, maar dit heb je snel genoeg door en dan vul je gewoon een ander geboortejaar in. De mensen die een leeftijdsgrens zouden accepteren en zich dus niet aanmelden, dáár heb je juist geen last van, die houden zich netjes aan de regels. Dus het 'probleem' los je dan nog steeds niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:24

Maar wat nou het lastige is van die berichten, is dat sommige mensen gewoon een paar andere quoten en dan zeggen: 'Hier ben ik het mee eens' of 'Hier sluit ik me bij aan'. Dat zijn dan in principe geen oneliners want er staan quotes ed in, maar het voegt niet veel toe.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:26

Yezzi schreef:
Maar wat nou het lastige is van die berichten, is dat sommige mensen gewoon een paar andere quoten en dan zeggen: 'Hier ben ik het mee eens' of 'Hier sluit ik me bij aan'. Dat zijn dan in principe geen oneliners want er staan quotes ed in, maar het voegt niet veel toe.

Volgens mij wordt hier zo af en toe wel op gecontroleerd, maar de slimme Bokker typt gewoon het verhaaltje van zijn/haar voorganger over en plaatst dan een bericht met inhoud én tips die dus gewoon meetelt voor de 25 nuttige berichten. Dingen als 'wat lief' of 'leuk paard' worden ook verwijderd en tellen dan ook niet meer mee geloof ik.

Het is dus ook niet de ideale oplossing of test, maar nieuwe Bokkers moeten wel iets doen voor ze op het (J)HK terecht kunnen. Of het voor de Bokkers die iets op het onderdeel Informatief plaatsen prettig is dat nieuwe Bokkers hier hun 25 berichten moeten 'halen' is een tweede, maar ik denk dat er vrij weinig andere oplossingen zijn.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 15:18

Poll staat er vanaf nu bij! :)

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:06

Ik zou YRT ook niet bij die 25 nuttige berichten doen. Zoals sommige andere al zeiden, op YRT word er regelmatig over niet echt 'nuttige' dingen gepraat. Dan hebben die 25 nuttige berichten niet echt meer nut.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:18

joeluna schreef:
Ik zou YRT ook niet bij die 25 nuttige berichten doen. Zoals sommige andere al zeiden, op YRT word er regelmatig over niet echt 'nuttige' dingen gepraat. Dan hebben die 25 nuttige berichten niet echt meer nut.

Nee, dat is zeker geen goed plan. Op YRT vind je voornamelijk onzin-topics waarin je geen kennis hoeft te hebben om een reactie te kunnen geven dus dan is het hele idee van nuttige berichten plaatsen voor volledig forumgebruik weg.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:25

Daarom ;) Want daar was dit topic voor geopend toch? :=

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:34

Het idee van een toegankelijk intro met uitleg/wegwijs op bokt vind ik wel een goede aanvulling! En niet alleen voor jonge bokkers, ook voor oude :)

Ik heb een gat in mn actieve paardenleven van 1999-2014. Precies toen bokt is gekomen en ontzettend veel kennis erbij is gekomen en toegankelijk is geworden. Ik heb echt zóveel in te halen, lees dus heel veel op bokt. Maar raak wel eens het overzicht kwijt. Als er een overzichtelijk intro voor kinderen zou zijn, zou ik die zeker volgen. Dus het toevoegsel 'voor kinderen' zou je kunnen weglaten. Waarmee het gelijk leeftijdsloos wordt.

(Op YRT had ik trouwens nog niet eens gekeken, ik dacht dat dat was voor kinderen die heel hoog in de sport rijden maar nog te jong zijn om tussen de paarden te starten :D )